Selkäsärky, mihin särkylääke ei auta yhtään
Onko kyse jostain vakavasta kun särkylääke ei auta?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduta ja liiku.
Miten laihduttaminen vaikuttaa luonnolliseen kulumaan?
Sen paskan välilevyn/nikaman tarvitsee laihdutuksen jälkeen kantaa 80kg vähemmän massaa.
Ei sen tartte kantaa välilevyn alapuolista kehoa
Ei toki. Esimerkissäni 80kg oli ylävartalosta vähennetty läskimäärä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on välilevyn pullistuma ja sen aiheuttamiin kipuihin ei särkylääkkeet auta.
Itse sain vastaavaan kipuun Gabrionia. Se oli tehokas lääke.
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa selkävaivaisten terveydenhuoltomenot 🤷
Ihan sama se on teidän päävaivaistenkin terveydenhuoltomenoissa. Sinäkin voisit vaikka harrastaa jotakin hyödyllistä, niin ei tarvitse suoltaa tänne älyttömyyksiä pilleripäissään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä särkylääkkeitä olet käyttänyt? Itselläni ei reseptilääkkeet auttaneet, kokeiltiin kaikki lihasrelaksantit eikä auttaneet. Hermokipulääkkeet auttaa.
Mitäs ne sitten on jos ei reseptilääkkeitä? Katukauppa-lääkkeitä?
Pitkäaikainen selkäkivun syy pitää selvittää, se voi olla myös sisäelinperäistä kasvainkipua.
Vierailija kirjoitti:
Liike on lääke. Älä nyt ainakaan makoilemaan jää.
Riippuu vaivasta. Itse en pysty välttämättä kävelemään kun metrin, aina en sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduta ja liiku.
Sen paskan välilevyn/nikaman tarvitsee laihdutuksen jälkeen kantaa 80kg vähemmän massaa.
Miten voi laihduttaa 80kg kun lähtöpaino on 52kg?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduta ja liiku.
Keväällä oli paha selkäkipu, vaikka pyöräilen työmatkat ja käyn parissa liikuntaharrastuksessa viiikottain. Painokin on alle 50 kg. Jaa, että pitäisi laihduttaa jonkun mielestä.
pyöräily nyt ei paranna selkäkipua ja ne muutkin harrastukset saattaa pahentaa sitä. Selkäkivulle parasta liikuntaa on kävely( ei jäätäviä matkoja kerrallaan ja hyvät kengät pitää olla) + pilates, vesijuoksukin on hyvä. Voimannostokin on varmaan hyvä, mutta asiantuntevan valmennuksen kera. Kaikki pomppuliikunnat sun muut on ihan myrkkyä kun aiheuttaa vääränlaista tärähtelyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ole. Mullakin burana+panadol vei vaan pahimman kivun pois ja olin pari päivää todella tuskainen. Lihasperäinen ongelma oli kyseessä. Mitä lääkettä olet ottanut ja kuinka paljon? Onko muita oireita?
Ainoastaan vahvaa panadolia olen ottanut, kun en saa syödä tulehduskipulääkkeitä. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama se on teidän päävaivaistenkin terveydenhuoltomenoissa. Sinäkin voisit vaikka harrastaa jotakin hyödyllistä, niin ei tarvitse suoltaa tänne älyttömyyksiä pilleripäissään.
Mitä hemmettiä alat minulle keuhkoamaan? Pelottaako totuus? Minulla ei ole ikinä ollut päävaivaa enkä buranaa vahvempia pillereitäkään ole käyttänyt.
Mene sinä selkävaivainen taas lääkäriin pyytämään lisää ohjeita ja sairaslomaa. Ei se tietenkään sinun syysi ole, että sinun selässäsi on vaivaa🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vaivasta. Itse en pysty välttämättä kävelemään kun metrin, aina en sitäkään.
Sitten kävelet sen metrin. Sen jälkeen hiukan lepoa ja kävelet toisen metrin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä alat minulle keuhkoamaan? Pelottaako totuus? Minulla ei ole ikinä ollut päävaivaa enkä buranaa vahvempia pillereitäkään ole käyttänyt.
Mene sinä selkävaivainen taas lääkäriin pyytämään lisää ohjeita ja sairaslomaa. Ei se tietenkään sinun syysi ole, että sinun selässäsi on vaivaa🤷
Miksi selkäkipu olisi omaa syytä? Etkö tiedä että on olemassa selkäsairauksia tai vaikka onnettomuudessa voi mennä selkä?
Vierailija kirjoitti:
En ole aiheuttanut vielä yhtään terveydenhuoltomenoja tällä vaivalla ja mielelläni olen aiheuttamattakin, jos tämä vaan itsehoidolla paranee. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli lymfooma.
Missä kohtaa särkee ja miten?
Alaselässä selkärangan molemmin puolin, enemmän vasemmalla puolella ja vihloo jalkaan myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kävelet sen metrin. Sen jälkeen hiukan lepoa ja kävelet toisen metrin.
Edelleenkään liike ei ole lääke joka vaivaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikainen selkäkivun syy pitää selvittää, se voi olla myös sisäelinperäistä kasvainkipua.
Missä sisäelimissä oleva kasvain aiheuttaa selkäkipua?
Mä sain selkäsärkyyn Voltaren Retard 75 mg. Ja täyden kiellon nostella tai kantaa mitään painavaa. Ja kiellon kiivetä esim.keittiö jakkaralle. Sairaslomaa. Ja myös siksi kun kova kipu aiheutti huimausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on välilevyn pullistuma ja sen aiheuttamiin kipuihin ei särkylääkkeet auta.
Itse sain vastaavaan kipuun Gabrionia. Se oli tehokas lääke.
Mulla se ei auta mitään. Näin vain kaiken kahtena, nukuin autonrattiin ja olin kun humalassa aamusta iltaan. Ja erittäin kipeä.
Mulla oli lymfooma.
Missä kohtaa särkee ja miten?