Työkokeilu - kokemuksia !!!
Kommentit (12)
Olen ollut useammassa työkokeilussa ja tykännyt.
Työkokeiluista puhutaan kovin kielteiseen sävyyn, mutta voi olla positiivinenkin kokemus, jos työkokeilupaikka on sopiva ja hyvä.
Saako kelan päivärahaa, jos on työkokeilussa
Minkä takia niihin työkokeiluihin pitää mennä? Mitä niissä kokeillaan, sitä että jaksaako aamulla herätä vai mitä? Onko ne siis joillekin kehvanoille tai päihdekuntoutujille vai mitä? Olen ollut yli 20 vuotta työelämässä ja sitä ennenkin useissa kesätyöpaikoissa ja ihan oikeita paikkoja on olleet kaikki eikä mitään kokeiluja.
Vierailija kirjoitti:
Saako kelan päivärahaa, jos on työkokeilussa
Minä sain työeläkeyhtiöltä täyden kuntoutustuen + 33 %.
Nykyajan orjuutta töitä ilman palkkaa. Työkokeiluista työllistyy noin yksi kymmenestätuhannesta. Hyväksikäyttöä se on ja yrittäjille ilmaista työvoimaa.
Mä hakeuduin aikoinani itse työkokeiluun kukkakauppaan, kun halusin päiviin jotain järkevää tekemistä ja olin kiinnostunut alasta. Käytännöstä opin, että olen täysin tumpelo mm. kukkakimppujen sitomisessa mutta viihdyin loistavasti ns. rutiinihommissa ja työkaverit oli aivan mahtavia tyyppejä :)
Itse olen työllistynyt työkokeilupaikkaan ja läheinen sai työkokeilusta tarvittavat kokemuspisteet opiskelupaikan saamiseen. Kumpikin tykkäsimme kovasti paikoistamme ja meidät otettiin porukkaan mukaan työyhteisön jäseninä niin kuin muutkin
Pelkkää hyvää sanottavaa siis
Vierailija kirjoitti:
Itse olen työllistynyt työkokeilupaikkaan ja läheinen sai työkokeilusta tarvittavat kokemuspisteet opiskelupaikan saamiseen. Kumpikin tykkäsimme kovasti paikoistamme ja meidät otettiin porukkaan mukaan työyhteisön jäseninä niin kuin muutkin
Pelkkää hyvää sanottavaa siis
Miksi tuollaisia tarinoita näkee vain netissä? No siksi kun ne ovat niin harvinaisia. Tämä siis ihan sillä oletuksella että toi on totta.
Mä olin työkokeilussa löytöeläintalolla. En odottanut, eikä työkkärikään odottanut että pääsisin töihin, mutta oli mukavaa. Vähän kuin vapaaehtoistyötä 9e/päivä.
Kun minä olin nuori, maksettiin kyllä oikea palkka työstä kuin työstä. Jossakin vaiheessa se muuttui pelleilyksi. Silloinen työministeri, en muista sen naisministerin nimeä sanoi katuvansa työkokeilu-keksintöä, koska se johti väärinkäytöksiin. Oliko Tarja Filatov.
Up