IS: Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista
Afrikan tähti -lautapelit aiotaan kerätä pois Turun päiväkodeista.
-Meillä ei ole syytä olla sellaisia versioita varmaan päiväkodeissa, jotka ylläpitävät sellaista maailmankuvaa, jota me emme halua ylläpitää, Piia Elo (sd) kertoo
Pelin on sanottu toistavan ras istisia ja kolonialistisia stereotypioita Afrikan siirtomaa-ajalta.
Elo kertoo, että keskustelut käynnistyivät alun perin Turun kaupungin varavaltuutettu Paco Diopin aloitteesta (vas).
Kommentit (3244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä pyydän että lopettaisitte muista ilkeästi valehtelun että maan tulehtunut tilanne saatais rauhotuun ja se on sinulle öyhötystä?
Sinä olet syöpä".
Sinä yrität puhua järkeä venäläisille trolleille jotka persut on palkannu luomaan eri puraa suomeen, kun ovat niin isänmaallisia ja silleen.
Nämä pyccat on teflonia normaalille järjelle, tuhlaat aikaasi.
Ja yllä meillä on varsinainen "tolkun vassari". Noin harhaista juttua voisi kuvitella olevan vain mielisairaalan suljetulla osastolla.
Suojelupoliisi on sinun mielestä "mielisairaalan suljetun osaston" tasoinen lähde?
Kerrohan missä
Itseasiassa se oli timo soini joka sen myönsi että persut käyttää noita.
Puolueesta pois potkittu Timo Soini onkin niim perkeleen luotettava lähde. :D
Seksikäs suklaa antoi määräyksen: afrikan tähteä saa pelata vain mökillä! Itähelsinki pidettävä vapaana afrikantähdestä vapaana. Et siinä teille senkin suomijuntit
Tässähän alkaa kohta raziztiksi muuttumaan.. 😁
Vierailija kirjoitti:
Kielletään kaikki perisuomalainen! Sitten meillä on varmaan hyvä olla.
Sinäpäs sen sanoit.
"Juupajuu. Ei taida tuo matikka olla siis öyhövassarin vahvimpia puolia."
Kyllä, kaikki paha mitä sinä teet on minun vastuulla koska olen vaan niin viallinen että sinä et voi lakata tekemästä pahaa ja valehtelemasta, selvä!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kaikki paha mitä sinä teet on minun vastuulla koska olen vaan niin viallinen että sinä et voi lakata tekemästä pahaa ja valehtelemasta, selvä!
Ja nyt se uhriutuu kun jäi alakynteen.
Kotouttamisessa pitäisi korostaa "maassa maan tavalla tai maasta pois" -periaatetta.
"Puolueesta pois potkittu Timo Soini onkin niim perkeleen luotettava lähde. :D"
Kyllä se ilmeisesti on kun kukaan ei sitä kiellä.
Vierailija kirjoitti:
Seksikäs suklaa antoi määräyksen: afrikan tähteä saa pelata vain mökillä! Itähelsinki pidettävä vapaana afrikantähdestä vapaana. Et siinä teille senkin suomijuntit
Tässähän alkaa kohta raziztiksi muuttumaan.. 😁
Multakin löytyi vaatekaapin hyllyltä moinen rikoksentekoväline. Lieneekö se säteillyt rassesäteilyä kaikkiin naapureihinkin tässä parin vuosikymmenen mittaan kun se on tuolla hyllyllä pölyyntynyt.
Viaton peli, jossa en näe mitään moraalisesti arveluttavaa. Naurettavaa luopua kaikesta, mihin on täällä vuosikymmenten saatossa totuttu ja hyvänä pidetty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jäänyt alakynteen vaan vttuilen sulle sun typerästä logiikasta, sattuuks olla noin tyhmä ja vihainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jäänyt alakynteen vaan vttuilen sulle sun typerästä logiikasta, sattuuks olla noin tyhmä ja vihainen?
Mistä lähtien uhriutumisulina on ollut vttuilua? :D
On täällä ongelmat! Voi yessus sentään!
Vierailija kirjoitti:
"Puolueesta pois potkittu Timo Soini onkin niim perkeleen luotettava lähde. :D"
Kyllä se ilmeisesti on kun kukaan ei sitä kiellä.
Pitääkö katkeroituneen plösön röhkimiseen kiinnittää mitään huomiota, hänen elämäntehtäväkseen on tullut yritys tuhota persut.
Saako täällä kohta enää paskallakaan vessassa käydä, vai loukkaako sekin jotenkin vihervasuja?
"
Suojelupoliisi on erikseen maininnut vauvan äärioikeiston vaikutuskanavana ja samat sällit laulaa täälä kremlin virttä jotka levittää tätä vihan ja eripuran sanomaa.
Ei vaadi erityisen monimutkaista matikkaa laskea 1 + 1 = 2"
Ai nytkö matematiikka ja päättely onkin pop? Puhutaanko hetki kansojen ÄO-eroista?
Kyllä ylpeänä äänestän vasemmistoa, kun katson mitkä ovat heidän päivittäiset saavutukset politiikan pöydissä, enkä sitä mikä sieltä esiin nostetaan.
Lukekaa itse. Kannattaa👍
Aina tähän maahan on tultu ja sanottu miten täällä pitää elää. Nyt te rasistit ette taivu ku sanoja on afrikasta läpsytellyt pacolainen-
Voisiko tämä tolkun vasemmistolainen vihdoinkin vastata ja kertoa että radikalisoiko Aftikan tähti häntä ja hänen kavereitaan?
Totta. Aina on joku vegewokeuikuttaja heittelemässä rasismikorttia joka suuntaan. Järki käteen.