Mitä kannattaisi tehdä jos on farmaseutin koulutus ja täysin kyllästynyt työhön?
Mitä tässä kannattaa opiskella? Joku maisteri päälle vai 5 vuoden tutkinto?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Lääkistä on ehdotettu, mutta ei kiinnosta alkuunkaan. En halua työtä jossa joutuu koskemaan (likaisiin ja sairaisiin) ihmisiin. Terveydenhuolto ei kiinnosta oikein noin muutenkaan.
Kemian teollusuus?
Saanko kysyä että minkä aikaa olet työtä tehnyt?
Sairaala-apteekki on erittäin vanhanaikainen ja hierarkkinen paikka 😬. Työ on tylsää ja työkaverit on hommiinsa kyllästyneitä.Työ toistuu samanlaisena joka päivä. Kiire on hirveä.
Osastolla voi olla hyvä meno, jos on itse sosiaalinen, niin voi päästä mukaan osaston porukoihin. Käytännössä ramppaat useiden osastojen väliä tekemässä töitä ja hoitajat ei ole tyytyväisiä, aina olet väärässä paikassa väärään aikaan. Mutta on hyviäkin päiviä, kun pääsee näyttämään ammattitaitoaan. Tai on ollut mukana kehittämässä toimintaa tms.
Farmaseutin työ sopisi rutiineja rakastaville, erittäin tunnollisille ihmisille. Itse ajauduin alalle sattumalta ja en ole kumpaakaan edellä mainitusta.
Osastolla olo sopi minulle paremmin, kuin sairaala-apteekissa työskentely
Ala kokkailemaan kuten siinä yhdessä tv sarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Ai se kemianope?
Olisin onnellinen jos minulla olisi tuollainen työ,
vapaalla sitten toteuttaisin itseäni. Työ on työtä. Tuo on helppia sisätyötä, eikä tarvitse esim lasten kanssa olla tekemisissä.
Teollisuuteen. Itse olin lääketehtaassa töissä 3 vuotta ja tykkäsin tosi paljon. En ole farmaseutti, vaan tuotannossa työskentelin, mutta tutustuin moneen farmaseuttiin ja proviisoriin, ja sanoivat kuinka tykkäävät tuosta enemmän kuin asiakastyöstä apteekissa.
Vierailija kirjoitti:
Missä sarjassa?
Vierailija kirjoitti:
1,5 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai se kemianope?
Kemian ope on oikea vastaus.
Noin ei se puotibuksun eli myyjän työ niin kauhean häppöstä ole. Ei siihen yliopistokoulutusta ois tarvinnut. Kysyin niiltä mitä tahansa, niin netistä ne katsovat.
No, eiköhän ne työt meiltäkin pian vähene. Apteekkiuudistusta taidettu kaavailla.
Pillerikauppiaaksi kujille. Tuskin on kahta samanlaista työpäivää niin ei käy tylsäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1,5 vuotta
Pois sitten vaan sieltä apteekista. Voithan aina palata myöhemmin jos alkaa siltä tuntumaan.
Lue proviisoriksija hakeudu teollisuuteen. Sinnikkyydellä ja pitkäjänteisyydellä on merkitystä. Et välttämättä pääse unelmaduuniin heti huomenna, mutta pikkuhiljaa voit hakeutua muihin tehtäviin, erityisesti proviisorina. Välissä joudut varmaan tekemään apteekkityötä jonkun aikaa, ellet sitten ole kultalusikka suussa syntynyt eikä sinun tarvitse maksaa laskuja.
Tuttu farmaseutti suoritti kauppatieteen maisterin tutkinnon ja on nyt lääketeollisuudessa erittäin hyväpalkkaisessa markkinointihommassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1,5 vuotta
Pois sitten vaan sieltä apteekista. Voithan aina palata myöhemmin jos alkaa siltä tuntumaan.
Lue proviisoriksija hakeudu teollisuuteen. Sinnikkyydellä ja pitkäjänteisyydellä on merkitystä. Et välttämättä pääse unelmaduuniin heti huomenna, mutta pikkuhiljaa voit hakeutua muihin tehtäviin, erityisesti proviisorina. Välissä joudut varmaan tekemään apteekkityötä jonkun aikaa, ellet sitten ole kultalusikka suussa syntynyt eikä sinun tarvitse maksaa laskuja.
Miksi ehdotat proviisorin opintoja, kun olen jo todennut, että lääkeala ei ole oma juttuni?
Miksi et viihdy? Onko tylsää olla kaupanmyyjä?
Sinulla on ammatti, hyvä sellainen. Ole ylpeä ja tee sitä työtä. Voit kehittyä työssäsi aina paremmaksi. Proviisorikoulutukseen voi hakeutua, mutta kannattaa miettiä että onko järkeä aloittaa opinnot alusta alkaen uudelleen. Yliopistotutkinto on aina yliopistotutkinto. Ehkä opettaminen (yliopisto)on sinun juttusi?