Selkäsärky, mihin särkylääke ei auta yhtään
Onko kyse jostain vakavasta kun särkylääke ei auta?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Parasetamoli ei auta paskaakaan. Ibuprofeeni (m. Burana) auttaa itselläni riittävän hyvin alaselkäkipuihin
En saa syödä ibuprofeenia kun on verenpainetauti. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Parasetamoli ei auta paskaakaan. Ibuprofeeni (m. Burana) auttaa itselläni riittävän hyvin alaselkäkipuihin
En saa syödä ibuprofeenia kun on verenpainetauti. Ap.
Mene lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ole. Mullakin burana+panadol vei vaan pahimman kivun pois ja olin pari päivää todella tuskainen. Lihasperäinen ongelma oli kyseessä. Mitä lääkettä olet ottanut ja kuinka paljon? Onko muita oireita?
Ainoastaan vahvaa panadolia olen ottanut, kun en saa syödä tulehduskipulääkkeitä. Ap.
Mene lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikainen selkäkivun syy pitää selvittää, se voi olla myös sisäelinperäistä kasvainkipua.
Missä sisäelimissä oleva kasvain aiheuttaa selkäkipua?
Aika monissa, lähestulkoon kaikissa. Katsos kun selkäranka ja hermot.
Ja en tosiaan laske leikkiä, vaan puhun kokemuksesta. Luulin pitkään (vuoden ainakin, ellei enemmän) jatkuneita selkävaivojani jo selkärankareumaksi, fasettilukoiksi ja ties miksi; kävin hierojalla joka toinen viikko, ja aina vaan jatkui aamu- ja iltasärky - liike hämäävästi helpotti.
Totuus paljastui ultraäänessä, kun menin valittelemaan vatsakipua: kaikki vatsan imusolmukkeet turvonneet, joista suurin 10*10 cm.
Selkäsärky loppui ensimmäiseen sytostaattiin. Oikeasti.
Jos on hermopinne, kevyt venyttely voi auttaa. Googlaa. Älä venyttele liikaa ettei pahene.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli lymfooma.
Missä kohtaa särkee ja miten?
Alaselässä selkärangan molemmin puolin, enemmän vasemmalla puolella ja vihloo jalkaan myös.
Pelkkä Panadol on sama, kun joisit vettä. Mene lääkäriin.
Minulla oli vuosikausia mm. selkäkipuja, jotka ilmeisesti johtuivat jalkaterän virheasennosta. Pikkuhiljaa tietoisella jalan asennon korjaamisella liikkuessa ja hyviin kenkiin panostamalla ne kivut ovat kadonneet. Selkäkipuun voi olla niin monta eri syytä. Parempi käydä lääkärissä jos ei mene nopeasti ohi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli lymfooma.
Missä kohtaa särkee ja miten?
Alaselässä selkärangan molemmin puolin, enemmän vasemmalla puolella ja vihloo jalkaan myös.
Pelkkä Panadol on sama, kun joisit vettä. Mene lääkäriin.
Paitsi että vesi ei tuhoa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduta ja liiku.
Miten laihduttaminen vaikuttaa luonnolliseen kulumaan?
Tämä juuri. Jotkut kuvittelee että selkäkipu johtuu aina painosta. Luulin minäkin ja neurokirurgille sanoin että yritän saada painoa alas .. kirurgi keskeytti ja sanoi että laihduttaminen on toki aina hyvä, mutta tähän selkäkipuuni se ei vaikuta eikä auta. Eikä painosta johdu.
Meillä ei pääse edes leikkausjonoon jos reilusti ylipainoa eikä yritetä jumpata ees.
Minulla selkäkivun syynä oli kohdussa oleva myooma (tämä henkilölle, joka kyseli, että missä sisäelimessä olevat kasvaimet voi aiheuttaa selkäkipua)
Kun myooma poistettiin, lähti selkäkipukin
Vierailija kirjoitti:
Minulla on välilevyn pullistuma ja sen aiheuttamiin kipuihin ei särkylääkkeet auta.
Mä kärsin reilu vuoden samasta oireesta, pullistuma painoi iskiasta 24/7. Kourallinen kipulääkkeitä 3 x päivässä. Oli Panacoadia, Lyricaa ja miedompia mutta ei auttanut kuin hiukan. Aamulla meni 30min ennekuin pysty tekee mitään. Sitten ilmeisesti pullistuma kuivahti, kipu loppui ihan yhtäkkiä. Lääkitys alas hallitusti kolmessa kuukaudessa koska mua ainakin lyrican vähentämienn valvotti totaalisesti.
Minulla välilevyn pullistuman aiheuttamaan selkäkipuun auttoi lääkärin määräämä Etorikoksibi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä särkylääkkeitä olet käyttänyt? Itselläni ei reseptilääkkeet auttaneet, kokeiltiin kaikki lihasrelaksantit eikä auttaneet. Hermokipulääkkeet auttaa.
Mitäs ne sitten on jos ei reseptilääkkeitä? Katukauppa-lääkkeitä?
Ajatuskatko. Mulla ei siis reseptivapaat lääkkeet auttaneet, ei relaksantitkaan. Eikä muutkaan lievemmät kipulääkkeet. Hermokipuun tarkoitettu auttaa.
"Selkäkipu" on aika epämääräinen selostus vaivasta...
Suosittelen lääkärissä käyntiä. Varsinkin, jos on lääkerajoituksia.
Itselleni auttaa rappeuma ja kulumakipuihin Burana isolla annoksella ja tarvittaessa Tramal.