Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyvää ja huonoa on näyttää ikäistään huomattavasti nuoremmalta?

Vierailija
04.01.2025 |

Kertokaas havaintojanne!

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ois ihan fine näyttää ikäistäni nuoremmalta tuntemattomille, jos ne tietäis mun oikean iän, mutta jos joku random luulee mua noin 23-vuotiaaksa vaikka oon 30, niin ei hän silloin ajattele "ompas nuoren näköinen 30-vuotias" vaan pitää mua n. 23-vuotiaana ainakin alitajuisesti enkä nää siinä henk.koht. mitään tavoiteltavaa, päin vastoin itseäni se häiritsee. Tulen ihan mieluiten arvioiduksi suunnilleen ikäisekseni.

Vierailija
62/89 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kasva aikuiseksi!" -No en v*ttu kasva. Vastuullinen aikuinen on jo niin paljon käytetty että se on menettänyt jo merkityksensä. Miehet on ikuisia pikkupoikia. "Pojat on poikia" -Antaa miesten elää omassa maailmassaan ja prinssojen leikkiä nukkekotia. Insinöörit ovat rakentaneet tämän maailman ja naiset huolehtii sisustuksesta. Meille miehille teknologia on ikuinen temmellyskenttä ja koemme suurta mielenkiintoa saada leikkiä ja temmeltää siellä paossa prinssessojen aiheuttamaa älämölöä jossa ei ole mitään tolkkua. Miesten maailmassa rakennetaan jotain uutta kun naisten maailmassa puretaan hyväksi havaittuja konservatiivisia malleja jotka ovat kiveen kirjoitettuja ja vankkoja kestäviä rakennelmia joita ei tuulenpuuskahdukset kaada. Sellainen pitsinypläys on täysin älyvapaata ja tunteissa vellominen on karmeaa katsottavaa. Ongelmat on tehty ratkottaviksi ja tämän pojat tiedostavat. Tytöt heittää bensaa liekkeihin ja suurentelee asioita päässään. Miehet näkevät ympäristössään mahdollisuuksia ja ideoita kun naiset näkee poikien sottaisuuden ja leikkimielisyyden mielikuvituksettomuutena ja eivät luovuutena. Pojille tulevaisuuden rakentaminen tapahtuu konkreettisella tasolla kun taas tytöille se on kiltintytön syndrooman aiheuttamaa tarvetta olla parempi kuin muut olemalla niin tunnollinen ja perfektionistinen että pää ei kestä sitä loputtomiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 18-v mua usein luultiin vanhemmaksi, tyyliin 24-vuotiaaksi. Mulla oli silloin mustat hiukset ja goottityyli. Nykyään mua luullaan 27/28-vuotiaaksi (olen 36) ja se ottaa kyllä päähän kun oletetaan että olen elämän suhteen kokematon ja jotenkin naiivi. Mun veli tosin on 2 vuotta vanhempi eikä häntäkään uskoisi lähes 40-vuotiaaksi. Ikuinen babyface syndrooma on meillä 

Vierailija
64/89 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä jos tekee välillä työtä jossa työkaverit on 20 vuotta minua nuorempia. Ei nolota olla vanha, kun ihmiset ei tajua sitä.

Lasten saaminen vanhana ei ole niin iso ihmettelyn aihe kuin voisi olla, kun näyttää nuorelta. Jos ikä tulee puheeksi, siitä kyllä tulee päivittelyä.

Vierailija
65/89 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäistäni selvästi nuoremmat miehet ovat lähestyneet minua kiinnostuneina ja kohteliaina. Se on ollut vähän noloa kun heille on selvinnyt, että olen ihan eri ikäluokkaa ja perheellinen ihminen. Teini-ikäisenä ja parikymppisenä kärsin siitä, kun minua luultiin ikäistäni huomattavasti nuoremmaksi. Koin, ettei minua otettu aina ihan vakavasti. Kompensoin tätä olemalla vakava ja asiallinen. Nyt viisikymppisenä nuoremmat jotkut miehet katsovat ja ottavat kontaktia. Jotkut naiset eivät meinaa millään uskoa ikääni. Samaa hämmästelyä olen kuullut koko ikäni, mutta nykyään se ei tunnu enää pahalta, vaan oikeastaan ihan mukavalta. Olisi kyllä kiva, jos ihmiset antaisivat muiden olla sellaisia kuin ovat, ilman hämmästelyä ja päivittelemistä.

Vierailija
66/89 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa ainakin se että jos palstalla kysellään ja on selkeästi nuoremman näköinen niin tulee liuta alapeukkuja. Tilanteet on olleet lähinnä koomisia ja suhtaudun niihin itsekin huumorilla. Biologinen ikä on mikä on, ryppyjä tulee jos on tullakseen, minulle ainakin on tullut. Kiitollinen olen jokaisesta päivästä. Ja jos joku osaa vinkata hyvän ja arkisen konstin millä saa todennäköisesti lisää terveitä päiviä niin otan sen ilolla vastaan. 

Omat jutut on se että ulkoilen, juon paljon vettä, yritän nukkua (vaikeita vuosia on ollut tämän suhteen). Ihonhoito on pesuneste ja perusvoide, hiukset sävytän kaupan värillä. En käytä meikkiä, iho ärtyy enkä jaksa. En polta tupakkaa enkä juo humalaan. Ruokailussa voisi parantaa. 

Vierailija
67/89 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No takuuvarmaa huonoa on se että, joku päivä näytät ihan varmasti ikäiseltäsi, tuli se päivä ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
68/89 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös miehet voi näyttää ikäistään nuoremmilta.

Kyllä, mutta harvinaisempaa se on, johtuen ihan biologisista syistä eli miehen nopeammasta vanhenemisesta. Usein vielä saattaa mennä niin, että mies voi näyttää ikäistään nuoremmalta noin kolmekymppiseksi asti, sitten neli-viisikymppisenä ikäistään vanhemmalta. Naisilla menee päinvastoin. Itse pääsin 16-vuotiaana baariin ja moni luuli 10 vuotta vanhemmaksi. Kolmen-neljänkympin kieppeillä alettiin luulla nuoremmaksi.

Tutkimusten mukaan suomalainen mies on kehon iältä 4-16 vuotta vanhenpi kuin samanikäinen nainen ja tähän ei ole laskettu mukaan elintapojen vaikutusta, joka vielä lisää miesten nopeampaa vanhenemistahtia.

Vierailija
69/89 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena se söi ammatillista uskottavuutta mutta vanhempana mieluusti näyttää ikäistään nuoremmalta. Valitettavasti ihotyyppini on kuivaanpäin niin ehkä se rutistuu jossain kohtaa.

Vierailija
70/89 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoa ainakin se että jos palstalla kysellään ja on selkeästi nuoremman näköinen niin tulee liuta alapeukkuja. Tilanteet on olleet lähinnä koomisia ja suhtaudun niihin itsekin huumorilla. Biologinen ikä on mikä on, ryppyjä tulee jos on tullakseen, minulle ainakin on tullut. Kiitollinen olen jokaisesta päivästä. Ja jos joku osaa vinkata hyvän ja arkisen konstin millä saa todennäköisesti lisää terveitä päiviä niin otan sen ilolla vastaan. 

Omat jutut on se että ulkoilen, juon paljon vettä, yritän nukkua (vaikeita vuosia on ollut tämän suhteen). Ihonhoito on pesuneste ja perusvoide, hiukset sävytän kaupan värillä. En käytä meikkiä, iho ärtyy enkä jaksa. En polta tupakkaa enkä juo humalaan. Ruokailussa voisi parantaa. 

Jatkuvasti kertyy lisää tutkimusnäyttöä lihasten merkityksestä. Kyse ei ole pelkästään konkreettisesta lihasvoimasta vaan lihaskudos esimerkiksi auttaa säätelemään kehon sokeriaineenvaihduntaa, mikä vaikuttaa kaikkeen terveyteen. Vahvat lihakset korreloivat myös myöhemmän dementian kanssa. Eli jos haluaa pysyä kunnossa ja terveenä, lihaskuntoliikunta ja ihan kunnon painojen nosto on parasta, mitä ihminen voi tehdä. Riittävä proteiinin saanti on myös oleellista.    

Vierailija
71/89 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäistäni selvästi nuoremmat miehet ovat lähestyneet minua kiinnostuneina ja kohteliaina. Se on ollut vähän noloa kun heille on selvinnyt, että olen ihan eri ikäluokkaa ja perheellinen ihminen. Teini-ikäisenä ja parikymppisenä kärsin siitä, kun minua luultiin ikäistäni huomattavasti nuoremmaksi. Koin, ettei minua otettu aina ihan vakavasti. Kompensoin tätä olemalla vakava ja asiallinen. Nyt viisikymppisenä nuoremmat jotkut miehet katsovat ja ottavat kontaktia. Jotkut naiset eivät meinaa millään uskoa ikääni. Samaa hämmästelyä olen kuullut koko ikäni, mutta nykyään se ei tunnu enää pahalta, vaan oikeastaan ihan mukavalta. Olisi kyllä kiva, jos ihmiset antaisivat muiden olla sellaisia kuin ovat, ilman hämmästelyä ja päivittelemistä.

Sama. Mua just kuviteltiin isommissa pibbaloissa kaverini lapsen tyttöystäväksi. Minua yli 20 vuotta nuoremman miehen. Enää ei haittaa, ikää on niin paljon, että imartelee.

Vierailija
72/89 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei varmasti taaskaan usko kukaan. Mun paras kaveri 51v äijä. Käy kosmetologilla ja käyttää hitokseen kaikkia juttuja.. 

No hän on sinkku. Hänestä kiinnostuu 28-33v naiset.  Hän ei tälläistä enää halua koska ex.änsä oli 29 ja hän ymmärtää realiteetit. No eikös luulisi olevan helppoa otttaa vaan oma ikäisen naisen tai muutaman vuoden nuoremman?

Eipä onnistu kun naisille tulee joku alemmuuskompleksi ja ajatus että kaveri pettää varmasti, nuorien naisten kanssa.

Vierailija
73/89 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tytöttely on ainut huono puoli. Muuten on kivaa näyttää nuorelta. Toki tässä alamäki on alkanut, kun 40v tuli viime vuonna täyteen. Kukaan ei koskaan usko, että olen näin vanha ja mun mielestä se on vaan positiivista. 

Sama. Täällä nyt muutaman vuoden yli 40 ja nyt on tullut ihan hienoisia juonteita. Muut sanoneet että mulla ei ole, mutta kyllähän ne nyt itse peilistä huomaa. Jollain tavalla vähän masentavaa että kyllä se ikääntyminen ditten kuitenkin sieltä pikkuhiljaa tulee, kun aiemmin siltä vaan itse säästyi.😅 Onneksi tässä on aikaa totutella, ja muutoksen huomaa nyt lähinnä radikaalimmin kuvista, kun katsoo että oli liki 30 v asti ihan teinin näköinen.

Vierailija
74/89 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallisia tilanteita ja uskottavuusongelmia ainakin. Ja itse näyttäisin mieluummin kauniilta ja oman ikäiseltä kuin tällaiselta rumalta vauvanaamalta.

N43

Vierailija
75/89 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri mitään kuin se , että sua tytötellään ja vähätellään ettet osaa tai tiedä mitään. Mutta eikö tuo oo naisilla aina ongelma joten itse en jaksa siitä kauhesti välittää jos joku tuntematon minusta luulee jotain mikä ei pidä paikkansa.

Vierailija
76/89 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsekkaat kasvot, olen lyhyt ja muutenkin pienikokoinen. Minua ei oteta vakavasti ja työyhteisössä minulla on olo kuin olisin vähän kuin joku ihmeen maskotti. Toki olen työyhteisön ainoa nainen ylipäätään, mutta siitä huolimatta. Olen huomannut myös työhaastatteluissa että minua ei oikein oteta vakavasti ja luulen että useampi työpaikka on jäänyt saamatta siksi että olen niin lapsekas, tai en tiedä, mutta haastatteluihin olen päässyt vaativiinkin tehtäviin, joihin osaamiseni sopisi hyvin, mutta jo haastattelussa on tullut sellainen olo että minut kohdataan kuin pikkutyttö. Tytöttelyä saan myös kuulla, mutta minä sitten vain pojattelen takaisin. 

Kun minulla oli vauva niin sain monesti kuulla vanhemmilta rouvilta taivastella siitä kuinka lapset tekevät lapsia. Nykyään minua usein luullaan poikani isosiskoksi ja esim kun vein lasta hammaslääkäriin niin hammaslääkäriin tivasi 10v lapselta että eikö vanhempi ole mukana...

Vierailija
77/89 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 33-vuotias kun menin töihin yhteen työpaikkaan ja työpaikan hieman vanhempi nainen esitteli minut muille tyttösenä. Jos olisin ollut vaikka 4 lapsen äiti (eikä hän edes tiennyt sitä) olisiko sama tapahtunut? 0_o

Vierailija
78/89 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-33 vuotianaa jatkuvasti erehdytty luulemaan nuoremmaksi, mutta nyt kohta 35v tuntuu että alan näyttämään ikäiseltäni ja alan vanheta. :D

Vierailija
79/89 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ollut ihanaa vanheta, teen itsestäni tarkoituksella vanhemman näköisen. Mitä vanhemmalta näytän, sitä pienempi osa miespopulaatiosta jaksaa tulla ruinaamaan. Kovin paljon nuoremmat ovat jääneet pois. Nuorena ihan kaiken ikäiset häiriköivät. 

Vierailija
80/89 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tosi pitkä mutta minua on aina luultu ikäistäni paljon nuoremmaksi. En usko että se johtuu pituudesta että näyttää nuoremmalta, vaan kasvonpiirteistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme