Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia perintöjä ootte saaneet ja miten ootte käyttäneet?

Vierailija
08.01.2025 |

Ite sain eka 28t€ ja sit 50t€. 28t€ puolet sijoitin suoriin osakkeisiin ja puolet meni elämiseen opiskelijana ja yh:na. 50t€ 18t€ meni asuntoon, pari tonnia hömpötyksiin, 10t€ autoon ja loput sijoituksiin

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olivat siis lahjoja. Espanjan lahjasta en ole maksanut lahjaveroja. Ei aikoinaan kerrottu, että siellä sellainen on 💀 Nyt se on jo vanhentunut asiana, verottaja ei voi enää veroa periä. Lahjaverosaatava vanhenee 10 vuodessa. 

Vierailija
122/137 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis TÄMÄN takia palstalla huudellaan töihinmenosta kun jengi saa perintöjä eli helppoa rahaa, josta ei kaikki pääse revittelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis TÄMÄN takia palstalla huudellaan töihinmenosta kun jengi saa perintöjä eli helppoa rahaa, josta ei kaikki pääse revittelemään.

Mä joka sain ton 1,5 milj en ikinä huutele. Mä päinvastoin aina sanon, että tämä mikään ei ole minunkaan omaa ansiotani. Kun ei se olekaan. Mä oon vaan satumaisen onnekas Hannu Hanhi. 1,5 miljoonaa ei vielä edes anna mahdollisuutta (loppuelämän) ökyelämään. Mutta en mä sellaisesta haaveilekaan. 

Valinnan vapaus on se, mitä raha tuo 💛

Vierailija
124/137 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä monelle on suuret perinnöt tullut.

Mnä en ole saanut mitään perintöä, mutta ostin kuolinpesältä markkinahintaan oman perintöni, 16 ha peltoa ja metsää, jossa 70-luvulla valmistunut kesämökki. Metsä on antanut tuloa minulle sen hinnan minkä maksoin ja lisää on tulossa. Metsän, istutukset ja harvennukset, olemme itse raivanneet ja palkanneet työvoiman hoitamaan. Suunnittelemme talon rakennusta tulevien vuosien aikana.

Mieheni äidillä (elossa) on kiinteistö arvolta 450 000 € mutta näyttää siltä että omat lapsemme saavat ne rahat.

Olemme luoneet varallisuuden tyhjin käsin alunperin. Meillä on maksettu talokiinteistö arvolta 650 000 € ja rahaa pankissa yli 400 000 €. Miehelläni on oma tietokonealan konsulttifirma ja minä olen eläkkeellä opetusalalta.

Vierailija
125/137 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältäni, joka meni uusiin naimisiin ja unohti ekan avioliiton lapset (minä ja kaksi sisartani) sain vain kasan vanhoja valokuvia ja tiedon sisarpuolistani perunkirjoituksessa. Kuoli köyhänä, eikä uudet sisarpuolet pidä yhteyttä. Johtuu ehkä siitä, että aiemman avioliiton lasten olemassaolo oli heillekin yllätys. Isäni oli siis köyhyyden lisäksi mulkku.

Vierailija
126/137 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä monelle on suuret perinnöt tullut.

Mnä en ole saanut mitään perintöä, mutta ostin kuolinpesältä markkinahintaan oman perintöni, 16 ha peltoa ja metsää, jossa 70-luvulla valmistunut kesämökki. Metsä on antanut tuloa minulle sen hinnan minkä maksoin ja lisää on tulossa. Metsän, istutukset ja harvennukset, olemme itse raivanneet ja palkanneet työvoiman hoitamaan. Suunnittelemme talon rakennusta tulevien vuosien aikana.

Mieheni äidillä (elossa) on kiinteistö arvolta 450 000 € mutta näyttää siltä että omat lapsemme saavat ne rahat.

Olemme luoneet varallisuuden tyhjin käsin alunperin. Meillä on maksettu talokiinteistö arvolta 650 000 € ja rahaa pankissa yli 400 000 €. Miehelläni on oma tietokonealan konsulttifirma ja minä olen eläkkeellä opetusalalta.

Tyhjäkätisyys ei ole ylpeyden aihe. Ei, vaikka kuinka lihavoit tekstin 🙄

Vierailija
127/137 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin tekstin tyhjäkätisyydestä. Olen kanssasi samaa mieltä että sen kanssa ei ylpeillä. Eikä tarkoitukseni mitenkään ollut raljailla. 

Vierailija
128/137 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain verojen jälkeen käteen n. 280k.

Maksoin pois asuntolainan, ostin kivan matkan, muutamia kivoja juttuja kotiin ja loput sijoitin.

