Lempijuustosi leivän päälle
Haluttaa testata erimakuja koska näyttää olevan tarjolla paljonkin vaihtoehtoja.
Meillä yleensä pyörii samat maut, tutut ja turvalliset oltermannit, kotimaista-juusto ja joķu gouda.
Nyt ostin mustaleimaa ja se nyt on maku jota ei halua joka päivä, jotenki liian tujua.
Kommentit (65)
Lampaan maidosta tehty perinteinen Casu marzu-juusto.
Emmental. Kotimaantuotannosta punainen tai musta, ulkomaisista keskikypsästä kypsään.
mutta tämä riippuu myös siitä, millaisen leivän päälle sitä laitetaan. Vahvanmakuiset leivät (mausteleivät, perunalimppu, tosi hapan hapankuuriruisleipä) sopivat paremmin jonkun miedomman juuston, kuten kermajuuston tai edamin kanssa.
Itse valitsen usein Oltermannin Port Salutia. Se on ollut mulla iät ajat suosikki palajuustonakin, mutta monesti se on ollut turhan hintavaa. Eihän nuo siivut ihan palajuuston veroisia ole, mutta on mukavaa, että noihin siivuihinkin on tullut makuvaihtoehtoja tavallisen Oltermannin lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Polar10 on oikein hyvä.
Polareista on ainoa kelvollinen täysrasvainen versio. Sekä 15 että 10 ovat överisuolaisia kengänpohjaköntsiä. Jos pitää vähentää rasvaa, käy se sillä tavoin helposti, että syö vähemmän juustoa.
Salaneuvos on suosikki, mutta on kallis ja rasvainen, joten arkisin Oltetmannin kevyt versio
Mun lempijuusto ei ole tarkoitettu leivän päällisiksi.
mutta jos leipää mussuttaisin niin ihan perus edam kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Lampaan maidosta tehty perinteinen Casu marzu-juusto.
Hih🤭
Valion Luomu kermajuusto tällä hetkellä suosikkini. Pitkään ostin Oltermannia, mutta se ei enää ole yhtä hyvää kuin ennen. Toinen suosikkini on pitkään ollut Salaneuvos.
Vierailija kirjoitti:
Salaneuvos on suosikki, mutta on kallis ja rasvainen, joten arkisin Oltetmannin kevyt versio
Tuo on kevyenä aivan kamalaa överisuolaista köntsää, pari kertaa olen erehtynyt ostamaan. Se on Salaneuvoksen irvikuva. Mieluummin syön tavallista Salaneuvosta vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Keisarinna.
Yksi parhaista, mutta liian kallis ainakin arkeen.
Silloin kun oli vielä vanhaa kunnon pallo edamia niin käytin. Sen jälkeen kaikki muuttuu valiolla laktoosittomiksi kumijuustoiksi enkä halua syödä 40+ rasvaprosentti juustoja. Polarit sun muut on turhia, en syö enää arkisin juustoja. Vain pizzassa.
Eniten ostamme Oltermanni 17% ja Kadett 5% juustoja. Tuo Kadett on mukavan maukas.
Ritari on todella hyvää. Maukasta ja täyteläistä kermajuustoa, mutta niin rasvaista ja myös kallista, että harvoin tulee ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polar10 on oikein hyvä.
Polareista on ainoa kelvollinen täysrasvainen versio. Sekä 15 että 10 ovat överisuolaisia kengänpohjaköntsiä. Jos pitää vähentää rasvaa, käy se sillä tavoin helposti, että syö vähemmän juustoa.
Polar 5% rasvaa on paras. Proteiinia siinä on 34%.
Sininen emmental tai polar15.