Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia perintöjä ootte saaneet ja miten ootte käyttäneet?

Vierailija
08.01.2025 |

Ite sain eka 28t€ ja sit 50t€. 28t€ puolet sijoitin suoriin osakkeisiin ja puolet meni elämiseen opiskelijana ja yh:na. 50t€ 18t€ meni asuntoon, pari tonnia hömpötyksiin, 10t€ autoon ja loput sijoituksiin

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sijoitusasunnosta on pakko maksaa 15% omasta pussista ostettaessa, loput voi ottaa lainana jos pankki myöntää. Tässä varmaan tarkoitettu itse rahoitettua osuutta. En tiedä mikä on kaupan vakuus, itse en ole sellaisia koskaan maksellut, vaikka asuntoja on tullutkin ostettua"

Yleensä jos kauppa tehdään välittäjän toimesta niin vaativat käsirahan myyjälle. Eli se on maksettava heti kun tarjous on hyväksytty. Jos perut kaupat, et saa käsirahaa takaisin. Se siinä on ideana. Vähän kuin varausmaksu. 

Vierailija
82/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sijoitusasunnosta on pakko maksaa 15% omasta pussista ostettaessa, loput voi ottaa lainana jos pankki myöntää. Tässä varmaan tarkoitettu itse rahoitettua osuutta. En tiedä mikä on kaupan vakuus, itse en ole sellaisia koskaan maksellut, vaikka asuntoja on tullutkin ostettua"

Yleensä jos kauppa tehdään välittäjän toimesta niin vaativat käsirahan myyjälle. Eli se on maksettava heti kun tarjous on hyväksytty. Jos perut kaupat, et saa käsirahaa takaisin. Se siinä on ideana. Vähän kuin varausmaksu. 

Onko tämä nykyään muka käytäntönä? Kohdallani sopimuksissa on aina ollut ehto, että jos kauppa purkaantuu ostajan syystä, maksetaan myyjälle tietty osuus ja vastaavasti jos myyjä peruu kaupat, maksaa hän ostajalle tietyn osuuden. Sopimus siis jo itsessään sitoo, mutta käsirahoja ei nykyään maksella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon jäänyt jaettavaa, kun yksi sisaruksista halusi kaiken jaettavan asianajajien kautta. Saimme kukin lapsista alle kymmenesosan alkuperäisestä perinnöstä, mikä sekin oli pieni. Harmittaa edesmenneen vanhempani puolesta, sillä hän ei raaskinut käyttää rahaa itseensä, vaan säästi pienestä eläkkeestään, jotta meille lapsille jäisi edes jotain. No, ehkä tämä yksi nyt hykertelee tyytyväisenä käsiään, sai perintöosuudet supistettua minimiin ja pääsi kaikkien ilkeyksiensä jälkeen eroon meistä muista. 

Vierailija
84/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paljon jäänyt jaettavaa, kun yksi sisaruksista halusi kaiken jaettavan asianajajien kautta. Saimme kukin lapsista alle kymmenesosan alkuperäisestä perinnöstä, mikä sekin oli pieni. Harmittaa edesmenneen vanhempani puolesta, sillä hän ei raaskinut käyttää rahaa itseensä, vaan säästi pienestä eläkkeestään, jotta meille lapsille jäisi edes jotain. No, ehkä tämä yksi nyt hykertelee tyytyväisenä käsiään, sai perintöosuudet supistettua minimiin ja pääsi kaikkien ilkeyksiensä jälkeen eroon meistä muista. 

Siis pesänjakaja oikeusteitse?

Vierailija
85/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä te olette saanu isoja perintöjä. Jos mä saisin 50 000e niin työnteko loppuis siihen paikkaan ja se on vissi ku vasen tissi!

Vierailija
86/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sijoitus asunnon joka ollut vuokrattuna 9 vuotta. Se on tuottanut jo sijoituksen takas ja olen saanut voittoakin 7000 euroa. Ostin myös kesämökin äidin perinnöllä.

Vierailija
87/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 1400 euroa eläkeäidiltäni. Annoin kaiken yh-lapselleni lastenlasten tarpeisiin. Niin isomummo olisi varmaan halunnutkin.

Vierailija
88/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä te olette saanu isoja perintöjä. Jos mä saisin 50 000e niin työnteko loppuis siihen paikkaan ja se on vissi ku vasen tissi!