Vierailija
129/137 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kaikki. Isot perinnöt on aika harvinaisia. Tilastokeskuksen mukaan puolet perinnönsaajista sai perintöosuuksia alle 15 100 euroa vuonna 2021 ja perintöjen keskiarvo oli 45k mitä toki nostaa ne jotkut miljoonaperinnöt.

Vierailija
130/137 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä te olette saanu isoja perintöjä. Jos mä saisin 50 000e niin työnteko loppuis siihen paikkaan ja se on vissi ku vasen tissi!

Kai tuolla pärjää jos kohtalainen eläke alkaa 2-3v kuluttua.

Vierailija
131/137 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa valehtelee niin, että korvat tärisee. Isot perinnöt ja kaikki sijoitusmestareita! Nämä samat mammat kertovat toisaalla hyvinkin tarkkaan, miten kupata yhteiskuntaa (ovat siinä jalostuneet yksinhuoltajina ja mon imiehisinä) ja miten saa ruokaa kerjäämällä. Kelan hankkimilla kännyköillä ja tableteilla on mukavaa ajankulua kirjoitella tänne valhetta valheen perään. Teitä ei hävetä mikään. Joka perii paljon, ei tule vauva palstalle kehumaan.

No ei niitä miljoonaperintöjä ketjussa montaa ole. Tavan keskituloisella omistusasujalla on se toistasataatuhatta jättää perinnöksi. Köyhiä oli jonkun laskelman mukaan 7% väestöstä, eli useimmat sitä perintöäkin saa.

Vierailija
132/137 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs täällä on isoja perintöjä. Tutkimuksen mukaan ainakin vuonna 2021 perintöjä saaneista 2/3 sai alle 30 000 e. Rikkaita siis olette, ylimmän tulodesiilin porukkaa. 

Perinnöillä ja saajan palkalla ei ole mitään yhteyttä toisiinsa.

Vierailija
133/137 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio koskaan sijoittaa mihinkään. Ärsytti kun sain perintöä ja nordeassa heti ne alkoi tyrkyttää sijoitus neuvoja. Eenkin yks varmaan 55 v nais virkailiija nordeassa toi väkisin minulle papereita ja tyrkytti niitä että ne pitää lukea että tiedän minne voisi sijoittaa. Tein siitä virkailijasta valituksen koska sanoin etten aio sijoittaa euroakaan. Eivät oikein noteeranneet sitä valitusta mitenkään.

Ainoa kerta kun pankissa on tarjottu kahvia: kävin jakamassa perinnön omalle ja veljen tilille :)

Vierailija
134/137 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset on saaneet valtavia perintöjä, omassa tuttavapiirissänikin monet saanet isoja perintöjä ja valtavasti rahaa ja yhden tutun kuolleella isällä oli henkivakuutus mistä sai myös valtavasti perintöä, itse olen kyllä vähän kateellinen noista valtavista perinnöistä kun itse sain muutaman tonnin perintöä vaan vaikka isäni oli koko isänsä tehnyt töitä niin juuri mitään ei jäänyt, hyvä kun rahat riitti edes hautajaisten maksamiseen.

Vierailija
135/137 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joltain prinssiltä on tulossa mulle iso perintö, laitoin passista just kopion ja tilinumeron niille. Tilasi just teslan ennakkoon, 200 000 euroa, Muskin käytetty kahvikuppi siellä.

Vierailija
136/137 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanu 40k. Se meni Aso-osuuteen, autoon ja loput ihan elämiseen yh:na. Saatiin muutama kylpylälomakin siinä.

Vierailija
137/137 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V I T U T T A A kun en ole ikinä saanut,tai edes saamassa perintöä..muut kyllä tuntuu vetäisevän niitä sieltä sun täältä...pisteenä iin päällä naapurin tollo sälli,joka sai parikymppisenä maat ja mannut rakennuksineen.. on ollut koko aikuisikä millä mällätä..alkoikin taas v i t u t t a a kunnolla..

Koulutus ja kova työ :

En minäkään mitään perintöä ole saanut. Vanhempieni talo myytiin purkukuntoisena 20000€, kiinteistövälittäjä vei 4500 €, äitini (elossa) 8000 € ja minulle veljeni kanssa jaettavaksi loput. Mieheni äiti on testamentannut omaisuutensa lapsenlapsille.

Mutta olen kouluttautunut yliopistossa (ei maksa mitään) opintolainalla ja mieheni myös. Töitä, töitä on tehty. Miehelläni on oma yritys joka on menestynyt kovan työn johdosta. Oman työn johdosta olemme luoneet vaurauden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän