Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Suomeen pettyneet irakilaiset ovat alkaneet palata kotiin

Vierailija
04.01.2025 |

"Käynnissä on uudenlainen muuttoliike. Suomesta kansalaisuuden saaneet irakilaiset ovat alkaneet palata vanhaan kotimaahansa. Moni heistä on pettynyt Suomeen."

https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000010879944.html

Kommentit (459)

Vierailija
441/459 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku puhui eläkkeestä. Tuskin sitä enää noihin kehitysmaihinkaan maksetaan sen enempää kuin Espanjaankaan mikäli työuraa Suomessa ei ole. Tämähän se oikea syy oli lopettaa kansaneläkkeiden maksu muualle kuin muistaakseni Australiaan, Sveitsiin ja muutamaan muuhun läntiseen sivistysmaahan.

Sitä maksetaan aivan kuten aiemminkin muihin kuin EU-maihin. Maksu loppui vain EU-maihin.

Sitä maksetaan niihin maihin jotka ovat tehneet Suomen kanssa sopimuksen ja molempiin suuntiin kulkevan eläkkeen 

Esim. Suomessa asuvalle australian kansalaiselle maksetaan suomeen sosiaalitukeen perustuvaa kansaneläkettä, samoin toisin päin 

Vierailija
442/459 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako irakilaista tänään on lähtenyt?

Toivottavasti monta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/459 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko yllättynyt.  Kun maa on kylmä, tuet vähenee ja tämä jengi ei ollutkaan niitä aivokirurkeja tai koodari insinöörejä.

Niiden duunit jää pizzaa keebabi ja wolt kuski.   Eli kauniisti vain alkoholisti valkoinen mies on hiararkiassa matalammalla.

Artikkelia varten haastatellut paluumuuttajat ovat ammatiltaan toimittaja, lakimies ja startup-yrittäjä. 

Eikö loppututkinto Bagdadin yliopistosta olekaan kova sana Suomessa? Harmi.

Toimittaja, lakimies ja startup-yrittäjä, eihän noista ammateista mikään vaadi loppututkintoa ei edes luku/kirjoitustaitoa. 

Vierailija
444/459 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma kela korvaus oli niin pieni, että tuli halu muuttaa takaisin..

Vierailija
445/459 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin henkilö on turvan hakija, valituskierteineen, he eivät ole kelan piirissä. Saavat tosi pienen rahan ja vain välttämättömän terveyden huollon. 

Ei pidä paikkaansa Helsingissä jossa kaupunki maksaa kaiken mitä keksit pyytää terapeutista lähtien.

Suomalasille ei ole juuri mitään palveluja enää, kunniakansalaisille kaikki. Milloin tämä päälle sylkeminen loppuu!? Hki viherkaupunki.

Vierailija
446/459 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät integroidu, meidän on integroiduttava heihin.

Vierailija
447/459 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon!

Itse jouduin kerran silmäsotasille nuoren tummihoisen kundin kanssa, joka yritti hiillostaa minua ojaan kävelemään pyorällä, ajoi pyörällä minua vastaan, kävelin tienreunassa, silti tämä ajoi lähelle ja teki pyörällä päälleajo eleen, mutta minä katsoin sitä silmiin todella tiukasti koko ajan hievahtamattakaan, Se sit loputa nyökkäsi minulle, mitä? , mitä se sitten tarkoitti, en tiedä, Alistuko vai mikä merkitys silä nyökkäyksellä oli?

Oletko nainen vai mies? Opettajana olen kokenut ainaisen alistavan suhtautumisen naiseen, niin oppilaiden kuin vanhempien taholta. Kuulemma miehet eivät pääse vähemmällä, seuraa vääräuskoisen haastaminen ja alistaminen tai ainakin yritys.

Vierailija
448/459 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa. Älkää koskaan tulko takas Eurooppaan.

Vierailija
449/459 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko yllättynyt.  Kun maa on kylmä, tuet vähenee ja tämä jengi ei ollutkaan niitä aivokirurkeja tai koodari insinöörejä.

Niiden duunit jää pizzaa keebabi ja wolt kuski.   Eli kauniisti vain alkoholisti valkoinen mies on hiararkiassa matalammalla.

Artikkelia varten haastatellut paluumuuttajat ovat ammatiltaan toimittaja, lakimies ja startup-yrittäjä. 

Eikö loppututkinto Bagdadin yliopistosta olekaan kova sana Suomessa? Harmi.

Toimittaja, lakimies ja startup-yrittäjä, eihän noista ammateista mikään vaadi loppututkintoa ei edes luku/kirjoitustaitoa. 

Tiedättekö, kuinka helpolla on maailmalla saada väärennettyjä papereita? Hämmästyisitte.

Vierailija
450/459 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku Riikka ottaa 20 000 000 000€ lisää uutta velkaa niin saadaan KelaGoldcardit ladattua lähtijöille täyteen.Ja  lapsilisät perään.......

Vierailija
451/459 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossutuet juoksevat Irakiin, kun osoite on edelleen täällä.

Kykenivät kyllä eläkkeet leikkaamaan ulkomailla asuvilta suomalaisilta mutta tälle eivät voi mitään.

Vierailija
452/459 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi voisi ottaa mallia Tanskan demareilta, siellä ostan olla jämäkkiä.

Vierailija
453/459 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon!

Itse jouduin kerran silmäsotasille nuoren tummihoisen kundin kanssa, joka yritti hiillostaa minua ojaan kävelemään pyorällä, ajoi pyörällä minua vastaan, kävelin tienreunassa, silti tämä ajoi lähelle ja teki pyörällä päälleajo eleen, mutta minä katsoin sitä silmiin todella tiukasti koko ajan hievahtamattakaan, Se sit loputa nyökkäsi minulle, mitä? , mitä se sitten tarkoitti, en tiedä, Alistuko vai mikä merkitys silä nyökkäyksellä oli?

Oletko nainen vai mies? Opettajana olen kokenut ainaisen alistavan suhtautumisen naiseen, niin oppilaiden kuin vanhempien taholta. Kuulemma miehet eivät pääse vähemmällä, seuraa vääräuskoisen haastaminen ja alistaminen tai ainakin yritys.

Mitä vähemmän ma tuja, sen parempi Suomi suomalaisille.

SDP, Vihreät ja Vasemmisto itkevät äänestäjiensä perään, mutta kaikki muut ovat voittajia ja tyytyväisiä.

Vierailija
454/459 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britannia on kohde.Siellä saa hotellimajoituksen, uuden puhelimen. Rahaa ja asunnon. Ilmaisen  terveydenhoidon. Pääministeri tykkää näistä tulijoista. Saa rai ska ta lapsia, ilman seuraamuksia. Mus limien unelmamaa.

Vierailija
456/459 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetelly et mitä ne luuli löytävänsä kuolevasta maasta? Suomalaisrtki lähtevät. 

Pillua.

Vierailija
457/459 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäähän se rottakin uppoavan laivan kun on ensin syönyt mahansa täyteen...

Vierailija
458/459 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Ausseissa kiinalaiset opiskelijat eivät puhu edes englantia mutta papereiden mukaan sujuva/fluent. Itse kokenut tämän, vaikea opiskella/tehdä töitä... Suomaalaiset ovat niin sinisilmäisiä, että joskus oikein hävettää meidän puolesta.

Vierailija
459/459 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä diili shoppailijoille. Lähes maailman paras passi taskuun, sossutuella leveä elämä kotimaassa ja aina voi palata Suomeen kuppaamaan lisää kuten esimerkiksi hoidattamaan sairauksia veronmaksajien piikkiin. Voitto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi