Mistä rahat lapsen ratsastustunteihin?
Eli ollaan ihan keskiluokkainen perhe, ei velkoja ja vanhemmat tienaa 4300€/kk bruttona. Mutta puoliso ei halua, että käytetään rahaa pojan ratsastustunteihin, koska maksaa 50€/kerta eli noin 200€ kuukaudessa. Hänen mielestään rahat säästetään kesämökkiin. Laitetaan jo nykyään 1000€/kk sijoituksiin ja 1000€/kk mökkitilille.
Eli Voinko pyytää jostain yhdistyksestä rahat lapsen hevosharrastukseen tai Kelasta? Luin jostain, että lasten harrastuksia tuetaan rahallisesti mutta en muista, että mistä. Lapsi tosiaan haluaisi päästä tallille.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän perheen hevosia saa naapurit, tutut ja sukulaiset ratsastaa ihan milloin haluavat ja ihan ilmaiseksi. Miksi siitä pitäisi pyytää rahaa? Toisaalta matkustelen aika paljon, ja saan lähipiiristäni aina jonkun ruokkimaan/hoitamaan hevosia kun olen matkoilla. Ihan ilmaiseksi ovat niitä hoitaneet, mutta tietenkin tuon kiitokseksi ulkomailta jotain pientä. Meillä ei todellakaan raha vaihda omistajaa. Toisaalta meidän hevoset eivät ole mitään kisahevosia vaan ihan ihmisten ratsastukseen ja huviin tarkoitettukin. Eli niitä ei ole mahdollisuus ratsastaa tai hoitaa väärin.
Hyvin mahdollista ratsastaa väärin. Joku voi esim repiä todella kovaa suitsista tai potkia tarpeettoman kovaa jos ei ole opetettu perusjuttuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli nuoruudessani kesäisin hevonen mummolassa laitumella ihan ylläpitokuluja vastaan, eli ei oikeastaan maksanut mitään. Söi pihalta ruohoa ja mitä löysi. Tehtiin sangoista ja harjanvarsista esteratoja pihalle ja käytiin metsissä maastoilemassa ja hyppimässä kaatuneiden puiden yli. Oli kyllä hyvä lapsuus. Ja siis ei tosiaan tullut kalliiksi tai käytännössä maksanut mitään. Mutta se oli meillä hoidossa vaan kesälomat. Muina aikoina käytiin satunnaisesti kaverin luona ratsastamassa.
Tässä on kyllä ollut niin moni asia päin p****ttä....Nostan seuraavat:
'Käytiin metsissä maastoilemassa ja hyppimässä kaatuneiden puiden yli"
Huh huh. Ja tämä siis aloittelijan taidoilla ja pohjalla vain satunnaista ratsastusta! Ole onnellinen että olet hengissä.
"Söi pihalta ruohoa ja mitä löysi"
Jaaha, no
Nykyisin valitetaan kaikesta ja kaiken pitäisi olla tosi tarkkaa. No ei meillä kyllä. Ei ole maailmanloppu jos ei muista ottaa sateenvarjoa ulos sadekeleillä tai juo maitoa suoraan purkista. Mitä väliä. Elämän kuuluisi olla rentoa ja hauskaa, ei mitään turhaa nipottajista ja pelkoa että kohta kuolee
Kun on eläimestä kyse, niin ihmisen hällä väliä meininki ei tule kyseeseen. Vähän järkeä taas.
Se harrastustuki on tarkotettu vähävarasten perheiden lapsille. Ette ole vähävaraisia. Eräs oikeasti vähävarainen kertoi, että sinnekin piti taloustilanne avata. En tiedä kysyvätkö ihan tiliotteet. En millään usko, että teillä olisi mitään perusteitä saada ylipäätään mistään harrastukseen tukea. Tai jos saatte niin se on väärin ja viette joltain oikeasti köyhän perheen lapselta mahdollisuuden harrastukseen.
Lapsi voi luoda paskaa talleilla ja kustantaa sillä tavalla itse ratsastustuntinsa, jos kerran pitää noin elitistinen harrastus olla.
Tallitytöistä ja -pojista on pulaa. Saisiko työtä vastaan ratsastustunteja?
Hevoset on kyllä niin hyvä harrastus että jostain sen rahan hommaisin. Kesämökki voi odottaa, ostatte sitten eläkkeellä. Lapsi on tärkeämpi. Eihän se mies sitä päätä, mihin sinä eahasi käytät. Säästäköön mökkiin ja sinä maksat ratsastuksen.
Olisiko ketään hevosihmistä tuttavissa tai sukulaisissa, joka voisi pitää mukana tallilla. Ratsastustunti onnkuitenkin vain pieni osa hevosharrastusta
Ei tosian Kelasta saa lapsen harrastukseen rahaa. Ihan oikeasti nyt. Puhukaa keskenänne. Mihin haluatte rahanne käyttää. Nolo aloitus. Säästöön jää kaks tonnia ja jonkun muu pitäisi maksaa lapsen harrastus?!
Vierailija kirjoitti:
Ei tosian Kelasta saa lapsen harrastukseen rahaa. Ihan oikeasti nyt. Puhukaa keskenänne. Mihin haluatte rahanne käyttää. Nolo aloitus. Säästöön jää kaks tonnia ja jonkun muu pitäisi maksaa lapsen harrastus?!
Vielä nolompaa on, jos ei tajua, että aloitus oli provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä nolompaa on, jos ei tajua, että aloitus oli provo.
