*~*~* Enskattaret ke-to *~*~*
Linkki alkuviikkoon
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9703725&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (43)
Ihan pikaisesti... Kandi, mihin aikaan olisit menossa? Mies on menossa Toys for boys messuille ja kun ollaan huominenkin tytsyn kanssa kaksistaan, olis kivakin päästä vähän ulkoilemaan eikä vaan nököttää kotona! Eli voitais tullakin, jos vaan Ainoliinin kuume laskee, hän sai tänään rokotuksen ja on muutenkin ollut (juu edelleen) vähän flunssainen.
Kerronpa nopsasti kuulumisia, sitten menen miehen seuraksi. Elikkäs meillä on imetys nyt ihan loppusuoralla. 13.3. on Ainon maitoaltistus, jossa sitten ratkeaa sopiva maito. Sinne saakka imetän sen minkä pystyn, mutta pääasiassa mennään jo korvikkeella. Oireet ei tosin vielä ole hävinneet, mutta voi olla että jotain tulee läpi tuosta vähäisestä äidinmaidosta.
En ole ehtinyt paljon kirjoitella taikka lueskella, mulle tuli nimittäin paha rintatulehdus. Kurjaa tästä tekee sen, ettei Aino suostu syömään kipeästä rinnasta (kipu estää kunnon herumisen) joten oon pumpulla koittanut tyhjentää. Tulehdus tuli " parempaan" rintaan, toisesta rinnasta on maito aina herunut huonommin eikä maitoa ole tullut niin paljon, joten tämä oli ikään kuin viimeinen niitti imetykselle.
Kuten Quiero juttelit niin meillä ihan samanlaista että syöminen on yhtä vehtaamista. Ei puhettakaan että voisin imettäessä puhua, lukea lehteä, katsoa televisiota tai mitään... Kaikki muu kiinnostaa niin paljon enempi kuin syöminen ja neiti häiriintyy tosi helposti. Ja kun Ainon paino on niin hitaasti noussut, ei ole oikein " varaa" huonoon syömiseen.
Hienoa Jenni että pystyt niin avoimesti purkamaan tuntojasi. Se on varmasti ollut oleellista toipumisessa. Tosi rankka masennus sulla on takana, mutta ihanaa että olet parantunut niin hyvin. Varmasti sun masennus on ollut rankimmasta päästä, kyllähän itse kullekin tulee vaikeata välillä, mutta mitään noin rankkaa en kyllä ole itse kokenut - vaikka tosiaan välillä tuntuu etten selviä tästä äitiydestä hengissä...
Ja nyt en halua purpattaa, mutta nää pitkät pinot on tavallaan lannistavia, kun kommentoitavaa on niin paljon, että jää sitten kokonaan kirjoittelematta. Mutta eiköhän tästä nyt petrata kun alkaa saada itseään taas kuntoon.
On ollut ihan ikävä teitä enskakamuja kun ei ole päässyt palstailemaan! =)
Karssuli & Aino (huomenna jo 5 kk!!)
Olisko mitään jos siirryttäisiin päiväpinoihin?? Vois saada kommentoituakin jotain...
nyt ei irtoo muuta kun Pesukarhulle. Meillä ei oo ollenkaan 10kk neuvolaa. Edellinen oli 8kk ja seuraava on sitten vasta 1v. Mä tosin mietin että soittelen neuvolaan josko päästäis punnitukselle kun Aksu meinaa vähän lakkoilla ruoan kanssa ja kun on niin hoikka poika jo valmiiks. 8kk mitat oli 7400g ja 69,7cm.
Niin ja sen verran teille kaikille, että iso kiitos että ootte olemassa! Tää porukka on kyllä ihan loistava ja ihanaa kun täältä on löytynyt ihan netin ulkopuolellekin ystäviä. Burdelle tätäkin kautta vielä isot kiitokset kun jaksoit kuunnella tilitystä =)
pikku-milli & Akseli 10kk
Ihan ekaks tuttikeskusteluun ennen, kun unohan. Mä en vauvana syönyt tuttia vaan peukkua 5-vuotiaaksi asti *nolona*. Ei mun purukalustossa silti mitään vikaa ole... tai ainakaan hampaat ei oo vinot enkä oo joutunut rautoja käyttämään. Hankalahan siitä peukusta on vierottaa, mut tosiaan eiköhän siitä armeijaan mennessä vierotuta ;)
Joonalla oli 10 kk neuvola tänään. Jonskuliinin tuoreet mitat on 9160g ja 74 cm. Keskivertokokoinen poika siis :) Mitäs muiden " isojen vauvojen" 10kk mitat olivatkaan? Ihan mielenkiinnon vuoksi mukava verrata.
Oltiin tunti siellä neuvolassa, kun ekaa kertaa Lohjan neuvolassa käytiin. Ihan mukava oli tämä uusi täti. Joona jopa esitteli tädille ihan uuden taidon. Joona taputti käsiään yhteen. Ei oo sitä aikasemmin tehnyt, mutta nyt päätti näyttää :) Ei tosin tehnyt sitä mitenkään pyynnöstä. Kunhan taputteli vaan :)
Jenni mä aloin pestä Joonan hampaita heti, kun hän ekat nysänsä sai. Edelleenkin iltarutiineihin kuuluu kahden hampaan pesu ;) Hyvähän se on jo ajoissa alottaa totuttaminen tohonkin puuhaan.
Olin tänään mun porukoiden siivous/remonttiapuna. Ne muuttaa kans tänne Lohjalle. Huomenna joudun taas töihin.
Nyt ei kerkiä muuta kirjotella. Täytyy mennä vahtimaan idols nauhalta ja sit nukkumaan.
Yritän paremmalla ajalla taas kommentoida paremmin.
pesukarhu ja Jonsku 10kk