Syökö joku täällä vältellen sokereita (hiilareita)?
Ateriavinkkejä? Esim. illalliseksi, ei mielellään mitään ihan rasvassa uitettua.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saisi tarpeeksi rasvaa ruokavalioon, jos ei syö kalaa lainkaan? Nimenomaan muita rasvoja kuin maitorasvoja. Tämän kanssa itse painiskelen tällä hetkellä. Yritän löytää reseptejä, mutta kaikissa on maitotuotteet sitten pääasialliset rasvan lähteet.
Sika-nautajauheliha ja munat. Avokado. Oliiviöljy, kookosöljy.
Ymmärrän tuon kyllä, että noista niitä rasvoja tulee, mutta en haluaisi syödä kookosöljyä pelkilteen. Enkä oikein oliiviöljyäkään, salaattiin sitä toki laitan kastikkeeksi jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos välttelee hiilareita niin pitää syödä rasvaa. Proteiinia ei voi syödä rajattomasti joten ne hiilarit korvataan rasvalla.
Olisiko sinulla mitään hyviä vinkkejä, miten lisätä rasvaa ruokavalioon ilman, että se tehdään kermalla tai juustoilla? Kun en syö kalaa itse, niin huolettaa etten saa tarpeeksi oikeanlaisia rasvoja jos kaikki rasva tulee vain noista maitotuotteista.
Oliiviöljy, kookosrasva, avokadoöljy, laardi, naudanrasva ja voi. Noilla kun paistaa ja lorottaa salaatin päälle niin saa terveellisiä rasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saisi tarpeeksi rasvaa ruokavalioon, jos ei syö kalaa lainkaan? Nimenomaan muita rasvoja kuin maitorasvoja. Tämän kanssa itse painiskelen tällä hetkellä. Yritän löytää reseptejä, mutta kaikissa on maitotuotteet sitten pääasialliset rasvan lähteet.
Oliiviöljyä! Siinä se on.
Syön jo salaatinkastikkeena oliiviöljyä (tai camelinaöljyä), mutta jos sitä ei halua pelkilteen syödä, niin liian vähän saan rasvoja proteiiniin nähden. Jauheliha on rasvaista joo, mutta siitä tulee taas sitä proteiinia samassa aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos välttelee hiilareita niin pitää syödä rasvaa. Proteiinia ei voi syödä rajattomasti joten ne hiilarit korvataan rasvalla.
Olisiko sinulla mitään hyviä vinkkejä, miten lisätä rasvaa ruokavalioon ilman, että se tehdään kermalla tai juustoilla? Kun en syö kalaa itse, niin huolettaa etten saa tarpeeksi oikeanlaisia rasvoja jos kaikki rasva tulee vain noista maitotuotteista.
Maitorasvathan on ihan oikeanlaisia rasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasviksiin ja juureksiin pitää lorauttaa aina oliiviöljyä joukkoon. Muuten niiden useat vitamiinit eivät toimi. Itse en käytä yhtään kermaa ruoanlaittoon, kalat paistelen kirkastetulla voilla ja oliiviöljyllä, puolet kumpaakin että tulee hyvää ja rapeaa. Samoin paistetut potut näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliiviöljy, kookosrasva, avokadoöljy, laardi, naudanrasva ja voi. Noilla kun paistaa ja lorottaa salaatin päälle niin saa terveellisiä rasvoja.
Olisiko sinulla jotain reseptejä, missä näitä öljyjä ja rasvoja käytettäisiin runsaasti proteiineihän nähden? En kuitenkaan niin paljon rasvaa rakasta, että pelkilteen sitä haluaisin syödä. Olen yrittänyt kyllä kookosöljyä suoraan purkista, mutta ei se oikein maistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että kookosrasva on huono rasva. Kookosöljy sitä vastoin on oikein hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön jo salaatinkastikkeena oliiviöljyä (tai camelinaöljyä), mutta jos sitä ei halua pelkilteen syödä, niin liian vähän saan rasvoja proteiiniin nähden. Jauheliha on rasvaista joo, mutta siitä tulee taas sitä proteiinia samassa aika paljon.
En minäkään oliiviöljyä pelkkänä syö, ruoanlaitossa käytän päivittäin, salaattisooseisin ja pannulla tai jos uunissa paahdan juureksia päälle oliiviöljyä aina. Ei pitäs olla vaikeeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasviksiin ja juureksiin pitää lorauttaa aina oliiviöljyä joukkoon. Muuten niiden useat vitamiinit eivät toimi. Itse en käytä yhtään kermaa ruoanlaittoon, kalat paistelen kirkastetulla voilla ja oliiviöljyllä, puolet kumpaakin että tulee hyvää ja rapeaa. Samoin paistetut potut näin.