Missä se lukee, että on provo? Valitettavasti näitä tyyppejä kohtaan työssäni. Toivokaamme, että on provo.
t. Eri
Miksi et itse maksa niitä kun kerran noin paljon tienaat? Minkä takia kyselet ihan kaikkia muita maksamaan semmoinen asia mitä vain sinä ja sinun lapsi haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et itse maksa niitä kun kerran noin paljon tienaat? Minkä takia kyselet ihan kaikkia muita maksamaan semmoinen asia mitä vain sinä ja sinun lapsi haluaa?
Miksi ei voisi pyytää apua? Koskaan ei tiedä milloin jää työttömäksi ja joutuu elämään vain tukien varassa, siksi on nyt hyvä laittaa palkkarahat säästöön ja tuottamaan. Eikä tuhlata niitä kalliisiin ja turhiin juttuihin. Jos lapsi haluaa ratsastaa kalliisti ja siihen saa rahallista apua, niin tietenkin se otetaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voisi pyytää apua? Koskaan ei tiedä milloin jää työttömäksi ja joutuu elämään vain tukien varassa, siksi on nyt hyvä laittaa palkkarahat säästöön ja tuottamaan. Eikä tuhlata niitä kalliisiin ja turhiin juttuihin. Jos lapsi haluaa ratsastaa kalliisti ja siihen saa rahallista apua, niin tietenkin se otetaan vastaan.
Kysy vaan, tule kertomaan jos jostain sait niin tietää muutkin hakea. Olen kuintenkin 100% että jos ette valehtele taloustilannettanne ja ole olette rehellisiä niin tukea, ette saa. Niin on myös oikein. Eikö hävetä, että joku köyhän perheen lapsi jää ilman, vaikka halvempaa harrastusta?
Voihan sitä suoraan mennä yksityiselle tallille sanomaan että saako ratsastaa tallitöitä vastaan. Miksi pitäisi mennä jonnekkin kalliiseen ratsastuskouluun, jossa hevoset on paatuneita kävelemään vain ympyrää.
Jos olet kohtelias niin varmasti löydät keinon että poika saa ratsastaa ilmaiseksi. Saattavat jopa maksaa teille jos joku ehtisi liikuttamaan hevostaan tai varsinkin ponia, jolla aikuiset ei edes saa ratsastaa. Alkeet oppii nopeasti, liikuttamiseen riittää, että pysyy hevosen/ponin selässä.
Ap:n logiikalla kaikkien lasten jääkiekkoharrastuksetkin pitäisi maksaa yhteiskunnan rahoista.
Ei ole valheellista, jos kertoo apuraha hakiessa, että pakollisten kulujen (asuminen, ruoka, sijoitus, säästö, bensat, vaatteet jne.) jälkeen tilille jää joka kuukausi vaikkapa se 200€ käyttörahaa, että sillä ei paljoa ratsastamassa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole valheellista, jos kertoo apuraha hakiessa, että pakollisten kulujen (asuminen, ruoka, sijoitus, säästö, bensat, vaatteet jne.) jälkeen tilille jää joka kuukausi vaikkapa se 200€ käyttörahaa, että sillä ei paljoa ratsastamassa käydä.
sijoitukset ja säästöt ei ole pakollisia menoja. Valitsette säästää ja sijoittaa ettekä maksaa lapsen harrastusta itse eli valehtelua se on.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n logiikalla kaikkien lasten jääkiekkoharrastuksetkin pitäisi maksaa yhteiskunnan rahoista.
Tuttuni lapsen jääkiekkoharrastuksen ainakin maksaa yhteiskunta tai joku järjestö. Sai ilmaiseksi kaikki välineet myös. Ainoastaan matkat sinne hallille joutuu maksamaan itse, toisaalta halli on 2km päässä että hädän tullen tuon voisi jopa kävellä, mutta tuskin lätkäkauden kanssa kivaa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni lapsen jääkiekkoharrastuksen ainakin maksaa yhteiskunta tai joku järjestö. Sai ilmaiseksi kaikki välineet myös. Ainoastaan matkat sinne hallille joutuu maksamaan itse, toisaalta halli on 2km päässä että hädän tullen tuon voisi jopa kävellä, mutta tuskin lätkäkauden kanssa kivaa olisi.
Onko hännvähävarainen? Silloin kuuluukin maksaa. Tai erityisen lahjakas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sijoitukset ja säästöt ei ole pakollisia menoja. Valitsette säästää ja sijoittaa ettekä maksaa lapsen harrastusta itse eli valehtelua se on.
Olen eri, mutta kyllä säästäminen ainakin on pakollinen meno. Ihmisillä on vain eri käsityksiä, mikä on sopiva summa. Ei voi elää kädestä suuhun vaikka kuinka pienet tulot olisi. Sijoittaminen taas ei ole pakollista, siinä on riski myös menettää ne kaikki rahat.
Kyllä meidän perheen hevosia saa naapurit, tutut ja sukulaiset ratsastaa ihan milloin haluavat ja ihan ilmaiseksi. Miksi siitä pitäisi pyytää rahaa? Toisaalta matkustelen aika paljon, ja saan lähipiiristäni aina jonkun ruokkimaan/hoitamaan hevosia kun olen matkoilla. Ihan ilmaiseksi ovat niitä hoitaneet, mutta tietenkin tuon kiitokseksi ulkomailta jotain pientä. Meillä ei todellakaan raha vaihda omistajaa. Toisaalta meidän hevoset eivät ole mitään kisahevosia vaan ihan ihmisten ratsastukseen ja huviin tarkoitettukin. Eli niitä ei ole mahdollisuus ratsastaa tai hoitaa väärin.