IS: Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista
Afrikan tähti -lautapelit aiotaan kerätä pois Turun päiväkodeista.
-Meillä ei ole syytä olla sellaisia versioita varmaan päiväkodeissa, jotka ylläpitävät sellaista maailmankuvaa, jota me emme halua ylläpitää, Piia Elo (sd) kertoo
Pelin on sanottu toistavan ras istisia ja kolonialistisia stereotypioita Afrikan siirtomaa-ajalta.
Elo kertoo, että keskustelut käynnistyivät alun perin Turun kaupungin varavaltuutettu Paco Diopin aloitteesta (vas).
Kommentit (3244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mukavaa kokoontua kirjastoon viihtyisän pelihetken merkeissä. Olisiko suosittaa mitään trendaavaa lautapeliä?
Oodissa onkin teillä ollut jo monta kivaa pelihetkeä. Helsingissä se kirkkain älymystö kokoontuu, turkulaiset vasta opettelevat maan tavoille ;DDDD
-winner-
Milloin sinun elämästäsi tuli tällaista?
-winner- popparit aivosumussa valmistaa! Persut öyh öyh valmistautukaa -winner- poppareille klo 23 niin jaksatte aamulla klo 7 aamupopparit! ÖYH RÖHK!
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Röhk öyhön TÖÖ! -winner- popparit valmistaa persu rasse nasse öyhön aamusta asti öyhön!
-winner-
Tämän lapsellisuustason kommentit kertovat varsin alhaisesta äo:sta ja lapsen tasolle jääneestä tunnekehityksestä.
Olen sinua älykkäämpi ja sä et kestä kun jäät aina kakkoseksi ;DDDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Röhk öyhön TÖÖ! -winner- popparit valmistaa persu rasse nasse öyhön aamusta asti öyhön!
-winner-
Tämän lapsellisuustason kommentit kertovat varsin alhaisesta äo:sta ja lapsen tasolle jääneestä tunnekehityksestä.
-winner-
olen älyn multihuipennus ja popparit valmistaa -winner- RÖHK!
-winner-
Vierailija kirjoitti:
-winner- popparit aivosumussa valmistaa! Persut öyh öyh valmistautukaa -winner- poppareille klo 23 niin jaksatte aamulla klo 7 aamupopparit! ÖYH RÖHK!
-winner-
Hellanlettas, kuulehan pentu. Alkaa olla iltapesun ja pisun aika. Menehän jo nukkumaan ja laittamaan sitä finnivoidetta naamaan. Ala laputtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
-winner-
Popparit kakkoseen työntää -winner- valmistaa öyhön persu rasse nasse RÖHK!
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persu rasse nasse öyh RÖHK öyh OINK!
-winner-
Eikö teillä muuta tekemistä ole, kuin jatkaa tätä loputonta lapsellista jankutusta?
Minä pystyn vastaamaan älyllisesti, tasokkaasti, arvokkaasti ja lopettamaankin keskustelut aiheesta, mutta tuo toinen vara-winner- otti epätoivoissaan jo AI:n avuksi spämmäämään samoja sanoja, kun ei enää oma kapasiteetti riittänyt ;DDDDD
-winner-
Et pysty.
T: Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mukavaa kokoontua kirjastoon viihtyisän pelihetken merkeissä. Olisiko suosittaa mitään trendaavaa lautapeliä?
Oodissa onkin teillä ollut jo monta kivaa pelihetkeä. Helsingissä se kirkkain älymystö kokoontuu, turkulaiset vasta opettelevat maan tavoille ;DDDD
-winner-
Ei se Kaarina Hazardin johtama rääkyvien, tömistävien, kiroilevien, kirkuvien ja pöydille heittäytyvä häirkköjengi kovin fiksulta vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persu rasse nasse öyh RÖHK öyh OINK!
-winner-
Eikö teillä muuta tekemistä ole, kuin jatkaa tätä loputonta lapsellista jankutusta?
Minä pystyn vastaamaan älyllisesti, tasokkaasti, arvokkaasti ja lopettamaankin keskustelut aiheesta, mutta tuo toinen vara-winner- otti epätoivoissaan jo AI:n avuksi spämmäämään samoja sanoja, kun ei enää oma kapasiteetti riittänyt ;DDDDD
-winner-
Vara AI:n winner ottaa popparit avuksi valmistaa aivokuollut -winner- öyhön mussun mässyl lässynmussun persu öyh rase öyh nasse öyh -winner--winner- öyh röhk!
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
-winner-
-winner-
😂😂😂😂 Tällaisiin ihmisiin kun törmää alkaa, väkisinkin miettiä miten tarpeellista ehkäisy saattaa joskus olla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Ei se Kaarina Hazardin johtama rääkyvien, tömistävien, kiroilevien, kirkuvien ja pöydille heittäytyvä häirkköjengi kovin fiksulta vaikuta.
Niin. Ei tuo kulttuurisota ihan tekaistulta vaikuta. Vaikka jotkut epätoivoissaan niin sanovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Kyllä tolla toiminnalla varmaan kannatus kasvaa "Normaalien" Ihmisten parissa.
Kukapa ei haluaisi liittyä tuohon joukkoon...
Oikeisto pelle, "oi, en tiedä miten kommunismi eroaa vasemmistosta, enkä ole ikinä lukenut mitään tai tiedä historiasta mitään. Minun nazze ystävät sanoivat että olemme ylirotu ja maapallo on pannukakku".
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto pelle, "oi, en tiedä miten kommunismi eroaa vasemmistosta, enkä ole ikinä lukenut mitään tai tiedä historiasta mitään. Minun nazze ystävät sanoivat että olemme ylirotu ja maapallo on pannukakku".
Rasse nasse öyh oink persu rasse öyh öyh!
-winner-
Voisitteko rakkaat persut välillä öyhöttää taas vaikka siitä lailliseen seinään maalatusta graffitista????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
-winner-
-winner-
😂😂😂😂 Tällaisiin ihmisiin kun törmää alkaa, väkisinkin miettiä miten tarpeellista ehkäisy saattaa joskus olla!
Mutta hän on "röh, oink ja sika voittaja".
Pacon pitäisi harjoittaa katumusta ja itseruoskintaa kuolemaansa saakka, koska heimonsa edustaa brutaaleja orjakauppiaita historiallisesti. Mutta mitä sitä muistelemaan. Suomalaiset Ruotsin vallan alla tuotti tervaa, jota käytettiin orjalaivoissa eli ollaan iäti pahiksia. Ja nyt vielä traumatisoiva lautapeli, jossa viitteitä Kenian lipusta Voi ei. Kai meidän valkoisten suomalaisten tarvii tappaa itsemme hyvitykseksi tai jotain. Koska ollaan aina ja lähtökohtaisesti rasisteja teoista, ajatuksista ja tunteista viis. Ulkkikset tietää parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
-winner-
-winner-
Mutta jos olisi aikoinaan käytetty ehkäisyä niin ei olisi voittajiakaan :D
Öyh rakkaat persut oink öyh röhk graffiti öyh oink! Rasse nasse persu!
-winner-
Mikä vtun Suomen vasemmisto? Aina te vassarit olette möyhänneet olevanne kansainvälinen järjestö.