Mitä hyvää ja huonoa on näyttää ikäistään huomattavasti nuoremmalta?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senhän todennäköisesti kaikki tietävät että henkkarit pitää kysyä kaikilta jotka näyttävät alle 30v ikäisiltä?
Se että sulta kysytään henkkareita 27v iässä ei tarkoita sitä että kassa luulee sua alle 18v ikäiseksi vaan voi olla että näytät hänen silmiinsä noin 29v:ltä.
Riippuu ihan kassasta... Itse olin pitkään kassalla töissä ja harvemmin kysyin keneltäkään, joka näytti selvästi yli 23-25-vuotiaalta.
Tai siis edes 23-25-vuotiaalta, puhumattakaan vanhemmista.
Vierailija kirjoitti:
Myös miehet voi näyttää ikäistään nuoremmilta.
Minä näytän. Olen 39v ja papereita kysellään alkossa ja vanhat naiset kutsuu pojaksi. Kummasti tyyli muuttuu , jos annan parran kasvaa viikon. Sitten näytän 60 v raksaukolta. m39
Ei mitään muita haittoja, lähinnä se että kysytään papereita näin 46v tai ollaan yllättyneen näköisiä kun katsotaan jossain yhteydessä henkkareita. Ärsyttävintä on se, että tietyn ikäisen oletetaan näyttävän tietynlaiselta ja pukeutuvan tiettyyn tyyliin.
Nuorempana ehkä haittoja , siinä vaiheessa kun oot 40 ja siitä etenpäin niin haittoja ei ole. Vain hyötyjä
Itse olen 43-vuotias nainen ja näytän kasvoistani ikäistäni nuoremmalta johtuen ihostani joka on luontaisesti rasvainen. Alle 30-vuotiaana inhosin kasvojeni ihoa koska se oli aina rasvainen ja kiilsi jos en tehnyt asialle mitään. Nyt luulen että se toimii ulkonäköni pelastajana, rasvaisuus on tasapainottunut ikääntymisen takia ja tekee ihostani pikemminkin kuulaan näköisen. Minun ei tarvitse edes rasvata kasvojeni ihoa juuri koskaan.
Lisäksi olen hoikka ikäisekseni, joten ei ole kaksoisleukaa tai muitakaan ylipainon rasitteita, joten sekin tekee olemuksestani nuorekkaamman. Minulla on luontaisesti sellaiset lommoposket todella korkeilla poskipäillä, mikä sekin on omiaan nuorentamaan olemustani.
Rasittavinta tässä on se, että tuntemattomat ihmiset eivät selvästikään aina osaa suhtautua minuun. Välillä saan kummia katseita ja välillä vähätellään riippuen tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 vuotiaaksi asti se että oli babyface oli ikävää, naiset ei kiinnostunut, joka kapakassa ja Alkossa kysyttiin paperit.
Sen jälkeen se kääntyi eduksi, alkoi saada nuoria naisia ja tyttöjä. Kaikki tyttöystävät ja lyhemmän suhteen tytöt oli kymmenkunta vuotta nuorempia
Yhä viiskymppisenä luullaan nelikymppiseksi ja yhä naiset ovat paljon nuorempia.
Kyllä, miehilläkin on hyvä jos näyttää nuorelta komistukselta, ei se että näyttää paljon ikäistään vanhemmalta vaikka niin usein sanotaan.
Totta kai. Miehillä vain tuo "huippukausi" kestää pidempään kuin naisilla. Ei kukaan mies tietenkään 80-vuotiaana näytä paremmalta kuin 30-vuotiaana, mutta kyllä se 40-50-vuotiaskin mies voi vielä näyttää varsin komealta, etenkin jos tykkää vähän kypsemmästä lookista. Ja jotkut
Mutta se 40 vuotias mies näyttää paremmalta kuin 30 vuotias tuossa iässä vain jos näyttää ikäistään nuoremmalta
On se kumma kun multa ei kysytty kaupassa papereita koskaan 22v jälkeen, vaikka sain kuulla olevani ikäistäni nuoremnan näköinen ja kun ostin jotain bussi lippuja kysyttiin silloin vielä välillä olisko lastenlippu.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 43-vuotias nainen ja näytän kasvoistani ikäistäni nuoremmalta johtuen ihostani joka on luontaisesti rasvainen. Alle 30-vuotiaana inhosin kasvojeni ihoa koska se oli aina rasvainen ja kiilsi jos en tehnyt asialle mitään. Nyt luulen että se toimii ulkonäköni pelastajana, rasvaisuus on tasapainottunut ikääntymisen takia ja tekee ihostani pikemminkin kuulaan näköisen. Minun ei tarvitse edes rasvata kasvojeni ihoa juuri koskaan.
Lisäksi olen hoikka ikäisekseni, joten ei ole kaksoisleukaa tai muitakaan ylipainon rasitteita, joten sekin tekee olemuksestani nuorekkaamman. Minulla on luontaisesti sellaiset lommoposket todella korkeilla poskipäillä, mikä sekin on omiaan nuorentamaan olemustani.
Rasittavinta tässä on se, että tuntemattomat ihmiset eivät selvästikään aina osaa suhtautua minuun. Välillä saan kummia katseita ja välillä vähätellään riippuen tilanteesta.
Mutta kyllähän ihmiset luusto muuttuu ikääntyessä. Nenä ja korvat kasvaa ja kasvojen luut, koko rakenne muuttuu. Jos nuorelle lisätään ryppyjä, ei hän automaattisesti näytä vanhalta, koska hänellä on nuoren luusto kasvoisa. Jos vanhempi ihminen on täysin rypytön, hän ei näytä nuorelta vaan vanhalta (niinkuin esim madonna)
Vierailija kirjoitti:
Harva enää 55v iässä näyttää ikäistään nuoremmalta.
Mua luuli monet vielä 55 vuotiaanakin nelikymppiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Nuoremmalta näyttäminen ei tarkoita samaa kuin nuorelta näyttäminen... Ei 55-vuotias tietenkään "nuorelta" näytä, mutta voi hyvinkin näyttää nuoremmalta. Tämä on suhteellista.
Vierailija kirjoitti:
Myös miehet voi näyttää ikäistään nuoremmilta.
Kyllä. Luulin mun työkaveria 20-vuotiaaksi ja hän oli 30 ja istunut koko elämänsä tietokoneen ja elokuvien ääressä (autismi). Harvoin menee noin pieleen mun ikäarviot.
Vierailija kirjoitti:
Lommoposket kyllä vanhentaa.
Täällä kun jotkut ei usko että jotkut voi näyttää ikäistään nuoremmalta, kantsii google "neoteny". Jotkut ihmiset säilyttää lapsuuden piirteet pitkälle aikuisuuteen. Miehet ja naiset. esim voi jäädä huomattavasti isompi kallo.
Vaimo oli 11 vuotta nuorempi, tavattiin kun olin 36 ja vaimo 25. Vaimon ystävät ei koskaan meinanneet uskoa että olen niin paljon häntä vanhempi.
Vaimokin multa joskus kysyi miksi käytän niin nuorelta ikäisekseni. Sanoin että olethan nähnyt mun isäni, sitten hän totesi ettei mun isääkään voisi kyllä ikinä usko niin vanhaksi. Äidillänoli sama ominaisuus, vielä viisikymppisenä nuorwt niset yritti joskus iskeä häntä. Hän valitettavasti menehtyi syöpään kuusikymppisenä.
No vaimon kanss erottiin 8 vuoden avioliiton jälkeen, silloin nelivitosena, eka tyttöystävä vapaille markkinoille paluun jälkeen 24v nainen.
Joskus baareissa nuoret naiset lähentelevät, mutta järkyttyvät kun kerron oikean ikäni, tai eivär usko.
Pelkkää hyvää ainakin minusta, olen reilu nelikymppinen mies, joka näyttää ainakin 15 vuotta ikäistään nuoremmalta. Yksi elämäni kohokohdista olikin kun minulta kysyttiin Alkossa paperit 39-vuotiaana! Toki suurin osa miehistä ei ulkoisesti muutenkaan vanhene enää aikuisiällä ja minusta kaikki ystävätkin ovat näyttäneet aika samalta viimeiset 20 vuotta.
Ainoa pelkoni on, että jos joskus aamulla herätessään huomaakin yhdessä yössä vanhenneensa 20 vuotta, niin mitenkä siihen suhtautuisin?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vanhat akat ja ukot kuvittelee näyttävänsä nuoremmalta kuin on.
Itse kyllä mielestäni näytän ikäiseltäni, mutta muilta saan jatkuvasti kuulla näyttäväni paljon nuoremmalta. Pojat, jotka voisivat olla lapsiani, tulevat iskemään jne.
Keijo-Petteri kirjoitti:
Pelkkää hyvää ainakin minusta, olen reilu nelikymppinen mies, joka näyttää ainakin 15 vuotta ikäistään nuoremmalta. Yksi elämäni kohokohdista olikin kun minulta kysyttiin Alkossa paperit 39-vuotiaana! Toki suurin osa miehistä ei ulkoisesti muutenkaan vanhene enää aikuisiällä ja minusta kaikki ystävätkin ovat näyttäneet aika samalta viimeiset 20 vuotta.
Ainoa pelkoni on, että jos joskus aamulla herätessään huomaakin yhdessä yössä vanhenneensa 20 vuotta, niin mitenkä siihen suhtautuisin?
Kyllähän ne vanhenee, muuten ei ole ihminen vaan joku robotti
Vierailija kirjoitti:
30 vuotiaaksi asti se että oli babyface oli ikävää, naiset ei kiinnostunut, joka kapakassa ja Alkossa kysyttiin paperit.
Sen jälkeen se kääntyi eduksi, alkoi saada nuoria naisia ja tyttöjä. Kaikki tyttöystävät ja lyhemmän suhteen tytöt oli kymmenkunta vuotta nuorempia
Yhä viiskymppisenä luullaan nelikymppiseksi ja yhä naiset ovat paljon nuorempia.
Surullista, että kukaan nainen ei jää rinnallesi. Yksinäinen vanhuus edessä odottaa.
Tässä iässä on iloinen siitä, että on aina ollut rasvainen iho. Tosin jos olisi ryppyjä, saisi bussissa ja metrossa ruuhka-aikaan ehkä joltain herrasmieheltä istumapaikan.