MItä ajattelit tehdä seuraavana vuonna, kun olet pannut tuon rahan sileäksi?

Vierailija
89/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltäni olen perinyt huonot hermot ja isältäni pohjattoman janon.

Vierailija
90/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita pari nollaa perään, niin elättää ilman että joutuu syömään kuormasta 

Vierailija
91/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 vuotiaana sain muutaman satasen, kun isä kuoli. Se meni ihan elämiseen.

Vierailija
92/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonaluokkaa. Mutta ei vaikuta päivittäiseen elämään, ihan tavallinen palkansaaja olen ja tili tyhjä ennen palkkapäivää, eikä todellakaan ole varaa törsätä yhtään mihinkään. Kai tuo omaisuus on minulla vain, jotta voin siirtää sen aikanaan jälkipolville.

Vierailija
93/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteistä n.260 000 euroa,  omakotitalo ja kesämökki. Rahat ovat määräaikaistilillä.

Vierailija
94/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljoonaluokkaa. Mutta ei vaikuta päivittäiseen elämään, ihan tavallinen palkansaaja olen ja tili tyhjä ennen palkkapäivää, eikä todellakaan ole varaa törsätä yhtään mihinkään. Kai tuo omaisuus on minulla vain, jotta voin siirtää sen aikanaan jälkipolville.

Sori, en tajua pätkääkään tuota asennetta tässä ajassa ja maailmassa. Mutta jokainen tietysti tavallaan. Jos sinusta on kivaa kitkuttaa tili tyhjänä loppukuusta tuhoutuvassa maailmassa, jossa on melko varmaa, että _kukaan_ ei säästämästäsi omaisuudesta enää hyödy, niin fine. Tyhmyydestä kärsii koko kroppa.

Vierailija
95/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin ekana 18-vuotiaana äitini osuuden (äiti luopui perinnöstä) äidinäidiltä, se sisälsi 2 kt-asuntoa ja rahaa noin 170 000. Kuolinpesässä 4 osakasta. Asunnot tietysti myytiin ja siitä tuli rahaa. Käytin perintöosani asunnon ostoon kun olin silloin aloittelemassa opintoja. Osa meni sijoitukseen, ja osa ihan kulutukseen, kun en ottanut opintolainaa.

Olen ainoa lapsi ja perin sittemmin sekä isäni että äitini. Kyllähän sitä omaisuutta siinä tuli sen verran, että rintaperillisenäkin joutui maksamaan veroa kuusinumeroisen luvun verran, mutta en kyllä sitä ensisijaisesti ajatellut harmitella kun en ite ollut tuota omaisuutta edes tienannut. Olen sijoittanut ja tuhlannut, asunto mulla olikin jo ennestään niin siihen ei tarvinnut rahoja laittaa. Omia lapsia mulla ei ole, ja ikää alkaa olla niin, että tuskin tuleekaan. Valitettavasti.

Vierailija
96/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen perimään eronneet vanhempani yhdessä veljeni kanssa joku päivä. 

Molemmilla on ihan kivasti omaisuutta (äidillä ehkä 700 000€ - pari velatonta asuntoa Helsingissä, säästöjä, sijoituksia) isästä en tiedä tarkemmin, mutta varmaan varmaan kunnon potti tulee sieltäkin. 

Molemmat ovat nyt hieman yli 70v hyväkuntoisia ja terveitä eläkeläisiä ja toivottavasti saamme pitää heidät vielä pitkään kanssamme. 

Vierailija
97/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 1,5 milj € yhteensä . Espanjasta ostin asunnon sekä auton sinne. Lapsilleni ostan asunnot ja loput menee osakkeisiin / rahastoihin . 

Vierailija
98/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äidinäitini kuoli sain lasihelmet. Kun äidinisäni kuoli en saanut mitään. Kun isäni vanhemmat kuolivat en saanut mitään. Kun äitini kuoli en saanut mitään ja kun isäni kuoli en saanut mitään. Kaikki rahat menivät vainajien velkojen maksuun, samoin kaiken omaisuuden joutui myymään että velat kuittautuivat. Hämmästyttävää miten paljon ihmiset saavat perintöjä.

Vierailija
99/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä teillä on hyvät perinnöt. Ite en tule saamaan koskaan mitään kun vanhemmat ovat köyhiä ku kirkonrotat. 

Vierailija
100/137 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain isän perintönä noin 3500€. Säästötilille laitoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä