Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu käyttämään Wilmaa

Vierailija
08.01.2025 |

Lapsemme aloitti ekalla luokalla syksyllä ja kaikki kouluun liittyvä yhteydenpito, tiedotteet, asioiden seuraaminen ym on jäänyt yksin minun vastuulle (vaikka en näin tietenkään haluaisi). Mies ei nimittäin suostu ottamaan itselleen tunnuksia Wilmaan eikä siis lukemaan Wilmaa. Onko tämä muissakin perheissä näin? Että mies voi vain luistella koko Wilmasta ja sitä myöten koko lapsen koulun käynnistä niin, että ei vain. lukuisista pyynnöistä ja kovaakin sanomisista huolimatta suostu ottamaan Wilmaa käyttöön?

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään käyttänyt koskaan wilmaa. Opettaja soitti minulle kerran siitä ja sanoin että jos on asiaa niin minut saa aina puhelimella kiinni. Ei sillä ollut sen jälkeen asiaa kun ei soittanut toista kertaa. 

Pitäisikö opettajan siis soittaa kaikkien sadan opettamansa lapsen vanhemmalle, että perjantaina on liikuntapäivä. Rajansa vanhemman itsekeskeisyydelläkin! t. yläkoulun ope

Minulla on kaksi lasta jo yläasteella, enkä ole kertaakaan heidän liikuntapäiviään seuraillut. Meillä lapset opetettiin jo alakoulussa siihen, että he itse katsovat Wilmaviestit päivittäin. Näin ollen he ovat itse vastuussa liikuntapäiviensä muistamisesta yläkoulussa. 

Tsiisus kuinka kyvyttömiä ihmiset ovat lapsistaan kasvattaneet!?

Jep. Kyllä minun kakkosluokkalaiseni tietää kertoa, koska on luistelu- tai hiihto- tai kirjastopäivä. Ei siihen ole Wilmaa tarvittu.

Vierailija
62/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaihtoon - itse käytän Wilmaa päivittäin, ei moisesta luuserista ole mitään hyötyä ja apua lasten kanssa sen tietää heti.

T. Tosimies

Miksi Wilmaa tarvitsisi käyttää päivittäin? Eihän siellä ole mitään hyödyllistä. Jos kerran viikossa tai kahdessa käy, niin siinä ehtii ihan hyvin kuittaamaan nähdyksi ne samat kokeet, jotka muksu jo edellisellä viikolla toi näytettäväksi.

T: Kahden lapsen yksinhuoltajaisä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies vaihtoon - itse käytän Wilmaa päivittäin, ei moisesta luuserista ole mitään hyötyä ja apua lasten kanssa sen tietää heti.

T. Tosimies

Miksi Wilmaa tarvitsisi käyttää päivittäin? Eihän siellä ole mitään hyödyllistä. Jos kerran viikossa tai kahdessa käy, niin siinä ehtii ihan hyvin kuittaamaan nähdyksi ne samat kokeet, jotka muksu jo edellisellä viikolla toi näytettäväksi.

T: Kahden lapsen yksinhuoltajaisä

Teilläkö ei koulu kommentoi mitään asioita Wilmassa lasten osalta, sitten kannattaa laittaa koulu vaihtoon nopeasti.

T. Tosimies

Vierailija
64/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään käyttänyt koskaan wilmaa. Opettaja soitti minulle kerran siitä ja sanoin että jos on asiaa niin minut saa aina puhelimella kiinni. Ei sillä ollut sen jälkeen asiaa kun ei soittanut toista kertaa. 

Pitäisikö opettajan siis soittaa kaikkien sadan opettamansa lapsen vanhemmalle, että perjantaina on liikuntapäivä. Rajansa vanhemman itsekeskeisyydelläkin! t. yläkoulun ope

No 80-luvulla tuo sanottiin lapsille. Tai jos jostain tärkeämmästä kyse niin moniste kotiin tai reissariin viesti (lapset kopioi taululta tekstin reissuvihkoon)..

Työnnähän museosta repäisty persnöyhtä ne reissarisi perseeseesi poikittain. Kukaan aivoilla varustettu ei halua Wilman tilalle takaisin jotain hemmetin kusista reissaria tai jotain pirun irtopaperilappuja, kun Wlmasta se infon saa tuhat kertaa kätevämmin ja myös tarvittaessa suoraan vanhemmille. 

Vierailija
65/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YLÄ-kouluikäiset eivät osaa huolehtia tarvittavia välineitä kouluun? Mihin niitä vanhempia siinä tarvitaan?

Vierailija
66/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä tätä wilmavihamielisyyttä, mikä monissa ketjuissa täällä ilmaantuu. Kun miettii, miten paljon ihmiset viettää aikaa notkumassa somessa viikottain, niin tuntuu aika oudolta, että ei ole viittä minuuttia viikossa, että katsoisi lapsensa wilmamerkinnät ja vaikka ne tulevat kokeet, joihin voi kotonakin muistutella lukemaan. 

Kun itsellä oli useampi peruskouluikäinen lapsi, katsoin wilman joka päivä, kun lähdin töistä ja suljin läppärin. Meni ehkä minuutti, siis viisi minuuttia viikossa. Kyllä omat lapset hoiti yleensä asiat, mutta kiinnosti sentään tiedotusasiat, koenumerot ja se, miten tunneilla olivat. 

Wilmavihan riittää synnyttämään yksi Wilmaviestejä neuroottisesti suoltava opettaja. Olet onnekas, mikäli olet välttynyt siltä. Ilmeisesti asiaan vaikuttaa se, että sinun lastesi kouluajasta on jo tovi. Vanhemmat opettajapolvet olivat

Feissarimokissa oli kerran, kun joku oli laittanut faceen opettajan "tärkeän" wilmaviestin: viivoitin puuttui.

Vierailija
67/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se antanut jotain syytä asialle? Kun siis tunnuksien tekeminen ja tietosuojaselosteen hyväksymättömyyshän on yhdenlaisia asioita, jotka voi vaikuttaa tuohon ettei halua käyttää. Mutta sitten tietenkin vapaamatkustus on toinen mahdollinen syy. 

Niin, millainen on Wilman tietosuoja ja muu turvallisuus? 

Turvallista kun kaikkihan sitä käyttää! :-D 

Tai sitten siinä nyt lähinnä linkitetään oppilaat ja heidän vanhempansa jotenkin yhteen, ja voi vaan arvailla mitä dataa kerätään ja miten sitä säilytetään. Mitähän käy, jos on lapsi, jonka kumpikaan vanhempi ei suostu käyttään? Karua, että voi vaan olla oletusarvoinen sovellus tai sivusto, jota täytyy käyttää lapsen huoltajana.

Älä saasta hanki lapsia, jos ei miellytä kouluissaa käytettävät välineet. Tai opeta sitten apinasi itse. Ihan kaikkein pahiten haistapaskahommaa on se, että kaltaistesi vatipäisten idioottivajakkien takia sitten kaikkien pitäisi kärsiä joidenkin lippulappusten kanssa, kun joku foliohattusaasta ei suostu käyttämään jotain. 

Ja en tiedä ymmärtääkö noin tyhmä kuin sinä tällaista infoa, mutta tällaisista tietojärjestelmistä on aina tietosuojailmoitus, jossa kerrotaan, mitä kerätään ja mitä säilytetään. Edes noin tyhmän kuin sinä ei tarvitse arvailla mitään. 

Vierailija
68/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku halusi kopiokoneella tehtyjä lappusia wilman sijaan. Oma lapsi oli koulussa siihen aikaan, kun asiat hoidettiin monisteiden ja reissuvihon avulla. Lapsella oli aina monisteet hukassa ja reissuvihkoakin piti etsiä ties mistä. Sähköisesti tieto liikkuu paljon helpommin molempiin suuntiin. Lapsen sairastuessakin piti soitella kouluun heti aamusta, jos oli koe, muuten kokeesta tuli automaattisesti hylätty. Hankala, jos itsellä alkoi palaveri klo 8 ja klo 8 kanslistit tuli vasta töihin.

Vierailija
69/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YLÄ-kouluikäiset eivät osaa huolehtia tarvittavia välineitä kouluun? Mihin niitä vanhempia siinä tarvitaan?

Muistuttamaan! Yläkouluikäiset eivät muista enää mitään! Pää on useilla ihan hattaraa. Lisäksi monet haluavat vanhemman kuljetuksen liikuntapaikalle, että ei tarvitsisi kantaa välineitä julkisissa. :) t. ope

Vierailija
70/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku halusi kopiokoneella tehtyjä lappusia wilman sijaan. Oma lapsi oli koulussa siihen aikaan, kun asiat hoidettiin monisteiden ja reissuvihon avulla. Lapsella oli aina monisteet hukassa ja reissuvihkoakin piti etsiä ties mistä. Sähköisesti tieto liikkuu paljon helpommin molempiin suuntiin. Lapsen sairastuessakin piti soitella kouluun heti aamusta, jos oli koe, muuten kokeesta tuli automaattisesti hylätty. Hankala, jos itsellä alkoi palaveri klo 8 ja klo 8 kanslistit tuli vasta töihin.

Hyvähän se olisi siis lasten opetella huolehtimaan noista asioista ja tavaroiden säilytyksestä, eikös vaan? Ja on kyllä aika natsimeininki teidän koulussa ollut, en syyttäisi siitä Wilmanpuutetta.

Vierailija
71/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuttamaan! Yläkouluikäiset eivät muista enää mitään! Pää on useilla ihan hattaraa. Lisäksi monet haluavat vanhemman kuljetuksen liikuntapaikalle, että ei tarvitsisi kantaa

Ei kai ne muista, kun ei vaadita mitään muistamaan. Ehkä pari kertaa kun jää kyyti saamatta, kun ei muka muista itse ajoissa pyytää, niin oppii muistamaan.

Vierailija
72/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se olisi siis lasten opetella huolehtimaan noista asioista ja tavaroiden säilytyksestä, eikös vaan? Ja on kyllä aika natsimeininki teidän koulussa ollut, en syyttäisi siitä Wilmanpuutetta.

Oma mies on niin hajamielinen että hukkaisi päänsäkin, jos se ei olisi niin hyvin kiinni. Valitettavasti lapsi peri saman hajamielisyyden ja hälläväliä-asenteen.

Vierailija
73/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapsen koulunkäynnistä pitää olla kiinnostunut. Itselläni Wilma-vastustus on ihan muuta. Aika harva täällä kommentoinut sitä, että sähköiset viestivälineet menee usein henkilötunnus edellä (= ei todellakaan toivottua) ja muutenkin tuntuu että tietosuoja- ja tietoturvatasot tuossa "palvelussa" kuten niin monessa muussakin "upeassa uudessa digipalvelussa" ovat kaikkea muuta kuin hyvällä tasolla. Onhan näistä viime vuosilta esimerkkejäkin. Jopa oppilaan arkaluonteisia terveystietoja tai niihin verrattavia tietoja on sisältynyt tietomurtoihin. Ja tyypillinen vastaus asioita hoitavilta on, että "kyllä tiedot ovat hyvin suojattu"....ette ihmiset tiedäkään......

Vierailija
74/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy hyvän tahtoinen henkilö tai yritys joka pientä korvausta vastaan tekee systeemiä systeemin viereen ja voin vain kuvitella uusien oppilaiden tulvaa ensi syksynä. Tämä on (open lausumaa) sitten Vilma johonka teidän tulee kirjautua ja..ei se ei ole sähköposti vaan sitten menette pankkitunnuksilla ja .....Ja se hyväntahtoinen nauraa matkalla pankkiin...Se nauraa niin makeasti vedet silmissä.

Vierailija
75/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mies on niin hajamielinen että hukkaisi päänsäkin, jos se ei olisi niin hyvin kiinni. Valitettavasti l

Jos ei kyse ole mistään muistisairaudesta tai muusta neurologisesta viasta, niin kyllä hajamielisyydestäkin voi oppia eroon, ainakin jonkun verran. Ei siihen ainakaan auta, että äiti hoitaa aina kaiken, kunnes vaimo ottaa äidin paikan.

Vierailija
76/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Tosimies

Miehellä voi olla muita kykyjä kuin wilman käyttäminen, jotka korvaavat sen. t. tyydytetty vaimo :)

Vierailija
77/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi lasta jo yläasteella, enkä ole kertaakaan heidän liikuntapäiviään seuraillut. Meillä lapset opetettiin jo alakoulussa siihen, että he itse katsovat Wilmaviestit päivittäin. Näin ollen he ovat itse vastuussa liikuntapäiviensä muistamisesta yläkoulussa. 

Tsiisus kuinka kyvyttömiä ihmiset ovat lapsistaan kasvattaneet!?

Tämä liikuntapäivä oli vain yksi esimerkki poikkeusaikatauluista, älkää takertuko siihen. Poikkeus voi koskea vain yhtä ryhmää, esim. meno käräjäoikeuteen aamulla oikeudenkäyntiä seuraamaan, jolloin pitää olla turvatarkastusta varten ajoissa paikalla ja mennä tuntemattomaan paikkaan.  Tai taksvärkki-päivää tai metsäretkeä.

Itse opettajana toivon kyllä, että vanhemmat seuraisivat ennen kaikkea tuntimerkintöjä, koska niihin käytän paljon aikaa. Siis erityisesti positiivisiin sellaisiin, koska huomasin, että kannustamalla oppilasta silloin kun hän tekee oikein, saa parempia tuloksia kuin moittimalla huonosta käytöksestä. Siksi reagoin plussilla wilmassa aina kun oppilas onnistuu joko sosiaalisesti tai opiskeluissa. Yleensä merkitsen myös, mistä tilanteesta plussa tuli, koska mitä täsmällisempi selitys, sitä paremmin se ohjaa tulevaa käyttäytymistä.

Valitettavasti olen huomannut, että kollegat käyttävät tuntimerkintöjä yleensä negatiiviseen.

Vierailija
78/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuttamaan! Yläkouluikäiset eivät muista enää mitään! Pää on useilla ihan hattaraa. Lisäksi monet haluavat vanhemman kuljetuksen liikuntapaikalle, että ei tarvitsisi kantaa

Eikö tämä ole asia, johon tulisi kasvatuksella puuttua? 

Vierailija
79/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa opettajista on itse kussut koko Wilman. Kynnyksen lähettää viestejä tulisi olla aidosti korkealla, niin niitä viestejä ja tuntimerkintöjä jaksaisi edes lukea. Omien lasten kohdalla kaikkein pahimpia Wilmaterroristeja ovat olleet sellaiset kaks-kolmekymppiset naisopettajat. Eläkeikää lähestyvät ja miesopettajat ovat olleet ehdottomasti kaikkein fiksuimpia Wilman käyttäjiä.

Ikävää että et jaksa olla kiinnostunut lapsesi kouluasioista. Tuntimerkinnät ainakin pitäisi lukea, vaikka ei olisikaan kiinnostunut viestistä, että lapsesi valtakunnalliset enkun kokeet ovat silloin ja silloin tai että tiistaiaamuna kokoonnutaan kirjastolle, ei koululle. t. yläkoulun ope

---------------------------

"Pitäisi lukea" tuntimerkinnät. Kyse on aikuisista ihmisistä, eikä mistään keskenkasvuisista, joille annetaan läksy

Sinulla on auktoriteetti-trauma selvästi. Kysehän ei ole läksyn antamisesta vanhemmille, vaan siitä, että opettaja kasvattaa ja opettaa apunasi sinun lastasi, yrittää tehdä yhteistyötä ja jakaa informaatiota.

Vierailija
80/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä isä ei ei wlmaa oo koskaan ottanut eikä se nyt oo niin suuri asia ollut. Ei kaikesta tarvi ottaa niin suurta ongelmaa kuin nykyään tuntuu tehtävän. Sinulla on Wilma ja osaat varmaankin puhua, joten saat asiat hänelle kerrottua. 

Nykyään tehdään niin älyttömän iso asia kaikesta. Ja niinkuin ei olis mitään oikeita ongelmia kun näitä lukee. 

No meillä ei isä osallistu perheen elättämiseen eikä kotitöihin eikä se nyt niin suuri asia ole. Mulla on työpaikka ja toimivat kädet niin varmaan voin kaikki elättää ja hoitaa kodin. Nykyään tehdään niin älyttömän iso asia kaikesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi