Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**JOULUNTÄHTÖSTEN KE-PE PINO**

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tänään jo kello 5.55 miehen kanssa samaan aikaan. On muuten tosi ihanaa nauttia omista aamutoimista rauhassa, syödä aamupalaa ja lukea sanomalehti. Harvoin on tällaista luxusta eli täytyy ottaa kaikki siitä nyt irti. Vielä puoli tuntia omaa aikaa jäljellä...

Hieman [b] gallup [/b] vastauksia:

[b] Tutti [/b] on meillä käytössä, välillä enemmän, välillä vähemmän. Meillä mies on lähinnä se joka sitä tuttia tuputtaa, hän ei ymmärrä että ei siellä lapsen suussa tarvitse koko ajan olla jotain. Käytössä kuitenkin tosiaan huvituttina, nukahtamiseen ei sitä tarvita.

[b] Neuvolantäti: [/b] meidän terkkari on aivan huippuihana ihminen!! Kyseessä vanhempi terkkari joka on juuri niin oikealla alalla kuin vain ihminen olla voi. On varustettuna kaikilla mahdollisilla empatioilla ja sympatioilla ja maalaisjärjillä. Ei hötkyile turhasta, mutta ottaa kuitenkin asiat vakavasti. Hänellä on itsellään takana 5 synnytystä, yksi todella vaikea raskausmyrkytys sekä yhden lapsen kuolema (valitettavasti). Nämä yhdistettynä hänen luonteeseensa ovat tuoneet hänelle sellaista elämänviisautta mitä ei koulunpenkeiltä saa. Mutta jottei kaikki olisi liian auvoista, niin tämä terkkari on äitiysneuvolan puolelta ja meidän kunnassa äitiysneuvola huolehtii vauvoista 2kk ikään saakka ja sitten siirrytään lastenneuvolaan. Jossa täti ei ole sitten aivan yhtä ihana, mutta toimeen kyllä tullaan...

[b] 2kk vauvan paino: [/b] meillä on 2kk neuvola vasta ensi viikolla, mutta 1½kk iässä meidän ukkeli oli 60,5cm ja 5980g (muistaakseni).

[b] Heini: [/b] toivottavasti saat miehesi ymmärtämään kuinka vaarallista lapsen jättäminen yksin esim. hoitotasolle on. Omakohtaisena kokemuksena voin kertoa keskimmäisen lapsemme kohdalta kun käännyin laittamaan vaippaa roskiin, joka oli siis ihan puolen metri päässä hoitotasosta, niin johan neiti ehti mätkähtää lattialle!! Onneksi ei kuitenkaan mitään käynyt, mutta huuto oli todella komea!! Ja ikää oli n 4kk, jollen aivan väärin muista. Tiedän muuten jopa 4kk ikäisen vauvan joka on tullut vaunuista yli, ihan näin varoituksen sanana. Vaikka ei taida kyllä olla kovin tavallista.

[b] Iituli: [/b] todella mukavaa kuulla että teillä nukutaan jo noin hyvin!! Kummasti sitä jaksaa itsekin taas niitä risasia öitä jos saa muutamat kunnon yöunet nukkua siinä välillä. En tällä tietenkään tarkoita että teille tulisi vielä itkuisia öitä, toivotaan ainakin että pahin on takana päin.

Kun nyt ollaan puhuttu neuvolantädeistä ja itkuisista öistä, niin olisinkin mielenkiinnosta kysynyt teiltä joilla on syystä tai toisesta ollut rankkaa tämä alku, niin [b] onko teille neuvolasta tarjottu jonkinlaista kotiapua tai lastenhoitoapua? [/b] Meidän kunnassa, niin köyhä kuin onkin, on tietääkseni yksi ihminen ihan palkattuna tuohon hommaan. Eli saa " tilattua" neuvolan kautta auttamaan, jos tuntuu että elämä kaatuu päälle. Jos ei muuta niin vaikka leikkii vanhempien lasten kanssa kun äiti käy rauhassa kaupassa tms. Minusta on ainakin ihanaa että tällainen mahdollisuus on olemassa. En kuitenkaan tiedä kuinka moni on valmis tunnustamaan sen ettei ole kaikkivoipa täydellinen äiti ja pyytämään apua. En osaa sanoa olisiko minusta itsestäni siihen...

Vierailija
2/32 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä omaa aikaa sattuu olemaan myös täällä, joten heti kone auki ja nettiin! Mitä sitä tekiskään ilman tätä ihanaa kapistusta?! =)

Neiti heräs vähän ennen 8, mutta nukahti uudestaan tissille ja nukkuu edelleen. Minä ehdin käydä suihkussa, syödä aamupalaa ja lukea päivän lehti. Luksusta tosiaan kun nämä asiat saa tehdä rauhassa.

Eilen illalla taas huudettiin, joten vuorotellen kanniskeltiin miehen kanssa. =) Yöllä on sit syöty jokatoinen tunti. Kasvupyrähdys juuri kun 12 viikkoa tuli täyteen. Mutta tuntuu ettei tyttö olis hirveesti kasvanu. Sen näkee tietysti ens viikolla neuvolassa. Nyt kun on 62 koon vaatteet käytössä ja ne menee kauemmin kuin ne 56 kokoiset niin tuntuu, että tyttö on samankokoinen. Tietysti sellaiset jotka näkee tytön harvoin niin sanoo " onpas hän kasvanu" . Niin kai se vaan on ettei ite sitä huomaa, vasta kun vaatteet jää pieneksi.

Tänään illalla meillä on neuvolassa perhetapaaminen. Kiva kun näkee muita samassa tilanteessa olevia. Meidän neiti taitaa kuitenkin olla nuorin siinä ryhmässä ja voipi olla että myös ainut tyttö. Siis jos sinne ei tule lokakuisia. Ainaki hänellä on miehiä mistä valita. =)

Nyt rasvaa naamaan ja hiuksia laittaan edustuskuntoon ennen kuin neiti herää.

Mukavaa keskiviikkoa!!

rusina & neiti 12vkoa + 1päivä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei ole tarjottu kotiapua neuvolasta, mutta tiedän että sitä tarvittaessa saa. Mikä minustakin on tosi hyvä. En tosin tiedä miten ahkerasti sitä hyödynnetään. Kyllä mä ainakin pyydän neidin mummua ensihädässä apuun. =)

Vierailija
4/32 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päivät menee nopsaan..

Meillä piti olla 2kk neuvola tänään, vaan lääkäri oli sairastunut.. että harmittaa. Ite oli eilen jälkitarkastuksessa ja pyysin ehkäisyksi kierukkaa( ikinä ei vielä sellaista ol ollut) niin yllätys oli aikamoinen kun lääk. kertoi et pitää odotta et kuukautiset alkaa ja sit ottaa papa ja sit siitä viel odottaa seuraaviin kuukatisiin et voidaan laittaa. Onko tämä yleinen käytäntö????

TINURI kiitos kun otit kantaa tuohon tupakka juttuun, asia häiritsee minua yllätävän paljon. Toivottavasti parannutte pian, meillä on myös ollut paljon sairasteluja ja ymmärrän et se on rankaa.

G: Ei ole neuvola meille apua tyrkyttänyt, olen neuvola tätin mielestä muutenkin oikea super äiti.. joka selviää kaikesta. Ilmeisesti kun on kolmas lapsi kyseessä pitää hallita kaikki.

TANKKAUSTA: sitä meilläkin oli eilinen ja viime yö.. ihan poikki sen vuoksi. Luulis et kilot katoaisi, vaan ei! ja het jos syöt vähemmän, maidon tulo vähenee.. muilla samaa???

Olipas omaa napaa taas.. anteeksi.

nefili ja Adam

Vierailija
5/32 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen Akselin 3kk neuvola ja poika on kasvanut hienosti :) painoa oli 6,3kg ja pituuttakin 59cm. Potra poika :)) Siitäpä näpsäkästi neuvolatäti-galluppiin: meillä huono tuuri, en pidä terveydenhoitajastamme. Kahdella vanhemmalla lapsella oli niin ihana täti että ei voi olla vertaamatta tähän nykyiseen: hän ei puhu vaan kirjottelee itsekseen tietoja koneeseen. En pidä, en. Semmosta sattuu.

Tuttigallup: meillä on käytössä kun menee nukkumaan. Hetken päästä kuuluu kun se sylkäistään pois ja nukutaan kyllä koko yö sitä uudelleen pyytämättä :) Automatkoilla aikas hyvä keksintö :))

Nefilillekö sitä kierukkaa? Juu, minulla on ollut kahteen kertaan ja käytäntö tosiaan tuo että menee pari kk kun ensin papa ja taas odotellaan..

Mutta nyt ruokaa perheelle :) ukko on pekkasilla tän viikon ja vanhemmat lapsetkin kavereineen jo tulivat koulusta eli äitiä tarvitaan :))

Palaillaan ja voikaahan hyvin!

RauPotar ja Akseli 3kk

Vierailija
6/32 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äskön fiilistelemässä tuola odotus puolella.. siitä on muka niin kauan jo.. itku menas tulla. Sielä viimeiset helmikuiset kärvistelee ja odottelee supistuksia. Uusilla lokakuisilla on oma pino jossa tuskaillaan pahoinvoinnin kanssa.. VOIKO tulla vauva kuume jo nyt? Adam kasvaa niin kovaa vauhtia.. vatsaakin on tullut jo ikävä. Kaikki odotavat ovat niin nättejä.. voi.. voi.. ja Mä kun vannoin et ei enään ikinä.

nefili joka on sekaisin päästään.

Vierailija
7/32 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minullakin tulee pinouduttua, vaikka olenkin kyllä lueskellu teidän juttuja taustalta. Tämä vauva-arki on ollut niin kiireistä.. Isommat lapset ovat nyt kerhossa ja Maria nukkuu edelleen vaunuissa ulkoilun jälkeen. Aaah... ihanaa omaa aikaa!

Gallupeista (mitä nyt muistan):

Meillä tutti on käytössä, lähinnä nukahtamisen aikana, mutta aion kyllä tehdä siitä vierotuksen 10kk iässä, kuten teimme keskimmäisen lapsen kohdalla. Esikoinen, kun luputteli menemään lähes kaksi vuotiaaksi.

Lastenneuvolan terkkari on aivan ihana viiskymppinen nainen, jonka kanssa mulla kemiat toimii tosi kivasti. Hän on lisäksi kouluterkkari, joten lapsilla on sama terveydenhoitaja ala-asteen ajan. Minusta aivan ihanaa. Hän myös otti puheeksi kodinhoitajan mahdollisuuden ihan ensi kotikäynnillä. (meillä taisikin olla aikamoinen kaaos ihan eka vauva viikoilla) Kiva tietenkin tietää tämäkin takaportti, mutta me saadan hirveästi käytännön apua lähinnä mun vanhemmilta. Josta olen kyllä todella kiitollinen. Ei onnistuisi kaikki kerhossa, neuvolassa, lääkärissä yms. käynnit yhtä helposti ilman heitä.

Mutta nyt kahvi kupin ääreen ja lehteä lukemaan...

Vierailija
8/32 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] 2kk neuvola [color=black] oli tänään. PikkuPoju on nyt 4815g ja 54cm, py 40,3cm. Viimeksi neuvolantäti pelotteli meitä liian kovalla päänkasvulla, mutta nyt oli eri th ja samalla myös lääkärillä käynti. Kumpikaan ei nähnyt pään kasvussa mitään häikkää (ONNEKSI!) olen siis turhaan viimeiset 4 viikkoa murehtinut PikkuPojun päätä..

PikkuPoju flirttaili lääkäritadille.. hymyili, jokelteli ja naurahteli ääneen, silmissä sellainen hauska pilke.. =D On iskä tainnut opettaa jo pienelle, miten naiset hurmataan ;)

[color=red] NEUVOLAN TÄTI: [color=black] Meillä on sellainen neuvolantäti (tää oma täti, joka ei ollut paikalla) joka ei paljoa ylimääräisiä puhele. Eikä naureskele. Sanoo vaan mitat ja mainitsee jos jotain on huonosti. Muodon vuoksi kyselee miten äiti jakselee, mutta ei edes kuuntele vastausta.. jos alkaa jotain selittämään, niin tämä täti vaan on että " joo-joo.. niin-niin" Sellaisella äänellä, että antaa ymmärtää ettei asiasta tarvii jatkaa sen enenpää.

Tässä on yksi hyvä puoli: meidän oma th neuvolassa on äärimmäisen harvoin itse paikalla.. huono puoli tietty se, että lähes aina on eri ihminen vastassa.. =/

No, mulla on tää jo neljäs lapsi, ettei sen puoleen.. en kovasti neuvolan tukea enää tarviikaan kun on jo tuota kokemusta vauvan hoidosta.

Tänään meillä oli kyllä ihana th siellä neuvolassa, sama täti on esikoisen kouluterveydenhoitaja. Hän on kyllä ihana ja sydämellinen ihminen.

Ja äitiysneuvolan terveydenhoitajaa on jäänyt oikein ikävä! Hänkin on niin ihana ihminen.

[color=red] HEINI [color=black] Kertoi edellisessä pinossaan [color=blue] miehen asenteesta ja vauvanhoitotaidoista [color=black]. Näistä intoutui muutkin puhumaan joten josko avautuisin sitten minäkin..

Meillä PikkuPojulla on ollut kovastikin vatsavaivoja ja kovia koliikki-itkuja. Mies on sitä mieltä, ettei vauvaa tarvitse koko ajan kantaa sylissä, vaan laskee useasti vauvan vaunuihin tai sitteriin koska " se itkee kuitenkin, joten se on ihan sama huutaako se sylissä vai vaunuissa" . NO EI TODELLAKAAN OLE! Minä olen vakaasti sitä mieltä, että vauvan tulee saada olla kipuitkuineen turvallisessa sylissä, tietäen, että aikuinen on läsnä ja paikalla. Osaan vain kuvitella kuinka turvattomalta pienestä tuntuu jos hän itkee ja itkee kun sattuu massuun, mutaa kukaan ei tule edes ottamaan syliin. Ei pieni ymmärrä miksi hänet jätetään yksin itkemään.

Tästä meille tuli usein riitaa. Minä kannan vauvaa kädellä tai liinassa, samalla syöttäen, juottaen vaihtaen vaippaa isoveljeltä, kokatessa ja puunatessa.

Mies taas laittaa vauvan aina käsistään/sylistään pois kun aloittaa tekemään jotain muuta.

Nyt sentään on oppinut, että tuo vauvan mulle jos ei pidä sitä itse.

Vaikka PikkuPojulla on vatsavaivat helpottaneet lähes kokonaan (kiitos vyöhyketerapian) niin PikkuPoju ei kestä olla missään muualla kuin sylissä. Kantoliina on siis ahkerassa käytössä.

Ja miehen vauvanhoitotaidoista:

Meillä mies osallistuu lastenhoitoon ihan täysillä. Ei mitään moittimista.

...PAITSI.. (niin, mullehan ei mikään ole täysin hyvää ;) )

Vauvanhoito on lähinnä yksin mun vastuullani silloinkin kun mies on kotona. Tosin mies hoitaa kyllä noi kolme muuta ollessaan kotona, joten pääsen sen puolesta uskomattoman helpolla.

Oltiin tuossa eräs ilta kävelylle lähdössä, pyysin miestä pukemaan vauvan. Olin ehtinyt itse laittamaan vauvalle villasukat sisävaatteiden päälle. Mies puki välipuvun ja hatun. Sitten alkoi ihmettelemään, että missäs ne tumput on..? Onko pojalle tumppuja..? No minä tulin etsimään niitä myös, koska tiesin ne miehelle vieneeni. Etsinnän tulos: Mies oli pukenut tumput villasukkien päälle jalkoihin. =/ Ei muuta kuin tumput paikoilleen ja toppapuku päälle.

Kun mies laittoi vauvaa vaunuihin, hän ihmetteli suureen ääneen että onpas tuo PikkuPojun hattu hölmön näköinen... Mites se tuolliselta näyttää..? No minä kurkistamaan vaunuihin ja siinähän se oli, hattu väärin päin pojan päässä. Ei ole ihmekään että näyttää hölmöltä: muotoon ommeltu hattu takaraivon kohta otsalla peittäen melkein silmätkin.

..kyllä meinasin alkaa takoa päätä seinään!!! (enkä tarkoita omaa päätäni).

Hertsileijaa sentään! Neljän lapsen isä ja noin pönttö!

Eli kyllä ne miehet osaa olla omituisia.. luulen ettei kukaan mies voi olla täysin järkevä, fiksu ja filmaattinen. Onhan ne m-i-e-h-i-ä. Ehkä se on se Y-kromosomi.. se syyllinen. Toivon vaan, että saan noista omista pojistani kasvatettua jotenkin edes ajattelevia yksilöitä.

Huh, kylläpä helpotti. Hieman potutusta ollut muutenkin ja nyt oli hyvä päästä purkamaan se vaikka tälleen, arvostellen äijää.. =D

[color=red] TINURILLE [color=black] ja Tinurin lapsille toivotan pikaista paranemista viruksen kourista.

[color=blue] -mm- ja PikkuPoju

Vierailija
9/32 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-M: Mukavat naurut sain kun luin viestisi miehestäsi. Aivan kuin itse olisin tuon kirjoittanut. Meillä mies myös laskee vauvan sohvalle tai sitteriin kun se huutaa. Saman vastauksen saan minä, eli ihan sama onko sylissä vai sohvalla, huutaa kuitenkin. Itse kun kanniskelen huutavaa vauvaa niin pidän sitä niin lähellä kuin vain mahdollista. Halaan ja silitän poskella hänen poskea, suukottelen jne.

Ja kun mies pukee neidin niin kaikki pitää laittaa esille mitä hänelle tulee päälle, ei löydä mitään tai ei halua edes etsiä. Ja monesti juuri tumput (nauraa vieläkin sille että tumput oli poikanne jalassa) mies laittaa huonosti että ne tippuu.. Voi niitä miehiä! =) *hih*

Nyt laittaan pyykit kuivumaan ennen kuin neiti herää vaunuista.

Vierailija
10/32 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies tuli tänään UUDESTAAN sairaaksi, no, on hiihtolomalla joten mikäs siinä :///. Hänellä onkin ollut työpaikassaan tasan 1 sairaslomapäivä viiden vuoden aikana, kun ajoittaa aina kaikki (harvat) sairastelunsa loma-aikoihin..! Esikoinen on edelleen todella korkeassa kuumeessa (juuri mittasin 39,75 kainalosta :[ ) ja alan jo pelätä, että on saanut jonkun jälkitaudin kun yskii kovasti. NO, vasta 6. päivä kovassa kuumeessa joten saattaa olla ihan taudinkuvaan kuuluvaakin, mutta silti! Jos ei lääkitys yhtään alenna niin taas päivystykseen :/ Samanlainen yskä oli edellisellä lääkärikäynnillä ja lääkäri kuunteli keuhkot, ei rohinoita. Huolettaa kuitenkin, influenssa lapsella ei ole leikin asia :(

Ainoa (?) lohtu tässä on, ettei Alpi Armas ♥ ole tullut kipeämmäksi, ei enää edes lämpöile eikä yskikään, pikkuisen on nenästään tukkoinen. Itsekin olen jo melko terve, mitä nyt taisteluväsymys painaa. Toivoisin kuitenkin hartaasti, että parantuisimme pikkuhiljaa!

[color=purple]KIITOS kaikille paranemistoivotuksista ja sympatioista![/color]

Täällä ei käsittääkseni neuvolasta tarjota minkäänlaista apua, mutta Tampereella asuessamme kun esikoisen allergiatilanne " räjähti käsiin" ja öistä tuli unettomia, sain kyllä perhetyöntekijän eli entiseltä nimeltään kodinhoitajan silloin tällöin auttamaan. Pahimpana aikana kodinhoitaja lähti vauvan kanssa kärryttelemään että sain nukkua edes kaksi tuntia yhtenäistä unta :P Tuo apu auttoi osaltaan järjissään selviämisessä, turvaverkko kun oli kaukana ja hätä suuri.

Oi, vauva heräsi!

Tinuri

Vierailija
11/32 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tuosta kierukasta. Meillä sen saa heti, kun on vaan papa-tulokset tulleet. Ei tarvitse odotella kuukautisia tms. Jännä miten tämä(kin) vaihtelee paikkakunnittain...

Vierailija
12/32 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sen kierukan saamiseen meni siis kaiken kaikkiaan pari viikkoa.

Vierailija
13/32 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivä taas menossa niin nyt vasta ennätti koneelle...

[b]-mm-[/b]: Kyllä sain hyvät naurut kun luin sun viestiä =D Ukkokin tuolla kyseli että mitä se hekottelee... En kehdannut sanoa kun on aikasemminkin vetäny vähän hernettä nokkaan kun on kuullut että naureskellaan täällä miehille =)

[b]Nefili[/b] oli tainnut käydä odotuspuolella =) Mä oon kertonu täällä jo monen monta kertaa että masua ois jo ikävä, mutta kerronpa taas =) Ois niiiiiin ihanaa kun ois raskaana ja oloa pahentaa se, että tiedän ettei toista vauvaa saada moneen vuoteen kun tarkotuksena ois saada opintoja eteen päin että minäkin pääsisin töihin joskus =( Tänään näin prismassa naisen oikein ison vauvamahan kanssa ja meinasin alkaa pillittään - tuli niin haikee olo =(

[b]Tinurille[/b] jaksamisia edelleen! Sais ne taudit kyllä jo poistua teidän talosta... Ei oo reilua kun noin paljon joudutte sairastamaan =/

Jos joku vielä muistaa, niin hehkutin tuossa viikko tai pari sitten sitä kuinka Lassi oli syönyt reippaasti [b]tuttipullosta[/b]... No, tänään kokeiltiin uudestaan ja siitä tuli niin kauhee huuto että en oo nähnykkään =/ Mies yritti ja yritti tarjota pulloa ja hyssyttää, mutta Lassi vaan huusi ja huusi naama punaisena ja oli ihan jäykkänä... Mä otin lopulta Lassin syliin ja annoin tissiä ja ressukka ihan tärisi ja oikea käsikin " väpätti" kummasti vähän aikaa... Sydänkin tuntui hakkaavan tuhatta ja sataa ja pieni nyyhkytti vielä vartinkin syömisen jälkeen =( Toivottavasti ei nyt jääny mitään kammoja tuosta pullosta kun ois kyllä kiva että huolis mieheltäkin maitoa eikä vaadi aina sitä tissiä. Mies oli vähän apeana kun tunsi olonsa vissiin vähän torjutuksi. Oli viimeksi niin innoissaan kun sai syöttää Lassia ja pärjäsivät senkin asian kanssa hyvin ilman minuakin...

Laitoin maidot jääkaappiin ja ajateltiin kokeilla huomenna uudestaan. Jos Lassi oli vaan nyt liian väsynyt ja halusi läheisyyttä kun oltiin koko päivä liikenteessä... Voisko olla näin?

Hui. Mitenköhän mä pärjään ens viikon ilman nettiä =0 Ollaan Lassin kanssa (näillä näkymin) ens viikon ma-pe Rukalla mökkeilemässä ja läppäri saa jäädä kotiin =) No, onneksi sisko tulee myös 8 kuukauden ikäisen poikansa kanssa joten tiedossa on paljon vaunuttelua =)

Nyt kyllä täytyy lopetella kun piti muuallakin surffailla ja kello on jo aika paljon...

pimmi+Lassi (jolla rokotus lähestyy uhkaavasti =0 )

Vierailija
14/32 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta vaan sängynpohjalta. Meidän heräämiset vaihtelee, välillä herätään siihen kun mieskin, välillä vasta kymmenen maissa.

[color=red]Teppis[/color=red] ja Mutter-mommy kiitos vertaistuesta, ja kaikille muillekin. Puhuttiin miehen kanssa kunnolla asiasta, ja nyt hän sanoo ettei alunperinkään tarkoittanut että vauvan voisi jättää pöydälle. Koitin kuitenkin varmistaa että todella ymmärtää pitää kiinni. Meillä kun on vähän eri käsitys siitä mitä vieressä olo tarkoittaa. Kerroin noita tarinoita, miten nopeasti se putoaminen käy. No koitan selvitä tuon kanssa.

[color=red]Mutter-mommy[/color=red] minullakin nauri kupli vatsassa lukiessani kuvaustasi miehen töhellyksistä. Hienosti hän kuitenkin vaikuttaa pitävän huolta muista lapsista ja osallistuu sitä kautta, vaikkei vauvan hoitoon niin paljoa osallistu :-) ehkä miehet helposti kokee olevansa kömpelöitä, ja sitten on se tissiriippuvuus äitiin, jonka väliin miehet ei helposti pääse.

[color=red] Nefili ja olikos se RauPotar[/color=red] jotka jo vauvelimasua haikailee :-D On se uskomatonta miten haikealta se masun menetys tuntui sitten kuitenkin, vaikka se samalla oli suuuri helpotus.

[color=red]Jaksamista kaikille flunssalaisille ja muille tautikierteessa oleville[/color=red]. Me ollaan rajoitettu pärskiviä vieraita, ja yhden lapsen kanssa pöpöjen poispitäminen lienee helpompaa. Onhan siinä tuurikauppaakin.

[color=red] Vauvauinti alkaa lauantaina, vähänkö odotan :-D[/color=red]

[color=blue]Meillä on kotona nyt kyllllkylykylymä :-([/color=blue]. Lämmityksen säädössä on joku häikkä, pitää soittaa huoltomies säätämään termostaatit oikein ja puhdistamaan laitteet. Siihen asti vauva on fleece puvussa. Eilen saunottiin ja istutiin eka kertaa takkatulen ääressä :-D siis uuden kodin takan, kun nyt vasta saatiin polttopuita.

Nyt soittamaan huoltomiehelle, mukavaa päivää kaikille

t. Heini ja Vauve

Vierailija
15/32 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites nuo värit ei onnistuneet :-o

Pimmihän sitä vauvamasua kaipaili eikä RauPotar, kyllä mä nyt vielä unessa olen :-P

t. Heini

Vierailija
16/32 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ennen omaa napaa, käydään läpi nuo päivänpolttavat aiheet. :-)

[color=purple]M-M[/color], hienoa kuulla, että pojan pään kasvussa ei ole mitään häikkää.

[color=purple]TINURI,[/color] kyllä on epäreilua, että joudutte sairastamaan noin paljon. Ei voi kuin toivottaa voimia ja parantumissäteitä! Ai niin, " Alpilla" on tänään nimipäivä. Onneksi olkoon! :-)

[color=purple]Raskausmasu,[/color] Nefili ja muut, teidät varmasti pitää viedä hoitoon! :-D Siis, kun jo nyt alatte potea vauvakuumetta ja haikailla vauvamasun perään. Tämän sanon siis kieli poskessa. :-) Itselläni lähinnä säälittää naapuri, jonka la on maanantaina, mutta tässä puhuukin nainen, jonka lapsiluku on täynnä.

[color=purple]Rusina,[/color] onpa kurjaa, että teillä edelleen karjutaan. Toivottavasti viimeistään se 3 kk rajapyykin saavuttaminen auttaa. Koska se onkaan teillä?

[color=purple]Pimmi ja tuttipullo.[/color] Etköhän selviä ilman nettiä! Loma kuulosti nimittäin niin ihanalta. Meillä on syöty tuttipulloa yhden kerran eikä menestys ollut kovin huima. En ole saanut pumpattua omaa maitoa, jotta voisi kokeilla, maistuisiko äidinmaito paremmalta tuttipullosta. Ehkä kannattaisi aloittaa jo harjoitukset. Tämä sitovuus alkaa välillä jo rasittaa. Tosin pääsenhän mä aina joskus tunniksi toista ilman muuta perhettä ruokakauppaa, hah. :-)

[color=purple]Heini,[/color] mukava kuulla, että saitte keskusteltua miehen kanssa. Toivottavasti asioihin myös tulee muutos. Miltä uusi koti on tuntunut, jos unohdetaan nuo kertomasi ongelmat?

[color=purple]Oma ja (vauvan) napa.[/color] Yritän olla positiivinen, mutta hankalaa se on. Tyttöä on nimittäin pitänyt kanniskella taas parina iltana. Nukahtaminenkin on venynyt myöhäiseksi. Eilen nukahdettiin tuntikausien paukku-, kantelu- ja lukuisten nukutussessioiden jälkeen vasta klo 1. Ylös noustiin jo ennen 9:ää. Välillä syötiin pari kertaa, ja jälkimmäisen syötön jälkeen oli kauheaa ähistelyä. [color=purple]Syitä[/color] olen taas yrittänyt keksiä keksimästä päästyäni:

- vyöhyketerapian vaikutuksen loppuminen

- minun syömäni särky- ja yskänlääkkeet

- suihkuava tissi

- jokin syömäni ruoka

- pienen tauon jälkeen aloitetut Deetipat.

Mies suhtautui optimisesti ja sanoi, ettei nyt heti varata aikaa v-terapiaan. Eilen ei varsinaisesti karjuttu kovin paljoa, mutta selvästi oli vaivoja. Se tässä pelottaakin, että se masurumba alkoi tammikuussa ihan samalla kaavalla. Vaivat lisääntyivät ja kasvoivat koko ajan ja nukkumaanmeno sen kuin myöhästyi jatkuvasti.

Miehestä ei voi kuin sanoa, että hän on varsinainen tuki ja turva. Hän ei murehdi liikaa tulevia ja ottaa asiat hyvin rauhallisesti. Hänellä ei ole myöskään peukalo keskellä kämmentä, mitä tulee eri käytännön asioihin kuten pukemiseen sun muuhun. Hän myös totisesti tekee oman osansa lastenhoidossa.

Tyttö muuten nukkuu nyt [color=purple]kantoliinassa.[/color] Me ostimme sen tammikuussa, ja käytimmekin aluksi sitä jonkin verran. Äsken taisi mennä ilmaa täydestä rinnasta masuun, joten kantelu oli tarpeen. Hyvin tuntuu viihtyvän nyt liinass! Ei mennyt ihan täysin 85 euroa hukkaan...

Jaaha. Taidan jatkaa kahvin litkimistä. On taas sumuinen ja umpiväsynyt olo. Päätäkin vähän särkee, mikä johtuu kyllä siitä, että yöllä kantaessa alkoi niin itkettää, kun alkoi pelätä, onko se masuvaivahelvetti taas luvassa.

Iituli + tyttö 19.12.

PS. Epäilen, että värikikkailuni eivät välttämättä onnistu. Jos eivät, saatte lukea violettia tekstiä...

Vierailija
17/32 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sit jo maaliskuu! Huh, huh, nyt kun katsoo ajassa taaksepäin niin on tämä vuoden alku mennyt aika nopsaan. Mutta mua alkaa kyllä kieltämättä ärsyttään tämä ainiainen kotona olo ja kun päivät on ihan samanlaisia. Haluaisin jo päästä käymässä jossain, mutta kun meillä ei huolita vielä tuttipulloa niin kauppaa kauemmas ei voi mennä. No, eiköhän kesään mennessä jo pääse. =) Sit on helpompi myös ottaa neiti mukaan kun on kasvanu eikä tarvi olla toppavaatteet päällä. Tämä nyt on tällainen tylsempi päivä mulla. " Masentaa" .

Eilen meillä oli neuvolassa sellainen perhetapaaminen. Siellä oli sit vauvoja (3kk-7kk) vanhempiensa kanssa. Meidän neiti oli nuorin. Ruoista puhuttiin ja vähän vauva-arjesta. Onneksi mies oli mukana kun neiti tietysti oli huonolla tuulella ja hän sit kanniskeli ympäri neuvolaa ja mä sain jutella muitten äitien ja th kanssa. Mies sai sit seurakseen toisen isin, jonka poika myös kyllästyi. Siellä ne kulki vauvat sylissä keskenään jutellen miesten juttuja. Eivät ainakaan kyllästyneet " naistenjuttuihin" . =)

[color=orange] Raskausmasu [/color] Ei sitä varsinaisesti ole ikävä, mutta nyt ymmärtää paremmin sen kun ihmiset sano että " nauti raskausajasta" . Olis pitäny nauttia siitä ajasta vähän paremmin. Minä kyllä enemmän tai vähemmän vain odotin, että se vauva syntyis jo! Mutta mitä kaikkea olis pitäny silloin tehdä ennen kuin vauva syntyi.

[color=orange] Iituli [/color] Kiitos myötätunnosta! Tuskin meillä kuitenkaan niin kovin paljon huudeta kuin teillä silloin aikaisemmin. Ja kyllä tämä joskus loppuu. Meillä tulee maanantaina 3kk täyteen, mutta yks äiti sanoi eilisessä tapaamisessa että heillä huudettiin 4kk asti, joten en liputa ihan vielä. =) Kyllä tämä tästä meillä kaikilla! =)

[color=orange] Pimmi [/color] Hyvää lomaa vaan teille! Olispa kiva päästä jonnekin, pois kotoa hetkeksi. Ja teillä on varmasti mukavaa jos mukana on toinenkin vauva! Tule sit kertomaan meille lomauutiset kun palaatte!

[color=orange] Jee, Suomi sain jälleen kultamitalin!! [/color] En hirveästi seuraa Sapporon kisoja, mutta hehkutetaan nyt vähän kun uutisissa kuulin.

Nyt imuroimaan kun neiti on ulkona vaunuissa.

rusina & tyttö 5.12

Vierailija
18/32 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Heini[/]: Hyvä että miehesi ymmärsi ongelman =) Hankalaahan tuo olis jos pitäis olla koko ajan vahtimassa ettei toinen jätä vauvaa vaarallisesti kun eihän se toisen apu ole sitten hyödyksi ollenkaan =/ Ja muutenkin, pitäishän pystyä luottamaan siihen että vauva saa turvallista hoitoa molemmilta vanhemmilta...

[b]Iituli[/b]: Toivotaan, että teillä ois vaan ollu pari huonompaa päivää eikä ne pahat huudot tule takaisin... Lassillakin on vielä huonompia hetkiä jolloin säikähtää itsekin että taasko mennään, mutta huomaa kyllä että niitä on paljon harvemmin ja huudot kestää vähemmän aikaa. Lassi on kyllä aikamoinen kiukkupussi ja nykyään nuo karjumiset johtuu enemmänkin väsymyksestä tai siitä kun asiat ei mene niin kuin pikku-herra haluais =)

Kiitokset muuten lomatoivotuksista sinulle ja [b]rusinalle[/b] =) Haaveilen jo ihanan pitkistä vaunuttelureissuista Ruka-tunturin liepeillä ihanassa auringonpaisteessa siskon kanssa juorutessa =) Toivottavasti tulee hyvät kelit!

Mulla myös alkaa pännimään tosissaan tämä kotona istuminen, mutta jos tuo reissussa käyminen helpottais oloa... Mies on kyllä yrittäny sanoa että voin mä mennä käymään ulkona, mutta en vaan osaa lähtä mihinkään ilman Lassia. Hankalaa kun haluaa, mutta ei halua =) Tuon eilisen tuttipulloepisodinkin jälkeen hirvittäis lähtä kovin pitkäksi aikaa... No, kuukauden päästä Lassi on jo 4 kk ja aloitellaan soseita että jos ne alkaa maistumaan niin sittenhän mies voikin antaa pottua jos nälkä yllättää =)

Heh, pikaisesti käyn vaan =)

No, onneksi ei oo kiirettä kun Lassi nukkuu päikkäreitä...

pimmi+Lassi huomenna 3 kk =D

Vierailija
19/32 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En se minäkään oo näköjään heränny vielä kunnolla ku tuli vähän paksuhko viesti =D

Vierailija
20/32 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, elämä voittaa. Esikoinen kävi päivystyksessä miehen kanssa ja sai antibioottikuurin kun tulehdusarvot olivat reippaasti koholla, jokin lisätauti siis influenssan jäljiltä (ilmeisesti keuhkoputkissa, kun yskii niin kumeasti). Kävin äsken ihan itsekseni kaupassa (heh, sitä äidin vapaa-aikaa) ja toin tytölle Muumi-limsaa lääkärin määräyksestä ;), tyttö oli jo vähän kuivanpuoleinen lähes viikon kestäneen korkean kuumeen vuoksi. Mies on nyt vuorostaan petipotilaana, tuossa nukkuvat Alpin kanssa olohuoneessa vierekkäin :)

Kiitos nimipäiväonnitteluista ;), [b]Iituli[/b], anoppikin soitti ja onnitteli kun tuo [b]Alpi[/b] oli kuitenkin pojan työnimenä :))) Toivottavasti teillä ei tuo ole " itkujen alkusoittoa" vaan vain tytön tilapäistä reagointia esimerkiksi noihin lääkkeisiin! Joko siellä alkaa flunssa parantua?

[b]Tuttipulloa[/b] pitäisi meilläkin kokeilla, en ole vieläkään saanut aikaiseksi. Hitsi, miten elävästi näin [b]pimmin Lassin[/b] " järkytyksen" siitä että tarjottiin tuttipulloa ihanan tissin sijaan! Voi pientä :)! Mutta eiköhän tässä itse kunkin vauva totu siihenkin, kyllä minä ainakin haluan varmistaa, että vauva saa ruokaa jos olen itse poissa tai vaikka niin sairaana, että maidontulo hiipuu... Pakkasessa ei ole mitään isoa varastoa omia maitoja, mutta kyllä niillä pari syöttöä hoitaisi :) [b]pimmille[/b] vielä oikein mukavaa lomaa! Kyllä me pidämme jouluntähtöspinoja pystyssä kunnes palaat linjoille :D

Paranemisia kaikille kröhiville/itkuisille/nuhaisille/muuten vaan kipeille ja nyt tämä mamma menee keittämään kahveet. Shoppailin nimittäin sillä kauppareissullani myös viinerit :D

Tinuri

PS. Ai niin, noista viinereistä tulikin mieleeni se Iitulin kysymys imetyksestä ja syömisestä/painonpudotuksesta. Imetys kyllä vie aika paljon energiaa, mutta painonhallinnassa ei ihan sen varaan kannata jäädä :). Tiuhan imun kaudet kuluttavat paljon äidiltäkin, mutta syömistäkin tärkeämpää imettäessä on JUOMINEN. Paaaaljon nestettä! Ja kyllä, minäkin syön kuin hevonen ja ainakin toistaiseksi (*kop kop*) paino on laskusuunnassa, mutta kokemuksesta voin sanoa että imetyksen laihduttava vaikutus vähenee ajan kanssa...