Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella ihmisen kanssa, joka ei osaa kirjoittaa yhdyssanoja oikein?

Vierailija
07.01.2025 |

esim. kirjoittaa savu siika, kun pitää olla savusiika

tai poliisi päällikkö, kun pitää olla poliisipäällikkö

en voisi itse miehenä katsoa tällaista naista enkä wokenaisia

wokenaiset on haram, kirous

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä joka kirjoittaa whatsappviestit yhtenä pötkönä ei osaa käyttää isoja alkukirjaimia eikä mitään välimerkkejä eikä oikein konjunktioitakaan kirjoittaa samassa virkkeessä monta eri asiaa hänen kanssaan on raivostuttavaa viestitellä en yleensä koskaan vastaa hänelle mihinkään muuhun kuin viestissä ensimmäisenä tai viiimeisenä olevaan asiaan jos jotakin tärkeää on keskellä viestiä se hukkuu sinne eikä sitä sieltä helposti löydä niin varmaankin on selvää että kappalejakojakaan ei tämän tyypin viesteissä ole hän kirjoittaa myös esim kanttarelli ja varsinkin moniosaiset yhdyssanat miten sattuu esimerkiksi herkkuruokapuolukka kiisseli tai vastaavaa.

Hyi kamala, jos seurustelukumppani olisi kuin tuo ystävä ja hänen kanssaan pitäisi välillä viestittää. Juu ei.

Vierailija
42/51 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdyssanat ovat asia erikseen (ja vastaus on ei), mutta niihin kuuluvat myös yhdysmerkilliset. Ja niitä ei tunnu osaavan oikein tänä päivänä enää ketään. Yleisin on ettei käytetä ollenkaan, mutta toinen on se, missä merkki on väärässä paikassa.  

Fairy-pesuaine. 

James Bond -elokuvat. 

Muoti mielessä -blogi. 

En voisi seurustella ihmisen kanssa, joka käyttää "ketä"-sana kuka-sanan tilalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdyssanat ovat asia erikseen (ja vastaus on ei), mutta niihin kuuluvat myös yhdysmerkilliset. Ja niitä ei tunnu osaavan oikein tänä päivänä enää ketään. Yleisin on ettei käytetä ollenkaan, mutta toinen on se, missä merkki on väärässä paikassa.  

Fairy-pesuaine. 

James Bond -elokuvat. 

Muoti mielessä -blogi. 

En voisi seurustella ihmisen kanssa, joka käyttää "ketä"-sana kuka-sanan tilalla.

Yritit varmaan kettuilla minulle? Ketään on kuule tässä täysin oikein, kuka-sanan kieltomuoto. 

Se wt-puhekielinen ketä se oikein oli ei olekaan, mutta siitä ei ole tässä kyse. Toope. 

Vierailija
44/51 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fairy-pesuaine. 

James Bond -elokuvat. 

Muoti mielessä -blogi. 

Yritit varmaan kettuilla minulle? Ketään on kuule tässä täysin oikein, kuka-sanan kieltomuoto. 

Se wt-puhekielinen ketä se oikein oli ei olekaan, mutta siitä ei ole tässä kyse. Toope. 

Pahoittelen, mutta olet väärässä, tuohon ei kuulu kuka-sanan kieltomuoto. Oikein on niitä ei tunnu osaavan oikein tänä päivänä enää kukaan. Kokeile vaihtaa tuon sanajärjestystä, niin huomaat. Kukaan ei tunnu osaavan niitä enää. Kirjoittaisitko tuohon "ketään"? - Niinpä.

Vierailija
45/51 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut naimisissa sellaisen kanssa jo puolet elämästäni. Vanhemmiten se vasta häiritsee ja erottaa miten eri kaistoilla hiihdellään. Nuorempana painoi kai jotkut muut vaistot päälle ettei tällaisia edes huomannut. Toisaalta hän osaa paljon asioita mitä minä taas en osaa kuten rakentaa taloa ja kaivaa salaojat. Minä sitten hoidan kielelliset vastuut.

Vierailija
46/51 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puhelin "korjaa" usein kirjoittamani yhdyssanat erilleen. Harmittaa, kun sitten jälkikäteen näen tälläkin palstalla tuotokseni. Eli ei pidä aina luulla, että nainen on tyhmä. Kiireinen vain. 

47/51 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin 😍 

Vierailija
48/51 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi seurustella sellaisen kanssa joka seurailee vauva palstalla miten toiset kirjoittaa. Eikö sinulla tosiaan ole elämässä muuta tekemistä?

Vierailija
49/51 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin.

Edellisessä pitkässä suhteessa

nainen

tykkäsi siitä, että sai kysyä

minulta

neuvoja kieliopissa ja oikeinkirjoituksessa.

Fiksuuteni

oli yksi niistä piirteistä, joihin

hän ihastui.

Ja minä sain tuntea itseni tärkeäksi. 

P.S. Virkettä ei saisi aloittaa ja-sanalla, mutta mielestäni se on ok. Kieli muuttuu.

Vähän muotoilin tota sun runoa, mutta muutkin asettelut ovat mahdollisia. En saata vastustaa ja-alkuisia lauseita.

Vierailija
50/51 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää, että en voisi. Yhdyssanoja osaamaton ihminen rinnastuu mielessäni lapseen tai lapsenmieliseen, eikä sellainen mies sytytä.

Korostan, että tämä on ihan puhtaasti oman ajatusmaailmani asia. Maailmassa on paljon hienoja ihmisiä, jotka eivät osaa yhdyssanoja. He kelpaavat hyvin naapurikseni tai putkimiehekseni, mutta en näe sellaista puolisonani eikä todennäköisesti kyseinen ihminen näkisi minua puolisonaan.

Onpa yksinkertainen ajatusmaailma. Oletko esim. sellaisesta asiasta kuin lukihäiriö kuullut?

Omalla puolisolla on lukihäiriö ja yhdyssanat tuottavat välillä vaikeuksia kuten oikeinkirjoitus muutoinkin. Ahdasmieliset nipottajat joskus häntä dissaavat. On kuitenkin kauppatieteiden maisteri Aalto yliopistosta ja erittäin hyvällä uralla mm. isomman firman toimitusjohtajana toiminut, vuositulot n. 150.000 e.

Älykkyyteen ei lukihäiriö vaikuta, mutta tyhmä tai saamaton voi olla ilman lukihäiriötäkin, vaikka kuinka osaisi kirjoittaa oikein.

Vierailija
51/51 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän