Haistatko jos samassa tilassa oleva ihminen on käynyt suihkussa viimeeksi toissapäivänä?
Mietin suihkuvälien harventamista, kun en juuri hikoile ja iho on kuiva muutenkin. Hiukset pesen 2 kertaa viikossa ja takapuolen päivittäin, mutta muuten ajattelin peseytyä vain paristi viikossa.
Työssäni joudun toisinaan olemaan ihmisten lähellä, eli minulla ei ole mikään yksinäinen työ, päin vastoin.
Eli huomaako sen, että aamusuihku on jäänyt joltain väliin? Itse en huomaa haisevani, mutta mietin huomaako muut?
Kommentit (55)
Alat haista sellaiselle vanhalle eukolle joka on kauhea haju.
Haistan, valitettavasti.
Monet miehet haisevat pissalle.
Vierailija kirjoitti:
MInä käyn suihkussa kerran viikossa, mutta peseydyn kaksi kertaa päivässä, mitä taas kerran päivässä suihkussa käyvät eivät tee. Uskoisin olevani puhtaampi siis kuin he.
Eli teet ns huoranpesun. 🤢
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=whore%27s%20bath
Mun iho ei oikein tykkää joka päivä suihkuttelusta niin välillä on ollut kausia, että käyn harvemmin. Tietty pesen aina kainalot ja käytän bideetä eli en usko haisevani koskaan. Vaatteet on aina puhtaat. Miksi kukaan huomaisi, että joku päivä jäi kokosuihku välistä? En muutenkaan käy aamuisin vaan illalla.
Mä haistan jos on lähellä mua. Hyi hitto. Ja näkee hiuksista kun ei ole pesty muutamaan päivään.
Tiettyyn kulttuuriin ei kuulu perseen peseminen
Joo kyllä pesemättömän vitunnhajun haistaa jo kaukaa.
Kriittisiä paikkoja (esim. kainalot) voi pestä ilman suihkua. Usein pesen kainalot vaikka olisin aamulla käynyt suihkussa, jos lähden illalla kaupungille. En itsekään käy joka päivä suihkussa, mutta pesen itseäni muuten päivittäin.
Enemmän kai ne haisee ne vaatteet, jos pidetään useita päiviä pesemättä vaikka ei edes putkeen. Vaatteet alkaa haisemaan tunkkaiselta, sellaiselta makealta. Pidä huoli siis että on puhtaat vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt ihminen itse tietää hikoileeko tai haiseeko. Voi vaikka kysyä joltakin. Normaaleille ei urheileville ihmisille ei hikoilukausien (puberteetti, vaihdevuodet) jälkeen ole mitään tarvetta jatkuvasti kokosuihkutella, kunhan pesee kriittiset kohdat.
Ei välttämättä. Esim. minulla on hajuaisti heikentynyt enkä pysty haistamaan vaikkapa omaa hikeäni. Hikoiluni kyllä tiedän ja tunnen, mutta en hajuja. En omiani enkä muiden.
Vaikea kysymys, kun ei tiedä, milloin kukakin on käynyt suihkussa. Minä luulen, että hajua ei tule, vaikka käy vain kerran viikossa kokonaan suihkussa. Ehkä harvemminkin.
Muut hajut menettelee, mutta on hirveää, jos ihminen haisee virtsalle tai ulosteelle.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu se. Peset aamuisin kainalot, laitat dödön. Teet alapesut. Jos olet nainen ja suurehkot rinnat kannattaa pestä myös rinnanaluset.
Eikö ole helpompaa mennä kokonaan sinne suihkuun, kuin pestä erikseen kainaloita lavuaarissa ja alapäätä pöntöllä istuen? Tai jotenkin muuten hankalasti osissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu se. Peset aamuisin kainalot, laitat dödön. Teet alapesut. Jos olet nainen ja suurehkot rinnat kannattaa pestä myös rinnanaluset.
Eikö ole helpompaa mennä kokonaan sinne suihkuun, kuin pestä erikseen kainaloita lavuaarissa ja alapäätä pöntöllä istuen? Tai jotenkin muuten hankalasti osissa.
Usko tai älä, joillekin jopa suihkussa käynti on suoritus, josta pitäisi antaa mitali.
Miltähän kansainvälisellä avaruusasemalla haisee. Siellähän peseydytään pelkästään kuivashampoolla ja kosteuspyyhkeillä. Miehistön on kumminkin pakko myös treenata päivittäin.
En voi tietää, koska ihmiset on käyneet suihkussa, mutta kyllä joistain ihmisistä haistaa sen eltaantuneen ihon hajun ihan normaalilta puhe-etäisyydeltäkin.
Ihmiset on erilaisia haistamisen ja aineenvaihdunnan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
En voi tietää, koska ihmiset on käyneet suihkussa, mutta kyllä joistain ihmisistä haistaa sen eltaantuneen ihon hajun ihan normaalilta puhe-etäisyydeltäkin.
Ihmiset on erilaisia haistamisen ja aineenvaihdunnan suhteen.
Jotkut myös valitettavasti haisevat, vaikka olisivat äskettäin käyneet suihkussa. Oli se sitten hormonaalista tai huonoa/harvaa pyykinhuoltoa.
Töissä ainakin pystyn sanomaan tietyistä tyypeistä, että eivät peseydy päivittäin. Helposti huomaa milloin on ollut pesupäivä. Eräällä tahti on kaksi kertaa viikossa. Fyysisesti raskaat työt, joten kyllä haistaa.
Pesettekö kehonne saippualla ja hankaatte ihoa? Itse en käytä saippuaa kuin kainaloihin. Enkä hinkkaa millään sienellä. Suihkussa käyn joka päivä ja hiukset pesen shampoolla 3 krt viikossa.
Itse ainakin esivaihdevuosissa haisen omaankin nenään väkevälle biojäteastialle aamuisin.
Naiset luulevat että Eeei ne miehet mitään haista. Itse tunnistan hiivatulehduksen ja monet muut hajut todella tarkkaan ja kaukaa.
M40