Mistä hankitte tauluja tms seinälle laitettavia koristeita? Monesti täällä haukutaan ikea yms kun pitää olla persoonallista
Niin mistä sitten niitä persoonallisia hankitte jos sisustusliikkeiden ei ole riittävän persoonallisia? Entäs jos nyt sattuu tykkäämään jostain ikean tai askon sisustustaulusta?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on omista valokuvista teetettyjä tauluja. Valokuvat otin matkalla, joka on edelleen yksi parhaista tekemistäni, ja nuo kuvat muistuttavat minua päivittäin siitä. Lisäksi ovat mielestäni onnistuneita ja kiinnostavia kuvia.
Ja ekan oman asunnon häkkivarastosta löytyneitä opetustauluja. Taulut ovat liki sata vuotta vanhoja, yhdessä on vuosiluku 1927. Esittelevät aiheita, jotka liittyvät keskeisesti yhteen opiskelemaani alaan. Ovat myös kauniita väritykseltään.
Mä kehystin joskus tauluiksi yli 100v vanhan kasvion sivuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on omista valokuvista teetettyjä tauluja. Valokuvat otin matkalla, joka on edelleen yksi parhaista tekemistäni, ja nuo kuvat muistuttavat minua päivittäin siitä. Lisäksi ovat mielestäni onnistuneita ja kiinnostavia kuvia.
Ja ekan oman asunnon häkkivarastosta löytyneitä opetustauluja. Taulut ovat liki sata vuotta vanhoja, yhdessä on vuosiluku 1927. Esittelevät aiheita, jotka liittyvät keskeisesti yhteen opiskelemaani alaan. Ovat myös kauniita väritykseltään.Mä kehystin joskus tauluiksi yli 100v vanhan kasvion sivuja.
Sekö on sun mielestä hieno taulu? Joku opetuskasvio? Haluatko, että om koti näyttää luokkahuoneelta?
Jos oikein kitschiä etsit niin Kasvihuoneilmiö on käymisen arvoinen paikka jos reitti sattuu kulkemaan Turunväylää pitkin. Siellä on vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ekan oman asunnon häkkivarastosta löytyneitä opetustauluja. Taulut ovat liki sata vuotta vanhoja, yhdessä on vuosiluku 1927. Esittelevät aiheita, jotka liittyvät keskeisesti yhteen opiskelemaani alaan. Ovat myös kauniita väritykseltään.Mä kehystin joskus tauluiksi yli 100v vanhan kasvion sivuja.
Sekö on sun mielestä hieno taulu? Joku opetuskasvio? Haluatko, että om koti näyttää luokkahuoneelta?
Joo, oli ne mun mielestä ihan kivoja. Mutta vastaa sinäkin kysymykseen sen sijaan että räkytät muiden vastauksille.
Gallerioista ja matkoilta, lisäksi teen itse keraamisia seinäreliefejä. Isoisäni on valokuvannut koko ikänsä ja olemme valikoineet hänen kuvistaan muutamat seinälle isoina tauluina. Vintagena vanhoja julisteita voisin myös kelpuuttaa seinälle. En itse ostaisi koskaan mitään väripläjäys tilaustaideteosta instataiteilijalta tai valmiita julisteita Ikeasta tai muusta krääsäkaupasta.
Ihan sama
Kunhan kodissaan itse viihtyy niin se on hyvä.
Minulle sattui hassu tapaus kun nykyinen puolisoni kehui ensimmäiset 2 kuukautta miten hieno talo minulla on ja miten hyvin kaikki sointuu yhteen, mutta kun kerroin että ex naiseni on sisustanut kaiken ihan tapetteja myöten niin yhtäkkiä hän halusikin tehdä kaikenlaisia muutoksia. Mm makuihuoneesta meni kaikki uusiksi jopa sänkyä myöten jne. Naisten mielen ailahteluja on välillä vähän vaikea ymmärtää.
Mulla on myös, kuten jollain aiemmallakin, omista valokuvista tehtyjä tauluja. Sellaisia kevyitä vaakasuuntaisia pitkulaisia alumiinitauluja. Oli kyllä yllättävän vaivalloista löytää kuva joka sopi sekä visuaalisesti että resoluutiospeksien osalta haluamaani kokoon ja muotoon, ja lisäksi epäilytti monta kertaa että riittääkö mun visuaalinen silmä nyt valitsemaan, muokkaamaan ja rajaamaan tämän niin että näyttää hyvältä. Mutta olen lopputuloksiin tyytyväinen. Kannattaa muistaa, että kuvista voi muokata myös mustavalkoisia ja kokeilla, miltä siten näyttäisi. Ainakaan mun sisustusväreihin ei sopisi sellaiset kuvat joissa on paljon "ihonväriä", joten jos kokisin pakkoa laittaa seinälle hää- tai vauvakuvan niin harkitsisin juurikin mustavalkoisia versioita. Ja kuvathan voi toki myösolla täysin "geneerisiä" reissumaisemia jos niin haluaa.
Minulla on seinällä omia alastonkuvia, ukkokin tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Ostan itseäni kiinnostavan palapelin, teen sen levyn päällä, toinen levy päälle - kääntö ja liimaus. Kehykset jostain rimasta jiirisahalla.
Minä olen tehnyt samaa niin, että olen teettänyt sen palapelin itse ottamastani valokuvasta. Löytyy seiniltä myös muuten kuvistani teetettyjä tauluja, mutta palapeleissä on jotenkin vielä pykälä ekstraa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on seinällä omia alastonkuvia, ukkokin tykkää.
Eikö lapset säiky tuheroa?
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein kitschiä etsit niin Kasvihuoneilmiö on käymisen arvoinen paikka jos reitti sattuu kulkemaan Turunväylää pitkin. Siellä on vaikka mitä.
Hyvin soveltuvat kerrostalo kämppään 😂 Eikä tuo ole edes turunväylällä vaan 110 tien varressa Palomäentiellä.
Mutta ei siitä sen enempää. Mitäpä muuta vantaalle kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin soveltuvat kerrostalo kämppään 😂 Eikä tuo ole edes turunväylällä vaan 110 tien varressa Palomäentiellä.
Mutta ei siitä sen enempää. Mitäpä muuta vantaalle kuuluu?
Tuon tien nimi tulee entisen omistajan Elisa Palomäen nimestä joka teki itsemurhan tuossa kiinteistössä. Hänet löydettiin siitä pianon edestä lattialta. Minulle tulee aina hyytävä olo sen pianon kohdalla.
Minulla on olohuoneessa itsestäni teettämä öljyvärimaalaus. Todella näyttävä katseen kääntäjä.
Minulla on maalaamiani tauluja seinällä. Kirppikseltäkin löytyy kivan näköisiä tauluja. Jos on rahaa, niin galleriat ja taideverkkokaupat on hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Gallerioista ja matkoilta, lisäksi teen itse keraamisia seinäreliefejä. Isoisäni on valokuvannut koko ikänsä ja olemme valikoineet hänen kuvistaan muutamat seinälle isoina tauluina. Vintagena vanhoja julisteita voisin myös kelpuuttaa seinälle. En itse ostaisi koskaan mitään väripläjäys tilaustaideteosta instataiteilijalta tai valmiita julisteita Ikeasta tai muusta krääsäkaupasta.
Instataiteilija on aika laaja käsite. Sieltä löytyy maailman kuuluja taiteilijoita aina kotikutoisiin harrastajiin. Instagram on markkinointikanava. Kaikki on siellä.
Vastasin jo aiemmin googleen hakusanaksi Osta taidettasieltä pääsee eri nettigallerioihin, joissa myy eri ihmiset omatekemää taidetta.
Mitä vielä haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vastasin jo aiemmin googleen hakusanaksi Osta taidettasieltä pääsee eri nettigallerioihin, joissa myy eri ihmiset omatekemää taidetta.
Mitä vielä haluat?
23 vastaus..ei toimi lainaus nyt näemmä..
Vierailija kirjoitti:
Taidegallerioista ja suoraan taiteilijoilta.
Helsingissä helppoa kun on taideopiskelijoiden myyntinäyttelyitä yms. Muuten hankalampaa. Galleriat ovat kalliita. Suoraan nuorilta taitelijoilta saa halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vielä haluat?
23 vastaus..ei toimi lainaus nyt näemmä..
Siis 25
paska palsta ja hyvin toimii
Matkoilla ollessani aikoinaan kävin Lontoon ja Pariisin ym. isompien kaupunkien toreilla joilla myytiin taidetta, hopeaa, koruja, antikvaarisia kirjoja... kirppareiksi niitä en sanoisi, ei siellä ollut vanhoja käytettyjä rättejä ja rikkinäisiä astioita ym. pascaa. Sieltä ostin vuosia ja nyt en eläkkeellä tarvitse enkä halua mitään kotiini. Kyllähän nuo Ikean ja Jyskin ym. seinätaulut ovat yksinkertaisesti rumaa tusinatavaraa.