Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiselle ei riitä,että täyttää ja tyhjää astianpesukoneen. Vaan se pitää tehdä hänen tavallaan.

Vierailija
06.01.2025 |

!

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tajusin joskus, että vaikka kuinka neuvoisin, niin mies tekee sen omalla tavallaan, kuten muutkin kotityöt. Pääsis paljon helpommalla, jos joskus kuuntelisi, mutta äh..

Esim tiskari pitää usein pyöräyttää toisen kerran, kun mies on sen täyttänyt. En mä sille enää mitään sano, vaan järjestän astiat uudestaan ja laitan päälle. Eikä se huomaa mitään. Joskus on ihmetellyt, että vieläkö se kone on päällä.. :D

En ole enää vuosikymmeniin puuttunut. Lähinnä lapsille opettanut oman mallini, jos ei luonnistu, niin tehkööt omalla tavallaan. He vaan liian usein pyöräyttävät liian pieniä koneellisia. Parempi niin, kun astiat on kuitenkin puhtaita.

Vierailija
22/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikoneen täyttäminen ei ole mitään raketti tiedettä, mutta liian moni ei oikeesti käytä mitään logiikkaa sen täyttämiseen ja sitten sinne ei mahdu mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen mielestä astianpesukone pitää täyttää tietyllä tavalla. Sanoin vaan et siinäpä hoitaa jos on niin tarkkaa. Ja on hoitanu. Oon mä pari kertaa tyhjentäny ja päälle laittanu näitten kuuden vuoden aikana. 

Vierailija
24/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska täytät sen niin että kaikki astiat eivät puhdistu kunnolla? Tai täytät niin että sitä tyhjentäessä loukkaa itsensä (esim. puukko, haarukat, veitset väärin aseteltu)? Tyhjennät astiat vääriin paikkoihin ja niitä joutuu etsimään tarvittaessa?

Siitä ei ole kysymys. Astiat menee oikeisiin paikkoihin ja jokainen varmasti näkee onko puhtaita vai ei.

Mutta jos on yksi oikea hyväksi havaittu tapa toimia, ja et noudata sitä - eikö silloin ole ongelma kyseessä? 

Vierailija
25/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavarat ovat väärillä paikoilla? Tai nainen on kontrollifriikki?

Miksi tehdä asioita huonolla tavalla? Eihän siinä ole mitään järkeä. Parempi olla tekemättä kokonaan jos noin, se on aivan selvä asia 

Taitaa olla kyse siitä, että toivottu lopputulos on nimenomaan se, että ei tarvitsisi enää tehdä, koska "huono lopputulos."

Vierailija
26/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies saa tehdä sen omalla tavallaan. Ei ole mulle mikään ongelma. Naises on kontrollifriikki?

Vierailija
27/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puutu muuten mutta yksi asia on oleellinen toiminnan kannalta. Katsoa että alaropeli pyörii. Tuossa koneessa on väliä miten alakori täytetään. Ihan itsekin se on katsottava kun täyttää. 

Vierailija
28/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hän on nainen. Oliko muuta kysyttävää?

Vierailija
29/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulos ei ole ongelma, vaan se että se tehdään eri tavalla kun hän sen tekee.

Vierailija
30/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa.

Ei välttämättä, koska tiskikoneen täyttäminen on myös asia joka pitää tehdä kunnolla, koska se vaikkuttaa astoiden puhtauteen. Jos täytyä tiskikoneen "väärin" ei asita puhdistu. Meillä mies ei millään usko, että astiat ei putsaannu, jos ne on sisäkkäin tai niin tiiviisti, ettei niihin pääse vesi väliin. Astiat saataa tulla likaisina koneesta, mutta mies ei sitä huomaa  jos tyhjentää koneen ja sitten on  kaapeissa likaisia astoita. 

En ymmärrä miksi miehillä on monestri sellainen ajatus, että kotityöt voi tehdä kuinka paskastai/huonosti tahansa ja se on ok. Eihän muitakaan töitä voi tehhdä vain sinne päin vaan ne pitää tehdä kunnolla. Tyylejä voi olla useita, mutta lopputuloksen on oltava hyvä. Jos esim tiskikoneesta tulee jatkuvasti astiat ulos likaisina, kannattaa miettiä miksi? Onko koneessa vikaa vai siinä, miten astiat on koneeseen aseteltu. 

Vierailija
31/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se ihan riippuu. Kun sinä täytät astianpesukoneen tavallasi, niin puhdistuvatko kaikki astiat? Ja jos sinä ensin täytät koneen tavallasi, ja sen jälkeen nainen täyttää koneen uudelleen omalla tavallaan, niin mahtuuko naisen tavalla koneeseen enemmän astioita siten, että ne kaikki kuitenkin puhdistuvat? Sillä astianpesukoneen tarkoitus on se, että astiat puhdistuu. Jos ne ei puhdistu, niin sitten se on täytetty väärin. Lisäksi jos koneeseen laittaa vain 6 lautasta kun sinne mahtuisi 10, niin se on vaan tyhmää ja epätaloudellista ja epäekologista ja aikaa hukkaavaa. 

Vierailija
32/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sä koskaan tee mitään? -> Miks sä noin väärin oot tehny? -> Mikset sä tehnyt niin kuin mä neuvoin? ->Mikset sä koskaan tee mitään? Näin sykli jatkuu...

Vierailija
33/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia mikä häiritsee, on likaisten astioiden laittaminen koneeseen. Pesukone pystyy käsittelemään 11 kg moskaa elinkaarensa aikana. 

Muuten ihan sama, miten täyttää. 

Vierailija
34/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset sä koskaan tee mitään? -> Miks sä noin väärin oot tehny? -> Mikset sä tehnyt niin kuin mä neuvoin? ->Mikset sä koskaan tee mitään? Näin sykli jatkuu...

Jos sä olet töissä joko laiskimus, joka ei tee mitään tai ihan idiootti ja sössit joka homman, niin mitä sun duunikaverit susta ajattelee?

Vierailija
35/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa asia mikä häiritsee, on likaisten astioiden laittaminen koneeseen. Pesukone pystyy käsittelemään 11 kg moskaa elinkaarensa aikana. 

Millä perusteella 11 kg?

Vierailija
36/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen tavalla sinne mahtuu paljon enemmän astioita.

Vierailija
37/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysehän ei ole mistään oikeasta ongelmasta vaan siitä että vain naisen tapa on ainut oikea.

Ei meillä ainakaan. Mies täyttää sen aina kun minä en  viitsi opetella sitä hommaa.   Välillä näkyy olevan likaisia astioita mutta pesee ne sitten seuraavalla koneellisella uudelleen. Ei ongelmaa eikä niuhotusta moisesta tekemisestä .

Vierailija
38/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtälailla miehet jaksaa siitä jupista. Itseäni ei kiinnosta yhtään. Pääasia että on puhtaita astioita.

Vierailija
39/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska täytät sen niin että kaikki astiat eivät puhdistu kunnolla? Tai täytät niin että sitä tyhjentäessä loukkaa itsensä (esim. puukko, haarukat, veitset väärin aseteltu)? Tyhjennät astiat vääriin paikkoihin ja niitä joutuu etsimään tarvittaessa?

Mites sitten kun astiat ovat puhtaat eikä kukaan ole loukannut kertaakaan itseään ja astiatkin löytyvät sieltä mistä pitääkin. Silti alkaa marina miten näitä ei ole tehty oikein? Kysyin ja vastaus oli etten vain ymmärrä. No, laittakoot itse kuten haluaa. En enää viitsi yrittää jos nainen ei edes itse osaa sanoa miten ne menivät väärin.

Vierailija
40/132 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella 11 kg?

Näin olen kuullut. Siis noin 10 kg. Sitten kone hajoaa. Ei kannata laittaa kovin likaisia astioita koneeseen, koska kone menee rikki. Oma astianpesukoneeni on jo 13 vuotta vanha ja pelittää. Esipesen astiat hyvin. Sukulainen ei uskonut, vaan laittoi ihan superlikaisia astioita koneeseen. Isoja ruuanpaloja. Hänen koneensa hajosi 1,5 vuodessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän