Mistä johtuu että jotkut ihmiset näyttää niin nuhjuiselta ja väsyneeltä?
Itse olen juuri tuollainen, ns" nukkavieru" ... Kun katsoin itsestäni kuvia, näytän väsyneeltä ja nuhjuiselta. Onko siinä, etten meikkaa tai värjää hiuksia? Mikä sen aiheuttaa? Nuorena ei näyttänyt kyllä nuhjuiselta...
Kommentit (51)
Minäkin. Mustat silmänaluset, vaikka nukun 8-9h. Näytän aina sairaalta ja rumalta.
Jos on rasvoittuva iho, niin siitä tulee heti nuhjuisempi ulkonäkö.
Mä olen sairastanut paljon ja iho on lääkityksistä ohentunut, ohuet ja paksut verisuonet paistavat ihosta läpi. Lisäksi kasvoni ovat lähes aina hieman turvoksissa. Näytän varmasti päihdeongelmaiselta.
Millaisia vitamiineja voisi alkaa napsia?
Vierailija kirjoitti:
Kunnon kosteusvoide elävöittää.
Ei oo auttanut mitään
Hymy kaunistaa kasvot, jos huolet eivät riistä hymyjä. Hymyn sanotaan vaikuttavat positiivisesti myös aivoihin 💛
Ryhti. Ravinto näkyy kasvoista ja olemuksessa. Paljon kasviksia, marjoja, hedelmiä kohtuudella, hyvät rasvat, proteiinia. Höttö varsinkaan isossa roolissa ei ole millään muotoa hyväksi. Sokeri vaikka mäkeen kokonaan. On muita vaihtoehtoja.
Liikunta, ulkoilu, raitis ilma, riittävä uni, lepo rentoutuminen.
💚
Kannattaa mennä ns rokkiklubille tai Tuskafestivaaliin niin huhhuh miten nuhjuista ja rähjäistä porukkaa. Ylimielisiäkin
Ulkoilu valoisaan aikaan, jos suinkin mahdollista.
Hyvät, vihreät kasvikset ruokavalioon. Paljon tuoreruokaa.
Lol, ei todellakaan johdu siitä, että on luomu. En minäkään ole ENÄÄ värjännyt hiuksia ikuisuuteen, koska tämä nykyinen sävy sopii minulle oikein hyvin. Ei tukkani ole silti lähelläkään nukkavierua, koska osaan pitää siitä huolta ja harjata. Ilman meikkiä olen vain puhtaan näköinen, kevyen meikkini kanssa edelleen puhtaan näköinen mutta leviävä meikki saattaa tehdä hieman sellaisen lookin, että en osaa selittää mutta joka tapauksessa nukkavieruus tulee geeneistä ja elämäntavoista.
Vierailija kirjoitti:
Hymy kaunistaa kasvot, jos huolet eivät riistä hymyjä. Hymyn sanotaan vaikuttavat positiivisesti myös aivoihin 💛
Ryhti. Ravinto näkyy kasvoista ja olemuksessa. Paljon kasviksia, marjoja, hedelmiä kohtuudella, hyvät rasvat, proteiinia. Höttö varsinkaan isossa roolissa ei ole millään muotoa hyväksi. Sokeri vaikka mäkeen kokonaan. On muita vaihtoehtoja.
Liikunta, ulkoilu, raitis ilma, riittävä uni, lepo rentoutuminen.
💚
Ei auta nuo mitään jos on sairaus joka aiheuttaa uniongelmia eikä jaksa liikkua.
Ja minua oikeastaan oksettaa joskus laittaa meikkivoidetta. Minulla on oikein hyvä iho, mutta ongelmana on sen punastuminen. Minulla ei ole mitään jatkuvaa punoitusta vaan iho reagoi herkästi kaikkeen ulkopuolelta tulevaan. Meikkejä pestessä ällöttää miltä meikki näyttää. Pyrinkin aina meikkaamaan niin kevyesti kuin vain voin.
Entä sitten jos näyttää? En mä kauhean sliipatustakaan ulkonäöstä kyllä syty.
Ehkä väsynyt ja nuhjuinen on ihmisen luonnollinen look, kun vanhenee. Minulla on ainakin tullut sellainen. Sen voi välttää muokkaamalla ja laittamalla hiuksia, mutta en ainakaan itse ole kiinnostunut panostamaan niin paljon, mieluummin olen naturellina.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä väsynyt ja nuhjuinen on ihmisen luonnollinen look, kun vanhenee. Minulla on ainakin tullut sellainen. Sen voi välttää muokkaamalla ja laittamalla hiuksia, mutta en ainakaan itse ole kiinnostunut panostamaan niin paljon, mieluummin olen naturellina.
Ja siis se, että näyttäisi aina virkeältä ja raikkaalta on täysin epäluonnollista. Markkinamiesten keksintö.
Mulla on loistava hoidettu iho muuten, mutta usein tummat silmänaluset unesta riippumatta. Paksut tummat hiukset, mutta laittamatta epämääräisen kähärät. Kulmakarvat ja ripset vähän hailakat eikä lasien takaa niin erotu. Ja tykkään pehmeistä vaatteista eli trikoosta ja neuloksista.
Jos käytän vartinkin pidempään laittautumiseen, näytän oikein hyvältä (korjaan nuo edellämainitut vaan) mutta mukavuudenhaluisena en jaksa, jos en ole erikseen jonnekin lähdössä. Eli melko usein näytän vähän väsyneeltä ja nuhjulta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on loistava hoidettu iho muuten, mutta usein tummat silmänaluset unesta riippumatta. Paksut tummat hiukset, mutta laittamatta epämääräisen kähärät. Kulmakarvat ja ripset vähän hailakat eikä lasien takaa niin erotu. Ja tykkään pehmeistä vaatteista eli trikoosta ja neuloksista.
Jos käytän vartinkin pidempään laittautumiseen, näytän oikein hyvältä (korjaan nuo edellämainitut vaan) mutta mukavuudenhaluisena en jaksa, jos en ole erikseen jonnekin lähdössä. Eli melko usein näytän vähän väsyneeltä ja nuhjulta.
Ja lisään, että elämä on helpompaa kun onnistuu näkemään itsessään nuhjuisenakin sen ns paremman version. Kaikissa on vikoja ja hyvää, hyppii niiden vikojen yli vaan ainakin jos ei ole erityistarvetta olla juuri sillä hetkellä parhaimmillaan.
Taas..