Onko lapsuuden kotisi yhä olemassa?
Kommentit (68)
Kyllä ne kaikki rakennukset on vielä olemassa mutta toisten omistuksessa ja asuttamia. Itse nyt 51v.
Yksi niistä ainakin on pystyssä vielä
MIkä niistä? Käsittääkseni kaikki talot, joissa olen asunut lapsena, ovat edelleen olemassa. Olen vain asunut alaikäisenä 3 eri paikkakunnalla ja vieläkin useammassa eri osoitteessa.
Vierailija kirjoitti:
MIkä niistä? Käsittääkseni kaikki talot, joissa olen asunut lapsena, ovat edelleen olemassa. Olen vain asunut alaikäisenä 3 eri paikkakunnalla ja vieläkin useammassa eri osoitteessa.
Mäkin. :D
On, sukupolvenvaihdoksessa siirtyi mulle.
On..muutin itse sinne 40 vuoden muualla asumisen jälkeen takaisin..ympyrä sulkeutui ja nyt on viimeinen asuinpaikka..
Ei mitään hajua, en ole käynyt katsomassa. Muutettiin pois 1989.
Vierailija kirjoitti:
On..muutin itse sinne 40 vuoden muualla asumisen jälkeen takaisin..ympyrä sulkeutui ja nyt on viimeinen asuinpaikka..
Talosta olet sinä tullut ja taloon pitää sinun jälleen palaaman.
No se on, mistä olen 18-vuotiaana pois muuttanut. Vanhempani asuvat edelleen siinä. Mutta se ei ole lapsuudenkotini.
Kaikki ovat olemassa, Saariniemenkatu, 3.linja, Ankkurivarsi, Raymond Cl, Mellstenininranta. Noilla kaduilla asuin lapsuudessa ja nuoruudessa.
Asun lapsuuden kodissani. Äiti kuoli 9 vuotta sitten joten perin tämän talon. Tässä on 100 neliöö ja tontti on joku 6000 neliöö. Kaupunkin keskustaan 7 km joten asun maalla
Ei ole enää. Tuhoutui Turun suurpalossa v. 1827
Ei, talon paikalla on nykyään luhtitalolähiö
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää. Tuhoutui Turun suurpalossa v. 1827
Siehän vanha olet xD
Kaikki viisi lapsuudenkotiani Helsingissä ovat yhä olemassa. No okei, yksi on pari sataa metriä Vantaan puolella. Olen kuullut, että yksi näistä viidestä on purku-uhan alla Roihuvuoressa. Olisi erikoista asua niissä päälle viisikymppisenä. Ei siellä ole enää kuin aaveita, tunnemuistot ovat jo kuolleet pitkälti. Vielä 40vee oli sellainen ohut tunneyhteys niihin, mutta ei enää.
Vierailija kirjoitti:
Talo on olemassa. Ei ole ollut asuinkäytössä vissiin enää vuosikymmeniin. Eräs yhdistys omistaa sen nykyään.
Mulla on ihan sama. Lapsuudentalo Helsingissä oli 70-80 luvuilla asuinkäytössä, ja muutettiin sitten toimistoiksi. Nyt purku-uhan alla. Porukka on aivan huuli pyöreänä nykyään kun kerron, että tuo talo oli ennen asuintalo jossa oli asuntoja. Heille se on ollut "aina" toimistotalo. Valokuvia löytyy iso kasa lapsuudesta sieltä.
Mikä niistä? Muutimme varmaan kymmenen kertaa ainakin.
On se. Ei ole purettu kerrostaloa. Rakennettu 1966.