Nosh konkurssiin/yrityssaneeraukseen
Suomenlaisten vaatemerkkien vaikeudet jatkuvat. Nyt vuorossa Nosh: https://yle.fi/a/74-20135524?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Jatkuvat alennusmyynnit ja palautusten hidas käsittely kertoivatkin, että näin tulee käymään.
Kommentit (104)
Olen itse viime vuoden aikana ollut muutaman kerran yhteydessä asiakaspalveluun ja kysellyt palautukseni perään ja saanut sitten muutaman päivän kuluttua vastauksen, että palautusten käsittely on viivästynyt, mutta järjestelmässä näkyy, että palautukseni on saapunut ja ovat hyvittäneet rahan. En tiedä, paljonko tuolla nopeutin rahan tuloa. Olin hyvän tovin kuitenkin jo odotellut.
Pari vuotta sitten tilasin tuolta paljonkin, mutta nyt en uskaltanut pitää kuin yhden tilauksen kerrallaan niin, että palautus on saatu tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MItä tapahtuu maksamattomille palautuksille?
Nyt kun tuo ei vielä ole konkassa, kannattaa olla aktiivinen jos on jo lähettänyt tuotteita takaisin. Jos ehtii mennä konkurssiin, konkurssipesä ei maksa enää mitään takaisin.
Jos taas tilasit Klarnalla, kannattaa olla Klarnaan yhteydessä myös. Samoin ehkä luottokortilla maksaessa voi olla joku turva.
Ei kannata olla kuitenkaan ilkeä työntekijöille, koska heilläkin voi jäädä palkkoja rästiin ja eivät ole syyllisiä tilanteeseen. Mutta aktiivisesti voi kysyä palautuksia, ja ehkä jos voit vaihtaa toiseen tuotteeseen niin sekin voi olla tyhjää parempi, jos suostuvat.
Ja lisään vielä, että jos et ole ehtinyt palauttaa tuotteita, niin kannattaa harkita, lähettääkö ison rahan edestä palautuksia
Lisään myös, että Nosh ei siis vielä ole konkurssissa tai konkurssipesä, mutta jos konkurssi toteutuu, eräänä päivänä vaan ilman varoitusta koko yritys lakkaa ja tilalla on konkurssipesä, joka ei enää vastaa asiakkaiden aiemmista asioista Noshin kanssa, vaan myy jo vaikka kertaalleen myydyt tuotteet uudelleen.
En sano tätä pahalla noshia kohtaan, enkä tarkoita ettei sieltä kannata enää ostaa, mutta kannattaa turvata oma selusta konkurssin varalle.
Kirjavista kotiäidin hemulimekoista kirjoittaneet eivät ehkä ole huomanneet, että Noshilla on myös yksivärisiä hameita, mekkoja, tunikoita, jotka oikein hyvin sopivat työpukeutumiseen.
Toivon, että Nosh vielä pelastuu.
Itsellä on ollut Noshilta vaan housuja ja suurin osa on laadultaan tosi huonoja. Eivät kestä käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjavista kotiäidin hemulimekoista kirjoittaneet eivät ehkä ole huomanneet, että Noshilla on myös yksivärisiä hameita, mekkoja, tunikoita, jotka oikein hyvin sopivat työpukeutumiseen.
Olen ollut kerran töissä toisen alan kotimaisessa yrityksessä, joka lopulta meni konkurssiin, mutta vieläkin muistan lämmöllä ennen konkurssia niitä asiakkaita, jotka kiitti siitä meidän työstä loppuaikana.
Vaikkei se konkurssia estänyt, se auttoi silloin jaksamaan epävarmuudessa ja on vieläkin lämmin muisto.
Toivottavasti myös Noshin työntekijöitä ja edustajia tavoittaa ystävälliset sanat täällä.
On ihan ok myös se, ettei ole nosh fani, mutta jos ei ole koskaan edes tilannut, on vähän outoa tulla nyt haukkumaan yritystä. Mutta on meillä jokaisella toki oikeus mielipiteeseen, ja olen samaa mieltä että moni kotimainen yritys on vaatealalla sellainen josta tulee hemulit mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on ollut Noshilta vaan housuja ja suurin osa on laadultaan tosi huonoja. Eivät kestä käyttöä.
Olen tilannut Noshilta paljon ja suurin osa vaatteista on todella hyviä, mutta minullakin on tosi aktiivisella käytöllä kulunut yhdet leggingsit ja yhdet kollegehousut niin että haarat on kuluneet monesta kohtaa ja tullut reikiä. Siihen nähden miten paljon niitä käytin, olen edelleen tyytyväinen ostoksiin, mutta esim puolisolla on adidaksen kollarit kestänyt monta pesua enemmän ehjänä.
Käyttömukavuus on kuitenkin huikea verrattuna esim markettien vaatteisiin.
On noita hemulivaateyrityksiä muitakin. Ei hätää. Ette te ilman hemulimekkoja jää. Nanso, papu, paapii, ommellinen, R-collection tuli heti mieleen ja muitakin on.
Vierailija kirjoitti:
On noita hemulivaateyrityksiä muitakin. Ei hätää. Ette te ilman hemulimekkoja jää. Nanso, papu, paapii, ommellinen, R-collection tuli heti mieleen ja muitakin on.
Jep. En tajua noita mekkoja ja tunikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä niissä ylittää ymmärryksen? Mitä suosittelet puettavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ristiriitaiset fiilikset. Yhdetkään leggingsit eivät ole kestäneet käyttöä, pellavahousut kuluivat kuukaudessa (!) puhki.
Villapipo on paras kaikista pipoistani, villatakki kestää, t-paidat ihan hyvää laatua.
Heidän printtinsä eivät ole minun makuuni, eikä mekkojen leikkaus istu isoille rinnoille, joten aika vähiin on jäänyt mekkojen hankinta.
Jatkuvat alet ja tuotanto Kiinassa kiskovat merkkiä minusta pois vastuullisuudesta, pikamuodin puolelle. Oliko pakko tuottaa niin paljon mallistoja? Vähemmän kasvupyrkimystä, niin olisivat ehkä pystyssä vielä.
Mä oon nevahööd tästä tuotemerkistä. Katsoin nettisivua nyt saisi t-paidan hintaan 31,40 e. Ennen 44,90 e. En tiedä, mitkä höynät tuota paikkaa ovat tähän asti tukeneet, mutta ei vähäisintäkään järkeä maksaa tuota hintaa t-paidasta.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä keskimäärin 300 yritystä / kk tekee konkan ja vauhti kiihtyy niinkuin Matilla ja Tepolla.
Meneillään on kiivas Suomen alasajo. Karut seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaus: jotain nuuta kuin mekkoja tai tunikoita. Itse en pistäisi kumpaakaan ikinä päälleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaus: jotain muuta kuin mekkoja tai tunikoita. Itse en pistäisi kumpaakaan ikinä päälleni. Tai jotain pikkulasten legginsejä.
Noshilla hinta nousi ja laatu laski käsi kädessä. En ole heiltä ostanut mitään aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaus: jotain nuuta kuin mekkoja tai tunikoita. Itse en pistäisi kumpaakaan ikinä päälleni.
Suomalaisen naisen yleisin vaatekoko taitaa olla 44. Täällä on neljä vuodenaikaa ja iso osa menee talvikamppeissa. Moni on töissä, jossa pitää olla vaatteet jossa on mukava liikkua, ja jossa ei esim perse vilku kumarrellessa. Kaikilla ei ole myöskään aikaa silittää vaatteita tai pestä käsin. Vaateostoksilla kannattaakin lukea hoito-ohjeet.
Mullakin on mielessä vaatteita, joita en itse käyttäisi, mutta en kyllä kampanjoi netissä sitä vastaan ettei muiden niitä pitäisi käyttää. En esimerkiksi tykkää verkkareista ollenkaan. Ei silti häiritse yhtään jos joku käyttää.
Olisi kyllä asiallista vastata, mitä vaatteita sitten suosittelee jos haluaa muutosta mekkoihin ja tunikoihin. Itselläni on leveät hartiat, isot rinnat ja leveä lantio. Mekoista löytyy parhaiten hyvin istuvat vaatteet. Housut ja paita on haastavampi löytää sellainen joka istuu hyvin, kun esim vyötärön kohdalla on usein vaatteessa liikaa tilaa jos hartiat ja lantio on sopiva.
Varmasti monelle sirolle löytyy helpommin mitä vain vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen naisen yleisin vaatekoko taitaa olla 44. Täällä on neljä vuodenaikaa ja iso osa menee talvikamppeissa. Moni on töissä, jossa pitää olla vaatteet jossa on mukava liikkua, ja jossa ei esim perse vilku kumarrellessa. Kaikilla ei ole myöskään aikaa
Tavallinen paita, neule tms ja pitkät housut. Tai istuvampi neutraalikuvioisempi mekko tai hame.
Noi kyseiset vaatteet ei ihan ole uskottavan aikuisen vaatteita. Siitä kritiikki. Riemunkirjava tunika tai ylileveä mekko legginsien kanssa on kotiasu. Tai jonkun päiväkodin työntekijän asu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen naisen yleisin vaatekoko taitaa olla 44. Täällä on neljä vuodenaikaa ja iso osa menee talvikamppeissa. Moni on töissä, jossa pitää olla vaatteet jossa on mukava liikkua, ja jossa ei esim perse vi
Kiitos vastauksesta.
Kuulostaa siltä että ongelma ei ole siis mielestäsi ne vaatekappaleet, vaan värit. Miksi siis mekkoja ja tunikoita haukutaan, jos oikeasti ärsyttää kirjavat vaatteet? Mulla on montakin mustaa mekkoa ja tunikaa. Ja on joskus ollut kirjavat housut ja paitoja/neuleita, ja huonosti yhdisteltynä ne vasta kamalalta näyttääkin jos on vaikka ruudulliset housut, kukallinen paita ja vielä jotain eri materiaalia takki. Ja olen nähnyt myöhemmin valokuvissa, että se on hirvein yhdistelmä. Näytin ihan joltain pelleltä. Toki tyylikäs ja viehättävä ihminen jossain muotilehdessä saa nuokin näyttämään hyvältä.
Samoin kun se, että suomalaiset on aika isoa ja vaihtelevaa kokoa, meillä on tosi vaalea väritys, ja monella nimenomaan hyvät värit saavat kasvot näyttämään paremmalta. En siis ymmärrä ajatusta, että värejä pitäisi lähtökohtaisesti muuttaa neutraaliksi.
Mietin että oletteko nähneet niitä haukkumianne tunikatätejä noissa suosimissanne vaatteissa? On helppo kuvitella omassa mielessään että joku olisi tyylikäs vaikka siinä neutraalissa hame tai housuasussa, mutta itse se henkilö voikin todellisuudessa näyttää niissä saatavilla olevissa vaihtoehdoissa ihan kamalalta. Teidän mielikuvituksessa ei varmaan tule huonosti istuvia vaatteita, sukkapakoa ym.
Ja miksi jonkun toisen pukeutuminen häiritsee? Minusta olisi kamalaa jos kaikki näyttää samalta, olipa se tyyli neutraali tai värikäs. Itse voi jokainen pukeutua juuri niinkuin haluaa.
Mulla on ollut Nosh vaatteita. 99,9 prosenttia niistä nukkaantui toisessa pesussa. Pari paitaa on ollut ihan ok eli yhtä hyviä vaatteita kuin Lidlin vaatteet. Kaikista huonoimpia "merkkivaatteita" Suomesta on nuo Nosh vaatteet. Mulla oli noita vaatteita, kun niitä on saanut jokapuolelta melko halvalla, ihmiset on halunneet niistä muutamalla eurolla eroon ja en ihmettele.
Ja lisään vielä, että jos et ole ehtinyt palauttaa tuotteita, niin kannattaa harkita, lähettääkö ison rahan edestä palautuksia postiin, koska on riski, että konkurssipesä ottaakin tuotteet mutta ei maksa palautusta. Eli kannattaako kuitenkin pitää tilatut tuotteet, jottei jää nollille, vai ottaako riskin että palauttaa ja ehkä saa rahat, mutta voi menettää sekä tuotteet että rahat.
Jos taas olet ottanut tuotteet laskulle etkä maksanut laskua, ehkä palauttaminen kannattaa jos saa klarnan tms kautta mitätöityä laskun palautuskuittia vastaan.