Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isä ei halua olla tekemisissään ikätovereidensa kanssa

Vierailija
05.01.2025 |

Isäni on reilu 70 vuotias ja suhtautuu hyvin vihamielisesti oman ikäluokkansa ihmisiä kohtaan. Olen ehdottanut hänelle kaikenlaista harrastetoimintaa ikäistensä kanssa mutta se ei onnistu koska isä on niin vihamielinen oman ikäisiään kohtaan. Nuorempien kanssa hän viihtyy paremmin, mutta ei fyysisen kuntonsa vuoksi jaksa siinä porukassa. Lopputuloksena hän sitten on mieluummin kotona yksin ja rapistuu siellä.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hyvä ja pitää huolen vain omista asioistaan.

Vierailija
2/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko isäsi Nummelassa ja asioi paikallisessa cittarissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai sitä omasta isästään saa olla huolissaan ettei höperöidy yksin.

Vierailija
4/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuuko isäsi Nummelassa ja asioi paikallisessa cittarissa?

Ei kun Pohjois-Karjalassa.

ap

Vierailija
5/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Tuon ikäluokan tyypit on täysiä dorkia, mutta ei kaikki. Isäsi on varmaan se fiksumpi. Ei jaksa kuunnella niitä paskastooreja menneisyydestä ja itsensä ylistämistä, koska tietää totuuden.

Vierailija
6/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa ikäänsä / ikääntymistään on jotenkin hankala hahmottaa ja moni nuorempikin pitää itseään huomattavasti vetreämpänä ja nuorekkaampana mitä omat ikätoverit on.

Mun liki 80-vuotiaat vanhemmat puhui usein jostain "mummelista" joka asuu yksin ja voi voi kuinka se pärjää siinä iässä jne ja sitten kun kyselin lisää niin tuo "mummeli" olikin mun entinen opettaja ja tuollaisen 10 vuotta nuorempi mitä omat vanhempani..

Vierailija
7/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksumpien kohtalo on yleensä eristäytyminen. Jos nuorissa on typeriä ja ylimielisiä tyyppejä niin on niitä vanhemmissakin. Ei se ihmisen perusluonne mihinkään muutu. En minäkään halua tulla käsitellyksi minään oman ikäluokkani edustajana, vaan elän ihan omaa elämääni. Kirveelläkään minua ei saisi mihinkään 5-kymppisten discoihin tai muuhun nostalgiapaskaan.

Vierailija
8/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaa ikäänsä / ikääntymistään on jotenkin hankala hahmottaa ja moni nuorempikin pitää itseään huomattavasti vetreämpänä ja nuorekkaampana mitä omat ikätoverit on.

Mun liki 80-vuotiaat vanhemmat puhui usein jostain "mummelista" joka asuu yksin ja voi voi kuinka se pärjää siinä iässä jne ja sitten kun kyselin lisää niin tuo "mummeli" olikin mun entinen opettaja ja tuollaisen 10 vuotta nuorempi mitä omat vanhempani..

Jep. Poikkeuksetta liki kaikkihan pitää itseään ikäistään nuoremman näköisenä eikä ymmärrä, että siihen omaan ikääntymiseen tottuu kun naamansa näkee päivittäin peilistä kun taas se sattumalta vuosi(kymmenie)n jälkeen nähty, entinen luokkakaveri tuntuu ikääntyneen ennen aikojaan ja ihan hetkessä.

Vierailija
9/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kalliokiipeilyä nuoremmat oikein harrastavat, jos paappa ei pysy mukana?

Vierailija
10/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään jaksa useimpia oman ikäluokkani ihmisiä, koska kuvittelevat kaikkien elämän samanlaista elämää ja henkisesti luovuttaneita. EI jaksa selittää, että vaikka ollaan saman ikäisiä, se ei tee meistä automaattisesti samanlaisia ihmisiä. Nuoret ymmärtää paremmin diversiteettiä.

Vierailija
11/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kalliokiipeilyä nuoremmat oikein harrastavat, jos paappa ei pysy mukana?

Lomareissuilla ei oikein jaksa/pysty kävelemään pidempään, vaikka haluaisi. On vielä kuitenkin lähtenyt mukaan ja autolla aina pääsee. Mökillä on huonoa jo se puuhastelu, mutta virkistyy kun lapset tulee. Nivelrikkoa yms vaivana.

ap

Vierailija
12/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta olla tekemisissä oikein minkään ikäisten kanssa. 

M.53

Vierailija
13/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan isä vanhuksille tarjotuissa toiminnoissa viihdy. Ikää hänellä on jo yli 80. Hän on tehnyt töitä omassa yrityksessään tekniikan alalla koko elämänsä ajan. Työnteon hän lopetti vuosi sitten. Tekniikka kiinostaa silti edelleen. Ei hän halua mennä vanhusryhmiin leikkimään piirileikkiä tai tuolijumppaa. Bingot, korttipelit ja  lautapelit ei kiinnosta. Ihmetyttääkin, miksi vanhukset usein niputetaan samaan nipuun. Järjissään oleville fiksuille vanhuksille on vaikeaa yhteistä ohjattua tekemistä löytää. Pidetäänkö vanhuksia oletusarvoisesti tyhminä?

Vierailija
14/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota olen itsekin ihmetellyt. En halua leikkiä nyt, enkä vanhanakaan.

En viihdy minkään ikäluokan ihmisten kanssa. Tavoitteena on eristäytyä mahdollisimman etäälle mistään ihmisiin liittyvästä vuorovaikutuksesta nettiä lukuunottamatta.

Vierailija
15/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä viihtyi työväenopiston puutyöpiirissä, mutta nämä muut kerhot tai kahviloiden "aamukahviparlamentit" kiersi kaukaa. Ei kestänyt niiden idioottijuttuja kuulemma 😄

Vierailija
16/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai sitä omasta isästään saa olla huolissaan ettei höperöidy yksin.

Ei ihmistä voi väkipakolla viihdyttää. Tuskin olisit halunnut itsekään vanhempiasi ohjaamaan omaa vapaa-aikaasi.

Vierailija
17/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siinä on, että ei tahdo tavata samanikäisiä kääkkiä? Jos oma ajatus toimii kuin rasvattu ja oma kohortti sopertelee sekavia, niin ei kiinnosta.

Vierailija
18/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksankymmentä lähestyvät appivanhemmat tykkäsivät käydä lauantaisin lähiseudun lavatansseissa. Eräänä lauantaina olivat tulleet jo yhdeksältä kotiin ja kertoivat tuohtuneina, ettei siellä viitsinyt olla kun paikalla oli pelkkiä vanhoja ihmisiä.  Mies kysyi, kuinka vanhoja ne oli ja vastaus oli että viisi-kuusikymppisiä.

Vierailija
19/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopeta ahdistava ja kamala väkisinehdottelu. Jos hän ei koe hyväksyntää ikäistensä piirissä tai ymmärrystä, on kai sitten joku muu parempi. Hän pärjää itsekseenkin, ei ole pakko olla koko ajan joku. Hän tietää itse mikä kiiinnostaa kotona, menoissa, tekeminen tai liikkuuko ja missä. Jos on rahaa vain ja jotain missä voi piipahtaa, kuten nuorempana. Hän on AIKUINEN ja sinä et ole hänen vanhempi. Hän osaa käyttää omaa ajatteluaan. Ei kai liukkaalla kaikki pääse ulos jos varoo kaatumista. Onko muuta sukua vielä. Yritä ymmärtää toista.

Vierailija
20/49 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään jaksa useimpia oman ikäluokkani ihmisiä, koska kuvittelevat kaikkien elämän samanlaista elämää ja henkisesti luovuttaneita. EI jaksa selittää, että vaikka ollaan saman ikäisiä, se ei tee meistä automaattisesti samanlaisia ihmisiä. Nuoret ymmärtää paremmin diversiteettiä.

Ennemmin ne on nuoret, jotka niputtaa kaikki vanhat samaan kastiin. Samanlaisiksi. Esim palvelutaloissa ei yksilöllisyys pääse esiin. 

Vanhuksissa harmittaa jatkuva puhe lapsenlapsista. Ihan taatusti heidän lapsenlapseton ikätoverinsa kärsii, kun toiset omiaan kehuu aina vaan.