Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino nousee koko ajan enkä vaan saa otettua itseä niskasta kiinni että tekisin asialle jotain

Vierailija
06.01.2025 |

Peilikuvani näyttää oksettavalta, vaatteet kinnaa ja olo on iso ja kömpelö. En ole pariin viikkoon uskaltanut mennä vaa'alle. Vuoden takaiseen noin +7-8kg. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muu ei auta kuin sen tajuaminen, että ihan oikeasti tasan ainoa ihminen, joka voi tilanteelle jotain tehdä olet sinä itse. Been there.

Vierailija
22/43 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä vaa'alla. Minä aikoinaan olin mielestäni liian tukeva, kun painoin 89 kg enkä uskaltanut käydä vaa'alla koska pelkäsin painavani yli 90 kiloa. Välttelin vaakaa melkein kaksi vuotta ja sitten kun lopulta kävin senäytti 104,5 kiloa! Meinasin romahtaa. Ihan hirveästi tunne. Mutta sitten aloitin keventämisen hiljalleen. Päätin, että lihomisen piti loppua. Olin vasta kolmevitonen. Nyt kaksi vuotta myöhemmin painan 96 ja suunta on edelleen alaspäin. Käyn säännöllisesti vaa'alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala syömään terveellisemmin. Pikkuhiljalleen niitä tapoja pitää muuttaa, askel kerrallaan. Ja takapakkia tulee aina.

M49

Vierailija
24/43 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kunnon ärhäkkä viikon korona vatsatautitwistillä. Hyvä alku.

Vierailija
25/43 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaakaan ei ole pakko astua, jos muuttaa  syömistä terveellisemmäksi. Kyllä sen huomaa olosta, vaatteista ja jaksamisesta, että on oikealla tiellä. Tarkoitan, ettei kannata lykätä parempaa syömistä ainakaan sen takia, että vaakalukema pelottaa. Huomenna heti vaan järkevämmin.

Itse aloitin heinäkuussa ruokaremontin ja vasta lokakuussa uteliaisuudesta punnitsin itseni.

Vierailija
26/43 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kymmenen vuotta, pitäs laihduttaa, pitäs laihduttaa. En yksin saanut aikaseksi.

Sit sain suht halvalla yhden henkilön, noin kerran kuukaudessa teams-palaveri, jossa neuvoi ja siinä välillä whatsapp-viestejä.

Liikuntaa ei ole harrastanut oikeastaan ollenkaan, 9 kuukaudessa 10 kg täysin ruokavaliomuutoksilla. Illan herkkumässäilyt jäänyt pois, päiväkahvin kahvileipä pois.

Kasvissosekeittoa en ollut ikinä ennen tehnyt ja olin hyvin epäileväinen sen suhteen. Mutta olikin hyvää.

Olen oppinut laskemaan kaloreita ja jos on esim 1200 kaloreita päivässä, mitä siinä voi syödä ja miten jaan sen päivälle.

Nyt jouluaikana tullut pari kiloa takaisin, mutta luulen että lähtee nopeaa pois ja laihdutus jatkuu...

Vierailija
27/43 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä välttelin vaakaa, kun paino vain nousi ja nousi. Ensin meni rikki 70 ja sitten 80 ja sitten 90. Aloin vältellä vaakaa. Lopulta näin kuvia itsestäni ja näin niistä olevani todella tuhdissa kunnossa. Työterveydessä arvioin painokseni varovasti 90, pelkäsin lihoneeni kymmenen kiloa. Työterveydenhoitaja kysyi kävisinkö vaa'alla. Karmea totuus oli, että painoin silloin 111 kiloa.

Vierailija
28/43 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ap sinulla oli pituuttaja painoa viimeksi kun punnitsit itsesi? Jos ei ylipainoa vielä ole paljon, niin sitä helpompi siitä on päästä eroon mitä vähemmän sitä on.

167cm, ennen joulua paino oli n. 69kg

ap

Vierailija
29/43 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä suurinpiirtein syöt viikottain?

Onko ongelma suuret määrät vai erittäin kaloripitoiset ruuat (suklaa, pähkinät jne.)?

Määrät alkavat olla liian isoja, rakastan suklaata ja sitä syön joka päivä. Tänään meni esim kebabbia, salaattia ja ranskiksia. Eilen itse tehty hampurilainen ja ranskiksia. Toissa päivänä sienirisottoa. Ranskiksia tulee tehtyä ylipäätään usein. Thaicurrya. Jouluruokia tietty mässätty tässä jonkun aikaa. 

ap

Kebabin- ja suklaanhimoa ym. on helpompi torjua, kun muulloin syö tarpeeksi vihanneksia ja pitää säännölliset ruoka-ajat ja riittävät annokset normiruokaa. Jos nämä ei ole kunnossa niin kannattaa aloittaa siitä, ei niinkään yrittää itsekurilla vain olla syömättä suklaata.

On myös tärkeää, että saat tarpeeks

Ruoka-ajat on säännölliset, ruokaa tulee syötyä vaan liikaa. Nukun hyvin.

ap

Vierailija
30/43 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttavaa.

nuorena olin liian laiha.

Noin viikko sitten kävin vaaalla, vaikka olin vältellyt sitä ja piilottanut sen.

Painoin tasan 90. En koskaan ole ollut näin lihava. Pituus 174.

Tämä on järkyttävää. Otin rauhallisen tavoitteen, että jätän herkkuja vähemmälle ja syön terveellisemmin. Liikun riittävästi.

Vuorotyö ja eräs lääke lisää ruokahalua.

Mut näillä mennään.

Katsoin, että 75 olisi normaalipaino, jota kohti menen hiljalleen

Tsemppiä kaikille muillekin!

Vierailija
31/43 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä suurinpiirtein syöt viikottain?

Onko ongelma suuret määrät vai erittäin kaloripitoiset ruuat (suklaa, pähkinät jne.)?

Määrät alkavat olla liian isoja, rakastan suklaata ja sitä syön joka päivä. Tänään meni esim kebabbia, salaattia ja ranskiksia. Eilen itse tehty hampurilainen ja ranskiksia. Toissa päivänä sienirisottoa. Ranskiksia tulee tehtyä ylipäätään usein. Thaicurrya. Jouluruokia tietty mässätty tässä jonkun aikaa. 

ap

Kebabin- ja suklaanhimoa ym. on helpompi torjua, kun muulloin syö tarpeeksi vihanneksia ja pitää säännölliset ruoka-ajat ja riittävät annokset normiruokaa. Jos nämä ei ole kunnossa niin kannattaa aloittaa siitä, ei niinkään yrittää itsekurilla vain olla syömättä suklaata

Ruoka-ajat on säännölliset, ruokaa tulee syötyä vaan liikaa. Nukun hyvin.

ap

Niin ja liikuntaa en harrasta ollenkaan. Kaikki liikunta on aina ollut vastenmielistä enkä ole koskaan saanut siitä mitään hyvänolontunnetta.

ap

Vierailija
32/43 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskan sijasta kannattaa tarttua suuhun ja pienentää sinne laittamaansa  ruokamäärää. Jos vaikka pitää tauon ruuan haukkaamisen välillä ja nielaisee, ennen kuin työntää lisää suuhun- Se oikeasti toimii, ettei syö ahmimalla tai jonain oheistoimintana vaikka vauvalle kirjoittaen.

Vierailija
33/43 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

geenit lihottaa ja stressi!!!

kannattas mittauttaa ferritiini

Sun miehes on varmaan narsisti,sen syytä tuo on.

Vierailija
34/43 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpäästo on helppo alku. Riittää 12h tuntia paastoa, eli jos illalla syöt iltapalan klo 20, niin sitten syöt seuraavan kerran aamulla klo 8. Makean nälkä ja mieliteko häviää melko nopeasti, minulla ei mennyt viikkoakaan. Olo kevenee. Liikuntaa ei tarvi harrastaa eikä laskea syömisiä. Jos pääset tällä keinoin alkuun painon hallinnassa, niin sitten muutaman viikon päästä voi tulla halu korjata ruokavaliota ja ehkäpä käydä pienellä kävelylenkillä. 

Vierailija
35/43 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpäästo on helppo alku. Riittää 12h tuntia paastoa, eli jos illalla syöt iltapalan klo 20, niin sitten syöt seuraavan kerran aamulla klo 8. Makean nälkä ja mieliteko häviää melko nopeasti, minulla ei mennyt viikkoakaan. Olo kevenee. Liikuntaa ei tarvi harrastaa eikä laskea syömisiä. Jos pääset tällä keinoin alkuun painon hallinnassa, niin sitten muutaman viikon päästä voi tulla halu korjata ruokavaliota ja ehkäpä käydä pienellä kävelylenkillä. 

No mulla on ruokarytmi luonnostaan suunnilleen tuollainen. 18 jälkeen ei tule syötyä mitään, sitten seuraavana on aamukahvi joskus seitsemän aikaan. Siitä pari tuntia niin syön ekan kerran jotain kiinteää, leivän tms. Päivällinen klo 16 ja sen jälkeen tulee mussutettua suklaata. 

ap

Vierailija
36/43 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ap sinulla oli pituuttaja painoa viimeksi kun punnitsit itsesi? Jos ei ylipainoa vielä ole paljon, niin sitä helpompi siitä on päästä eroon mitä vähemmän sitä on.

167cm, ennen joulua paino oli n. 69kg

ap

Suosittelen käymään vaa'alla nyt ja sitten käydä säännöllisesti jatkossa. Sinulla ei vielä ole ylipainoa, tai sitä ei ole montaa kiloa ehtinyt joulun aikanakaan tulemaan, joten asiaan puuttuminen on nyt sata kertaa helpompaa kuin sitten kun ylipainoa on 10 kiloa. Tai 20 kiloa tai enemmän.

Vierailija
37/43 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta mitään " herkkuja" kotiin ja käy kaupassa aina kylläisenä. Ei pullaa, keksejä, makeisia kotiin. Hiilarit minimiin normaaliruokailussa.

Vierailija
38/43 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohduttavaa.

Noin viikko sitten kävin vaaalla, vaikka olin vältellyt sitä ja piilottanut sen.

Tämä on järkyttävää. Otin rauhallisen tavoitteen, että jätän herkkuja vähemmälle ja syön terveellisemmin. Liikun riittävästi.

Mut näillä mennään.

Ihanasti kirjoitettu.

Vierailija
39/43 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

geenit lihottaa ja stressi!!!

kannattas mittauttaa ferritiini

Sun miehes on varmaan narsisti,sen syytä tuo on.

😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😄😁😁😁

Vierailija
40/43 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohduttavaa.

Mut näillä mennään.

Kuin minun tarinani. Olen saman pituinen ja nuorena olin hoikka. Sitten painoa kertyi ja kertyi, hitaasti mutta varmasti. Kolmekymppisenä painoin 85 ja lopetin käymästä vaa'alla. Lopulta olo oli tukala ja tunsin olevani lihonut vielä lisää. Lopulta eräänä päivänä punnitsin itseni. Painoin 97 ja siitä se terveellisempi elämä lähti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi