Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiselle ei riitä,että täyttää ja tyhjää astianpesukoneen. Vaan se pitää tehdä hänen tavallaan.

Vierailija
06.01.2025 |

!

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies täyttää tiskikoneen niin, että astiat ei puhdistu, ja jos hän myös tyhjentää koneen, on likaiset astiat vain laitettu kaappiin. Ja vähän mihin sattuu, niin että niitä on joutunut etsimään. Pitkään sanoin siitä, että astiat on laitettava niin, että niihin pääsee vesi ja ei päällekkäin jne, mutta ei mitään tehoa. Monesti kaikessa hiljaisuudessa korjailin astiat niin, että ne puhdistuu, ennen kuin laitoin koneen pesemään.  Ja sitten etsin  myös vääriin kaapeihin/paikkoihin laitetut astiat mitään sanomatta, mutta sitten ajattelin, että ei tästä mitään tule, kun sama peli jatkuu. Niinpä en enää korjaile miehen koneeseen laittamia astioita, ja jos ne on likaisia pesusta tullessa sanon siitä miehelle ja en enää etsi hänen ties minne laittamia astoita. Tässä joku aika sitten mies etsi juustohöylää lähes viikon ja olisi käynyt penkomassa rostkatkin, mutta roska-auto oli juuri käynyt ja vienyt ne. Arvelin kyllä vähän missä tuo kadonnut höylä luultavasti on, koska olin itse sen sieltä monseti kiivaan etsimisen jälkeen löytänyt, mutta nyt en puutuunut asiaa. Mies löysi höylän loppujen lopuksi juuri sieltä ja toivon, että hän nyt oppisi sitten laittamaan tuonkin kapineen sinne minne pitääkin. 

Mies ei itse tee ruokaa oikeastaan koskaan, mutta voishan sitä silti tietää, missä jotakin salaattikuppia pidetään jne. Varsinkin, kun kaappien järjestys on vuosikymmeniä ollut sama, vaikka kaapit on välillä vaihtuneet.

Vierailija
42/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista näkyy miten nainen saa mahtumaan enemmän tavaraa koneeseen, mutta mies täyttää liian tiiviisti ja astia ei puhdistu. Loogista eikö totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies täyttää koneen, jää puolet astioista likaisiksi (uudehko kone, pesee hyvin). Lisäksi laittaa lautaset niin, että osa hajoaa, kilinä ja kolke vaan kuuluu, aina en ehdi juosta pelastamaan, viimeksi parissa viikossa meni kolme lautasta rikki reunoista, ja olin satsannut vähän hintavimpiin Iittaloihin.

Hänelle on myös oltava oma, ns. pihvilautanen, kun hinkkaa veitsellä kaikki naarmuille. Pizzan saa vähemmälläkin jyystämisellä puoliksi. Ja siihen on leikkuri, jota voi käyttää, ennen kuin laittaa sen lätyn lautaselle.

Jos mies tyhjentää koneen, suurimman osan saa väärille paikoille. Joudun yksitellen palauttamaan esim. juustohöylät, desimitat, kauhat ja paistolastat sinne minne ne kuuluvat.

Olen löytänyt lusikoiden joukosta myös ruuvimeisselin ja samasta laatikosta mittanauhan, eli jos hän saisi tehdä nämä hommat, niin....

Vierailija
44/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska täytät sen niin että kaikki astiat eivät puhdistu kunnolla? Tai täytät niin että sitä tyhjentäessä loukkaa itsensä (esim. puukko, haarukat, veitset väärin aseteltu)? Tyhjennät astiat vääriin paikkoihin ja niitä joutuu etsimään tarvittaessa?

Miestähän ei tunnetusti saa neuvoa.

Kertomansa mukaan myös tyhjentää itse koneen ja näin ollen loukkaa myös itse itsensä. Tuskin laittaa likaisia astioita kaappiin. Siinä menee koko pesuhomman juju.

Vierailija
45/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten astiapesukoneen täyttö voi olla sukupuolisidonnainen?

Kyllä meillä mies huomauttaa lapsille useammin väärästä tavasta täyttää astianpesukone, jolloin yläritilään mahtuisi pari kuppia tai sitten ne eivät tuöisi puhtaaksi lainkaan. 

Ja nuo huomautukset jää sille, joka on useammin keittiössä ja esim. meillä se on mies, kun mies on hoitanut jo 30v  ruokahuollon. 

Vierailija
46/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies täyttää koneen, jää puolet astioista likaisiksi (uudehko kone, pesee hyvin). Lisäksi laittaa lautaset niin, että osa hajoaa, kilinä ja kolke vaan kuuluu, aina en ehdi juosta pelastamaan, viimeksi parissa viikossa meni kolme lautasta rikki reunoista, ja olin satsannut vähän hintavimpiin Iittaloihin.

Hänelle on myös oltava oma, ns. pihvilautanen, kun hinkkaa veitsellä kaikki naarmuille. Pizzan saa vähemmälläkin jyystämisellä puoliksi. Ja siihen on leikkuri, jota voi käyttää, ennen kuin laittaa sen lätyn lautaselle.

Jos mies tyhjentää koneen, suurimman osan saa väärille paikoille. Joudun yksitellen palauttamaan esim. juustohöylät, desimitat, kauhat ja paistolastat sinne minne ne kuuluvat.

Olen löytänyt lusikoiden joukosta myös ruuvimeisselin ja samasta laatikosta mittanauhan, eli jos hän saisi tehdä nämä hommat, niin....

En uskonut sanaakaan. Ei kenenkään mies ole ole noin tyhmä. Tai jos on, niin itse olet sen valinnut. 

T. Nainen, jonka mies on kykenevä täyttämään ja tyhjentämään astianpesukoneen

Vierailija
47/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies saa tehdä sen omalla tavallaan. Ei ole mulle mikään ongelma. Naises on kontrollifriikki?

Alkaa olemaan ongelma siinä vaiheessa, kun kaapeista alkaa löytyä astiat likaisina ja vielä lika niissä niin tiukassa, että eivät millään meinaa  myöhemmin puhdistua, Tiskikoneesta tuleva likainen astia, lautanen, lusikka ,haarukka on sellainen, että se lika on oikein jumahtanut niihin kuivuessaan pesun jälkeen. Ällöä huomata viimeistään syödessä, että lusikassa onkin jotakin mönjää kiinni, kun lusikka on suussa :D

Tai kun saat joka toisen "puhtaan" astian laittaa kaapista takaisin koneeseen.

Jos mies osaa täytää koneen niin, että astiat phdistuu, ei tietenkään ole mitään ongelmaa. Varmaan tyyli on vapaa, kunhan tulos on se, että astiat tulee koneesta puhtaina. 

Vierailija
48/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksista näkyy miten nainen saa mahtumaan enemmän tavaraa koneeseen, mutta mies täyttää liian tiiviisti ja astia ei puhdistu. Loogista eikö totta.

Sinne saakin mahtumaan paljon ja silti ne puhdistuu, kun ne on aseteltu oikein. Kone voi olla vaikka vain puolillaan, mutta jos astiat on laiteltu niin, että ne on toistensa päällä niin ei ne puhdistu. 

Vierailija
49/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies saa tehdä sen omalla tavallaan. Ei ole mulle mikään ongelma. Naises on kontrollifriikki?

Alkaa olemaan ongelma siinä vaiheessa, kun kaapeista alkaa löytyä astiat likaisina ja vielä lika niissä niin tiukassa, että eivät millään meinaa  myöhemmin puhdistua, Tiskikoneesta tuleva likainen astia, lautanen, lusikka ,haarukka on sellainen, että se lika on oikein jumahtanut niihin kuivuessaan pesun jälkeen. Ällöä huomata viimeistään syödessä, että lusikassa onkin jotakin mönjää kiinni, kun lusikka on suussa :D

Tai kun saat joka toisen "puhtaan" astian laittaa kaapista takaisin koneeseen.

Jos mies osaa täytää koneen niin, että astiat phdistuu, ei tietenkään ole mitään ongelmaa. Varmaan tyyli on vapaa, kunhan tulos on se, että astiat tulee koneesta puhtaina. 

Näin naisystäväkin sanoo. Ihmettelen vain kuinka minä eikä muutkaan huomaa sitä likaa.

Vierailija
50/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset valehtelevat melkein aina omaksi edukseen silloin kun se on mahdollista. Ei astianpesukoneen täyttäminen ole mikään ongelma, vaan tehty ongelma.

Vierailija
51/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se onkin taitolaji saada kone mahdollisimman täyteen ja silti astiat puhtaaksi. Ei siinä tosin kaikki naisetkaan ole yhtä lahjakkaita, esim. äitini saa mahtumaan vielä vaikka muutaman litran kattilan sen jälkeen kun minä jo totean koneen täydeksi.

Vierailija
52/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sun mies oikeasti näin tyhmä iso lapsi, että sille pitää olla omat astiatkin niin kuin.. no lapselle.

Vierailija
53/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskonut sanaa

"En usko sanaakaan. Ei kenenkään mies ole noin tyhmä"

Tyhmyydestö en tiedä, mutta kyllä meilläkin mies jättää aika monet astiat pöydälle, koska ei ole koskaan vaivautunut ottamaan selvää mihin ne kuuluu. Luulen ettei se ole tyhmyyttä, vaan laiskuutta. Homma joka ei kiinnosta tehdään huonosti tai sinne päin.  

