Onko lapsuuden kotisi yhä olemassa?
Kommentit (33)
On, tosin asumattomana jo vuosikymmeniä. Yli sata vuotta siinä ehdittiin asua ennen kuin jäi kesäkäyttöön.
On, ei-sukulaiset omistaa nykyään.
Ihan käytössä on. Veljeni asuu siellä perheineen.
Muutettiin monta kertaa lapsuuden aikana, joten minulla ei ole vain yhtä lapsuuden kotia. Vanhemmat asuu kuitenkin edelleen siinä asunnossa, mistä lopulta omilleni muutin.
Käytössä on. Veljeni asuu siellä perheineen.
On. Se on helsinkiläisessä kerrostalossa. Ei asu tuttuja siellä.
Vierailija kirjoitti:
On, tosin asumattomana jo vuosikymmeniä. Yli sata vuotta siinä ehdittiin asua ennen kuin jäi kesäkäyttöön.
Meillä vähän vähemmän aikaa,eli kuusikymmentä vuotta.
On. Käyn siellä pari kertaa kuukaudessa. Toinen vanhemmistani asuu siellä edelleen. N 150 km välimatkaa.
Kolme lapsuudenkotikiinteistöä, kaikki olemassa.
Ensimmäisen ja ankeimman voi mainita, Majoitusmestarinkatu 1, Turku. Siis ankeutuksen huipentuna 70-luvun lopussa kasvaa tuossa ympäristössä.
Ei. Vanhemmat muuttivat pienempään.
Onko kaikilla joku lapsuudenkoti? Minusta tuntuu ettei ole, kun muutettiin usein ja perhekin sitten hajosi. Pysyvä koti tuli vasta sitten kun itse sen rakensin.
Uskoisin, että on. Google mapsin street view-kuvista ainakin näkyy tutun näköisiä taloja Helsingin Johan Sederholmin tiellä.
On, vanhempani muuttivat sieltä 10 vuotta sitten pois asuttuaan 30 vuotta. Nykyään siellä asuvat muut ihmiset. Vaikka ei mitään sosiaalisia siteitä taloyhtiöön enää olekaan, käyn aina joskus huvin vuoksi pyörähtämässä lapsuuden maisemissa ja taloyhtiön pihalla, kun niille kulmille satun.
Just puhuttiin puolison kanssa että ajellaan joku päivä katsomaan, mä olen myynyt kaikki tilukset sieltä joskus 15v sitten enkä tiedä muuta kuin että yhteen kohtaan on rakennettu uusi asuintalo vanhan 1840-luvun talon paikalle.
On. Se on 50-luvulla rakennettu kerrostalo Tampereen keskustassa. Muutettiin siitä pois, kun olin 3-vuotias. Myös sen jälkeen asumamme rivari ja omakotitalo ovat pystyssä. Minulla on omituinen tapa, että jos olen työmatkalla lapsuudessani asumissani kaupungeissa, käyn katsomassa noita taloja. Tulee jotenkin nostalginen olo, vaikka muistikuvat niistä ajoista ovat hataria.
On, mutta ei enää suvun omistuksessa
Ei ole, mutta mummola on. Se toimii yhteisenä kesämökkinä. Syntymäkoti on paikoillaan, sukulainen asuu siellä toistaiseksi.
On.