Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiselle ei riitä,että täyttää ja tyhjää astianpesukoneen. Vaan se pitää tehdä hänen tavallaan.

Vierailija
06.01.2025 |

!

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen tavalla sinne mahtuu paljon enemmän astioita.

Miksi tämä on niin tärkeä asia että sen vuoksi mielummin pilaa puolisoiden välit epäkunnioittavalla puheella?

Miksi sinusta on vaikeaa tehdä asiat hyvin kerralla? Miksi mieluummin pilaat suhteen, haaskaat vettä ja sähköä ja söhläät kuin apina?

Siitähän ei taida olla näyttöä, kumpi sohlaa ja kuvittelee olevansa oikeassa.

Vierailija
82/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä on niin tärkeä asia että sen vuoksi mielummin pilaa puolisoiden välit epäkunnioittavalla puheella?

Miksi sinusta on vaikeaa tehdä asiat hyvin kerralla? Miksi mieluummin pilaat suhteen, haaskaat vettä ja sähköä ja söhläät kuin apina?

Tuollainen liioitteleva nainen joutaa kierrätykseen.

Oi, setämiehellä meni ------> tunteisiin :D

Jos setämiehellä yhtään olisi älyä ja kykyä itsekritiikkiin, myöntäisit, että itseäsikin harmittaa jäädä kiinni laiskottelusta ja huolimattomuudesta, mutta olet ihan liian laiska ja typerä opetellaksesi käyttämään näissäkin asioissa päätäsi. Jos aivojen kokoaikainen käyttö tuntuu vaikealta, se on vain harjoituksen puutetta. Toki kun vuosia kertyy ja aivosoluja liukenee viinaan, järkeily on yhä vain hankalampaa ja jos ikää on jo 60, muistisairaus vie aika nopeasti kuoppaan.

Sullaha tuskin on kauniisti kohdeltua ja kunnioitettua vaimoa siinä omaishoitajaksi ryhtymässä, joten kohta olet vaipoissa ja odotat omissa paskoissasi, että kotisairaanhoito käy tuomassa sulle lääkkeet ja vanhuspalevelut mikropöperöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos ei kelpaa, hoitakoot akka itse koko homman, pikkuasioista natisevia akkoja on aivan liikaa, kokemusta on, t: mies 61 vee

Minäkin olen ruvennut tekemään huonosti ne asiat, joita en halua tehdä. Mies ihmettelee, miten nykyään monet hänen lempiruuistaan menee ihmeellisellä tavalla pilalle.

Vierailija
84/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla edes mitään parisuhdetta? Onko ikinä ollutkaan?

Vierailija
85/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, että ei ole mukavaa, kun toisen tekemisiä dissataan. Yleensä aika ja ikä tuovat kypsyyttä ja turha nokkiminen  vähenee.

Vierailija
86/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos ei kelpaa, hoitakoot akka itse koko homman, pikkuasioista natisevia akkoja on aivan liikaa, kokemusta on, t: mies 61 vee

Minäkin olen ruvennut tekemään huonosti ne asiat, joita en halua tehdä. Mies ihmettelee, miten nykyään monet hänen lempiruuistaan menee ihmeellisellä tavalla pilalle.

Kierrätykseen tollanen paksupersehoro.

Vierailija
87/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, meillä on mies se, joka valittaa, jos hänen mielestään astianpesukone on täytetty väärin. Tämän takia eivät lapset enää laita astioita koneeseen, koska ovat kyllästyneet ainaiseen nipottamiseen.  Nyt sitten nipotetaan siitä, kun astiat ei ole koneessa. Mutta tämä on tietysti minun syyni, kun en ole lapsia käskenyt tehdä kotitöitä.

Vierailija
88/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla edes mitään parisuhdetta? Onko ikinä ollutkaan?

Täh? Miten se tähän liittyy? Mut saman muijan kanssa vuodesta 1984, kolme jo aikuista mukulaa jos kiinnostaa... meillä muija taas valittaa kun minä järjestelen APK: n sen jäljiltä aina uudelleen. Insinöörit on kuulema turhan tarkkoja.

Vierailija
89/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kierrätykseen tollanen paksupersehoro.

Miksi? Voihan mies opetella tekemään niitä, saa sitten sellaista kuin haluaa.

Vierailija
90/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei osaa harrastaa tiskikonetetristä. Kone täytetään siis liian väljästi, joten koneellisella tiskataan vähemmän astioita. Mä pelaan tiskikonetetristä, joten koneen tilavuudesta otetaan kaikki irti. Säästää energiaa ja vettä.

Vierailija
91/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset valehtelevat melkein aina omaksi edukseen silloin kun se on mahdollista. Ei astianpesukoneen täyttäminen ole mikään ongelma, vaan tehty ongelma.

Nyt heräsi uteluaisuus; miksi se nainen sitten haluaisi tekemällä tehdä ongelman jos mies hoitaa kotiin liittyvän tehtävän kiitettävästi?

Vierailija
92/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina korjailen astioiden paikkaa, kun pistän sinnelikaisen astian. En sano mitään, eikä mies huomaa. Mutta en tee numeroa asiasta, jos ei ole mielestäni järkevällä logiikalla täytetty (mieheni laittaa just niin päällekkäin/limittäin, ettei puhdistu astiat). Jos sitten on likaisena pesun jälkeen, mainitsen vain, että laitan uunivuokan uudestaan koneeseen, kun ei puhdistunut. Lautasista tai muista pienistä ruokailuvälineistä en sano mitään. Ei tuo nyt niin iso juttu ole.

Vierailija
93/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset valehtelevat melkein aina omaksi edukseen silloin kun se on mahdollista. Ei astianpesukoneen täyttäminen ole mikään ongelma, vaan tehty ongelma.

Nyt heräsi uteluaisuus; miksi se nainen sitten haluaisi tekemällä tehdä ongelman jos mies hoitaa kotiin liittyvän tehtävän kiitettävästi?

Se on geeneissä.

Vierailija
94/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pikkuasia, jos miestollukka tekee yksinkertaisenkin asian tahalleen huonosti. Ja toistuvasti. Ja kyllä; tollukka, koska jonkinasteinen tollohan pitää olla, ettei edes opi. Ja ei ole pikkuasia, että ärsyttää toista tahallaan. Kerta toisensa jälkeen. Jättää tyhjennettäväksi vaarallisesti täytetyn koneen. Tavarat on hukassa, koska väärissä paikoissa, silloin kun niitä tarvitsisi ajanhetkellä nyt. tai että siistityn keittiön taso on aina puolillaan paskasia astioita, kun ne on paskasensa väärintäytetystä konneesta siihen päätynyt uudelleen jonottamaan. Eikä usein lähde seuraavassakaan pesussa, koska pinttyneet kiinni. Ja sama alusta...

Oletko sinä tarkka autostasi? Sama, kun vaimosi heittäisi joka kerta siellä istuessaan vaikka banaaninkuoret ja muuta roskaa lattialle. Läikytelisi smoothieta tai jotain muuta kojelaudalle silmiesi iloksi. Ja uudestaan, kun sen saat pyyhittyä. Mutta siis koko ajan paska silmiesi alle. Ja harvase kerta vääntäisi vaikka sisäpeilin rikki, tai heittäisi ohimennen pari kuramattoa autostasi hemmettiin. Ottaisi autostasi tarvikkeita ja siirtäisi niitä vaikka puuliiteriin halkopinon taakse, missä se on silloin, kun sitä autossa tarvitsisit. Tai vaimosi liimaisi vaikka autosi kuskin oven kahvaan sisäpuolelle/käsijarrun alapuolelle partakoneenterän, jonka jättämä pikkuvahinko vastannee filetin tekemää, kun se on astianpesukoneessa nerokkaasti vaikka jonkun astian alla piilossa, jonka nostaa siitä päälä puristaen vahingossa senkin terää.

Katsos kun astiat ei ole niitä peilejä usein halvempia. Eikä niitä välttämättä samanlaisia saa, minkä olet ehdoin tahdoin rikkonut apk:ssa, kun et viitsinyt laittaa sinne mitään kunnolla.

Ihme, että kaltaistasi äijänkäppänää kukaan sietääkään. Nuoremmat lienee fiksumpia. Eihän sinulla paralla ole edes käsitystä sellaisesta kuin pikkuasia.

Vierailija
95/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole pilalla. Ne on vaan tehty sinun omalla tavallasi. Millaisen kotinatsin kanssa olet kimpassa, jos se vaatii että ruoanlaitto tehdään jonkin ohjeen tai yleisen logiikan mukaan?

Vierailija
96/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ehdottanut, että mä ostan markettikäynneillä tiskikoneen pesutabletit, niin ei hänen tarvitse, vaan voi vaikka ostaa wc-paperipaketin.

Me kun hortoillaan aina molemmat kärryjemme kanssa eri puolilla, ja kumpikin saa ostaa sitä mitä mieli tekee, vaikka jotain lempijuustoa. On kyllä kauppalista mukana myös.

No ei, ei mene kuin pienessä merenrantakaupungissa, josta tehdään tv-ohjelmaakin.

