Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu käyttämään Wilmaa

Vierailija
08.01.2025 |

Lapsemme aloitti ekalla luokalla syksyllä ja kaikki kouluun liittyvä yhteydenpito, tiedotteet, asioiden seuraaminen ym on jäänyt yksin minun vastuulle (vaikka en näin tietenkään haluaisi). Mies ei nimittäin suostu ottamaan itselleen tunnuksia Wilmaan eikä siis lukemaan Wilmaa. Onko tämä muissakin perheissä näin? Että mies voi vain luistella koko Wilmasta ja sitä myöten koko lapsen koulun käynnistä niin, että ei vain. lukuisista pyynnöistä ja kovaakin sanomisista huolimatta suostu ottamaan Wilmaa käyttöön?

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään käyttänyt koskaan wilmaa. Opettaja soitti minulle kerran siitä ja sanoin että jos on asiaa niin minut saa aina puhelimella kiinni. Ei sillä ollut sen jälkeen asiaa kun ei soittanut toista kertaa. 

Pitäisikö opettajan siis soittaa kaikkien sadan opettamansa lapsen vanhemmalle, että perjantaina on liikuntapäivä. Rajansa vanhemman itsekeskeisyydelläkin! t. yläkoulun ope

Eikö opettaja suunnittele yhtään aikaisemmin näitä ylimääräisiä teemapäiviä?

Ok, voin korjata  viestini, etteivät aivosi hämärry: Pitäisikö opettajan siis soittaa kaikkien sadan opettamansa lapsen vanhemmalle, että neljän viikon päästä on liikuntapäivä. Ei se sun kullanmurusi ole ainut oppilas!

Vierailija
42/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa opettajista on itse kussut koko Wilman. Kynnyksen lähettää viestejä tulisi olla aidosti korkealla, niin niitä viestejä ja tuntimerkintöjä jaksaisi edes lukea. Omien lasten kohdalla kaikkein pahimpia Wilmaterroristeja ovat olleet sellaiset kaks-kolmekymppiset naisopettajat. Eläkeikää lähestyvät ja miesopettajat ovat olleet ehdottomasti kaikkein fiksuimpia Wilman käyttäjiä.

Ikävää että et jaksa olla kiinnostunut lapsesi kouluasioista. Tuntimerkinnät ainakin pitäisi lukea, vaikka ei olisikaan kiinnostunut viestistä, että lapsesi valtakunnalliset enkun kokeet ovat silloin ja silloin tai että tiistaiaamuna kokoonnutaan kirjastolle, ei koululle. t. yläkoulun ope

"Pitäisi lukea" tuntimerkinnät. Kyse on aikuisista ihmisistä, eikä mistään keskenkasvuisista, joille annetaan läksyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään käyttänyt koskaan wilmaa. Opettaja soitti minulle kerran siitä ja sanoin että jos on asiaa niin minut saa aina puhelimella kiinni. Ei sillä ollut sen jälkeen asiaa kun ei soittanut toista kertaa. 

Pitäisikö opettajan siis soittaa kaikkien sadan opettamansa lapsen vanhemmalle, että perjantaina on liikuntapäivä. Rajansa vanhemman itsekeskeisyydelläkin! t. yläkoulun ope

Minulla on kaksi lasta jo yläasteella, enkä ole kertaakaan heidän liikuntapäiviään seuraillut. Meillä lapset opetettiin jo alakoulussa siihen, että he itse katsovat Wilmaviestit päivittäin. Näin ollen he ovat itse vastuussa liikuntapäiviensä muistamisesta yläkoulussa. 

Tsiisus kuinka kyvyttömiä ihmiset ovat lapsistaan kasvattaneet!?

Vierailija
44/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö opettaja suunnittele yhtään aikaisemmin näitä ylimääräisiä teemapäiviä?

Ok, voin korjata  viestini, etteivät aivosi hämärry: Pitäisikö opettajan siis soittaa kaikkien sadan opettamansa lapsen vanhemmalle, että neljän viikon päästä on liikuntapäivä. Ei se sun kullanmur

Oletko kuullut sellaisesta uudesta laitteesta nimeltä kopiokone? Sillä saa tehtyä satoja kopioita vaikkapa kirjeistä, mitkä voi sitten antaa oppilaiden mukaan? Kirkkokaan ei ole vastustanut tätä toimintaa sitten Gutenbergin.

Vierailija
45/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa opettajista on itse kussut koko Wilman. Kynnyksen lähettää viestejä tulisi olla aidosti korkealla, niin niitä viestejä ja tuntimerkintöjä jaksaisi edes lukea. Omien lasten kohdalla kaikkein pahimpia Wilmaterroristeja ovat olleet sellaiset kaks-kolmekymppiset naisopettajat. Eläkeikää lähestyvät ja miesopettajat ovat olleet ehdottomasti kaikkein fiksuimpia Wilman käyttäjiä.

Ikävää että et jaksa olla kiinnostunut lapsesi kouluasioista. Tuntimerkinnät ainakin pitäisi lukea, vaikka ei olisikaan kiinnostunut viestistä, että lapsesi valtakunnalliset enkun kokeet ovat silloin ja silloin tai että tiistaiaamuna kokoonnutaan kirjastolle, ei koululle. t. yläkoulun ope

Omia kouluaikoja kun muistelen niin aika paljon opet kertoi suoraan oppilaille että kokeet silloin ja kirjastolle silloin tms. Ei ne kiertäneet vanhempien kautta.

Vierailija
46/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Esikoinen siirtyi pari vuotta sitten lukioon kympin keskiarvolla. Keskimmäisen keskiarvo oli "vain" 9,5. Nuorin takoo parhaillaan ysejä ja kymppejä. Olen kasvattanut kaikki lapseni vastuuseen ja hyvältä vaikuttaa ainakin tässä vaiheessa.

Vierailija
47/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä siinä on niin vaikeata lähettää emaili jos asiaa on? 

Olisi jopa opelle helpompaa, ryhmäviestit ryhmänä ja perskohtaiset ryhmänä äiskä/iskä, throuples? Nou throuples!

Hyöty:

- luetaan heti

- molemmat lukee

- ryhmäviestit menee nopeammin ja lukevuus kattavampi

Täh? Nuo toiminnot on helpommin wilmassa saatavilla. Ja heti lukeminen on asia, jota opettaja ei voi kontrolloida. Wilma kilahtaa puhelimeen ihan samalla tavalla kuin wa-viestikin. Minulla esim. sähköposti ei kilahda, ja käyn katsomassa sitä vain kerran viikossa, kun sinne ei tule mitään kiireisiä asioita.

Nii - iin? Luet viikon välein -)))?

Nii in, minäkin luen Vilman kuukauden välein.

Vierailija
48/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wilmassa näkyy tuntimerkinnät, koeaikataulu, koenumerot, väliarviointi, rehtorin tiedotteet ja monet muutkin tärkeät koulua koskevat tiedotteet. Meinaat, että nämä kaikki pitäisi lähetellä jokaiselle erikseen sähköpostilla. Oman lapsen koulussa on 1000 oppilasta. 

Vierailija
49/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wilmassa näkyy tuntimerkinnät, koeaikataulu, koenumerot, väliarviointi, rehtorin tiedotteet ja monet muutkin tärkeät koulua koskevat tiedotteet. Meinaat, että nämä kaikki pitäisi lähetellä jokaiselle erikseen sähköpostilla. Oman lapsen koulussa on 1000 oppilasta. 

Kuinka usein sillä rehtorilla on koko koulua koskevia tiedotteita? 

Vierailija
50/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi lasta jo yläasteella, enkä ole kertaakaan heidän liikuntapäiviään seuraillut. Meillä lapset opetettiin jo alakoulussa siihen, että he itse katsovat Wilmaviestit päivittäin. Näin ollen he ovat itse vastuussa liikuntapäiviensä muistamisesta yläkoulussa. 

Tsiisus kuinka kyvyttömiä ihmiset ovat lapsistaan kasvattaneet!?

Kai sä edes heidän koenumeroitaan tai jouluarviointejaan olet katsonut?

Vierailija
51/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Wilma-tunnukset oli vain miehellä (siihen aikaan ei saanut kuin yhden tunnuksen/lapsi) ja näin mentiin sitten koko molempien lasten kouluaika, eli mies vastasi kaikesta Wilma-viestinnästä.

Minunkin mielestäni yläasteikäisen pitää kyllä osata itse huolehtia läksyt, kokeet, urheiluvälineet ym. ilman että vanhempien pitää puuttua asiaan. Tai oikeastaan jo yli 10 vuotiaan. Ihan pienet ovat sitten asia erikseen.

Kyllähän Wilma on viestintävälineenä ihan toimiva. Kaiken tulostaminen paperille ei oikein ole enää nykyaikaa.

Vierailija
52/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä tätä wilmavihamielisyyttä, mikä monissa ketjuissa täällä ilmaantuu. Kun miettii, miten paljon ihmiset viettää aikaa notkumassa somessa viikottain, niin tuntuu aika oudolta, että ei ole viittä minuuttia viikossa, että katsoisi lapsensa wilmamerkinnät ja vaikka ne tulevat kokeet, joihin voi kotonakin muistutella lukemaan. 

Kun itsellä oli useampi peruskouluikäinen lapsi, katsoin wilman joka päivä, kun lähdin töistä ja suljin läppärin. Meni ehkä minuutti, siis viisi minuuttia viikossa. Kyllä omat lapset hoiti yleensä asiat, mutta kiinnosti sentään tiedotusasiat, koenumerot ja se, miten tunneilla olivat. 

Vierailija
53/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on laiska. Ikävää. 

Eihän se edes tajua miten siellä toimitaan. Tyhmyys.

Vierailija
54/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä se ope edes soittelisi? Ei täälläpäin ainakaan ole opettajilla työpuhelimia.

Vierailija
55/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein sillä rehtorilla on koko koulua koskevia tiedotteita? 

Muutaman kerran vuodessa. Niin harvoin, että ei rasita niiden lukeminen.

Vierailija
56/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus kuinka kyvyttömiä ihmiset ovat lapsistaan kasvattanee

Koulukäynnistä on aina avoimesti keskusteltu jokaisen lapsen / nuoren kanssa. Ihan omatoimisesti ovat vuosien ajan numeronsa kertoneet ja paperimuotoiset kokeensa / todistuksensa esitelleet. Sekä onnistumiset että epäonnistumiset. Meillä Wilma on nykyään nuorten ja heidän koulujensa väliseen viestintään.

Edelleen tätä ketjua lukiessa ihmettelen sitä, että miten kyvyttömiä teinejä ihmisillä nykyään oikein on, kun yläkoulun open mielestä vanhempien pitää huolehtia liikuntapäivien ja kokeiden muistamisesta???

Vierailija
57/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on laiska. Ikävää. 

Eihän se edes tajua miten siellä toimitaan. Tyhmyys.

Nyt on mies haukuttu laiskaksi ja tyhmäksi.

Jatkakaa. Mitä vielä? 

Vierailija
58/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä tätä wilmavihamielisyyttä, mikä monissa ketjuissa täällä ilmaantuu. Kun miettii, miten paljon ihmiset viettää aikaa notkumassa somessa viikottain, niin tuntuu aika oudolta, että ei ole viittä minuuttia viikossa, että katsoisi lapsensa wilmamerkinnät ja vaikka ne tulevat kokeet, joihin voi kotonakin muistutella lukemaan. 

Kun itsellä oli useampi peruskouluikäinen lapsi, katsoin wilman joka päivä, kun lähdin töistä ja suljin läppärin. Meni ehkä minuutti, siis viisi minuuttia viikossa. Kyllä omat lapset hoiti yleensä asiat, mutta kiinnosti sentään tiedotusasiat, koenumerot ja se, miten tunneilla olivat. 

Wilmavihan riittää synnyttämään yksi Wilmaviestejä neuroottisesti suoltava opettaja. Olet onnekas, mikäli olet välttynyt siltä. Ilmeisesti asiaan vaikuttaa se, että sinun lastesi kouluajasta on jo tovi. Vanhemmat opettajapolvet olivat Wilman käytössä vielä melko järkeviä.

Vierailija
59/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtoon - itse käytän Wilmaa päivittäin, ei moisesta luuserista ole mitään hyötyä ja apua lasten kanssa sen tietää heti.

T. Tosimies

Vierailija
60/97 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtoon - itse käytän Wilmaa päivittäin, ei moisesta luuserista ole mitään hyötyä ja apua lasten kanssa sen tietää heti.

T. Tosimies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi