Mitä hyvää ja huonoa on näyttää ikäistään huomattavasti nuoremmalta?
Kommentit (60)
Olen mies ja olen aina näyttänyt selvästi ikäistäni nuoremmalta. Ravintolassa ikäiseni naiset ovat saattaneet pitää liian nuorena. Joskus on väitetty valehtelijaksikin ja pyydetty näyttämään henkkarit. Toisaalta itseäni paljon nuoremmat naiset ovat olleet kiinnostuneita. Jos vain satunnaista seuraa olen hakenut niin olen todennut helpommaksi valehdella ikäni 10v alakanttiin kuin alkaa väitellä ja todistella. Mieluummin näin kuin toisinpäin.
Pyöreät kasvot joista lähtee hitaasti se nuoruuden"läski". Mua kutsuttiin keksinaamaksi tuossa 18v. Sen läskin lähteminen kesti ainakin tuonne 28v saakka. eikä ollut ylipainoa, oli vain kasvoissa jotain rasvaa!
Myös miehet voi näyttää ikäistään nuoremmilta.
Varmaan riippuu siitä, minkä ikäisenä jompaakumpaa tekee.
Huvittavia hetkiä sillä ainakin voi saada aikaan, oli kumpaan suuntaan vain.
Henkkareita kysytään aina mutta niin varmaan kaikilta. T. M33
Huonoja puolia on että nuorena ei pääse alaikäisenä mihinkään ja täysi-ikäisenäkin saa koko ajan näyttää papereita. Vanhempana taas saa koko ajan olla hokemassa että olen minä ihan oikeasti yli neljänkymmenen jotta kukaan ottaisi vakavissaan töissä.
Hyviä puolia ei tule mieleen.
Hyvää varmaan se että nuoremmalta näyttäminen mielletään aikuisilla kohteliaisuudeksi, niin kuin se kertoisi jotain positiivista ulkonäöstä.
Negatiivista se että helposti kyseenalaistetaan ihmisen kokemusta esim työelämässä kun oletetaan että hän ei ole kerennyt tehdä työtä kovin kauaa.
Muuten ainakin naisten kohdalla kyseenalaistan 85% näistä mua luullaan aina ikäistäni nuoremmaksi. Koska ihan yleinen käytäntöhän ikää kysyessä vastata iästä riippuen se 5-10v vähemmän miltä ihminen oikeasti näyttää. Eli jos sua aina pidetään sen 5-10v ikistäsi nuorempana todennäköisesti näytät ihan iläiseltäsi. Ihan niin kuin mäkin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää varmaan se että nuoremmalta näyttäminen mielletään aikuisilla kohteliaisuudeksi, niin kuin se kertoisi jotain positiivista ulkonäöstä.
Negatiivista se että helposti kyseenalaistetaan ihmisen kokemusta esim työelämässä kun oletetaan että hän ei ole kerennyt tehdä työtä kovin kauaa.
Muuten ainakin naisten kohdalla kyseenalaistan 85% näistä mua luullaan aina ikäistäni nuoremmaksi. Koska ihan yleinen käytäntöhän ikää kysyessä vastata iästä riippuen se 5-10v vähemmän miltä ihminen oikeasti näyttää. Eli jos sua aina pidetään sen 5-10v ikistäsi nuorempana todennäköisesti näytät ihan iläiseltäsi. Ihan niin kuin mäkin.
No mulle ne "näytät ikäistäsi nuoremmalta " kommentit ei ole koskaan tulleet kehuina, vaan ihan oikeasti erehdytty luulemaan että olin joku teini joka ei tiedä mitään. Mutta eipä sitä enää päälle 40v tapahtunut.
Olen 63v. Minua on aina luultu nuoremmaksi. En mitenkään yritä.
Huonoa on se että nuoremmat miehet lähestyy.
Toinen on se, kun töissä nyt päivitellään lähestyvää eläkeikääni.
Tämä on aina ollut kiusallista ja noloa. Ihan kuin olisin joku outolintu.
Senhän todennäköisesti kaikki tietävät että henkkarit pitää kysyä kaikilta jotka näyttävät alle 30v ikäisiltä?
Se että sulta kysytään henkkareita 27v iässä ei tarkoita sitä että kassa luulee sua alle 18v ikäiseksi vaan voi olla että näytät hänen silmiinsä noin 29v:ltä.
Olen pari kertaa salaa ostanut lastenlipun kun bussikuski sitä tarjosi
Olen 45 ja luullaan kymmenisen vuotta nuoremmaksi. Tämä on aiheuttanut pelkästään noloja tilanteita. Nuoret miehet lähestyy ja pyytää treffeille. Tulevatkin sitten toisiin ajatuksiin kun kerron että olen 45-vuotias kolmen lapsen äiti. Se tuntuu kurjalta ja häpeän silloin itseäni.
Myös taivastelu oikeasta iästäni jossain isommassa porukassa kaikkien kuullen on kiusallista. Inhoan muutenkin olla huomion keskipisteenä kun olen ihmisenä vetäytyvä ja hiljainen. Miten siihen taivasteluun pitäisi vastata; kiitos että en näytä tyypilliseltä kääkältä joka oikeasti olen?
Muuten tietysti kiva että vanhenee vähän hitaammin.
En keksi mitään huonoa. Olen 34-vuotias mies, joka näyttää ainakin kymmenen vuotta nuoremmalta. Lisäksi olen aika hyvännäköinen. Oletan että etenkin tämän takia pystyn deittailemaan helposti paljon nuorempia naisia, jos niin haluan. Pariutumismahdollisuudet ovat siis vielä pitkään laajat. Ylipäätään nuori ulkonäkö korreloi hyvän terveyden ja geenien kanssa, joten olen näihinkin tyytyväinen. Voisin kuvitella, että on erilaisia työelämän tilanteita, missä liian nuori ulkonäkö vähentää uskottavuutta. Mutta yleisesti ottaen on pelkästään hyvä asia näyttää nuorelta.
30 vuotiaaksi asti se että oli babyface oli ikävää, naiset ei kiinnostunut, joka kapakassa ja Alkossa kysyttiin paperit.
Sen jälkeen se kääntyi eduksi, alkoi saada nuoria naisia ja tyttöjä. Kaikki tyttöystävät ja lyhemmän suhteen tytöt oli kymmenkunta vuotta nuorempia
Yhä viiskymppisenä luullaan nelikymppiseksi ja yhä naiset ovat paljon nuorempia.
Vierailija kirjoitti:
30 vuotiaaksi asti se että oli babyface oli ikävää, naiset ei kiinnostunut, joka kapakassa ja Alkossa kysyttiin paperit.
Sen jälkeen se kääntyi eduksi, alkoi saada nuoria naisia ja tyttöjä. Kaikki tyttöystävät ja lyhemmän suhteen tytöt oli kymmenkunta vuotta nuorempia
Yhä viiskymppisenä luullaan nelikymppiseksi ja yhä naiset ovat paljon nuorempia.
Kyllä, miehilläkin on hyvä jos näyttää nuorelta komistukselta, ei se että näyttää paljon ikäistään vanhemmalta vaikka niin usein sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomattavasti nuoremman näköinen mies. Työelämässä se syö uskottavuutta, kun omalla alallani oletus asiantuntijasta on että näyttää noin 50-60-vuotiaalta ja tietyn näköiseltä. Hyvää varmaan se, että ei ainakaan harmita rypyt tai harmaantuminen.
Mä olen kanssa kokenut että jos on korkeammin kouluttautunut ja vastuullisemmassa ammatissa ikä tuo lähinnä kokemusta ja luotettavuutta. Kukaan ei halua silloin asioistaan vastaamaan ihmistä joka näyttää siltä että on nippanappa kerennyt valmistua.
Alhaisempaa koulutusta omaavissa ammateissa ja työtehtävissä voidaan sitten pitää positiivisena nuoruutta koska ajatellaan tämän ihmisen jaksavan paremmin, olevan energisempi ja työtehtäviin helpommin sopeutuva. Kenties jopa niin että tämä ei vaadi yhtä korkeaa palkkaa kuin se 15v vanhempi.
Mieheni pitää minua erittäin viehättävänä vaikka täällä sanottiin että 30v naine on rupsahtanut. En näytä ikäistäni nuoremmalta, 30 vuotiaat vain näyttää nuorehkoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, miehilläkin on hyvä jos näyttää nuorelta komistukselta, ei se että näyttää paljon ikäistään vanhemmalta vaikka niin usein sanotaan.
Totta kai. Miehillä vain tuo "huippukausi" kestää pidempään kuin naisilla. Ei kukaan mies tietenkään 80-vuotiaana näytä paremmalta kuin 30-vuotiaana, mutta kyllä se 40-50-vuotiaskin mies voi vielä näyttää varsin komealta, etenkin jos tykkää vähän kypsemmästä lookista. Ja jotkut tykkäävät tietenkin samasta myös naisen kohdalla, mutta paljon harvemmat, jos nuorempaakin voisivat saada. Biologiaa vain.
Vierailija kirjoitti:
Senhän todennäköisesti kaikki tietävät että henkkarit pitää kysyä kaikilta jotka näyttävät alle 30v ikäisiltä?
Se että sulta kysytään henkkareita 27v iässä ei tarkoita sitä että kassa luulee sua alle 18v ikäiseksi vaan voi olla että näytät hänen silmiinsä noin 29v:ltä.
Riippuu ihan kassasta... Itse olin pitkään kassalla töissä ja harvemmin kysyin keneltäkään, joka näytti selvästi yli 23-25-vuotiaalta.
Varsinkin täällä. Ja kaikilla on tietysti myös ne kaksi akateemista tutkintoa, omaisuutta ei nyt edes jaksa alkaa luettelemaan. Miehillä on kaikilla 20-50 vuotta nuorempi japanilainen vaimo. Kaikki täällä sanottu on totta!