~~TAMMISTEN KE-PE PINO~~
Kommentit (36)
mulla aukes kans outo,kokeilen lisätä tähän linkin,en tiiä toimiiks:
http://www.softpicks.net/chat/index.php?L=finnish
mun piti REKISTERÖITYÄ uudestaan..
löysin ne sivut uudestaan kun googletin sanoilla : phpmychat
meillä on uusi flunssa menossa ja mä oon kovis kivuis.ottivat väkisten vääntäen ne viisauden hampaat pois,yli tunnin väänsi,nyt ei ees 800 burana auta,laittoivat siihen tänää lääkettä suoraan aukkoon suussa.ei juuri auta, antibiootti kuurinkin sain, ihan kauhee tuska illallakin oli,itkin vaan kivusta :(
vauvakin kärsii maha kipuja mun lääkkeiden takia :(
meilläkin jo hymyillään ja koetetaan jutella :)
mutta nukkuminen ei onnistu millään päivällä,ei nuku kuin sylissä, alkaa olla äiti ihan puhki...
Maria ja sylissä nukkuva Ähris
Tänään on ollut taas sellainen päivä että tyttö olis vaan sylissä. Heti herää kun yrittää siirtää sitteriin tai koppaan päikkäreille. Huh! Ristiäiset on lauantaina ja tekemistä olis. Ei sillä, aika hyvin mulla homma hanskassa leipomusten ja hankintojen suhteen ristiäisiin mutta siivota nyt ainakin vois kun kummit tulee kauempaa ja ovat meillä viikonlopun...
Ikäviä sairaalakeikkoja täällä ainakin Tuiskualla ja Mansemammalla. Toivottavasti vauvat paranee pian ja vaivat selviää!
Musta Kissa kyselit luumujen syömisestä. Toisaalta hyvin vois auttaa sillä kulkeutuu ne muutkin ruoka-aineet äidinmaidon kautta. Tule kertomaan mitä sanovat sairaalasta ohjeeksi!
Isäg: osallistuu siivoukseen ja lastenhoitoon ihan hienosti oma-aloitteisesti. Esimerkkinä: kolmen viikon isyysloman aikana vaihdoin itse vain kuusi kertaa vaipan tytöltä!!! Ehkäpä nämä yhteiset vuodet ja kaksi aiempaa lasta ovat koulineet! ;) Valvoo myös tytön kanssa jos tarvetta ja olen käynyt jo kampaajalla reilun kolmen tunnin reissun yksin yms pientä. Omaa aikaakin järjestyy siis ihan hyvin jos niin haluan.
Pikaisesti olen ehtinyt lukemaan pinoja eli vähän pihalla mistä muusta puhetta täällä..
Rytmistä sen verran että tyttö nukahtaa yöunille n. klo 23. Herää ekan kerran n klo 3, sitten klo 6 ja sitten klo7 jolloin noustaan ylös. Tunnin verran siinä hereillä ja sitten meneekin jo päikkäreille. Yleensä nukkuun n 3t. Siitä eteenpäin vaihteleekin päivänkulku tosi paljon. Herätellä ei parane tuota neitiä; on tosi kiukkuinen ja vaikea saada myöhemminkään nukahtamaan, kun yliväsynyt.
Ens yönä tietysti tankataan tunnin välein, kun tässä rytmistä kirjoittelen.. :)
Kutsu käy taas..!
Mukavaa maaliskuun ekaa iltaa!
t. H ja Sohvi 6+1
Vieläkö mahtuu uusi kirjoittelija mukaan?
Eli meidän poju syntyi 22.1.07 raskausvkolla 41+1. Kyseessä on meidän ensimmäinen lapsi, joten kaikki on uutta ja vierasta. Alku ei ole ollut kovinkaan helppo, sillä vatsavaivat alkoivat jo heti syntymän jälkeen. Ensimmäinen kuukausi oli melkoinen. Mun yöunet jäi usein pariin hassuun tuntiin. Nyt tilanne on hieman helpottanut, kun jonkinlaista rytmiä on löytynyt. Nukkumaan mennään vasta klo 2-3.00, mutta sängyssä viihdytään n. 10 asti. Aika usein syödään ja melko levottomasti nukutaan, mutta huomattavasti entistä paremmin. Hereilläoloaikana jonkin verran ihmetellään ja hymyillään. Tosin itku edelleen hyvin herkässä. Kokoajan pitäisi heiluttaa ja kantaa ympäri asuntoa. Klo 24-1.00 itketään usein suoraa huutoa minkään auttamatta. Syöminen on usein melkoista taistelua etenkin iltaisin. Eli työtä tää pieni mies teettää, mutta hurmaavat hymyt auttaa jaksamaan.
Poika on melkoinen sylivauva. En onnistu nukuttamaan muualla kuin kainalossa tai sylissä. Muualla herää 10 minuutissa. Nyt nukkuu sylissä tyytyväisenä jo kolmatta tuntia.. Niin toivoisi, että saisi muualle nukkumaan, jotta saisi jotain täällä kotosalla tehtyäkin. Koti on kuin pommin jäljiltä.. Liikkuvissa vaunuissa nukkuu myös, mutta herää jos ne pysähtyvät.
Jaksamisia kaikille!
[color=996699]Tervetuloa [b]Cinza[/b]! Aina tänne mahtuu uusia kirjoittelijoita. Meillä onkin tasan samanikäiset vauvat, meidän neiti syntyi myös 22.1. Tsemppiä masuvaivoihin!
Cinza ja muutkin, joilla ei vauvat viihdy kuin sylissä; oletteko kokeilleet kantoliinaa? Mäkin aluksi epälin ja en jaksanut opetella sitomaan ym. mutta täytyy sanoa että on vauvakeinun ohella ollut pelastus tän sylivauvan kanssa. Ja masuvaivoihinkin näyttäis auttavan, kun vauvoilla on ne vyöhyketerapiapisteet sisäreisissä, jotka sitten hieroontuu äidin masua vasten. Eilen neiti ei rauhottunut mihinkään, edes suosikkiin vauvakeinuun, laitoin sitten liinaan. Heti alkoi kamala rutina, vaippa tuli täyteen kakkaa ja varmaan miljoona pierua siinä sivussa. Sitten nukahti heti ja nukkui liinassa toista tuntia! Ainoastaan hiki tuli, tukka oli märkä kun heräsi. [b]Minkä verran laitatte vaatetta te jotka liinailette, ettei tule hiki?? Mulla on trikoinen Pikku-Ruun liina...[/b]
Meilläkin oli ihme yö eilen, olisiko johtunut tuosta liinailusta vai siitä että neiti tankkasi illalla tiheään. Nukkui nimittäin 22-04.30. ja jatkoi heti tankkaamisen jälkeen. Siis 6,5 h, kääk! Luulin jo että se oli kuollut kun ei aiemmin herännyt. Mua tosissaan pelottaa aloittaa Jekovit uudelleen, kun meillä menee nyt tosi hyvin nämä yöt...:-/
[b]Zatu[/b], mä ihmettelin että mikä pirttihirmu Nora siellä oikeen riehuu, mutta taisit tarkoittaa norovirusta vai? ;) ;)
[b]Oma aika-G[/b], mulla ei ole vielä ainakaan tarvetta. Kaksi kertaa olen käynyt ruokakaupassa ja heti kova kiire kotiin :) Johtunee siitä että olen yli 10 v. potenut tosi tuskaista vauvakuumetta ja elän nyt unelmieni aikaa. Samaten varmaan ikä tekee tehtävänsä, omaa aikaa on tullut elettyä yllin kyllin. Olen Pupinan tavoin melko Leijonaemo. Ehkä myöhemmin tulee tarvetta, mutta tuskin pitkään aikaan. Urheilun tosin aion aloittaa pian jälkitarkastuksen jälkeen, siinä tulee muutamia " irtiottoja" pakosta. Nyt ollaan vaan lenkkeilty vaunujen kanssa. Huomenna olen kylläkin menossa kampaajalle, kamalaa kun joutuu olemaan 2 h erossa vauvasta :(
Nyt lähden kattomaan joko blogiin ois tullut uusia kuvia.
Sinda & Nipsuneiti 5 vk 3 pv
Pikkumies simahti kylvyn uuvuttamana sitteriin joten vein suosiolla jo omaan sänkyyn yöunille....Herää varmaan jo ennen puoltayötä ekalle syötölle mutta herätköön. Täytyyhän toisen saada nukkua omaan tahtiin, pieni kun on.
Muuten tää päivä mennyt ihan päinvastaisesti kun eilinen, eli tosi hyvin on jätkä vedellyt päikkäreitä, ulkona nukkui tähänastisen ennätysajan eli reilu 2 h klo: 11-13.15 ja sitten simahdettiin molemmat sohvalle ja nukuttiin klo:15-17....
Ja nyt tuhisee vatsa täynnä ja letti vesikampauksella, ihanan kylvyn ja vauvantuoksuisena tuolla omassa kopassaan! Kyllä sitä jaksaa itekin ihan eritavalla nauttia tästä kun on saanut hieman nukkua, tuli taas riideltyä miehen kanssa siivous ym. jutuista aamulla, väsyneenä tietenkin tuli taas sanottua kaikenlaista....:/
Vaikkei pitänyt niin kaipa nuo sunnuntaiset ristiäiset hieman stressaa, niin paljon siivottavaa ja järkkäilyä olis vielä ja mies on vielä lauantainakin töissä. No, ehkä saadaan nopsaan sitten viimetipassa hoidettua kämppä juhlakuntoon!
TIKRU- meillä tosiaan ei ole muita lapsia että " tarvis" vielä niiden mukaan rytmitellä, mutta kai sitä vois pikkuhiljaa " ohjailla" niitä unia esim. vaunukävelyillä, sillä se meidänkin poitsu simahtaa, kuhan ollaan kokoajan liikkeessä (jos ei oo siis väsynyt!)
SINDA- kiva että täältä löytyy muitakin ylisuojelevia leijonaemoja, mies on jo ruvennut uhkailemaan että aloittaa vieroituksen kun tuo jätkä niin hyvin viihtyy äitinsä sylissä.... Olen kyllä sitä mieltä että viihtyköön niin kauan kun haluaa, kyllä siitä sylistä pääsee viimeistään sitten pois kun omat jalat vie! Ja varmasti tulee se päivä jolloin poika ei missään nimessä halua tulla äitinsä syliin!
Minäkin olen potenut 18 vuotiaasta asti vauvakuumetta ja tätä pikkuista yritettiin 7 vuotta, joten saan mielestäni ollakin hieman omistushaluinen....:)
Ja minustakin on aivan ihanaa kun poika tuhisee rinnan päällä, hieroo kasvojaan paljaaseen ihoon ja katselee minua silmiin katseella joka kertoo että : " älä päästä irti, tässä on paras paikka!"
Tippa tulee linssiin usein tässä tilanteessa kun mietin että jos tätä kaikkea ei oliskaan....
No nyt menee jo melankolian puolelle näin illan hämärtyessä, taidan vaan potea jo ikävää kun poika on ollut jo 1/2 h poissa vierestä...!
Eli aika käydä kurkkaamassa ekaa kertaa että kaikki on yläkerrassa niin kun pitääkin!
Hyvää yötä kaikille , kauniita unia & vauvojen kuvia!
Ylisuojelevainen Pupina
[color=darkviolet][b]Sinda [/b]hups joo painovirhe paholainen näköjään oli iskeny eli Noroo tarkotin.
[b]D-tipoista [/b]että elkää kovin kauaksi aikaa niitä jättäkö pois. En tiiä kuinka kauan vaatii, että on riisitaudin vaara, mutta kuulemma sitä on todettu enempi olevan.
Teretulemast uusi terho joukkoon, anteeksi unohin nimen :/ näin siinä käy, ku testaa muistiaan. .
Kossi melkeen otti kolmen tunnin unoset. Kävin vaunuileen kaverin kanssa niin tais raitisilma tehä tehtävänsä. Meillä huoneella tahtoo olla turhanki lämmintä, vaikka on ihana ku pystyy huoleti viuhahteleen ;) Mut taitaapa olla nyt, ett saa asteet tipahtaa. Ehkä sit pienimies tursottas pitempiä jaksoja.
[b]Maria[/b] kitos linkistä. Pitää ottaa talteen ja tesmata toimiiko. Omituista miksihän pitää viel rekisteröityäkki uuestaan :O Ollaanko me joku häirikkö porukka tuolla. .
Törmäsin äskön makoisan tuntuseen muffinssi ohjeeseen :b Appelsiini sellasia pitää kokeilla ehkä jo huomenna tehä. Jos on toimiva ohje niin noita pitää tehä ristiäisiin, koska pääsiäiseen sopivasti käy keltasuus ;) Tomusokurikuorrutusta ja keltasia nonpparelleja päälle :b *kuolaa itekseen*. .
Nyt meni kirjotus hankalaksi, ku pienimies tuli syömään, joten toisen kerran taas.
Z
onko muut saaneet kutsun rotavirus rokote tutkimukseen? Me saatiin tänään postia siitä ja pitäis vaan soittaa aika ennen 2kk ikää. Samalla saa rokotteen aivokalvontulehdusta vastaan.
Mä ajattelin että flickan saa osallistua siihen, koska kaikki saa 100% varmuudella rokotteen eikä lumetta. Meillä esikoinen sairasti rotan vauvana ja siitä oli kyllä leikki kaukana.
-MM- ja huutava flickan
Luin sun viestis ja sääliksi käy! Jos ei burana 800 auta niinmikä sit? Oletko kokeillut ketorinia? Joskus auttaa vaihtaa toiseen kipulääkkeeseen. Tsemppiä! Toivottavasti voit jo paremmin!
Käytiin eilen siellä vyöhyketerapiassa... huh huh olihan käynti. Pikkuinen huusi kuin leijona käsittelyn aikana niin kovasti aiheuttaa kipua nuo masuvaivat. Noh ei onneksi käynti kauaa kestänyt, mutta hiki tuli niin äidille kun tytöllekin. Mutta olihan ihana huomata että se todella AUTTOI!! Oli ihan omituista kun tyttö i huutanutkaan koko iltaa ja nukahti hyvin yö unille. Ja tytön on tänäänkin jop VOINUT laskea sitteriin tai lattialle katselemaan leluja ilman karjuvaa huutoa. Ja tyttö on muutenkin niin iloinen ja tyytyväinen ollut tänään, ei taida onneksi olla enää kipuja :) :) :)
Ja vanhemmatkin ovat nukkuneet hyvin :)
Huomena meillä olis taas käynti, eikä kuulemma enää pitäisi tehdä yhtä kipeää (toivottavasti, enää en kestäisi katsoa samaa)
täytyy toivoa että apu olisi pidempitehoista..
Mutta hyvää viikonloppua kaikille, minä lähden patistelemaan tuota neiti 2v 4kk päikkäreile...
äityli ja rinsessa 5vk 4pv
Jee, tämä tyttö pääsee rauhassa shoppailemaan muutaman tunnin kuluttua. Niin ja ihanalle pizzalle myös. Nam!
Nennille halaus ja voimia huomiselle!
Kyllä muistuu niin mieleen esikoisen vauva-ajan huudot, kun luen teidän juttuja. Voimia teille kaikille pikkuhuutajien vanhemmille. Se on tosi rankkaa.
Tuo meidän vauva on niin iso jo ettei viihdy lainkaan " vauva-asennossa" sylissä. Koko ajan pitää olla pystyssä ja pää pyörii pojalla ympäriinsä. On se vaan niin lyhyt aika, kun nuo vauvat on sellaisia liikuttavia pikku" rääpäleitä" .
No nyt täytyy ruveta syöttöpuuhiin. Siivotakin pitäis, kun on ne juhlat tulossa...
