Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Maaliskuun inssiläiset**

28.02.2007 |

Hei!

Täällä tomerana jo aloittelen maaliskuulle inssiläisten pinoa, jospa tästä tulisi positiivisempi kuin alkuvuoden kaksi ensimmäistä vastaavaa.

Itselläni kaksi mönkään mennyttä inssiä takana (12/06 ja 02/02) ja nyt vielä yritellään ainakin tämä. Clomeja popsittu alkukierto, ja seurantaultra maanantaina 5.3. Näillä näkymin inssi 9.3. (kp16).

Niin, ja ollaan selittämättömästi lapsettomia, minä -75 ja mies -72.

Muita maaliskuisia inssiläisiä?

Jessica (kp7/28-32)

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi,

ovistestit on ollu negaa. Tai siis, aivan haalea viiva tuli eilen, muttei todellakaan mitään plussaan viittaavaa. Voin siis huokaista helpotuksesta ja todeta että todennäköisesti selvitään viikonlopun yli ilman ovista ja alkuviikosta toivottavasti päästään sitten tositoimiin.

Vierailija
2/96 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää nyt teillekin tilittää, kun oma napa on niin sekaisin että! Nyt mennään kp 8 ja eilen alkoi vuoto. Ei mikään pikkutuhru vaan hanat on ihan auki. Mistä ihmeessä voi olla kysymys?

Clomit söin kp 3-7 ihan ohjeen mukaan. Oletetut oikeat menkat alkoi ihan oikeana päivänä, olihan mulla terot tukemassa kiertoa. Tosin menkat oli niukat ja kesti vain noin 3 päivää.

Nyt olen ihan sekaisin ja turhauttaa ihan hulluna. Maanantaina on seurantaultra, saapa nähdä millainen sekamelska meikäläisessä käy.

- Hermostunut ja omanapainen Diina-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta selitystä en keksi kuin että johtuu Clomeista. Tuoteselosteessa ja Pharmacassa mainitaan, että voi aiheuttaa epänormaaleja kohtuverenvuotoja, mutta ei ollut mainintaa, että hoito pitäisi keskeyttää tms.

Mulle tuli mieleen, että ethän vaan ollut raskaana (?) jos edelliset kk olivat niukat. Teitkö testin? Tosin käsittääkseni nuo Clomit voi aiheuttaa sitten noita vuotohäiriöitä toisinkin päin; mula kerran kk kesti vain 2 päivää, vaikka aina normaalisti kestänyt 5-6 päivää.

Eiköhän siellä ultrassa kaikki ole ihan ok =)

Pittinen pp1

Vierailija
4/96 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diina: onpas kyllä jännä et vuotoa on sulla kp 8 aikoihin mut voihan se olla että olet raskaana ja loput menkkavuodot tulee nyt ulos tai jos se on kiinnittymisvuotoa. Nämä on kyllä sitten pelkkää arvailua.

Inssi sitten tehtiin tänään aamulla vaikka ensin lääkäri oli sitä mieltä ettei tehdä koska siellä oli kuitenkin 3 follikkelia ja 2 niistä oli 18mm ja yksi 14.5mm joten pieni mahdollisuus on että tulee kolmoset jos se nyt onnistui. Onneksi on nyt kahdeksi viikoksi paljon tekemistä ni ei ehdi mietttimään paljoa miettimään tätä juttua.

Miten muilla menee??

Vierailija
5/96 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjensta vaan kaikille inssisiskoille :)

Eilinen iui oli karsea kokemus :((( Sattui saaplaristi ja kesti melkein 45minuuttia. Eivät löytäneet kohdunsuuta... Uskomatonta kaivelemista ja kopelointia, vasta neljäs lääkäri kolmannella spekulalla onnistui. Huoneessa oli kauhea trafiikki ja meikäläinen siinä vaan makasi haarat levällään suoraan ovea kohti... Arvaatte, että olin lopulta aika itkuinen ja masentunut. " Rentoudut nyt vaan, kyllä tämä tästä" tuumasivat kun vähän uikutin hädissäni... Siksi en eilen jaksanutkaan edes palstailla. nyt kuitenkin jo valoisin mielin, siemenet sisällä eli ihan on omenainen olo :)

Vähän on ollut veristä vuotoa, mutta liittynee siihen ropeltamiseen, vai mitä luulette?

DIINA: Voi harmi mikä tilanne sinulla! Toivottavasti ultrassa selviää, että kaikki on ihan hyvin. Peukuttelen.

PITTINEN: Me mennään näköjään ihan samoissa, toivottavasti molemmat myös saadaan se toivottu tulos. Oliko sulla helppo inssi?

TIKRU: Huh, kolmoset :) Siinäpä sitä olisikin ihmettelemistä! Toivottavasti nyt tärppää ja tulee korkeintaan kaksoset. Oli kyllä hienoa, että sait neulan vatsanahkaan ilman miestä... itselläkin eka piikitys kesti AIKA kauan kun puntaroin uskallanko tökätä vai en, heh.

RUUSTINNA: Sullahan on jo jännät paikat! Kovasti plussatuulahduksia sinne, olisi hienoa että pääsisit aloittamaan tämän pinon plussauutiset.

SANNI-ANNIINA: Tsempitykset sinnekin! Muista myös se foolihappo...:)

Hyviä viikonloppuja kaikille!

Vierailija
6/96 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun kannata huolta mahdollisista kolmosista kantaa; käsittääkseni 14mm munis ei ole hedelmöitymiskykyinen, pitää olla vähintään 17mm.

Päivitän taas listan kun sinne tullut paljon muutoksia (toki tätä saa muutkin mieluusti tehdä...)

Ruustinna77 pe 2.3.

Seri ke 7.3.

Jessica pe 9.3

tituliini0 pe 9.3

Muppelo ti 13.3.

Simpukka76 ke 14.3

MaijaX to 15.3

Pittinen to 15.3

Tikru_26 pe 16.3

HönTTi04

-Diina-

Mauku

Vierailija
7/96 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut saa poistaa inssilistalta - tein eilen positiivisen raskaustestin :D! Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin.

Vierailija
8/96 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla vaan katsomaan, että mikä meininki, mutta täällä oli näemmä kysymyskin mulle....

MaijaX: Inssisi kuulosti aika karmaisevalta... vähän niinkuin sdp:n mainoksessa: " eihän se nyt noin voi mennä" ...

Voin kuvitella nöyryytyksesi, mutta toivotaan että se myös kantaa hedelmää...!

Mulla ollut aina (2 kertaa) inssit helppoja ja kestänyt n. 5min. Kunhan siinä makaan kädet ristissä rinnan päällä ja odotan että homma saadaan loppuun... Mullakin tullut hieman punaista tuhrua inssin jälkeen, mutta kuulunee asiaan.

++++++- onnea toivottelen kaikille!!

Pittinen pp 2 (vasta...huoh)

Vierailija
9/96 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja negaa tuli niin kuin vähän odotinkin. Nyt sitten vain odottamaan vuotoa jotta päästään seuraavaan kierrokseen. Parempaa plussaonnea muille!

Vierailija
10/96 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä vaan teille kaikille!

Vierailija
11/96 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekundäärisesti lapsettomia kohta 30-kymppisiä ollaan. Ensimmäinen inssi tehtiin 16.3. Yksi kunnollinen 20 mm follikkeli oli ja kaksi pienempää 16 mm ja 14 mm. Meille lääkäri sanoi että tuo 16 mm on siinä kiikun kaakun onko vielä kypsä, mutta 14 mm ei ole todennäköisesti kypsä puhkeamaan.

Vierailija
12/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Maukulle! teit sitten todellisen pikavisiitin inssipinoihin. tyylikkäästi hoidettu :)

voi Ruustinna. pahoittelut ja lohdutusta. Ensi kierrossa sitten nappaat sen plussan.

Purrelle tervetulotoivotukset. Tänne vaan piinistelemään, jaettu piina pienempi piina?

MaijaX; tommoisen inssin jälkeen olisi kyllä plussa hyvä vaivan palkka. Karmaisevalta kuulosti. Itsellä inssit on ollut tosi nopeita ja helppoja, pitänee olla siitäkin kai kiitollinen¿

Tikru_26; todennäköisyys plussata on sulla nyt kyllä vimpan päälle kohdallaan noilla follikkeleilla. tokihan kolmesta nyt yhden pitää tärpätä :)

Ja omaa napaa. pp6 vasta menossa. kylläpäs aika mataa. yritän olla ajattelematta koko asiaa, siinä onnistumatta, kuin muutaman minuutin kerrallaan. voi tätä ihmismieltä, ei auta vaikka kuinka tolkuttaa itselleen onnistumisen epätodennäköisyyttä. kyllä sitä taas huomaa laittavansa kaiken toivon peliin. mielialaan vaikuttaa tietysti myös se että tämä on meille kolmas inssi. tämän jälkeen siirrymme julkiselle. ja siellä ehkä yhden inssin tekevät vielä, mutta sitten olisi todennäköisesti edessä siirtyminen toisiin hoitomuotoihin, joihin en koe olevani valmis. joten meidän hoidot saattaa olla sitten tässä. ei se ainakaan helpota piinistelyä.

tässä vielä Purrella päivitetty lista. Mites Seri, onko oireita/tuntemuksia? joko olet kaivannut testin esille, odottamaan käden ulottuville?

Ruustinna77 pe 2.3.

Seri ke 7.3.

Jessica pe 9.3

tituliini0 pe 9.3

Muppelo ti 13.3.

Simpukka76 ke 14.3

MaijaX to 15.3

Pittinen to 15.3

Tikru_26 pe 16.3

Purre pe 16.3.

HönTTi04

-Diina-

Vierailija
13/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sehän nyt on jo ihan vanha juttu että meillä kierto on pitkä.... Nyt kp 17 ja ovista edelleen odotellaan. Tänään ovistestin viiva oli jo lähes yhtä tumma kuin kontrolliviiva, tarkoittanee kai sitä että ovulaatio olis huomenna??? Inssi olis sitten keskiviikkona, mun järkeilyn ja laskujen mukaan ainakin.

Vierailija
14/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höntti, jos ovistestissä testiviiva on yhtä vahva/ vahvempi kuin kontrolliviiva (mitä se ei siis vielä tänään ollut), niin silloin ovulaatio on seuraavan vuorokauden kuluessa. Eli sun pitäis saada ensin se vahva viiva ja vasta siitä sitten vuorokauden kuluttua on ovis (testi mittaa lh- huippua, joka on korkeimmillaan n. 1vrk ennen munasolun irtoamista).

Aika myöhään sinulla menee tuo ovulaatio? Toivottavasti ei merkitse sitä, mitä mulla kesällä, että keltarauhastuki on puutteellinen. Luteaalivaiheen pitäisi olla vähintään 12vrk että mahdollinen raskaus voi jatkua. Tietty jos sulla luget käytössä tai kierto tyyliin 31-32 päivää, niin sitten ei mitään hätää.

Ruustinnalle pahoittelut negasta!! Voi harmin harmi!

Vierailija
15/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että kerroit, en muuten olis tienny totakaan asiaa. Kaikki tää touhu on niin vietävän uutta vielä ja kaikkea ei lääkärissäkään millään ehdi ja hoksaa kysyä. Mulla kiero siis 35 päivää ja yli, joten ei mitään...

Vierailija
16/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauku: Ihana uutinen ja toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti !!

Ruustinna77: Voi surku =( Toivoin että sinäkin oisit saanut sen plussan. Pidän peukkuja että ensi kierrossa onnistuisi.

Muppelo: Toivotaan näin että edes yksi tulisi. Mullakin on sama ongelma, että ajattelen melkeinpä koko ajan tätä juttua vaikka luulin etten kerkiä nyt kahteen viikkoon ajattelemaan koko juttua kun on niin paljon tekemistä¿. mutta niin se vain salakavalasti hiipii mun ajatuksiini koko ajan. Toivottavasti nyt kolmas kerta todensanois ja saisitte sen pienen nyytin =)

Diina: miten sulla meni siellä seurantaultrassa eli selvisikö miksi sulla oli sitä kuukautisvuotoa ??

MaijaX: sullahan on ollut karsea inssi jota ei kyllä kenellekkään toivois. Oishan se aika huimaa jos kolmoset tulis meille jos se inssi nyt onnistui.

Nyt on pp2 vai miten se nyt menee kun perjantaina oli inssi vai onko se jo pp3? Eilen oli masentava päivä ku oli kauhea pahoinvointi (varmaankin mahatautia liikkeellä) ja mahaa nipisteli aina välillä. Tänään olen sitten nukkunut koko päivän ku en saanut eilen saanut edes päikkäreitä nukuttua kun oli niin paha olo =( ensin ajattelin että oireet alkoi jo nyt mut eihän ne mitenkään voi parin päivän päästä alkaa ovulaatiosta. Tämä on tosi piinallista välillä kun osais heittää ajatukset välillä muualle.

Vierailija
17/96 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mauku! Hienoa saada plussia tänne pinoon!

Itsellä on siipi maassa. Tänään siis kp 11 ja ultra. No, tilanne on sellainen että edes 2 tbl päivässä kp 3-7 ei näytä saavan ovista aikaiseksi. Näyttää siis pahasti siltä, että helmikuun tilanne toistuu eli ei ovista eikä siis inssiä :(

Tikuttelen nyt vielä loppuviikolla ke-pe, ja jos joku ihme tapahtuu niin sitten perjantaina luultavasti inssi. Mutta tämä siis epätodennäköistä.

Niistä mun kummista vuodoista lääkäri ei osannut sanoa mitään. Itse asiassa lääkäri oli tosi vaisuna eikä oikein edes vastaillut kunnolla mun kysymyksiin. Ei hän ainakaan tilannetta helpottanut.

Ensi kiertoon määrättiin taas clomit 3-7 ja sitten sen jälkeen pitäisi alkaa piikittelyt Menopurilla. Onko teillä tästä kokemusta? Hieman hermostuttaa se piikkien kanssa pelaaminen, mutta mitäpä sitä ei tämän asian vuoksi tekisi.

Toivon muille pikaisesti meneviä piinapäiviä ja positiivisia lopputuloksia! Minun piina se vaan jatkuu sen oviksen metsästyksen merkeissä herra ties kuinka monetta kuukautta!

-Diina-

Vierailija
18/96 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diina: Toivottavasti se ihme tapahtuisi ja se ovis tulis sieltä. Mä oon todella piikkikammoinen ja enkä ois ikinä uskonut, että pystyn pistämään itseäni joten kyllä minä uskon, että sinäkin pystyt siihen sitten kun sen aika on.

En hoksannut lääkäriltä kysyä että milloin sitä voi aikaisintaan testata, eli oisko teillä mitään tietoa tästä? Tämä on todellakin piinallista ja nyt mennyt vasta muutama päivä inssistä¿ huoh¿ odottavan aika on toosi pitkä.

Vierailija
19/96 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, meidän klinikalla testipäiväksi on annettu pp16. eli meillä se on to 29.3. kun inssi oli ti 13.3. siihen mennessä plussa sitten näkyy (melko) varmasti. toki plussa mahdollisesti näkyy testissä jo aikaisemmikin, mutta jos silloin testaa negan niin se ei ole vielä varmaa.

no, me ei viime inssissä päästy edes testiin asti, koska täti punainen kaarteli paikalle aivan aikataulussaan jo pp14. silloin todellakin maltoin ton testauksen kanssa, vaikka houkutus testata alkaa mulla kasvaa eksponentiaalisesti aina pp10:stä etiäpäin. ja ne on sitten ainakin mulle niitä piinapäiviä ISOLLA peellä.

muppelo pp7 (ja jos positiivisesti tuntemuksia tulkitsee niin kiinnittymiskivupuja eilen ja tänäänkin vähän:) yltiöpositiviista ajattelua siis tällä hetkellä...

Vierailija
20/96 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja plussaonnea teille! Huomenna meinaan vielä käydä veritestissä kun on niin oireeton olo... Luulin etten toisen kohdalla enää stressaisi näin paljon mutta ihan samat epävarmuuden tunteet taidan käydä läpi näin alussa kuin viimeksikin...