Miten voimme siskoni kanssa pakottaa vanhemmat enakkoperinnön antamiseen?
Ovat ns. tervaskantoja ja eivät ymmärrä meitä auttaa vaikka rahaa on. Meillä on mitta täysi ja haemme oikeutta vaikka raastuvassa.
Kommentit (36)
No ap, mihin katosit?
Taas kerran.
Jos vanhemmat eivät itse suostu ennakkoperintään niin teidän mahkut ovat aika mitättömät. En lähtisi viemään eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhemmat eivät itse suostu ennakkoperintään niin teidän mahkut ovat aika mitättömät. En lähtisi viemään eteenpäin.
Ennakkoperinnön antoon*
Tuo sinun tilanteesi on sellainen, että käytökselläsi menetät koko perinnön, etkä saa edes lakiosuutta
Oikeutta voitte saada, ette perintöä ennen kuin kuolevat . Ja sittenkin ehkä vain lakiosan.
Vuokraa mökki saaresta vie vanhuket sinne ja ilmoita että ruokaa tulee kun on nimet ennakkoperintä paperissa.
Näin minä tein, asun nyt täällä hulppeassa ok talossa ja vanhuket vuokrakasarmilla yksiössä.
Toivon todella, että vanhempanne käyttävät kaiken itseensä ja hoitoonsa eläessään. Kauheaa jos olisi tuollaisia lapsia. Hirvittävä karma.
Onkos teillä rahaa maksaa lahjaverot?
Itse olen aikeissa lahjoittaa yhden asunnon, hinta-arvio min 150.000€. En tee papereita ennen kuin tyypillä on verorahat koossa. 15.000€ pitäisi olla säästettynä.
Suosittelen aloittajan vanhemmille pitkää ja rentouttavaa lomaa kaukana jälkikasvustaan.
Pitkä risteily Karibialla, ehkä kuukausi tai pari Hawajilla ja sitten Thaimaahan nauttimaan Aasian ihmeistä.
Jos kokeilette adoptoida vanhempanne? Eiköhän teille mahdu sen lapsenlapsen lisäksi lisää asukkeja?
Äitini on jo siinä iässä että voi joutua milloin vaan hoitokotiin niin tässä vaiheessa luopui omaisuudesta. Eläke on ja tulee hyviin toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Äitini on jo siinä iässä että voi joutua milloin vaan hoitokotiin niin tässä vaiheessa luopui omaisuudesta. Eläke on ja tulee hyviin toimeen.
Kenen rahoista otettiin lahjaverot? Tiesitkö, että jos lahjan antaja maksaa lahjaverotkin, ne lisätään lahjan arvoon? Eli äiti maksaa veroa myös itse maksamistaaan lahjaveroista.
Vierailija kirjoitti:
Hoitokoti laskuttaa eläkkeen omiin kuluihinsa. Äidille jää vähän taskurahaa.
Verotuksen masterplan ihmisille, joilla on lapsiinsa sellaiset välit, että haluavat tukea heitä myös taloudellisesti:
Päätetään kuinka paljon itse aikoo käyttää omaisuudestaan elinaikanaan omaksi iloksi ja hyödyksi. Ei ole rakettitiedettä tolkun ihmiselle. Tulevat tulot ja eläkkeet näkee mm laskureista. Jätetään tietty pelivara ja arvioidaan mm. koska ei enää tassu nouse etelässä ramppaamiseen.
Kaikkea ylimenevää aletaan asteittain siirtämään jälkipolvelle. Jos paljon, niin osa sijoitetaan. Tai sijoituksia aletaan purkaa, tilanteen mukaan. Välineenä elinkulujen maksaminen nollaverolla täysin laillisesti. Isotkin summat menee helposti muutamassa vuodessa, jos asuvat vuokralla.
Tavoitteena, että kun hoivan tarve alkaa ei ole varoja. Silloin yhteiskunta maksaa hoitosi. Omaan hoitoon säästäminen on vapaaehtoinen lisävero. Mökit, veneet, sijoitukset, kakkosasunnot yms. kannattaa 'hävittää' ennen tätä vaihetta. Lesken asuntokaan ei kannata olla tyyliä 250m2 Bulevardilla vaikka olisi vastikerahat hamaan tappiin. Demarit myy sen koska tasa-arvo.
Yhteiskunnalla ei tule olemaan muuta vaihtoehtoa kuin ottaa nykyisten 50-60- vuotiaiden omaisuus hoitokuluihin. Eli siitä mammonen keräämisestä pitää todella nauttia itsessään.
Varmaan samoilla keinoilla, joilla naapurisi voisi pakottaa sinut lahjoittamaan omaisuuttasi hänelle.
Hyvää Joulua. Meidän tuttava mies myös luultiin että on miljonääri. No niin olikin miljoonia velkaa. Et ei kullasta ennenkuin tipahtaa.