Paistorasvana käytän jo ja salaatinkastikkeena, silti en oikein tunnu saavan tarpeeksi rasvaa kasaan ilman juustoja ja kermaa. Käsittääkseni se ei kuitenkaan ole sitten niin terveellistä kun niitä pitäisi käyttää maltillisesti eri lähteiden mukaan. Rasva suoraan purkista tai pullosta ei tunnu kovin herkulliselta ajatukselta. Eli olisiko jotain reseptejä, missä niitä saisi ujutettua ruoan juokkoon runsaan määrän proteiiniin nähden?
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi pinaatti-feta munakas. Sekaan voi heittää vaikka A-luokan nakkia, jos löytyy.
5-6 munaa
2dl kuoharia
Puoli pakettia (100g) murusteltua fetaa
Nyrkillinen pinaatti tai enemmänkin, jos tykkää
...............................................................................................................................................................................
Kuohari,munat ja ripaus suolaa vatkataan nopeasti sekaisin. Laitetaan pienen voi tilsan kanssa pannulle ja pinnalle riputellaan feta (ja nakin palat). Lämpö kolmoselle ja kansi päälle.
Kuohuviiniä, ok sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään oliiviöljyä pelkkänä syö, ruoanlaitossa käytän päivittäin, salaattisooseisin ja pannulla tai jos uunissa paahdan juureksia päälle oliiviöljyä aina. Ei pitäs olla vaikee
Hiilareita kun välttelee, niin joutuu niihin vähäisiin kasviksiin tunkemaan hirveän määrän öljyä, mikä taas pilaa senkin ruokanautinnon. Pitää varmaan vaan syödä niitä maitorasvoja, tuntuu olevan helpointa.
Syö 20% rasvaa sisältävää lihaa tai rasvaista kalaa kuten lohta niin alkaa olla siinä. Finelistä lasket että saat n. 70% energiasta rasvasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että kookosrasva on huono rasva. Kookosöljy sitä vastoin on oikein hyvä.
Samaa tavaraa ne on.
Vierailija kirjoitti:
Syö 20% rasvaa sisältävää lihaa tai rasvaista kalaa kuten lohta niin alkaa olla siinä. Finelistä lasket että saat n. 70% energiasta rasvasta.
Kala on poissuljettua allergian takia, enkä ole carnivore-dieetillä kuitenkaan niin pelkkä lihansyönti jo ajatuksena kyllästyttää. Ehkä pitää sitten pitäytyä maitorasvoissa kun niihin tuntuu löytyvän ainoastaan ruokareseptejä.
Milsi voi ei ole ns. maitotuote?
Lehmästähän se on, mutta luokitellaan aina rasvoihin eikä maitotuotteisiin, kuten vaikka kerma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa tavaraa ne on.
Eivät suinkaan ole samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kala on poissuljettua allergian takia, enkä ole carnivore-dieetillä kuitenkaan niin pelkkä lihansyönti jo ajatuksena kyllästyttää. Ehkä pitää sitten pitäytyä maitorasvoissa kun niihin tuntuu löytyvän ainoastaan ruokareseptejä.
Ei sitä tarvitse pelkkää lihaa syödä mutta rasvaista lihaa syömällä on lähellä sitä mitä pitäisi. Siihen jotain kasvista kylkeen jos siltä tuntuu.
Kananmunat on kanssa aika lähellä optimia eli ei tarvitse hirveästi lisärasvaa.
Kannattaa liittyä facebookin vhh ryhmään, siellä ihan hyviä vinkkejä.
Kokeile esim kanakeitto pelkillä keittojuureksilla ilman perunaa. Mausta esim chilillä ja valkosipulituorejuustolla sekä kermalla.
Salaatit hyviä myös- päälle esim kebabia ja valkosipulimajoneesia sekä muutama pähkinä tai siemeniä (voi olla myös suolaisia)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa liittyä facebookin vhh ryhmään, siellä ihan hyviä vinkkejä.
Kokeile esim kanakeitto pelkillä keittojuureksilla ilman perunaa. Mausta esim chilillä ja valkosipulituorejuustolla sekä kermalla.
Salaatit hyviä myös- päälle esim kebabia ja valkosipulimajoneesia sekä muutama pähkinä tai siemeniä (voi olla myös suolaisia)
Valmismajoneesit on vaan valmistettu epäterveellisistä rasvoista eli kannattaa tehdä itse oliiviöljystä.
Kukkakaalimuusi: 300g kukkakaalia, 50g voita, 0,5dl kermaa, 4g suolaa, 2g msg, 2g kurkumaa, 2g valkosipulijauhetta.
Keitetään kukkikset kypsäksi ja blenderillä kaikki sekaisin.
Kylkeen 20% rasvaa sisältävästä jauhelihasta tehdyt jauhelihapihvit. Eli muotoillaan jauheliha pihveiksi ja paistetaan laardissa ja voissa. Suolaa ja pippuria maun mukaan. Dijon sinappia päälle.