Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu että jotkut ihmiset näyttää niin nuhjuiselta ja väsyneeltä?

Vierailija
05.01.2025 |

Itse olen juuri tuollainen, ns" nukkavieru" ... Kun katsoin itsestäni kuvia, näytän väsyneeltä ja nuhjuiselta. Onko siinä, etten meikkaa tai värjää hiuksia? Mikä sen aiheuttaa? Nuorena ei näyttänyt kyllä nuhjuiselta...

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hymy kaunistaa kasvot, jos huolet eivät riistä hymyjä. Hymyn sanotaan vaikuttavat positiivisesti myös aivoihin 💛

Ryhti. Ravinto näkyy kasvoista ja olemuksessa. Paljon kasviksia, marjoja, hedelmiä kohtuudella, hyvät rasvat, proteiinia. Höttö varsinkaan isossa roolissa ei ole millään muotoa hyväksi. Sokeri vaikka mäkeen kokonaan. On muita vaihtoehtoja.

Liikunta, ulkoilu, raitis ilma, riittävä uni, lepo rentoutuminen. 

💚

Ei auta nuo mitään jos on sairaus joka aiheuttaa uniongelmia eikä jaksa liikkua.

Hymy auttaa aina, mutta voi olla, että hymyily on joskus liian vaikeaa tai ei ole tottunut näkemään hymyä herättäviä asioita vaikeuksien keskellä.

Vierailija
22/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen nykyään väsynyt ja nuhjuinen eikä se muutu millään laittautumisella. Raskaita vuosia, sairauksia ja stressiä eikä tulevassakaan mitään positiivista odotettavaa niin kyllä se viimeistään keski-iässä alkaa näkymään jo päällekin päin. 

Ja se on oikeasti se pienin murhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen näyttää nuhjuiselta ja väsyneeltä, se on nuhjuinen ja väsynyt. Kannattaa opetella miltä se väsymys tuntuu, ennenkuin on liian myöhäistä, eikä ole pahitteeksi opetella muitakin tunteita.,omia ja toisten.

Vierailija
24/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elämä ei ole jotain some/mainoskiiltokuvaa. Lopettakaa itsenne häpeily ja arvostakaa sitä mihin kehonne pystyy (sairauksienkin keskellä)

Vierailija
25/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotkut meistä vain ovat syntyneet nuhjuisiksi? Minäkin näytän aina nukkavierulta, vaikka olisin laittautunut ja olisi upouudet vaatteet päällä. Nekin muuttuvat heti nyppyisiksi, ryppyisiksi ja keräävät itseensä joka ainoan karvan ja langanpätkän, joka talosta löytyy, vaikka lähtisin kotoa heti pukeuduttani. Meikki suttaantuu ja hiukset alkavat hapsottaa/lässähtävät ennen kuin pääsen edes ulos kotiovesta.

En siis viitsi juuri koskaan laittautua, koska työ valuu hukkaan kuitenkin. Sama lähteä nuhjuisessa kotiasussa ja tukka valmiiksi sekaisin, kun siltä näyttää kuitenkin.

Iho on hyvä, hiuksissa on omasta takaa väriä, muttei se nuhjuisuutta poista. Silmänaluset on aina tummat, nukuin tai en, niin kuin ovat olleet syntymästäni saakka. 

Vierailija
26/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ihminen näyttää nuhjuiselta siksi, että hiukset on epämääräisen väriset, kuivat ja kiillottomat pörhöt, ja iho on samea ja pintakuiva. Oikeanlaiset hiusten- ja ihonhoitotuotteet auttaa tähän. Oma ihoni pysyy kauniina luonnonkosmetiikalla, vaatii kunnon kosteutusta ja säännöllistä kuorintaa ja naamiota.

Vierailija
27/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorin ihon kerran viikossa hedelmähappokuorinnalla ja laitan sen jälkeen kasvonaamion. Iholla käytän muuten ennen kasvovoidetta hyaluronihapposeerumia tai niasinamidiseerumia. Illalla laitan joskus kasvoille retinolia.

Aurinkoisina aikoina laitan aina aurinkosuojan sisältävää voidetta. Ulkoilen paljon. Käyn säännöllisesti kampaajalla ja hiuksissa on kasviväri. Meikkaan joskus kevyesti. Syön melko terveellisesti enkä juo tai polta.

N38

Vierailija
28/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin näytän homssuiselta mutta onneksi oma mies tykkää minusta tällaisena. Väsynytkin olen, en jaksa juuri meikata enkä laita hiuksia. Uusiin vaatteisiin ei ole varaa ja olen niin mukavuudenhaluinen etten käytä edes rintsikoita. Olen 34 ja tähän asti olen näyttänyt nuorelta mutta rupsahtaminen tapahtuu ennen pitkää.

Kysymys kuuluu, mitä väliä?

Vierailija
29/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainakin se, ettei ole ollut vuosikausiin  varaa panostaa ulkonäköön, kuten istuviin vaatteisiin ja hiusten kuntoon (haastava hiuslaatu). 

Tiedän, jotkut näyttävät malleilta pikkubudjetilla, mutta valitettavasti itselläni tähän ei ole silmää. Kaikenlaisella kikkailulla olen näyttänyt vain entistä pahemmalta. 

Vierailija
30/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun naapurin miehellä vaivaa eturauhasta ja se vetää tunnin välein vessanpönttö koko yön. Ei saa nukuttua.

Vierailija
31/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuslakiin tulee kirjata, että suomalaisilla on oikeus kielivapauteen valloittajakielistä joita ovat ruotsi ja venäjä.

Pakkoruotsissa ei ole mitään klassisen etiikan mukaista oikeutta Suomessa. Ruotsilla tai vähemmistökansa suomenruotsalaisilla ei pitäisi olla sananvaltaa kielelliseen identiteettimme.

Vierailija
32/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuorin ihon kerran viikossa hedelmähappokuorinnalla ja laitan sen jälkeen kasvonaamion. Iholla käytän muuten ennen kasvovoidetta hyaluronihapposeerumia tai niasinamidiseerumia. Illalla laitan joskus kasvoille retinolia.

Aurinkoisina aikoina laitan aina aurinkosuojan sisältävää voidetta. Ulkoilen paljon. Käyn säännöllisesti kampaajalla ja hiuksissa on kasviväri. Meikkaan joskus kevyesti. Syön melko terveellisesti enkä juo tai polta.

N38

Retinolista ei kai ole juurikaan hyötyä jos sitä ei käytä säännöllisesti?

Vierailija
33/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N38

Ei varmaan olekaan, mutta monella iho ei sitten välttämättä kestä sitä. Mulla iho on kyllä nuorekas jo tuolla rutiinilla niin retinoli on sivuosassa.

Moni ei kyllä "tarvitse" juuri mitään tästäkään jos jotenkin suojaa ihoa auringolta ja iho näyttää hyvältä vähemmällä laittamisella. Mulla on rasvainen sekaiho joka menee sellaiseksi tukkoiseksi ilman tätä rutiinia ja tuntuu, että iholla on kerros likaa.

N38

Vierailija
34/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tämä johtuu raskaista viime vuosista, on ollut erinäisiä ongelmia omassa elämässä eikä töissäkään ole asiat hyvin. Lisäksi viimeisen vuoden olen kärsinyt eräästä fyysisestä vaivasta. Peilistä ja valokuvista katsoo tämän vuoksi väsynyt ihminen, joka on kadonnut hymynsä. Ehkä joskus taas voin paremmin, ja ulkonäkökin piristyy.

Vierailija
35/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys kyllä näkyy, eikä sille voi mitään, eikä tarvitsekaan. Sitten ovat nuo nuhjuisuus, homssuisuus jne. -sanat. Ne ovat eri juttu kuin väsymys. Perushoito, puhtaus ja kunnollinen pukeutuminen ovat asioita, joista on hyvä pitää kiinni. Eivät normaalisti vaadi paljon, mutta ovat hyvä pohja silloinkin, kun väsymys, sairaus tai ikä väistämättä tuovat muutoksia.

Vierailija
36/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N38

Ei varmaan olekaan, mutta monella iho ei sitten välttämättä kestä sitä. Mulla iho on kyllä nuorekas jo tuolla rutiinilla niin retinoli on sivuosassa.

Moni ei kyllä "tarvitse" juuri mitään tästäkään jos jotenkin suojaa ihoa auringolta ja iho näyttää hyvältä

Juuri ton sietokyvyn takia kannattaa käyttää (retinyylipalmitaattia) päivittäin, jotta iho tottuu. 

https://www.eeva.fi/jutut/retinoli-on-tehokas-a-vitamiini

Vierailija
37/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki naiset käyttävät kosmetiikkaa ja ihonhoitotuotteita ja teettävät kampaajalla hiusten värjäyksiä ja muita käsittelyjä. Ihmisten silmät eivät ole tottuneet näkemään vanhenevia naisia jotka ovat täysin naturaaleja. 

Vierailija
38/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että olemme tottuneet näkemään vain meikattuja naisia ympärillämme ja mediassa. Siksi meikkaamaton (ainakin yli nelikymppinen) näyttää mielestämme "nuhjuiselta", vaikka kyse on normaalista ikääntymisen tuomista muutoksista. Miehet taas olemme tottuneet näkemään jatkuvasti ilman meikkiä, eivätkä he näytä mielestämme nuhjuisilta minkään ikäisinä. Mitä usempi jättää meikkaamatta, niin sitä paremmin totumme normaaleihin meikittömiin naisnaamoihin. :)

Vierailija
39/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N38

Itse en tee noista mitään paitsi ulkoilen ja syön melko terveellisesti. Enkä juo tai polta. Näytän miltä näytän, muut hyväksykööt sen. En ole täällä miellyttämässä muiden esteettistä silmää. N37

Vierailija
40/51 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N38

Moni ei kyllä "tarvitse" juuri mitään tästäkään jos jotenkin

Jos kokee tarvitsevansa retinolia niin miksei. En vain koe sitä järkevänä tässä kohti ja varsinkin kun imetän vielä ja tuossakin on jo kemikaalikuormaa.

N38

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi