Miksi naiselle ei riitä,että täyttää ja tyhjää astianpesukoneen. Vaan se pitää tehdä hänen tavallaan.
Kommentit (132)
Voi perseen pyhä paavali! Tämä on sitten kai maailman pahin ongelma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska täytät sen niin että kaikki astiat eivät puhdistu kunnolla? Tai täytät niin että sitä tyhjentäessä loukkaa itsensä (esim. puukko, haarukat, veitset väärin aseteltu)? Tyhjennät astiat vääriin paikkoihin ja niitä joutuu etsimään tarvittaessa?
Tämä. Nyt pitäisi tietää mikä ei kelpaa. Mulle on ihan sama miten mies koneen täyttää, kunhan tulee puhdasta. Yleensä ongelmiaan on:
- astianpesukoneessa on pesty jotain mitä ei pidä siellä pestä
-astiat ovat jääneet likaisiksi
-mies ei ole tarkistanut että astiat ovat puhtaat ja on nostellut likaisia kaappiin
-tavarat on päätyneet vääriin paikkoihin
-kahvikupit on pinottu kuumina päällekkäin (eli siis jumissa sisäkkäin)
Nämä nyt vain on astianpesukoneen käyttämistä väärin ja siitä saa sanoa, vaikka se miten miestä ärsyttäisi. Ei ole iso vaiva katsoa
Meidän koneessa sillä kuppien paikalla koneessa on merkitystä kuivaustuloksessa. Jos tietyt mukit tunkee tiettyyn paikkaan, niiden päälle jää paljon vettä, kun toiseen paikkaan laitettuna ne ovat kuivia pesun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavarat ovat väärillä paikoilla? Tai nainen on kontrollifriikki?
Miksi tehdä asioita huonolla tavalla? Eihän siinä ole mitään järkeä. Parempi olla tekemättä kokonaan jos noin, se on aivan selvä asia
Siellä ilmottautui ainakin yksi kotrollifriikki. Eikö olekkin se sinun mielestä ainoa hyvä/oikea tapa juuri se tapa mihin sinä olet tottunut?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ei osaa harrastaa tiskikonetetristä. Kone täytetään siis liian väljästi, joten koneellisella tiskataan vähemmän astioita. Mä pelaan tiskikonetetristä, joten koneen tilavuudesta otetaan kaikki irti. Säästää energiaa ja vettä.
Tämä väljästi vs tiuhasti on makuasia. Jos preferoi puhtaampia astioita ja minimaalista kemikaalikuormaa ruokailijoille niin väljempi on parempi + kaikki lisähuuhtelut päälle. Tiuhempi sitten energiansäästömielessä parempi, jos kuitenkin juuri ja juuri puhdistuu eikä jää aivan järkkyä määrää pesuainetta pintoihin.
Oletteko keskustelleet ja yhdessä päättäneet kumpi teille yhdessä on tärkeämpää?
Naisetko sen pesukoneen on kehittänyt? Akoilla on vain sellainen käsitys kaikesta että ne vaan tekee oikein. keskittyisivät nyt aluksi niitä pentujansa opettaan ihmisiksi elämään.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme jaksaa oikeasti jostain tuollaisesta hermostua
No kyllähän se harmittaa, kun monen kympin lautanen on rikki, tai juuri se muki, minkä on saanut isoäidiltä lahjaksi.
Eiköhän mieskin hermostuisi, jos aina silloin tällöin olisi auton ovessa naarmu tai puskuri lytyssä? Hänen vaatteensa löytyisivät keittiön kaapista ja työkalut olisivat myös hukassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ei osaa harrastaa tiskikonetetristä. Kone täytetään siis liian väljästi, joten koneellisella tiskataan vähemmän astioita. Mä pelaan tiskikonetetristä, joten koneen tilavuudesta otetaan kaikki irti. Säästää energiaa ja vettä.
Tämä väljästi vs tiuhasti on makuasia. Jos preferoi puhtaampia astioita ja minimaalista kemikaalikuormaa ruokailijoille niin väljempi on parempi + kaikki lisähuuhtelut päälle. Tiuhempi sitten energiansäästömielessä parempi, jos kuitenkin juuri ja juuri puhdistuu eikä jää aivan järkkyä määrää pesuainetta pintoihin.
Oletteko keskustelleet ja yhdessä päättäneet kumpi teille yhdessä on tärkeämpää?
Meillä noilla asioilla ei ole mitään merkitystä. Suurin merkitys on se, että saa ne likaiset astiat pois pöydiltä pyörimästä. Eniten ne kyllä häiritsevät sitä koneen väljimmin täyttävää.
-ohis-
Vierailija kirjoitti:
Voi perseen pyhä paavali! Tämä on sitten kai maailman pahin ongelma
Naurattaa kyllä. Pikkusieluja puuhastelemassa heidän elämässään olevien suurimpien ongelmien ympärillä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se harmittaa, kun monen kympin lautanen on rikki, tai juuri se muki, minkä on saanut isoäidiltä lahjaksi.
Eiköhän mieskin hermostuisi, jos aina silloin tällöin olisi auton ovessa naarmu tai puskuri lytyssä? Hänen vaatteensa löytyisivät keittiön kaapista ja työkalut olisivat myös hukassa?
Oon näköjään melkoinen ammattilainen täyttämään tiskikonetta kun en ole 40v ikään mennessä saanut siellä mitään rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun on spesifisti ja monta kertaa muistutettu, että tätä ei sinne pesukoneeseen. Mun mies hallitsee tiskit, muttei pyykkikonetta. Vieläkin ärsyttää kun mies kerran pilasi isoäidiltäni saaman villaneuleen. En ollut edes ehtinyt pitää sitä kertaakaan ennenkuin mies sen jo ehti pilata. Vaikka olen siis monesti sanonut, että hän ei missään olosuhteissa saa pestä minun tai lasten villavaatteita. Että jos edes epäilee jonkin olevan villaa, niin antaa sen olla korissa ja jättää minulle.
Kyllä tuollainen ärsyttää. Enpä enää mistään tuollaista vastaavaa neuletta saa. Annettu ohje on kuitenkin ihan yksinkertainen ja helppo muistaa, eli miksei noudata sitä? Ja mulle käy myös, ettei pese pyykkiä ollenkaan ja olen senkin sanonut.
Tässä huomaa, kuinka vaikeaa on miesten ottaa opastusta, pyyntöjä tai neuvoja vastaan. Ei käy, vaikka se kuinka ystävälliseen pakettiin laitettaisiin ja perustelut esitettäisiin. "Diktaattori kontrollifriikki keskittyy nyt vaan kasvattamaan niitä mukuloita" ;D
Jos mies sanoo minun tehneen tai tekevän jonkun asian väärin tai epäkäytännöllisesti, ja neuvoo paremman vaihtoehdon, otan sen mielelläni vastaan, ihan hyvä tarkoitushan hänellä siihen on.
Jos taas huomaan, että pelkästään vailla oikeaa syytä jankkaa ja omaa huonoa oloaan purkaa, eikä mitään oikeaa sanottavaa ole, sivuutan täysin.
Asiat kun voi tehdä ja muuttaa miellyttävällä tavalla ja rakentavassa hengessä, tai sitten riidellä ja jumittua niihin samoihin ongelmiin ja jatkaa riitelemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska täytät sen niin että kaikki astiat eivät puhdistu kunnolla? Tai täytät niin että sitä tyhjentäessä loukkaa itsensä (esim. puukko, haarukat, veitset väärin aseteltu)? Tyhjennät astiat vääriin paikkoihin ja niitä joutuu etsimään tarvittaessa?
Siitä ei ole kysymys. Astiat menee oikeisiin paikkoihin ja jokainen varmasti näkee onko puhtaita vai ei.
Aivan sama, millaiset välit vaimolla on lapsuuden kotiinsa, on asioita, jotka pitää tehdä samalla lailla eli vain siellä on tehty asiat oikealla tavalla. Jos mies on oppinut omalta äidiltään toisenlaisen tavan hoitaa joku talousaskare, vaikka se olisi kuinka järkevä, on se väärä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies täyttää koneen, jää puolet astioista likaisiksi (uudehko kone, pesee hyvin). Lisäksi laittaa lautaset niin, että osa hajoaa, kilinä ja kolke vaan kuuluu, aina en ehdi juosta pelastamaan, viimeksi parissa viikossa meni kolme lautasta rikki reunoista, ja olin satsannut vähän hintavimpiin Iittaloihin.
Hänelle on myös oltava oma, ns. pihvilautanen, kun hinkkaa veitsellä kaikki naarmuille. Pizzan saa vähemmälläkin jyystämisellä puoliksi. Ja siihen on leikkuri, jota voi käyttää, ennen kuin laittaa sen lätyn lautaselle.
Jos mies tyhjentää koneen, suurimman osan saa väärille paikoille. Joudun yksitellen palauttamaan esim. juustohöylät, desimitat, kauhat ja paistolastat sinne minne ne kuuluvat.
Olen löytänyt lusikoiden joukosta myös ruuvimeisselin ja samasta laatikosta mittanauhan, eli jos hän saisi tehdä nämä hommat, niin....
osta halvempia ikeoita eikä lautaset hajoa vaikka tippuu lattialle (olen yrittänyt hajottaa omiani, jotta voisin ostaa jotain muuta mallia, mutta eivät vaan hajoa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon näköjään melkoinen ammattilainen täyttämään tiskikonetta kun en ole 40v ikään mennessä saanut siellä mitään rikki.
Huomaatko, ettei muita kaltaisiasi ole täällä pahemmin kommentoimassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies täyttää koneen, jää puolet astioista likaisiksi (uudehko kone, pesee hyvin). Lisäksi laittaa lautaset niin, että osa hajoaa, kilinä ja kolke vaan kuuluu, aina en ehdi juosta pelastamaan, viimeksi parissa viikossa meni kolme lautasta rikki reunoista, ja olin satsannut vähän hintavimpiin Iittaloihin.
Hänelle on myös oltava oma, ns. pihvilautanen, kun hinkkaa veitsellä kaikki naarmuille. Pizzan saa vähemmälläkin jyystämisellä puoliksi. Ja siihen on leikkuri, jota voi käyttää, ennen kuin laittaa sen lätyn lautaselle.
Jos mies tyhjentää koneen, suurimman osan saa väärille paikoille. Joudun yksitellen palauttamaan esim. juustohöylät, desimitat, kauhat ja paistolastat sinne minne ne kuuluvat.
Olen löytänyt lusikoiden joukosta myös ruuvimeisselin ja samasta laatikosta mittanauhan, eli jos hän saisi tehdä nämä hommat, niin....
osta halvempia i
Hyvä neuvo, kiitos empatiasta! :) Tykkäsin vaan näistä, kun tarjouksesta sain. Ajattelin kerrankin tuhlata johonkin kivaan. Ikeaan on mentävä, saa sitten huoletta olla. Pienempi paha kuitenkin noin.
1) kysy siltä naiselta(si)
2) lukekaa koneen ohjekirja. Jos nainen täyttää ohjekirjan mukaan, hän on todennäköisemmin oikeassa. Jos sinä olisit täyttänyt sen ohjekirjan mukaan, sinä olisit todennäköisemmin oikeassa.
3) noudattakaa ohjekirjan täyttöohjetta
Yök, jos pitäisi käyttää rumia astioita vain siksi, että puoliso ei osaa käyttää tiskikonetta. Ennemmin menisi puoliso vaihtoon.
Tutuilla nainen haluaisi, että mies tekee kaiken, mutta valittaa sitten niistä tekemisistä. Seurauksella, että tekee nyt itse kaiken. Mies työttömänä, nainen elättää, ja tekee lisäksi kaikki työt kuten ruohonleikkuun ja lumityöt ja siivoukset.
Nyt on sitten hyvä, kai.
Mä olen ollut ravintola-alalla ja on siihen koulutus, mutta yksi tutkinto on myös kodinhoitaja. Silti mies väittää vastaan ja "tietää paremmin", vaikka astioita rikkoontuu ja osa jää likaisiksi, siis kun hän hoitaa tiskit. Kone on myös käytössä 1/3 kapasiteetista, kun laittaa sen päälle.