Hän tuo sitä kalleinta platinumia, vaikka ihan hyvin riittää halpisaine, mikä putsaa hyvin, ja tulee oikeasti siis halvemmaksi, olen laskenut.

Ja mulla on sitten myös paketti kärryissäni. No, eihän mikään tietty hukkaan mene, mutta eikö jostain sovitusta voisi pitää kiinni?

Vierailija
97/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mäkätän meidän miesväelle väärin täyttämisestä. Ne oikeat paikat ovat ihan kokemuksen tuomaa tietoa. Valittavat aina märistä mukien pohjista koneen lopetettua. Ei tarvitsisi valitella, jos laittaisivat ne koneessa oikealle paikalle, missä ovat sopivasti kallellaan, ettei sitä vettä jää päälle. Minun tavallani sinne koneeseen saa myös mahtumaan paljon enemmän astioita, jotka peseytyvät myös puhtaaksi. Laiskimmat sitten laittavat jonkin oman yksittäisen astiansa siihen, mihin se sattuu olemaan heidän mielestään helpointa. Muut saavat sitten siirrellä sitä joko pois tieltä tai tunkea tavaroita väliin. Jos minä laitan koneen päälle, niin joudun aina järjestemään sitä, että kaikki mahtuu pesuun mukaan. Miesväki sitten yleensä jättää ne laittamatta, kun eivät viitsi järjestellä ja osa tiskeistä jää pesemättä, vaikka oikeasti ne olisi sinne saanut mukaan, kun olisivat vähän vaivautuneet tai edes täyttäneet siinä järjestyksessä, mitä olen neuvonut, jolloin sitä tilaa olisi ollut ilman pahempia siirtelyitä.

Vierailija
98/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohan se perusidea niinku olisi...(viesti "mäkättäjälle")...

Vierailija
99/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska täytät sen niin että kaikki astiat eivät puhdistu kunnolla? Tai täytät niin että sitä tyhjentäessä loukkaa itsensä (esim. puukko, haarukat, veitset väärin aseteltu)? Tyhjennät astiat vääriin paikkoihin ja niitä joutuu etsimään tarvittaessa?

Tämä. Nyt pitäisi tietää mikä ei kelpaa. Mulle on ihan sama miten mies koneen täyttää, kunhan tulee puhdasta. Yleensä ongelmiaan on:

- astianpesukoneessa on pesty jotain mitä ei pidä siellä pestä

-astiat ovat jääneet likaisiksi

-mies ei ole tarkistanut että astiat ovat puhtaat ja on nostellut likaisia kaappiin

-tavarat on päätyneet vääriin paikkoihin

-kahvikupit on pinottu kuumina päällekkäin (eli siis jumissa sisäkkäin)

Nämä nyt vain on astianpesukoneen käyttämistä väärin ja siitä saa sanoa, vaikka se miten miestä ärsyttäisi. Ei ole iso vaiva katsoa että astiat on puhtaita ja menevät sinne minne kuuluu.

Sitä en ymmärrä kun jotkut valittavat siitä mitkä lautaset kuuluu mihinkin ja meneekö kahvikupit oikealle vai vasemmalle. Ei noilla ole pesun lopputuloksen kannalta väliä.

Vierailija
100/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut tiskikonetta, joten sen täyttämiseen en ota kantaa. Ymmärrän kuitenkin, että se pitää täyttää oikein, että mahdollsimman paljon astioita mahtuisi koneeseen, astiat pysyisi ehjinä ja astiat tulee puhtaiksi.

Tunnistan kuitenkin ihmistyypin, jonka mielestä kaikki pitää tehdä millilleen samalla tavalla kuin hän tekee, vaikka hänen tapansa olisi tehoton, työläs ja aikaavievä. Siis se täysin turhakin lihastoiminta pitää tehdä ja ehdottomasti samalla nopeudella ja täsmälleen samassa järjestyksessä kuin hän sen tekee, vaikka se olisi talon ympäri juoksu jokaisen astiakoneeseen laitetut astian välillä. Ellei tee täsmällen samoin, niin mielenosoituksellisesti homma tehdään uudelleen. 

Raivostuttava ihmistyyppi, jonka kanssa en voisi asua, mutta lyhytaikaisesti sietää kun tekee kaiken oikein. Kun tekee väärin, niin vuosikymmenienkin päästä tämä kaarmea osaamattomuus nostetaan lyöntivälineeksi tai muuten vaan nostetaan esille oikean tunnelman luomiseksi. Marttyyrityyppi, jonka mielestä kukaan muu ei tee mitään ja hän luettelee, kuinka kauan häneltä meni aikaa muiden huonosti tekemien puuhien korjaamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän