IL: päiväkodissa teipattiin lasten suita
Tapahtuneesta on tiedotettu lasten huoltajia. Hartikainen ei kerro, jatkavatko ohjaajat tehtävissään. Tilanteessa toimitaan Espoon kaupungin ohjeistuksen mukaan, hän sanoo.
Suita teipattiin
- Lapset ovat itse ehdottaneet, että laitetaan teippiä suun eteen, Hartikainen kertoo.
Idea syntyi Hartikaisen mukaan hälyn keskellä.
- Siinä on lasten huumorin venytyksen varjolla tehty typerä arviointivirhe.
Mukana olleet lapset ovat olleet innoissaan.
- Lapsihan ei siinä hahmota tilanteen vakavuutta, Hartikainen sanoo.
Hän muistuttaa, ettei lapsi kykene arvioimaan tällaisen tilanteen seurauksia, ja vastuu on aina aikuisilla.
Paikalla oli useampi ohjaaja, joista yksi jakoi teippiä.
Tapahtunut päätyi koulun johdon tietoon.
- Oma ensireaktioni oli, että tilanne näyttää ulospäin erittäin huonolta ja epäammattimaiselta.
..
Turha poru or not?
Kommentit (9)
Höh mikä uutinen. Koululaisia, ei päiväkoti. Itse lapset teippailivat suitaan leikin varjolla.
" Siinä on lasten huumorin venytyksen varjolla tehty typerä arviointivirhe."
Öööö, no ei ole tehty? :D
" Lapsihan ei siinä hahmota tilanteen vakavuutta, Hartikainen sanoo."
Johtuiskohan vaikka siitä, että tilanteessa nimenomaan EI ole mitään vakavaa?!
Lapset muka halusivat. On kyllä aika pedarimaista selittelyä.
Lapsi voi haluta, lapsi voi rakastaa.
T. Pedari
Siis missä ja mitä? Ei varhaiskasvatuksessa työskentele OHJAAJIA. Koulussa on koulunkäynninohjaajia. Ja esim. kommunikaatio-ohjaaja on oma juttunsa.
Räkänokka menee tukkoon, suu teipattuna, oho hups, happi loppui ja pierettää.
Tuossahan on jo tukehtumisvaara olemassa. Todella edesvastuutonta. Itse olen sitä mieltä että lasten turvallisuus on vaarantunut. Ei ainoastaan sen takia että tilanne on ollut olemassa, vaan siksi että tässä lapset jotka eivät ymmärrä seurauksia, ovat tässäyhteydessä oppineet että suuta voidaan teipata ja se on muka hauskaa. Näin ollen lapset saattavat löytää keskenään jostain teippiä ja alkaa leikkimään tätä ohjaajien huomaamatta. Lopputuloksena joku saattaa tukehtua. Vertaisin tilannetta siihen kuin leikittäisiin puukotusta ja murhaamista tylsillä muoviveitsillä. Tässä taas kerran näkee kuinka pihalla ne lastentarhan opettajat ja hoitajat ovat, ihan kaikesta, jopa kasvatuksesta. Irtisano pitäisi nämä henkilöt. Osoittavat vahvasti kykenemättömyyttään tehtäviinsä.
.