Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päätin heittää pois parittonat sukat

Vierailija
03.01.2025 |

Helpotus.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niksi: täytä ne parittomat sukat esim paperilla ja laita kenkiin että kengät pysyvät muodossaan.

Vierailija
42/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän parittomiakin sukkia, kuka niitä näkee saapikkaiden sisältä ei kukaan. Usein pari löytyy myöhemmin. Siinä vaiheessa kun sukat reikiintyvät, käytän niitä vielä muutaman kerran pölyjen pyyhintään ym., pistän vain pesuun muiden siivousrättien kanssa. Ap:n toiminta on toki tyypillistä länsimaisen yltäkylläisyydessä elävän ihmisen ajattelussa. Tavara on arvotonta ja halpaa ja aina saa uutta halpaa tilalle jos haluaakin eri väriä tälle kaudelle.

Sukat kannattaa pestä pesupussissa niin eivät katoa niin helposti. Olen huomannut että kun ne pesee muiden pyykkien seassa, sukkia jää piiloon jonkun vaatteen lahkeeseen tai pussilakanan sisään. Luonnollisesti pesukone tarkistetaan myös pyöräyttämällä rumpua pesun jälkeen, pesutuvassa löytyy usein näitä yksittäisiä pesukoneeseen unohtuneita sukkia muiden jäljiltä. Hekin varmaan ajattelevat että pesukone mystisesti syö heidän sukkiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas eripariparitan sukat aina heti uutena 😃 

Vierailija
44/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin jossain vaiheessa ostaa mustia sukkia kun ärsytti parittomat sukat, nyt ei haittaa  vaikka sekottuvat pesussa.

Vierailija
45/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin mietin mistä niitä parittomia sukkia tulee. Ne myydään pareittain, laitan aina ne pareittain koneeseen ja sieltä ne tulee parillisina takaisin, minne se toinen sukka muilta häviää ja missä vaiheessa?

Se pesukone varmaan syö niitä. Meillä on sen verran kranttu kone, että se ei minun sukkiani syö vaan syö ainoastaan siipan sukkia. Liekö sitten niissä parempi maku tai sitten tykkää sienistä. Siipalla on välillä jalkasieniongelmaa, minulla sitä ei ole ollut ikinä.

Onko tämä oikeasti jonkun mielestä hassun hauska vitsi? Voi hohhoijaa kuinka epäkekseliäs vanha typerä juttu. Anna kun arvaan että "kuuluuko ananas pizzaa" leikkitappelu on sun mielestä kans huumorin huipentuma, ja kassalla et tarvitse kuittia kun "ei mene verotukseen öhhöhöh"? 

Vierailija
46/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla sukat mihinkään katoa vaan menee rikki ja roskiin, mutta toinen pari on ehjä ja jää sukkalaatikkoon. Jos on samaa sarjaa eri värisiä sukkia, käytän niitä parittomia ristiin, mutta en tykkää käyttää kahta eri mallia/materiaalia olevia sukkia eri jaloissa. Häiritsee se, että tuntuvat erilaisilta.

Vierailija
47/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit voinut lahjoittaa Pertti Paasiolle, jos on vielä elävien kirjoissa. Hän nautti eriparisukkien käyttämisestä.

Entinen pomo laittoi tuonkin paremmaksi. Kahvitauolla ollessaan huomasi, että toisessa jalassa oli kaksi sukkaa ja toisessa ei ollenkaan. Oli pakkasaika ja oli tullut autolla useamman kymmenen kilsan päästä kotoaan töihin.

Mitään ei ollut ottanut. :D

Vierailija
48/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie totean jotta paritonna sukat hyvii pölyrättinä ja talvella oven alakarmin tukkeena pitää viimaa vähän loitolla.

Vierailija
49/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ostaa aina samanvärisiä sukkia, ei ole parittomia sukkia, koskka kaikki ovat toistensa pareja

Sitten pitäisi vielä löytää se sukkamerkki, joka pysyy tuotannossa vuodesta toiseen. Monet kerrat harmittanut, kun olen ostanut hyviä sukkia ja päättänyt että näitä hommaan jatkossakin, mutta sitten niitä ei enää saakaan. Minkämerkkisiä itse käytät? Siis esimerkiksi kaikki tummanharmaat sukat ei todellakaan ole toistensa pareja!

Kun ostaa sukkia marketista, niin esillä on vain 2 paria samaa kokoa ja väriä. Jos tilaa jostain vaikka 30 paria, ne voivat olla jotenkin sopimattomia, puristava reuna tms.

Vierailija
50/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisin tuon ongelman jo kauan sitten ripustamalla sukat pareittain kuivumaan. 

Parittomia ei ole sen jälkeen jostain syystä enää kertynyt 

Vierailija
51/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin mietin mistä niitä parittomia sukkia tulee. Ne myydään pareittain, laitan aina ne pareittain koneeseen ja sieltä ne tulee parillisina takaisin, minne se toinen sukka muilta häviää ja missä vaiheessa?

Se pesukone varmaan syö niitä. Meillä on sen verran kranttu kone, että se ei minun sukkiani syö vaan syö ainoastaan siipan sukkia. Liekö sitten niissä parempi maku tai sitten tykkää sienistä. Siipalla on välillä jalkasieniongelmaa, minulla sitä ei ole ollut ikinä.

Onko tämä oikeasti jonkun mielestä hassun hauska vitsi? Voi hohhoijaa kuinka epäkekseliäs vanha typerä juttu. Anna kun arvaan että "kuuluuko ananas pizzaa" leikkitappelu on sun mielestä kans huumorin huipentuma, ja kassalla et tarvitse kuittia kun "ei mene verotukseen öhhöhöh"? 

Sinä olet yksi tämän palstan pahimmista sitruunoista, työnnät aina tuota ananasta sekaan. On se helevetin kumma, kun ei saa yhtään kevennellä toisten oloa. Voisit hakea apua tuohon angstiisi ja jättää keskustelupalstat tyystin rauhaan. Sitä paitsi, jostakin kumman syystä tuo meidän pesukone toimii noin, eikä syytä ole vielä keksitty yli 30 vuoteen ja se ei ole ollenkaan juuri sinun päänsärkysi vaan meidän talouden. Minäkin yritän helpottaa tuolla ajatusmallilta omaa harmitustani sukkien häviämisestä, ei niitäkään viitsisi jatkuvasti ostaa. Rahalle on muutakin käyttöä.

Vierailija
52/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit voinut lahjoittaa Pertti Paasiolle, jos on vielä elävien kirjoissa. Hän nautti eriparisukkien käyttämisestä.

Entinen pomo laittoi tuonkin paremmaksi. Kahvitauolla ollessaan huomasi, että toisessa jalassa oli kaksi sukkaa ja toisessa ei ollenkaan. Oli pakkasaika ja oli tullut autolla useamman kymmenen kilsan päästä kotoaan töihin.

Mitään ei ollut ottanut. :D

Oli lähes raivoraitis kaiken päälle. Ei tuo ollut ainoa vaatekämmi. Jotkut ovat vaan tuollaisia, täysin toivottomia tapauksia.

Vierailija
53/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ap:n toiminta on toki tyypillistä länsimaisen yltäkylläisyydessä elävän ihmisen ajattelussa. Tavara on arvotonta ja halpaa ja aina saa uutta halpaa tilalle jos haluaakin eri väriä tälle kaudelle."

en kiellä tätä. olen päätynyt siihen että alan ostaa kalliimpia sukkia, ja niitä ei pidäkään olla enempää kuin tarvitsee, eli ehkä sen 10-15 paria. siinä on jo aikaa pestä.