Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso vai lapset, kumpi on sinulle aina se ykkönen?

Vierailija
05.01.2025 |

Kumman valitset, jos on pakko? Eli kumpi saasinun lojaalisuutesi itsestäänselvyytenä?

Minulle tämä on helppo. Valitsen lapset. Aina ensin lapset. Enkä myöskään haluaisi puolisoa joka valitsisi minut ennen yhteisiä lapsiamme. 

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset kasvaa ja lentää pesästä, puoliso jää. Joten valitsen hänet, jonka olen valinnut jo vuosia ennen lapsia.

Oletko varma että puoliso jää? Monet pariskunnat eroavat sen jälkeen kun lapset ovat lentäneet pesästä.

Monet jo ennen.

Se siitä lojaalisuudesta puolisoa kohtaan.

Vierailija
22/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tuohon valinnan pakkoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri kategorioissa. Pieniä lapsia pitää hoivata, opastaa. Miestä ei. Rakastaminen poikkeaa lasten ja miehen kohdalla. Ei voi rinnastaa.

Vierailija
24/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset. Heidän vuokseen tai puolesta tekisin enemmän asioita.

Vierailija
25/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sekin pointti, että lapsia rakastaa aina, vaikka he olisivat millaisia. Puolison kohdalla tällaista ehdotonta rakkautta ei ole - ja se olisi jopa epätervettä, jos puolisoa rakastaisi aina, vaikka tämä tekisi mitä. Jos puoliso hylkäisi, siitä pääsisi todennäköisesti yli ja voisi löytää uuden puolison (eikä kaipaisi enää vanhaa). Lapsia taas ei voisi korvata toisilla, ja heitä kaipaisi aina, jos hylkäisivät vanhempansa.

Vierailija
26/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde tulee aina ensin, koska jos vanhemmat eivät voi hyvin, se näkyy lapsiin.

Emäntä tulee ennen lapsia. 

Tuo tuskin pitää todellisuudessa paikkaansa. Jos talo palaa ja voit hakea sieltä vain muksut tai vaimon, haet kumminkin muksut. 

Vierailija
27/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde tulee aina ensin, koska jos vanhemmat eivät voi hyvin, se näkyy lapsiin.

Emäntä tulee ennen lapsia. 

Tuo tuskin pitää todellisuudessa paikkaansa. Jos talo palaa ja voit hakea sieltä vain muksut tai vaimon, haet kumminkin muksut. 

Minä suuttuisin jos ukko valitsisi pelastaa minut eikä lapsiamme.

Vierailija
28/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset

N53

Vierailija
29/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan lasten iästä. Jos ovat alaikäisiä ja vielä vastuullani, ovat he tärkeintä. Mutta sitten kun ovat itsenäisiä aikuisia ja asuvat omillaan, pikkuhiljaa siitä puolisosta, elämänkumppanista alkaa tulla se elämän tärkein ja rakkain ihminen. Lapset toki edelleen myös rakkaimpia ja tärkeimpiä, mutta eri tavalla. He elävät aikuisen ihmisen omaa elämäänsä.

Vierailija
30/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äitinä valitsen lapset mutta valitettavasti mieheni valitsisi minut enemmän kuin yhteiset lapsemme. Mies on todella riippuvainen minusta, ei suostu menemään edes kauppaan ilman minun seuraa. 

Vierailija
31/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä onko kumpikaan niin korkealla prioriteeteissa.

Vierailija
32/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan lasten iästä. Jos ovat alaikäisiä ja vielä vastuullani, ovat he tärkeintä. Mutta sitten kun ovat itsenäisiä aikuisia ja asuvat omillaan, pikkuhiljaa siitä puolisosta, elämänkumppanista alkaa tulla se elämän tärkein ja rakkain ihminen. Lapset toki edelleen myös rakkaimpia ja tärkeimpiä, mutta eri tavalla. He elävät aikuisen ihmisen omaa elämäänsä.

Tätä elämänkumppania ei kuitenkaan välttämättä siinä vaiheessa enää ole saatavilla, jos on koko ajan aiemmin laittanut lapset aina kaikessa puolison edelle. 

Vierailija
33/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset. He ovat minusta, rakkaudestani ja hoivastani riippuvaisia. Minulla on moraalinen velvollisuus ylittää itseni heidän vuokseen.

Vierailija
34/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lapseton, mutta mielestäni tuohon kysymykseen ei pitäisi vastata muuta kuin lapset. Jos niitä hankkii, ne pitää myös priorisoida.

Vierailija
35/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ehdottomasti.

Vierailija
36/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
37/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tulevat aina ensin ennen muita, päivänselvä asia.

Vierailija
38/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olen lapsistani vastuussa eri tavalla kuin puolisostani, koska he ovat vielä alaikäisiä ja minulla on velvollisuus huolehtia heistä. Toisaalta tunnen syntyneeni maailmaan puolisoani varten. Rakastan puolisoani yli kaiken ja lapsiakin rakastan ensisijaisesti siksi, että he ovat puolisoni lapsia.

Vierailija
39/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tosi vaikea kysymys, mutta jos ajattelen, kenet pelastaisi/yrittäisin pelastaa palavasta talosta, merihädästä ym kamalasta, niin lapset, (vaikka he olisivatkin jo aikuisia).   Jos tosipaikka tulisi ja pitäisi valita, että näätkö enää koskaan miestä tai vaihtoehtoisesti lapsia, niin valinta olisi vaikea, mutta taipuisin varmaan siihen, että haluaisin jatkossakin nähdä lapset. Tämä ei silti tarkoita, etteikö mies olisi tärkeä, kauan ollaan oltu yhdessä, mutta jotenkin lapset ehkä vaan vetää pitemmän korren. Toki toivon, että tätä ei koskaan tarvii tässä elämässä itse päätää. 

Vierailija
40/73 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tulevat aina ensimmäisenä. Aina. Puolisoni on samaa mieltä.