Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nosh konkurssiin/yrityssaneeraukseen

Vierailija
08.01.2025 |

Suomenlaisten vaatemerkkien vaikeudet jatkuvat. Nyt vuorossa Nosh: https://yle.fi/a/74-20135524?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Jatkuvat alennusmyynnit ja palautusten hidas käsittely kertoivatkin, että näin tulee käymään.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Persut 

Trikoorytkyt ei sovi meidän imitsiin. Sori siitä. Ei voida sentään kaikkea tukea.

Riikan imitsi ei todellakaan ole mikään maailmannaisen.

Vierailija
22/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet oli ommeltu Kiinassa ja kankaatkin sieltä. Ei menetetty työpaikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tykännyt Noshin vaatteista. Toivottavasti yrityssaneeraus onnistuu.

Kiitos Nosh edustajille tähän asti, Instagramissa on mukavasti nähnyt heiltä miltä vaatteet näyttää arjessa. Kiitos myös yrityksen johdolle. Nosh on pärjännyt hyvin Eetti ry:n rankingissa vastuullista vaatemerkeistä.

Sen sanon kyllä, että mikäli tuo konkurssi voisi toteutua, niin nyt ei varmaan kannata tilata maksamalla etukäteen, eikä kannata lähettää tavaraa palautukseen jos sen on jo maksanut. Konkurssipesä ei enää lähetä tilauksia, käsittele palautuksia eikä palauta rahaa ennen konkurssia tehdyistä tilauksista.

Aion kyllä tilata jos löydän jotain, mutta ainoastaan Klarnalla ja niitä malleja mitkä tiedän että sopii.

En tarkoita nyt puhua kenellekään ikävästi, mutta te jotka toivotte Kiinan hintoja, menisittekö myös töihin kiinalaisilla työehdoilla? Itse en missään nimessä, enkä halua myöskään tukea Kiinaa. Noshin vaatteet on valmistettu Euroopassa.

Vierailija
24/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei menesty koska vaatteet on rumia ja mauttomia.

Miksi suomalaiset vaatebrändit on pääsääntöisesti kummallisia kirjavia rytkyjä?

Vierailija
25/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa, minulla on Nosh vaatteita ja omissa lapuissa lukee valmistuspaikkana Portugali ja Ukraina, vaatteesta riippuen.

Vierailija
26/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukien varassa loisijatko ovat pitäneet näitä konkkaan menneitä yrityksiä pystyssä, kun ne nyt menevät konkkaan vasta kun tukia kiristetään?

Idiootti. Keskiluokalta on myös rahat loppu ja samoin kaikilta matalapalkka-aloilla työskenteleviltä. Koko kansan ostovoima on romahtanut ja tänä vuonna maksetaan siihen päälle eniten veroja vuosikymmeneen.

Vierailija
27/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ihmettele. Ylihintaisia hemulitelttoja. Samoja trikoorytkyjä saa edullisemmin melkein mistä tahansa ketjuliikkeestä. Alamäki alkoi kun lopettivat lasten malliston. Siihen loppui omassa tuttavapiirissä vaatekutsut. Aiemmin tuli mentyä ja lapsenkin kehtaisi ottaa mukaan. En jaksanut enää mennä kurssille kun olisi pitänyt alkaa säätää lastenhoitoa. Omia vaatteita ehdin sovittaa muutoinkin rai tilata kotiin. Ja onhan nuo tuommoisia kotiäitien kaapuja, että ei niitä sitten työelämässä enää kaivannutkaan.

Laatu on ihan perus ketjuliikkeiden kamaa. Itsekin lopetin juuri siksi Noshin käytön, kun olivat kalliita ja samantasoisia saa vaikka Cubukselta. Oon ostanut myös Toiveelta vaatteita, ovat kalliita mun mittapuulla, mutta laatu on ihan eri kuin Noshilla.

Onko ne Toiveen vaatteet laadukkaita? Kannattaako ostaa? Harkinnassa on.

Vierailija
28/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei menesty koska vaatteet on rumia ja mauttomia.

Miksi suomalaiset vaatebrändit on pääsääntöisesti kummallisia kirjavia rytkyjä?

Tämä on varmasti myös makukysymys, ja ymmärrän että jotkut vaatteet on varmasti sinusta rumia, mutta olen työssä jossa pitää pukeutua edustavasti ja nimenomaan Noshin vaatteet ovat erityisesti saaneet kehuja. Olen kyllä tarkka etten yhdistä keskenään erilaisia kuoseja ja että asusteiden värit ja korut sopii vaatteisiin ja vaatteet istuu hyvin.

Noshilta on kyllä tullut pari hutiakin, esim Yvette neuletakki, jonka puuvilla on mennyt vähän koppuraksi ja joka ei istu hartioista yhtään.

Vierailija
29/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ihmettele. Ylihintaisia hemulitelttoja. Samoja trikoorytkyjä saa edullisemmin melkein mistä tahansa ketjuliikkeestä. Alamäki alkoi kun lopettivat lasten malliston. Siihen loppui omassa tuttavapiirissä vaatekutsut. Aiemmin tuli mentyä ja lapsenkin kehtaisi ottaa mukaan. En jaksanut enää mennä kurssille kun olisi pitänyt alkaa säätää lastenhoitoa. Omia vaatteita ehdin sovittaa muutoinkin rai tilata kotiin. Ja onhan nuo tuommoisia kotiäitien kaapuja, että ei niitä sitten työelämässä enää kaivannutkaan.

Laatu on ihan perus ketjuliikkeiden kamaa. Itsekin lopetin juuri siksi Noshin käytön, kun olivat kalliita ja samantasoisia saa vaikka Cubukselta. Oon ostanut myös Toiveelta vaatteita, ovat kalliita mun mittapuulla, mutta laatu on ihan eri kuin Noshilla.

O

Tässä kysyttiin Toiveen vaatteista ja tilasin sieltä varastoalesta. Collegehousut oli todella hyvää materiaalia, koko tosin ehkä yhden koon suurempi kuin mitä normaalisti koot. Eli ehkä kannattaisi ottaa mitat ja katsoa mittataulukosta.

Tilasin myös pari tunikaa/hupparimekon ja materiaali jota kutsuttiin Interlockiksi oli aika outo. Liukas, kylmä, jopa polyesterimainen vaikka lukee että on puuvillaelastaania. En palauta tuotteita, ovat erittäin kauniita, mutta olisin halunnut mukavan collegemekon, enkä kylmää materiaalia. Olen silti ihan tyytyväinen, mutta jatkossa tilaan ainoastaan kollegea tai puuvillaa.

Vierailija
30/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä telttoja nyt lähes kaikilla suomalaisyrityksillä. Valtava kaula-aukko, kireät pitkät hihat, valtava vyötärön seutu ja iso leveä helma, joka on kaiken lisäksi liian lyhyt. Ja ne taskut, jota inhoan erityisesti.

Toi malli on sellainen, että siinä on enemmän miinuksia kuin plussia. Näin 50+ vuotiaan hoikan naisen näkökulmasta.

Voisin hyvinkin ostaa mekon tai pari joka vuosi ja muutakin mutta en osta kun mallit on niin omituisia.

Vierailija
31/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olosuhteet tekevät pärjäämisen haastavaksi. Onneksi itse vaihdoin alaa enkä uskaltanut perustaa yritystä, vaikka kova hinku oli. 

Vierailija
32/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa, minulla on Nosh vaatteita ja omissa lapuissa lukee valmistuspaikkana Portugali ja Ukraina, vaatteesta riippuen.

Miksi sitten noshin sivuilla lukee:

"NOSH Flow -urheiluvaatteet valmistetaan Tanskalaisen As Konfeksiyon Group -alihankintakumppanin toimesta Kiinassa, missä tuotetaan tänä päivänä myös suurin osa globaalin tekstiiliteollisuuden käyttämästä kierrätetystä polyesterista. Kiinan tekstiiliteollisuuden teknisille vaatteille sopivaa konekantaa ja tuotantoon kertynyttä erityisosaamista on päästy hyödyntämään myös uusissa NOSH-urheiluvaatteissa.

As Konfeksiyon Group on sitoutunut noudattamaan NOSH Supplier Code of Conduct -ohjeistoa, joka kattaa myös alihankkijat. Qingdaossa sijaitseva Ruitex:in tehdas on vuonna 2015 perustettu, 40 henkeä työllistävä, urheiluvaatteisiin erikoistunut, kolmannen osapuolen auditoima (SMETA Sedex) tehdas, missä työntekijöille maksetaan suurempaa, kuin elämiseen riittävää palkkaa. Uusilla NOSH-urheiluvaatteilla on I luokan Öko-tex standard 100 ja Global Recycled Standard GRS sertifioinnit."

Vierailija
33/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOSHilla oli ihan kivoja vaatteita. Kaavoituksessa ongelmana oli se, että isommissa koissa ei suhteutettu riittävästi kaula-aukko ja pituutta, mistä johtuen jakut saattoivat olla todella pitkiä ja kaula-aukot suuria. 

Vierailija
34/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä firma on tehnyt huonoja valintoja. Ensimmäisenä oli kankaiden myynnin lopettaminen ja toinen lastenvaatemalliston lopettaminen. Ei tule niitä naisten vaatteita varta vasten edes mentyä katsomaan.

Vierailija
35/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten noshin sivuilla lukee:

"NOSH Flow -urheiluvaatteet valmistetaan Tanskalaisen As Konfeksiyon Group -alihankintakumppanin toimesta Kiinassa, missä tuotetaan tänä päivänä myös suurin osa globaalin tekstiiliteollisuuden käyttämästä kierrätetystä polyesterista. Kiinan tekstiiliteollisuuden teknisille vaatteille sopivaa konekantaa ja tuotantoon kertynyttä erityisosaamista on päästy hyödyntämään myös uusissa NOSH-urheiluvaatteissa.

As Konfeksiyon Group on sitoutunut noudattamaan NOSH Supplier Code of Conduct -ohjeistoa, joka kattaa myös alihankkijat. Qingdaos

Ahaa, tuota en tiennyt. En ole tilannut urheiluvaatteita Noshilta. Pahoittelut. Tosiaan itse tulin asiakkaaksi kun luin miten hyvin Nosh pärjäsi vastuullisuusvertailuissa.

Vierailija
36/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä tapahtuu maksamattomille palautuksille?

Vierailija
37/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

O

Toiveelta tilatessa kannattaa huomioida palautuskulut 

Vaihto yhden kerran toiseen kokoon on ilmeisesti maksuton, mutta palautus ei.

Vierailija
38/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä takaisin saa.

Vierailija
39/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Okei. Kiitos tiedosta. En ollut tuota huomannutkaan.

Vierailija
40/104 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun tuo ei vielä ole konkassa, kannattaa olla aktiivinen jos on jo lähettänyt tuotteita takaisin. Jos ehtii mennä konkurssiin, konkurssipesä ei maksa enää mitään takaisin.

Jos taas tilasit Klarnalla, kannattaa olla Klarnaan yhteydessä myös. Samoin ehkä luottokortilla maksaessa voi olla joku turva. 

Ei kannata olla kuitenkaan ilkeä työntekijöille, koska heilläkin voi jäädä palkkoja rästiin ja eivät ole syyllisiä tilanteeseen. Mutta aktiivisesti voi kysyä palautuksia, ja ehkä jos voit vaihtaa toiseen tuotteeseen niin sekin voi olla tyhjää parempi, jos suostuvat.