Taneli
[color=LightSeaGreen]Huh, sainpas siivottua. Meillä on huomenna ristiäiset, joten piti tehdä pikasiivous. Pojun sain parvekkeelle nukkumaan reilu pari tuntia sitten ja siellä nukkuu edelleen. Eilen vaihdoin jo puhtaat lakanat sänkyihin, tänään vaan imuroin ja pyyhin pölyn sekä pesin vessan. Lattioita en jaksa/viitsi pestä tällä kertaa. Meillä on onneksi perussiistiä aina, sillä ollaan miehen kanssa molemmat aika siistejä ja ompa mua joku sanonut siisteysintoilijaksikin :)
Ilmeisesti rotavirusrokotus on tehnyt tuolle pojulle pientä masuvaivaa, sillä en ole nyt kahteen päivään syönyt mitään ilmavaivoja aiheuttavaa ja silti tuo poju on hieman kitissyt masuansa. No toivottavasti ei huomisen kastetilaisuuden aikana kitise ;)
Tuo vyöhyketerapia on ilmeisesti aika tehokasta noihin masuvaivoihin. Niin moni on kuulemma sieltä saanut avun. Meillä noi masuvaivat ei tosiaan ole mitään sellaisia, että öitä niiden takia pitäisi valvoa. Lähinnä poju kitisee niitä, välillä itkeskeleekin ja ainoastaan sylissä pystyasennossa on hyvä hieman hytkytellen. Mutta meillä noi niin ajoittaisia eli ei jatkuvaa. Tietenkin on kurja, että toinen joutuu vatsakivuista kärsimään ollenkaan! Itselleni ottaisin kaikki masuvaivat tuolta pojalta jos vain voisin.
Voi MARIA parka! Voin kuvitella kuinka kipeä olet, nimim. kaikki neljä viisaudenhammasta poistettu :(
CINZA: Tervetuloa joukkoon! Mekin saimme mieheni kanssa ensimmäisen lapsen ja on ollut monenlaisia juttuja, joiden kanssa on ollut ihmeissään. Täältä palstalta on saanutkin avun aika moneen ongelmaan.
OMA-AIKA GALLUPiin en ole tainnut vastata. Minä saan omaa aikaa niin paljon kuin haluan. Mies usein patistaa minua lähtemään esim. ostoksille, mutta kun ei vielä ole tehnyt mieli lähteä vauvan luota pois.
Mutta nyt alkaa itkuhälyttimestä kuulumaan heräilyn ääniä...
Sulina + Lukas 9vk
[color=deep pink]Tuosta Rota-rokotteesta, oletteko saaneet siihen Neuvolasta kutsun vai miten tiedätte sen ottaa? Mulle ei oo puhuttu neuvolassa siitä yhtään mitään, ensimmäinen rokotus olisi kuulemma 3kk iässä vasta kun viimeksi kysyin..
Nenn:lle voimia ja tsemppiä. Elämän kiertokulku on jotenkin niin suloisen katkeraa, sulla on pieni elämänalku kainalossa, jossa mumma tavallaan jatkaa kiertoaan.
Meillä annetaan Jekovit:ä, toisinaan aiheuttaa mahanväänteitä toisinaan ei. Pyrin antamaan tipat aamuvarhaisella niin ei ainakaan iltaunia häiritse. Relan olen huomannut auttavan, ne annan alkuillasta.
Tytsi piereskelee tosi paljon, joten kyllä sitä ilmaa/kaasua tuolla suolistossa on. Tytsi syö pääasiassa korviketta kun tuo tissisyöminen on niin raivoisaa puuhaa. Ei siis suostu syömään tissiä kun satunnaisesti.
Mahaansa harvoin huutaa, pääosin sellaista kitinää, aheltämistä ja vääntelyä ja unissaan saattaa pientä itkua tuhertaa välillä, harvoin herää. Monasti auttaa kun pikkuisen kääntää eri asentoon unessa.
Parina iltana on antanut näytteen millaista olisi olla koliikkivauvan kanssa, tytsi vaan huusi ja huusi vaikka olis mitä tehny. En tiedä mikä oli, mutta on ollut vaan tosiaan parina iltana toissaviikolla muistaakseni.
[b]mies G[/b] osallistuu hyvin, meillä muutenkin tehdään paljon yhdessä. Tiettyjä juttuja mä teen enemmän: kuten vaipanvaihto ja pyykinpesu. Jostain syystä mennyt vaan niin. Ruokinta on molempien juttu, kun pullosta tytsi syö pääsääntöisesti. Iskä seurustelee enemmän iltaisin tytsin kanssa ja jaksaa pelleillä hänelle. Hymyt sieltä usein irtoaa, eikä mee kyllä kauaa kun saa naurut vielä kaupanpäälle, vielä ei oo tullu.
Jos jompaa kumpaa nukuttaa niin ettei jaksa pysyä hereillä niin se sanotaan ääneen ja menee nukkumaan. Esim. mä nukuin eilen illan kun mun iski tuolta kohdun tietämiltä mahan kipeeksi yhtäkkiä. Heräsin kymmenen maissa illalla ja mentiin tytsin kanssa nukkumaan klo 11. Tytsi veteli sikeitä aamukuuteen saakka yhtä soittoa. Eli nyt oon SUPERVIRKEÄ !!
Niinpä lähdinkin tänä aamuna kävelen tänne hallille (6km). Olen kyllä jo monena päivänä vaunutellut tuon matkan. Se on tunnin reissu. Tänään oli nollassa keli eikä yhtään tuullut, meinasi tulla ihan hiki =)
Tytsi nukkui alkumatkan ja loppumatkan tillitti isoilla silmillään maisemia -tai no mitä vaunuista nyt näkee..
Jotkut puheli näpyistä ja perusvoiteista ja naaman hieromisesta. Meillä tytsi hieroo aina syömisen jälkeen naamaansa olkapäähäni kun röyhtäytän häntä. Mielestäni johtuu täysin siitä, että on väsy.
Näppyjä on ollut tosi vähän, ihan muutama ja olen silloin putsannut ihonkohdan vauvaöljyllä. Samaten vaippa-aluetta hoidan tuolla vauvaöljyllä. Tosin pesen vedellä takapuolen joka päivä tulee kakkaa tai ei. Siinä samalla huitaistaan kädet ja jalatkin ja naamaakin jos " keli sallii" eli ollaan hyvällä päällä. Tytsillä ei oo kyllä missään näkyny ihottumaa.
Posket ja huulet ovat joskus kuivat ja karhat kun pulauttelee ja niitä pyyhitään, niihinkin laitan vauvaöljyä en mitään muuta. Ostin etukäteen sinkki yms rasvoja ja kaikki ovat avaamattomina laatikossa =)
Olin itse jälkitarkastuksessa tiistaina ja kaikki oli ok. Haavat parantuneet hyvin jne. No verenpaine oli edelleen koholla.
[b]oma aika G[/b] en ole missään riennoissa käynyt jos sitä tarkoitetaan omalla ajalla, ei kyllä tee mielikään lähteä minnekään ilman vauvaa. Kaupassa olen käynyt useasti ilman vauvaa, mielestäni ne menot ovat semmosia perusjuttuja. Tosin kaupassa käydään paljon vauvankin kanssa. Parturissa kävin ennen ristiäisiä ja itse olen käynyt 2x lääkärissä: jälkitarkastus ja ranteen jännetupentulehduksen vuoksi.
Jos kotona pitää saada jotain tehdyksi tai jokin muu juttu hoidetuksi niin tuuppaan tytsin isällensä, ei se mielestäni sen kummempaa ole ;-)
[b]dementia G[/b] juu-u..harva on pää, TOSI harva. En tiedä palautuuko sitä enää edes ennalleen, en edes muista enää aikaa, jolloin ajatukset olivat koossa ja kaikki selkeää ja muistissa...
[b]ristiäisvieras G[/b] 21 hlöä pappi ja kaksi mukeloa mukaan lukien. Kummeja tuli tytsille 3kpl. Tein kutsut ite tietokoneella ja tulostutin paikallisessa fotoliikkeessä. Sai oman tytsin kuvan kanteen, tuli söpö.
[b]rytmityksistä[/b] jaa-a en tiiä miten tuonkin sanoisi... Viime yönä tytsi nukku yhtäkkiä klo 23 - 6 yhteen putkeen kun toissa yönä mentiin nukkumaan klo 22, yösyöttö klo 2-3 ja aamusyöttö klo 5:30. Joskus nukkuu päivisinkin paljon (kuten tänään, nukkuu nytkin). Heräsi vaan välillä syömään klo 10 ja toisen kerran klo 13:30. Ei oo ollut hereillä kun sen verran että maito on lämminnyt ja silloin tietysti suupielet pahasti alaspäin :(
Jännä juttu myös tuo syli, josku on päiviä että mikään muu ei kelpa kuin syli ja on sylissä semmosessa puoliunessa koko ajan. Herää heti jos meinaa laskea jonnekin.. Toisinaan viihtyy lattialla lelukaaren alla pitkiä tovia tai sitterissä. Joskus kun herää pinniksessä niin saattaa puoli tuntia vaan makoilla ja tuijotella yläpuolella olevia pupuja..no se on kyllä tosi harvoin, mutta muutamia kertoja. Ylennsä on nälkä kun herää.
Tykkään nukkua tytsin kanssa ja olen siitä saanut kommentteja " ai sä opetat sen tolle...." .. jeps jeps..tuo tytsin kanssa nukkuminen taitaa mennä samaan sarjaan sylittelyn kanssa pupina-sinda-..mun mielestä nyt vaan on niin että näin pientä et voi vielä hemmotella piloille ;-)
Sitten voisin viikonlopun pinoa varten kysyä tämmösen [b]RAIVO G:n [/b] Eli mikä teidän vauvoilla aiheuttaa raivokohtauksen tai muun ns. totaalisen suuttumisen?
Meillä toisinaan naaman pesu pesulapuilla. Samaten kun tutkin nenää tai korvia ja pidän vähän päätä paikallaan.
Ehdottomasti " parhaimman" nuppi_punaisena_kitalaki_loistaen huudon saa aikaan kun laittaa tytsin turvakaukaloon =) Huuto kestää tasan siihen saakka kun turvavyö napsahtaa kii tai viimeistään kun tutti on suussa. (Meillä on kaukalo sisällä, siinä on reillinen jalusta, joka on aina autossa). Tietysti nälkä joskus aiheuttaa suuttumisia, mutta kyllä se on myös äiteen tissi joka suututtaa niin maan p****sti =)
Näillä eväillä mukavaa maaliskuun -eli KEVÄÄN- ekaa viikonloppua!!! Niin aamulla kun olin kävelyllä niin yksi tintti lauloi todella raivoisasti jo TI-TI-TYY tä eli kyllä se kevät ja kesä kuulkaa vaan tulee!!
[/color]
Mary ja tytsi 7vkoa 1pvä
toivotetaan edes
[color=A020F0] [b]MUKAVAA VIIKONLOPPUA[/color] [/b]
färillisenä !!
Sorry, että tungen pinoonne, mutta ajattelin antaa sulle vinkkejä.
Olen synnyttänyt 10.1.07 ja pinoutunut tuonne plussanneiden lapsettomien puolelle ja sattumalta tulin lukaisemaan mitä teidän puolelle kuuluu.
Meidän pojalla on ollut kanssa tosi kovat vatsavaivat, että menin ihan lääkäriin lopuksi niiden kanssa. Meidän ongelma oli se, että imetysvälit olivat 1-2 h ja poika imi liian vähän kerrallaan (nukahtaa rinnalle samantien). Jouduttiin loppujen lopuksi sairaalaan ja siellä syöttöpuunnitukset yms rytmin siirtoa. Nyt syöttövälit 1,5-4 h ja vatsavaivat jäivät pääosin sairaalaan. Meidän ongelmana oli liian lyhyet syöttövälit ja se, että poika imi kerrallaan 40 ml, kun iän/painon puolesta piti mennä 120-150 ml. Käytännössä pumppasin omaa maitoa, joka sitten annettiin lähes nukkuvalle pojalle pullosta. Teemme sitä vieläkin, pari kertaa päivässä, koska poika on sellainen uninen tissuttelija :)
Käytimme myös rela-tippoja. Vaihdoimme ne gefilus-kapseleihin (kapseli avataan ja jauhe sekoitetaan äidinmaitoon) lääkärin neuvosta: relatipat ovat öljyssä ja voivat aiheuttaa vatsavaivoja.
Sitten Jekovitin vaihdoin Dee-tippoihin: luin, että jekovitit ova karvaan makuisia, dee-tipat ei ole.
Ehkä isoin muutos on se, että nukutamme poikaa vatsallaan: pääsee itse helpommin paukuttelemaan. Välillä poika nukkuu vatsan päällä ja olen puoli-istuvassa asennossa nukkumassa, saan heti taputeltua pepulle eikä välttämättä herää paukutteluun.
Käytämme edelleen sairaalassa oppimaamme kikkaa " hätätapauksissa" : joskus kakka/paukku ei tule millään ulos ja kivut ovat kovat. Tällöin mittaamme häneltä kuumeen ja vähän liikuttelemme mittaria samalla ja auttaa!
Sinun ruokavaliostasi kannattaa jättää " raaka" maito pois, jos sitä juot. Jogurttia saa syödä.
Suosittelen myös kantoliinaa ja me aloimme totuuttelemaan siihen tänään: on helpompaa ravata ympäri kämppää samalla peppuun taputtaen.
Minulle selvisi vasta tänään, että minulla on ns. suihkutissit eli se osaltaan voi vaikuttaa noihin vatsavaihoihin. Olen kyllä aikaisemminkin jo röyhyttänyt monta kertaa syötön aikana ja se toimii. Samaisesta syystä meillä on iltaisin rintaraivontaa...
Tsemppiä Sinda75!
Jos em temput ei auta, niin sitten vauvallasi voi olla joku allergia. Siskollani molemmilla lapsilla oli vehnäallergia eli hoitona siihen on se, ettei äiti syö ollenkaan vehnää. Tai lapselle aletaan antamaan pelkkää korviketta.
t. kurnau + poika 7 vk
[color=darkblue]Eli kyllä tississä öisin roikkuminen on tuottanut tulosta (heh,heh)
paino 6775 g (4590, mutta alimmillaan 4250g)
pituus 62.5 (55)
pipo 41.4
Neuvolakortissa lukee vain että iso poika =)
Lääkärikäynti on ensi viikolla, samaten mun jälkitarkastus. Vuotokin on vihdoin loppunut, sitä kesti 7 viikkoa.
Musta kissa: En uskalla sanoa mitään tai yrittää neuvoa, terveen lapsen kohdalla voisin suositella luumumehun juottamista,niin olen itse tehnyt (pieniä määriä ja kyseessä on ollut isompia lapsia).
OmaaikaG:... hmm, mitä se on? Taitaa olla nää hetket netissä kun pienimmät nukkuu. Juuri nyt sitä ei taida löytyä kun imetyksenvuoksi olen kiinni pojassa, mutta otan sitä innokkaammin sitä omaa aikaa arjesta, muuten en jaksaisi. En kaipaa kovin paljoa, olen aika tyytyväinen niihin hetkiin mitä saan. Oman ajan ottamisen aika tulee sit myöhemmin. Minä kyllä jätän siivoamiset ja muut ja istun alas lepäämään jos sellainen tilaisuus annetaan. Siivota aina kerkiää. Pieni kaaos talossa mieluumin kuin mielessä,vaikka onhan sitä sielläkin välillä ;)
Ihania kuvia blogissa! On niin mukava saada nähdä kaikkien omalaatuiset vauvelit, mitä persoonia jo alusta lähtien! =)
Joo juurihan oli tammikuu ja nyt on jo maaliskuu. Ihmeellistä!
Huomenna poika tulee 2 kk täyteen, nyyyh...
nenn ja poika 8+2