Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syönyt 4 päivää pelkkää makaronia, milloin voin hakeutua sairaalahoitoon vitamiini puutoksen takia? Kela leikkasi tuet eikä ole rahaa.

Vierailija
06.01.2025 |

7 senttiä tilillä ja lisää rahaa saan kuukauden päästä..

Kuka auttaa?!

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus aloittajalle: koska vain kun siltä tuntuu.

Vierailija
82/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että olet köyhä söisit makaronin sijaan puuroa, niin saisit kuituja ja hivenaineita kukaan fiksu köyhä makaroonia vatsisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla on ollut varaa makarooniin, muttei esimerkiksi lanttuun, jota saa usein eurolla kilon? Satokauden kasvikset eivät paljoa maksa. Neljässä päivässä ei tule sellaista vitamiinivajetta ettet selviäisi, mutta ehkä vastaisuudessa kannattaa suunnitella paremmin. Ja joo, olen itsekin työtön vastavalmistunut etten tässä nyt minkään raharikkaan asemassa huutele. 

Vierailija
84/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kolkolta tuntuu tälleen neuvoa hädänalaista, mutta ravinnossa kannattaa panostaa myös proteiiniin. Tiedän, kalliimpaa kuin hiilarit, mutta plussapuoli on siinä, että nälkä pysyy paremmin poissa ja lihaksissa pysyy voimat. Olo on kaikin puolin parempi kuin pelkkää makaronia syödessä. Jos onnistuu saamaan jostain halvalla vaikka purkin maapähkinävoita, niin tilaisuuteen kannattaa tarttua. Siitä purkista riittää lisukkeeksi moneen kaurapuuroannokseen. Vielä kerran pahoittelut neuvomisesta, mutta kun tuntuu vaan, että jotain pitää sanoa.

Vierailija
85/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu ap ensin töihin.

Vierailija
86/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sait viikossa tuhlattua koko kuukauden tuet vaikka oot syönyt vain makaronia? Taitava!

Vuokra, veden tasaus, sähkö, noi oli yhteensä 1320€

Ap

Lakkaa nyt ensin vaikka tuhlaamasta vettä! Ai niin mutku pitää valuttaa ensin minsa pari että voi juoda lasillisen

Niin en rupea juomaan kädenlämpöistä sakeaa vettä niin pitää valuttaa pari minuuttia

Ap

Vierailija
87/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sait viikossa tuhlattua koko kuukauden tuet vaikka oot syönyt vain makaronia? Taitava!

Ap

Lakkaa nyt ensin vaikka tuhlaamasta vettä! Ai niin mutku pitää valuttaa ensin minsa pari että voi juoda lasillisen

Niin en rupea juomaan kädenlämpöistä sakeaa vettä niin pitää valuttaa pari minuuttia

Ap

Kerro tuo afrikan lapsille jotka nääntyvät janoon kun ei ole sitä kädenlämpöistä sakeaa vettäkään tarjolla.

Vierailija
88/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko auttaa. Leipäjonosta saa peruselintarvikkeita. Olen kuullut myös EU:n ruoka-avusta. Ennen jaettiin ns. EU-ruokakasseja, nykyisin kuulemma saa lahjakortin ruokakauppaan.

Pari töissä käyvää tuttua on saaneet joskus EU:lta ruokapaketin. En ole itse ottanut, kun rahat riittää muutenkin elämiseen, mutta hyvä tietää, että tuollainen systeemi on olemassa.

Kannattaa muuten tutkia erilaisia nettipalveluita, joista saa tilattua pilkkahintaan hävikkiin menevää ruokaa (esim. Fiksuruoka.fi). Itse olen joskus ostanut esim. kaurahiutaleita parilla sentillä, tai pakkauksen vessapaperia tyyliin 0,1 euroa. Pitkään säilyviä säilykeruokia voi hamstrata mielettömiä määriä, eikä tarvitse tyytyä vain makarooniin.

Laitoin diakonille jo melkein 4 viikkoa sitten viestin ja sähköpostin mutta ei ole kuulunut mitään

Ap

Mennyt roskapostiin. Ota luuri käteen ja soita! Niin ne asiat järjestyy, toki sinulle ei tietenkään kukaan vastaa koskaan. 

Vierailija
89/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaikka on sauna sähkö noin 50-60 kuukaudessa riippuen kuinka tiuhaan saunaa lämmittää ja kuinka paljon uuni ruokaa tekee, vesi maksaa 48 kuukaudessa, vuokra 800. Itse maksetaan kaikki menot ei mitään asumistukea saada. Kerro toki miten saat noin paljon kulutettua 

Vierailija
90/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi on parempaa, hyvä vellikin tulee. Sitä voi muokata montaa ruokaa.

Pakasta paista/keitä isot annokset pakkaseen ruokia jne. Kaiva netistä ohjeet halpaan pula-ajan ruokaan.

Hakeudu kirkon piiriin ja tuvalle. Joku varmaan auttaa kun pyydät apua vaikka fb.ryhmään.

Tuskin nälkään kuolee Suomessa. Pyydät leipää vaikka naapurista. Nälkään on lupa pyytää!

Vierailija
91/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan, kun jaksat kirjoitella näitä tänne, niin hätää ei ole. 

Vierailija
92/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä edelleen yhtä surkea trolli kuin viime vuonnakin. Kukaan ei jaksa. Lopeta🥱

Vierailija
93/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että olet köyhä söisit makaronin sijaan puuroa, niin saisit kuituja ja hivenaineita kukaan fiksu köyhä makaroonia vatsisi

Onneksi hän ei luultavasti ole keliaatikko, jolla myös laktoosi-intoleranssi tai tuskin vegaani, tai muu rajoitteinen ravinnon suhteen sairauden vuoksi, Siitäkin voi olla kiitollinen, asiat voisi olla huonomminkin.

Vierailija
94/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Yhdellä ihmisellä isommat menot mitä lapsiperheessä. 

Vierailija
95/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko auttaa. Leipäjonosta saa peruselintarvikkeita. Olen kuullut myös EU:n ruoka-avusta. Ennen jaettiin ns. EU-ruokakasseja, nykyisin kuulemma saa lahjakortin ruokakauppaan.

Pari töissä käyvää tuttua on saaneet joskus EU:lta ruokapaketin. En ole itse ottanut, kun rahat riittää muutenkin elämiseen, mutta hyvä tietää, että tuollainen systeemi on olemassa.

Kannattaa muuten tutkia erilaisia nettipalveluita, joista saa tilattua pilkkahintaan hävikkiin menevää ruokaa (esim. Fiksuruoka.fi). Itse olen joskus ostanut esim. kaurahiutaleita parilla sentillä, tai pakkauksen vessapaperia tyyliin 0,1 euroa. Pitkään säilyviä säilykeruokia voi hamstrata mielettömiä määriä, eikä tarvitse tyytyä vain makarooniin.

Laitoin diakonille jo melkein 4 viikkoa sitten viestin ja sähköpostin mutta ei ole kuulunut mitään

Ap

ÄLÄ PUHU PASKAA.

Vierailija
96/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja olen puolellasi. Vaikka muut kommentoisivat mitä ikävää.

Toinen idiootti komppaa jankuttajaidioottia.

Vierailija
97/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up pup 👍🏻

Vierailija
98/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vuoden elää makaronilla ihan kevyesti. Suomalaiset ovat euroopan lihavin kansa, ja on jatkuva huoli, että varmasti syö tarpeeksi, kaikkea ettei vain tule puutosta.

Vierailija
99/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kolkolta tuntuu tälleen neuvoa hädänalaista, mutta ravinnossa kannattaa panostaa myös proteiiniin. Tiedän, kalliimpaa kuin hiilarit, mutta plussapuoli on siinä, että nälkä pysyy paremmin poissa ja lihaksissa pysyy voimat. Olo on kaikin puolin parempi kuin pelkkää makaronia syödessä. Jos onnistuu saamaan jostain halvalla vaikka purkin maapähkinävoita, niin tilaisuuteen kannattaa tarttua. Siitä purkista riittää lisukkeeksi moneen kaurapuuroannokseen. Vielä kerran pahoittelut neuvomisesta, mutta kun tuntuu vaan, että jotain pitää sanoa.

Ap on ollut hädänalainen melkein joka päivä ainakin vuoden, muuttaa aloitusta sanalla tai parilla.

Vierailija
100/130 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin AP selviää, kun on selvinnyt tähänkin asti yli vuoden ajan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän