Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsuuden kotisi yhä olemassa?

Vierailija
06.01.2025 |

Mulla on ja iäkkäät vanhemmat asuu siellä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyty pois. 

Vierailija
22/33 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan käytössä on. Veljeni asuu siellä perheineen.

Sama. Siis eri veli :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa on, käytännössä ei. Vanhemmat rakensivat uuden talon lapsuuden kotini viereen ja vanha purettiin pois, tuossa talossa asuin vain vuoden ennenkuin muutin kotoa. Vanhemmat asuvat talossa vielä. 

Vierailija
24/33 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo on olemassa. Ei ole ollut asuinkäytössä vissiin enää vuosikymmeniin. Eräs yhdistys omistaa sen nykyään.

Vierailija
25/33 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme lapsuudenkotikiinteistöä, kaikki olemassa.

Ensimmäisen ja ankeimman voi mainita, Majoitusmestarinkatu 1, Turku. Siis ankeutuksen huipentuna 70-luvun lopussa kasvaa tuossa ympäristössä.

Hei, minä asuin Paimiossa ...revi siitä. 

Vierailija
26/33 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70-luvulla syntynyt ja kaikki asuinpaikat jossa lapsuuteni aikana asuttiin, on vielä olemassa, mutta ei enää meidän omistuksessa.

Vierailija
27/33 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei asunut kuin 2 - 3 vuotta samassa osoitteessa, joten muutettiin usein. Talot ovat yhä pystyssä ja niissä kämpissä, joissa asuttiin, on vuokralaiset vaihtuneet jo monet kerrat. Sitten oli yksi velkainen pankin asunto, johon muutettiin vähän yli 40 vuotta sitten. Vanhemmat erosivat alkuvuodesta 1991, jolloin olin jo 19-vuotias. En tiedä, kuka tai ketkä tuossa kyseisessä asunnossa asuu, eikä kyllä paljoa kiinnosta. Villähde oli aivan hirveä paikka asua. 

Vierailija
28/33 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tuo kerrostalo vielä tönöttää. Kaupunki omistaa joten vuokralaisia siinä oletettavasti on. 

Vierailija
29/33 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo on olemassa, ja kävin omaa asuntoa etsiessäni katsomassa naapuriasuntoa. Lapsuuskotini asunto ja asunto, jota kävin katsomassa olivat pohjaratkaisultaan identtiset, ja kyllä ihmetytti asunnon pienuus. En ostanut.

Vierailija
30/33 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa. Isäsi asuu siinä edelleen. Samalla tontilla on ollut oman isäni lapsuudenkoti jossa mäkin asuin n.3-vuotiaaksi asti. Sama talo oli myös isäni isän lapsuudenkoti. Remontti siihen olisi maksanut niin paljon, että olisi tullut samoihin hintoihin kuin uusi talo, joten vanhempani rakensivat samalle tontille uuden talon ja vanha purettiin pois.

Vierailija
31/33 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ensimmäinen koti ole edelleen Kalliossa, mutta sitä kotia ei taida enää olla josta ensimmäiset omat muistikuvani ovat.

Vierailija
32/33 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Se on 50-luvulla rakennettu kerrostalo Tampereen keskustassa. Muutettiin siitä pois, kun olin 3-vuotias. Myös sen jälkeen asumamme rivari ja omakotitalo ovat pystyssä. Minulla on omituinen tapa, että jos olen työmatkalla lapsuudessani asumissani kaupungeissa, käyn katsomassa noita taloja. Tulee jotenkin nostalginen olo, vaikka muistikuvat niistä ajoista ovat hataria.

Sama! Mietin monesti miltä nyt tuntuisi mennä tuosta ovesta sisään : D

Vierailija
33/33 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ja kaiketi vielä joku siinä asuukin. Olen joitakin vuosia sitten ajanut ohi ja valot oli ikkunassa. Myöhempi lapsuudenkotikin on olemassa ja siinä elävät vielä vanhempani. Se on nyt meidän mummola.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän