Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen pihi onko muita.

Vierailija
06.01.2025 |

Pihistelen kaikessa vaikka ei tarvitsisi. Auto ja puhelin ovat työn puolesta, ruoat ostan aina tarjouksesta. Vaatteet ovat suurin osa 70% alennuksella ostettua. Asumismenot maksatan puolisolla. Harrastukset ovat sellaisia jotka tuovat enemmän kuin vievät. Elän kyllä ihan tyydyttävä elämää, mutta ajatukset pyörivät vain siinä miten säästän lisää. 

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmistyypin. Minulla on tuollainen ystävä. Kyläileekin aina koska tietää saavansa ilmaiset kahvit tai ruuan. Jos en tarjoa, pyytää suoraan. On paremmin toimeen tuleva kuin minä, joka olen yksinhuoltaja. 

Hän on myöntänyt olevansa pihi. Pummaa aina myös särkylääkkeitä, eikä otakaan niitä vaan laittaa vaivihkaa taskuun. Kotonaan sitten varmaan siirtää johonkin purkkiinsa ja tuntee tyytyväisyyttä kun sai ilmaisen buranan, eikä tarvitse mennä apteekkiinkaan heti. Tekee tuota varmaan muillekin.

Sairaushan tuo on.

Vierailija
2/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilahdun aina kaupassa, jos sattuu hyviä päiväystarjouksia tai poistotuotteita. En kuitenkaan maksata menoja puolisolla eikä minun päässä pyöri koko ajan raha. Tosin nyt mietin, mihin rahastoihin tekisin pienet lisätalletukset. Säästämisestä tulee helposti pakkomielle, joten välillä ihan tietoisesti tuhlaan. Varsinkin läheisiä on kiva ilahduttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin pihi että käyn leipäjonossa vaikka en tarvitsisi. Ja jos näen tyhjän palautuspurkin niin poimin sen. Mitä enemmän rahaa on tilillä niin sen pihimäksi tunnun muuttuvani.

Vierailija
4/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerskakuluttaminen ja turhan ostaminen on typerää, mutta tuo sinun tapasi elää viittaa enemmänkin johonkin persoonallisuushäiriöön, vaativa persoonallisuus? Kuulostat myös manipuloivalta, kun maksatat asumismenosi puolisollasi.

Vierailija
5/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pihi. Mutta tunnen muutaman pihin. Vastenmielistä porukkaa. Kustantavat piheytensä AINA muiden kustannuksella

6/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kovin huonokaan ominaisuus 2020-luvun Suomessa.

Vierailija
7/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä, en pihi. Harmi että jotku luulee että olen. Silti en pummi keltään mitään. En vain osta koska ei ole rahaa. Vesipullon täytän yleisissä vessoissa ja aina otan vähän paperia nenäliinoiksi.

Vierailija
8/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ilahdun aina kaupassa, jos sattuu hyviä päiväystarjouksia tai poistotuotteita. En kuitenkaan maksata menoja puolisolla eikä minun päässä pyöri koko ajan raha. Tosin nyt mietin, mihin rahastoihin tekisin pienet lisätalletukset. Säästämisestä tulee helposti pakkomielle, joten välillä ihan tietoisesti tuhlaan. Varsinkin läheisiä on kiva ilahduttaa.

Tuo sinulla on ihan tervettä itaruutta,toisin kuin nuo pari ensimmäistä . Kun maksattaa asiat toisella ,se on hyväksikäyttöä.

Vierailija
9/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi todella pihiä tyyppiä, toisella kahden ja toisella kahdeksan miljoonan omaisuus. Kumpikin näyttävät köyhiltä mutta saavat siitä jonkun ihme nautinnon kuin ajattelevat että tietäisittepä vain kuinka paljon rahaa minulla on. 

Vierailija
10/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Lapsuus oli tosi ankee niin en vaan osaa kuluttaa rahaa normaalisti.

Ruoka on -60%. Töissä on ilmainen kahvi ja se on annospusseissa jota saa viedä kotiin. En oo yli 10 vuoteen ostanut kahvia. Kerään tölkkejä, käyn ilmaiskokeiluissa harrastuksissa, tapahtumissa missä on tarjottavaa. 

Talous on hyvä. Velaton koti ja auto. Toki kävelen töihin

Vierailija
11/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni ja minä olla kiitollisia että meidän rakas ja todella pihi isoäiti oli niin viisas. Saatin perintönä 1540000 euron pankkitalletukset plus asunto. Hän säästi kaiken meille. Ja me emme pihistele, kävin itse heti kuin sain rahat ostamassa Teslan. Sisko on tällä hetkellä luksusristeilyllä caribialla. 

Vierailija
12/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sinulla on ihan tervettä itaruutta,toisin kuin nuo pari ensimmäistä . Kun maksattaa asiat toisella ,se on hyväksikäyttöä.

Niinhän edellisen oli varmaan tarkoitus kertoakin aloittajalle. 😅

13/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikä kutsutaan sellaista, joka kyllä tykkää kuluttaa itseensä rahaa, esim. Juhlii baarissa ja ostaa itselleen kivoja juttuja, mutta kun olisi vaikka parhaan ystävän synttärit, niin sille ei osteta mitään lahjaa?

Vierailija
14/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästäväinen, ostan ruuan ja muunkin aina tarjouksista, jos vain mahdollista. En kuitenkaan käy leipäjonoissa tai "säästä" ystävieni tai työpaikan kautta, omatuntoni ei salli sellaista.

Vierailija
15/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Miksikä kutsutaan sellaista, joka kyllä tykkää kuluttaa itseensä rahaa, esim. Juhlii baarissa ja ostaa itselleen kivoja juttuja, mutta kun olisi vaikka parhaan ystävän synttärit, niin sille ei osteta mitään lahjaa?

Ahne, itsekäs.

Vierailija
16/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LouLou kirjoitti:

Ahne, itsekäs.

Ehkä ystävä ei pidä teitä niin hyvinä kavereina, että lahja pitäisi hankkia? Mitä aikuinen ihminen tekee jollakin lisätavaralla? Itsekkyyttä ehkä, mutta ei ahneutta mielestäni.

Vierailija
17/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samantyyppinen kuin ap, mutta asumismenojani en maksata muilla. Hävettäisi, jos sellaista tekisin.

Vierailija
18/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen pihi. En ole tosin aina ollut mutta olen oppinut sellaiseksi tiukkojen aikojen myötä. 

Vierailija
19/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihit ihmiset ovat usein myös pihejä tunne-elämältään. Eivät anna itsestään mitään. Sanoisin että ikävää ihmistyyppiä, joiden seurassa harva viihtyy, paino sanalla viihtyy.

Vierailija
20/32 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse pihi mutta vain itselleni ja se on perua köyhästä lapsuudesta.