Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan minulla mielenterveydellisiä ongelmia? Olen aikuinen ja näen usein todella levottomia unia ja saatan myös huutaa ja puhua unissani.

Vierailija
25.11.2024 |

Myös unissakävelyäkin on esiintynyt varttuneemmalla iällä, mutta se on ilmeisesti harventunnu. Näen usein todella sekavia ja tapahtuma rikkaita unia, jotka saattavat aivan yllättäin kääntyä painajaisuniksi.

Töissä muut kertoo ihmeissään joskus uniaan, minä mietin mielessäni, että tuohan kuulostaa ihan perus jokaöiseltä setiltä minulle. Minä olen kyllä aika stressaantunut, mutta olen alkanut miettimään, että onkohan minulla jotain muutakin mielenterveydellistä häiriötä. Olen jo pian keski-ikäinen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi liittyä mielenterveydenhäiriöihin. Pelkän noiden perusteella on kuitenkaan vaikea löytää diagnoosia. Onko tuollaista jatkunut jo lapsuudesta? Jos kyllä niin olet voinut olla jo sairastunut jo varhemmin, kuin olet kunnolla ymmärtänyt.

Vierailija
2/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tai olla olematta. Voisiko pelkkä stressi aiheuttaa tollasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ainakin vältellä päihteitä. Voin kokemuksesta kertoa, että viinan kanssa läträäminen pistää pallon pyörimään tuplakieroksia jos on jo valmiiksi mt epätasapainossa.

Vierailija
4/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin jonkinnäköinen stressihäiriö varmasti on.

Vierailija
5/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kahvi, nikotiini ja alkoholi jos käytät.

Vierailija
6/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla itsenäinen unihäiriö tai sitten liite jostain diagnoosista. Mahdotanta sanoa. Stressi varmasti pahentaa.

Vierailija
7/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vähentää stressiä, jos vain pystyy. Unet voivat kertoa liiasta stressistä. Mielenterveys on siitä hankala, että jos sen kerran menettää, sitä ei saa koskaan takaisin. 

Vierailija
8/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla käytössä esim. melatoniinia? Tai jotain lääkettä uniongelmiin?

Vierailija
9/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniin neurologisiin sairauksiin liittyy unihäiriöitä. ja "outoja" toimintoja.  Kannattaisi ehkä selvittää?

Vierailija
10/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa kun joillakin on luonnostaan tosi vilkas unielämä ja toisilla sen takana voi olla stressiä tai jopa sairauksia.

Vierailija
11/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallista tekemistä vaikka lukeminen ennen kun käy nukkuu, kaikki mitä päivän aikana teet vaikuttaa uniin.

Vierailija
12/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta kahvi, nikotiini ja alkoholi jos käytät.

Alkoholi estää unennäköä. 

Vierailija
13/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Eikö tapahtumarikkaiden unien näkeminen ole ihan normaalia?

Vierailija
14/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ainakin vältellä päihteitä. Voin kokemuksesta kertoa, että viinan kanssa läträäminen pistää pallon pyörimään tuplakieroksia jos on jo valmiiksi mt epätasapainossa.

Alkoholi vie yöunet juodessa ja varsinkin krapulassa. Mitään muuta päihdettä ei kuitenkaan saa käyttää. Ei edes niitä huomattavasti vähemmän haitallisia. Erikoinen logiikka tuossakin.

Vierailija
15/15 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan tervepäinen, mutta mies saa mut ainakin kerran viikossa herättää, kun mäen painajaisia ja hiidan apua. Tytär tulinkerran alakerrasta yöllä veitsen kanssa, kun olin kiljunut apua.