Mies ei suostu käyttämään Wilmaa
Lapsemme aloitti ekalla luokalla syksyllä ja kaikki kouluun liittyvä yhteydenpito, tiedotteet, asioiden seuraaminen ym on jäänyt yksin minun vastuulle (vaikka en näin tietenkään haluaisi). Mies ei nimittäin suostu ottamaan itselleen tunnuksia Wilmaan eikä siis lukemaan Wilmaa. Onko tämä muissakin perheissä näin? Että mies voi vain luistella koko Wilmasta ja sitä myöten koko lapsen koulun käynnistä niin, että ei vain. lukuisista pyynnöistä ja kovaakin sanomisista huolimatta suostu ottamaan Wilmaa käyttöön?
Kommentit (97)
Meillä isällä ei wilma-tunnuksia ole, silloin kun lapsi koulun aloitti, perheelle riitti yhdet tunnukset. Isällä se, nyt jo lukiolaisen, wilma kuitenkin puhelimessa on äidin tunnuksilla ja lukee sitä kun ilmoitus kilahtaa. Kun ne nyt kuitenkin on äidin tunnukset, niin on jättänyt viestityksen koulun suuntaan äidille.
Tilannehan käytännössä on sama kun jos käyttäisi läppäriäni ja selain osaa kirjautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä siinä on niin vaikeata lähettää emaili jos asiaa on?
Olisi jopa opelle helpompaa, ryhmäviestit ryhmänä ja perskohtaiset ryhmänä äiskä/iskä, throuples? Nou throuples!
Hyöty:
- luetaan heti
- molemmat lukee
- ryhmäviestit menee nopeammin ja lukevuus kattavampi
Täh? Nuo toiminnot on helpommin wilmassa saatavilla. Ja heti lukeminen on asia, jota opettaja ei voi kontrolloida. Wilma kilahtaa puhelimeen ihan samalla tavalla kuin wa-viestikin. Minulla esim. sähköposti ei kilahda, ja käyn katsomassa sitä vain kerran viikossa, kun sinne ei tule mitään kiireisiä asioita.
Onko se antanut jotain syytä asialle? Kun siis tunnuksien tekeminen ja tietosuojaselosteen hyväksymättömyyshän on yhdenlaisia asioita, jotka voi vaikuttaa tuohon ettei halua käyttää. Mutta sitten tietenkin vapaamatkustus on toinen mahdollinen syy.
Vierailija kirjoitti:
Meillä jo kuopuskin 20 v. mutta koko lasten peruskoulun ja lukio / ammattikoulun mies jätti Wilman lukematta. Kertakaikkiaan ei suostunut siellä käymään eikä käynyt. Että mua ( siis äitiä ) ketutti ja riideltiin. Mies vain odotti, että minä sitten olisin hänelle referoinut mitä Wilmassa on. Ja miehelläkin on työ tietokoneella istumista, kätevästi olisi voinut kerran työpäivän aikana Wilmaan kirjautua.. Toivottavasti ei ole kovin yleistä isien käytöstä.
Ei sitä työajalla hoideta omia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Aika pieneltä ongelmalta kyllä kuulostaa....
Kun niitä pieniä hoitamatta jääviä asioita on sata, niin se on iso ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä jo kuopuskin 20 v. mutta koko lasten peruskoulun ja lukio / ammattikoulun mies jätti Wilman lukematta. Kertakaikkiaan ei suostunut siellä käymään eikä käynyt. Että mua ( siis äitiä ) ketutti ja riideltiin. Mies vain odotti, että minä sitten olisin hänelle referoinut mitä Wilmassa on. Ja miehelläkin on työ tietokoneella istumista, kätevästi olisi voinut kerran työpäivän aikana Wilmaan kirjautua.. Toivottavasti ei ole kovin yleistä isien käytöstä.
Työssä kuin työssä on taukoja, jolloin voi hoitaa omia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Onko se antanut jotain syytä asialle? Kun siis tunnuksien tekeminen ja tietosuojaselosteen hyväksymättömyyshän on yhdenlaisia asioita, jotka voi vaikuttaa tuohon ettei halua käyttää. Mutta sitten tietenkin vapaamatkustus on toinen mahdollinen syy.
Niin, millainen on Wilman tietosuoja ja muu turvallisuus?
Wilma on ihan symppis mutta sehän on Retun vaimo ???
Vierailija kirjoitti:
Osa opettajista on itse kussut koko Wilman. Kynnyksen lähettää viestejä tulisi olla aidosti korkealla, niin niitä viestejä ja tuntimerkintöjä jaksaisi edes lukea. Omien lasten kohdalla kaikkein pahimpia Wilmaterroristeja ovat olleet sellaiset kaks-kolmekymppiset naisopettajat. Eläkeikää lähestyvät ja miesopettajat ovat olleet ehdottomasti kaikkein fiksuimpia Wilman käyttäjiä.
Joo, kyl se on naisten vika ettei miehet [täydennä puuttuva sisältö]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi jopa opelle helpompaa, ryhmäviestit ryhmänä ja perskohtaiset ryhmänä äiskä/iskä, throuples? Nou throuples!
Hyöty:
- luetaan heti
- molemmat lukee
Täh? Nuo toiminnot on helpommin wilmassa saatavilla. Ja heti lukeminen on asia, jota opettaja ei voi kontrolloida. Wilma kilahtaa puhelimeen ihan samalla tavalla kuin wa-viestikin. Minulla esim. sähköposti ei kilahda, ja käyn katsomassa sitä vain kerran viikossa, kun sinne ei tule mitään kiireisiä asioita.
Nii - iin? Luet viikon välein -)))? Emailithan tulee luettua heti. Pisst, ei tarvi edes kilahdella. Miksi tehdä systeemi systeemin viereen? Ja hei tehdään tarhalle vielä omansa. Hyvä me! Ja tehdään vielä OmaHoito, hyyvä. Ja Ja sitten OmaOlo ja OmaKanta. Hyyvä.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään käyttänyt koskaan wilmaa. Opettaja soitti minulle kerran siitä ja sanoin että jos on asiaa niin minut saa aina puhelimella kiinni. Ei sillä ollut sen jälkeen asiaa kun ei soittanut toista kertaa.
Pitäisikö opettajan siis soittaa kaikkien sadan opettamansa lapsen vanhemmalle, että perjantaina on liikuntapäivä. Rajansa vanhemman itsekeskeisyydelläkin! t. yläkoulun ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyöty:
- luetaan heti
- molemmat lukee
Nii - iin? Luet viikon välein -)))? Emailithan tulee luettua heti. Pisst, ei tarvi edes kilahdella. Miksi tehdä systee
"Emailithan tulee luettua heti." - Vitsailet varmaan? Eihän alle nelikymppiset enää lue sähköposteja kuin ehkä kerran kuussa jos silloinkaan
Naiset haluaa lapsen. Naiset synnyttää lapsen. Naiset kasvattaa lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei ole kalatehtaalla töissä eikä kaikilla ole työaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään käyttänyt koskaan wilmaa. Opettaja soitti minulle kerran siitä ja sanoin että jos on asiaa niin minut saa aina puhelimella kiinni. Ei sillä ollut sen jälkeen asiaa kun ei soittanut toista kertaa.
Pitäisikö opettajan siis soittaa kaikkien sadan opettamansa lapsen vanhemmalle, että perjantaina on liikuntapäivä. Rajansa vanhemman itsekeskeisyydelläkin! t. yläkoulun ope
No 80-luvulla tuo sanottiin lapsille. Tai jos jostain tärkeämmästä kyse niin moniste kotiin tai reissariin viesti (lapset kopioi taululta tekstin reissuvihkoon)..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö opettaja suunnittele yhtään aikaisemmin näitä ylimääräisiä teemapäiviä?
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin meilläkin mies Wilmaa lukee. On aina olettanut, että minä hoidan. Laiskahan hän pelkästään on.
Ihmeen kauan tuota Wilmaa koulut jaksavat käyttää. Lukiolaiselle olen antanut käyttöön jo omat Wilma tunnukseni. Hoitakoot jo itse koulunkäyntinsä.
Sama meillä. Kasvattakaa lapsenne kunnolla, niin he osaavat viimeistään toisella asteella käydä koulua ilman vanhempien apua. Naurattaa ihan ajatus, että omassa nuoruudessa äitini tai isäni olisi hoitanut kouluasioitani ala-asteen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Osa opettajista on itse kussut koko Wilman. Kynnyksen lähettää viestejä tulisi olla aidosti korkealla, niin niitä viestejä ja tuntimerkintöjä jaksaisi edes lukea. Omien lasten kohdalla kaikkein pahimpia Wilmaterroristeja ovat olleet sellaiset kaks-kolmekymppiset naisopettajat. Eläkeikää lähestyvät ja miesopettajat ovat olleet ehdottomasti kaikkein fiksuimpia Wilman käyttäjiä.
Ikävää että et jaksa olla kiinnostunut lapsesi kouluasioista. Tuntimerkinnät ainakin pitäisi lukea, vaikka ei olisikaan kiinnostunut viestistä, että lapsesi valtakunnalliset enkun kokeet ovat silloin ja silloin tai että tiistaiaamuna kokoonnutaan kirjastolle, ei koululle. t. yläkoulun ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, millainen on Wilman tietosuoja ja muu turvallisuus?
Turvallista kun kaikkihan sitä käyttää! :-D
Tai sitten siinä nyt lähinnä linkitetään oppilaat ja heidän vanhempansa jotenkin yhteen, ja voi vaan arvailla mitä dataa kerätään ja miten sitä säilytetään. Mitähän käy, jos on lapsi, jonka kumpikaan vanhempi ei suostu käyttään? Karua, että voi vaan olla oletusarvoinen sovellus tai sivusto, jota täytyy käyttää lapsen huoltajana.
Aika turhia on yläkoulussa olleet wilmaviestit. Rahankeräys, open joulukiitos jne.
lukiolaisella vielä turhempia, mutta nyt hoitaa itse asiansa kun täytti juuri 18.