Jotkut miehet on täysin pihalla normaaleistä kotihommista. Ainakin nämä vanhemman ikäluokan miehet. Niissä on paljon sellaisiakin, jotka ei koskaan tee siellä keittiössä mitään, niin eivät tietenkään tee hölmöyksiäkään, koska eivät tyhjennä sitä konenettä, eivätkä koskaa tee siellä yhtään mitään. Jotkut ei osaa kahvia keittää, kun ovat niin vaimonsa passaamia. Semmonen on ollut tyyli vielä monilla 50-luvulla syntyneillä ja varsinkin maatiloilla, missä miehet on tehneet hommia vain ulkona, sisällä ei mitään. 

Vierailija
54/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa asia mikä häiritsee, on likaisten astioiden laittaminen koneeseen. Pesukone pystyy käsittelemään 11 kg moskaa elinkaarensa aikana. 

Muuten ihan sama, miten täyttää. 

Millä perusteella 11 kg?

Näin olen kuullut. Siis noin 10 kg. Sitten kone hajoaa. Ei kannata laittaa kovin likaisia astioita koneeseen, koska kone menee rikki. Oma astianpesukoneeni on jo 13 vuotta vanha ja pelittää. Esipesen astiat hyvin. Sukulainen ei uskonut, vaan laittoi ihan superlikaisia astioita koneeseen. Isoja ruuanpaloja. Hänen koneensa hajosi 1,5 vuodessa. 

Sinun tavassasi ei ole mitään järkeä, ei niitä astioita kannata pestä sekä käsin että koneessa, kahteen kertaan.

Vierailija
55/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä se oli mies joka nalkutti kaikesta mitä tein. Myös tiskikoneen käytöstä. Iso syy eroon tuo jatkuva kontrolli. Ja tein ihan hyvin kotityöt ja otin myös vinkit vastaan, jos jotain uutta tuli. Toisin päin kävi sitten taas miehen egolle, jos minä neuvoin. 

Vierailija
56/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on selvitty neuvottelemalla.

Mies lataa koneen liian tiiviisti ja mm juomalasit meni reunoista rikki. Näytin miten ne kannattaa laittaa ja nyt hän kyllä osaa. Hän laittoi myös vääriä materiaaleja koneeseen (mm kivivartisen tarjoiluaterimen joka meni rikki) mutta kun olen sanonut, on oppinut asian kerrasta. Joskus hän laittaa liian tiiviisti vaikka kulhot tai lautaset; jos jäävät likaiseksi, laitan uudestaan pesuun.

Oletan ettei osa miehistä vaan välitä niistä astioista kun ei niitä itse osta. Mua kyllä harmitti kun piti aina ostaa uusia laseja.

Älykäs mies kyllä oppii kerrasta. Ja ei, ei ole minua tarvinnut koskaan asiassa opastaa tai neuvoa.

Vierailija
57/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki naiset ole kontrollihulluja ja mielisairaita. Älä ap yleistä.

Vierailija
58/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskonut sanaa

Minä en sairasta mitään miesvihaa, vaan sanon kuten asiat on. Totta jokainen tavu.

Hänen hyvät puolensa eivät tässä ketjussa voi tulla esille, koska ne eivät kuulu aiheeseen. Kukaan ei ole täydellinen.

Mutta tässä näin aluksi: Hän sen sijaan imuroi huolellisesti, pesee oikein hyvin kylppärin, oman pyttynsä ja saunan (mulla oma veski, josta pidän huolen) ja remontit on meillä tehty kuin ammattilaisten käsistä konsanaan. Minua odottaa lämmin ja huollettu auto, kun tarvitsen.

On paljon muutakin, mutta tiskikoneeseen hänen ei kannata koskea, eikä oikeastaan kokkaillakaan. Mä hoidan myös pyykit ja puolet muista asioista, kauppakäynnit jne.

Vierailija
59/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko kookas astianpesukone vie sähköä n. 0,34 euron edestä koneellista kohden. Vettä kuluu n.10 litraa.

Tuosta voi ynnätä onko se riidan arvoista, vai onko taustalla myös jotain muuta?

Vierailija
60/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset valehtelevat melkein aina omaksi edukseen silloin kun se on mahdollista. Ei astianpesukoneen täyttäminen ole mikään ongelma, vaan tehty ongelma.

Kenen naisen etu on valehdella, ettei mies täytä tiskikonetta niin, että astiat puhdistuu?? Mitä etua se nainen tuosta saa??

Kaikkea sitä saa lukea. 

Ja miksi niin moni olisi keksinyt edes alkaa "valehtelemaan" tuollaisesta asiasta??? Ei mitään järkeä tuossa kommentissasi. 

Naiset vois myös "valehdella", että mies ei osaa laittaa kenkiä oikein jalkoihinsa, mutta mitä etua naiset noista valheita saisi ? Jää kyllä hämärän peittoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä