Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko olla liikaa työkokemusta ja siksi ei pääse alalla yksinkertaisiin työtehtäviin?

Vierailija
08.01.2025 |

Haen alalla selvästi vähemmän vaativiin tehtäviin, hyvin yksinkertaiseen hommaan mitä alalle tullessa tein mutta sitten etenin paljon. 

Olen päättänyt, että oman terveyden vuoksi pyrin takaisin ainakin hetkeksi ns alkuun. 

Kukaan ei kuitenkaan palkkaa minua niihin hommiin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hakemuksessa maininta "oman terveyden takia"?  Se ei ainakaan edistä asiaa. Ehkä helpompiin hommiin siirtyminen onnistuu nykyisellä työnantajalla.

Vierailija
2/9 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä +50v ja piiiitkä cv vähentää työpaikat nolliin. Menisin vaikka ilmaiseksi työkokeiluun, mutta en enää kelpaa edes siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pelkkiä muutaman kuukauden mittaisia työsuhteita, vaikuttaa hakija siltä, ettei häntä edes haluta pitkäksi aikaa samaan paikkaan.

Vierailija
4/9 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hakemuksessa maininta "oman terveyden takia"?  Se ei ainakaan edistä asiaa. Ehkä helpompiin hommiin siirtyminen onnistuu nykyisellä työnantajalla.

Ei ole. 

Olen vaihtanut muutamaksi vuodeksi alaa koronan myötä ja nyt haluaisin takaisin mutta aloitella helpommista hommista (en sitäkään sanonut) vaan muotoilin, että minulla on edelleen valtava kiinnostus alaa kohtaan ja toivon pääseväni takaisin työhön, joka tuntuu itselleni luontevalta ja jossa koen tekeväni merkityksellistä työtä. 

-ap

Vierailija
5/9 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pelkkiä muutaman kuukauden mittaisia työsuhteita, vaikuttaa hakija siltä, ettei häntä edes haluta pitkäksi aikaa samaan paikkaan.

Vuosien mittaisia on ja erilaisia työtehtäviä sisältäen. 

-ap

Vierailija
6/9 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pätevän ongelma on siinä, että se yleensä haluaa parempiin hommiin nopeasti, joten sitä ei kannata ottaa, koska kohta pitää ottaa toinen, kun pätevä lähtee.

Vierailija
7/9 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työkokeilussa kirjanpitofirmassa. Täytin juuri 50. Omistaja päivitteli, kun ei saa henkilökuntaapysymään. Sanoin jos palkkaat mut, mä olen eläkeikään asti, eli n 15 vuotta. Harvoin sairastan, lapset pärjää omillaan. Olin puoli vuotta ja kun mun kokeilu oli lopussa, sanoi päätti nyt antaa vielä nuorelle mahdollisuuden. Sanoin sinun päätös, mutta menee 2 v ja se nuori lähtee isompaan firmaan uusiin haasteisiin. Nuoren kanssa oltiin pari viikkoa, kun mun työkokeilu loppui. 

Liiton päiviä oli vielä jäljellä, otin toisen kokeilupaikan vastaan ja sinä aikana työllistyin. Tämän toisen kanssa kävi juuri niin, kuin kuvittelin. Oli aika lailla 2 vuotta ja meni isommalle töihin

Vierailija
8/9 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntiin palkataan ainoastaan sukutaustan omaavia kamala tilanne jos palkataan ylikoulutettu joka alkaa arvostelemaan  esittämään uudistuksia. MEILLÄ ON AINA TEHTY NÄIN JO 200V. K kunnat kuvittelevat kun palkkaavat kummin kaiman konsultin kirjoittamaan 500 sivuisen huu haa raportin kaikki on hyvin. tammelan kunta oikein osoitti tyhmyytensä palkkasi kuntaan mainos kuvaajan sai kk palkan mutta videot näkyivätkin ainoastaan hänen omilla fase sivuilla johon olisi pitänyt kirjautua ja peukuttaa.

Vierailija
9/9 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi. Överkvalifiserad arbetskraft. Ei kukaan palkkaa sinua apinatason tai entry level hommaan, koska tietävät sinun kärkkyvän heti vaativampiin hommiin. 

Ja työntekijä palkataan tekemään työtään pitkäjänteisesti. Ei työnantajaa kiinnosta etsiä jatkuvasti uutta ja uutta ihmistä johonkin ponnahduslautatehtävään.