Jos väittää että työttömyys/ostovoiman heikentyminen on nykyhallituksen syytä, sama kuin väittäisi että
korkeat 2,70e polttoainehinnat edellisen hallituksen aikana oli SDP-Keskusta hallituksen syytä.
Molemmathan johtuu kansainvälisestä tilanteesta. Sota nosti polttoaineiden markkinahintoja rajusti. Toki edellinen hallitus myös teki vuosituhannen suurimman korotuksen polttoaineveroon mutta se oli noin 10-15c. (https://www.autoliitto.fi/uutiset/bensiiniin-taman-vuosituhannen-kovin-…)
Tämän hetken työttömyysluvut ja heikentynyt kulutus, johtuu sekin vain taantumasta jonka energian hinta/inflaatio/korot aiheuttaneet.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ei se muuta nykyhallituksen toimia muuksi. Nykyhallituksen toimet on juuri niitä mitä ne on.
Nykyhallituksen toimilla ainakin minulla autoilijana jää enemmän käteen kuin jos olisi vasemmistohallitus. Joten en oikein osaa yhdistää nykyhallitusta heikentyneeseen ostovoimaan.
jumalauta että on kuvottavaa maanpetostelua, nyt kritiikki kuitataan syyttämällä kritisoijaa venäläiseks.
Maanpettureita koko hallitus täynnä.
Leikkauksia tarvitaan lisää 2 miljardia, koska maanpuolustus nielee sen verran lisäeuroja.
Raha saadaan kasaan lapsilisät ja asumistuet puolittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vähänkään kansantaloutta ymmärtävä tietää, etteivät neljän vuoden hallitukset tuhoa tai nosta taloutta ratkaisevasti vaan sen määrää valtion rakenteellinen järjestelmä ja sen tasapaino. Toki edellisen hallituksen holtittomuus lähes kaikessa toiminnassaan olisi jatkuessaan tiennyt jopa aseellista kriisiä ja valtiontalouden pysyvää romahtamista, mutta periaatteessa järjestelmä ei ole vuosikymmeniin ollut kuin satunnaisesti tasapainossa. Eikä tule olemaankaan.
niin sä meinaat, että köyhien&sairaiden ruokakympit leikkaamalla talous tervehdytetään? Sillä ennen leikkauksia rahalla tuli just ja just toimeen, mutta nyt kun on n 20% ruokarahasta viety, sillä ei vaan enää selviä.
Mene työhön huutelijat: menisin kyllä, mutta olen työkyvytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se muuta nykyhallituksen toimia muuksi. Nykyhallituksen toimet on juuri niitä mitä ne on.
Nykyhallituksen toimilla ainakin minulla autoilijana jää enemmän käteen kuin jos olisi vasemmistohallitus. Joten en oikein osaa yhdistää nykyhallitusta heikentyneeseen ostovoimaan.
Onpa ylläri että arto ei ymmärrä mitään muusta kuin omasta väkinäisestä agenda vetoisesta perspektiivistään.
Mitä jos ilmotat heti kun ymmärrät jotain niin ei tarvis hokea?
Nykyään työpaikan pysyvyys ei ole varma. On edelleen pieniä palkkoja kokopäivätyössä. Mä käyn töissä ja saan asumistukea. Tuki pieneni 200 euroa. Siihen loppui mun kulutus.
Vierailija kirjoitti:
jumalauta että on kuvottavaa maanpetostelua, nyt kritiikki kuitataan syyttämällä kritisoijaa venäläiseks.
Maanpettureita koko hallitus täynnä.
Tuota venäjän trolliksi väittämistähän harrastetaan erityisesti vasemmalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näetkö kokonaiskuvaa?
Näetkö mihin suorat heikennykset elinoloissa, terveydenhoidossa, ravinnossa, lasten, nuorten ja perheiden oloissa johtaa? Miten työelämän syyllinen-armahdettu-kilpailun vahvistaminen vaikuttaa? Etkö näe?
Vinkki: Suomi ei nouse näin. Tarvitaan yhteistä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin parantunut ostovoima kun hallitus ei kallista autoilua, sen sijaan alensivat ajoneuvoveroa ja polttoaineisiin tulee yhteensä 20c alennus 2027 mennessä.
Ei vaikuta mun ostovoimaani, ei ole autoa.
Olis kyllä hauska nähdä miten päteviä nämäkin tämän palstan vinkujat olisi maan johdossa kun talous on kuralla, sota uhkaa ja muukalaiset rynnineet elelemään kustannuksellamme. Ei se lainanottokaan pelasta, kun lainaa on jo liikaa niin ehtoja kiristetään.
Vierailija kirjoitti:
Leikkauksia tarvitaan lisää 2 miljardia, koska maanpuolustus nielee sen verran lisäeuroja.
Raha saadaan kasaan lapsilisät ja asumistuet puolittamalla.
Mitä viddua? Viime vuonna asumistukea pienennettiin 70 %. Ja kyllä, minä käyn töissä!!!
Lapsilisä on tarpeellinen pienituloisille. Varakkailta sen voi poistaa kokonaan.
Piti luoda 100 000 työpaikkaa, ei luotu mutta 60 000 paikkaa menetettiin ja luotiin saman verran työttömiä.
Selitäpä tämä musta valkoiseksi jos voit?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin parantunut ostovoima kun hallitus ei kallista autoilua, sen sijaan alensivat ajoneuvoveroa ja polttoaineisiin tulee yhteensä 20c alennus 2027 mennessä.
Tarkoitat varmaan korotusta. Jakeluvelvoite nousee joka vuosi 3% 2025, 2026 ja 2027.
Edellisen hallituksen aikaan, työmme pelastuslaitoksella muuttui täysin. Johtoporras eli hallinto kasvoi valtavasti ja koska piti näyttää siltä että heille on töitä, he tekivät työstämme ei tuottavaa. Ennen tein oikeita töitä, työntekijät olivat tyytyväisiä ja hälytyksille riitti tekeviä käsiä. Edellisen hallituksen myötä ja lisääntyneen hallinnon myötä, työnkuva muuttui palavereissa istumiseen ja kirjaamiseen, mitä töissä on tehty. Nyt 20% työajastani teen oikeaa työtä kun ennen prosentti oli 100. Kukaan ei ota vastuuta ja mitään ei ole tehty, ellei asioita ole kirjattu. Työn tuottavuus on laskenut valtavasti ja verot nousi, koska tämän hallinnon palkat piti maksaa. Hallinnon uudet henkilöt muutti koko systeemin, koska pitihän sen näyttää siltä, että kyseiselle viralle on tarvetta. Nykyinen hallitus on mahdottoman edessä kun tätä hallintoa tulisi leikata. Työhyvinvointi on romahtanut kaikissa kyselyissä. On tullut työntekijöiden ja hallinnon välisiä riitoja, eikä rahalla ole väliä. Hallinto näyttää ja esittelee valtaansa. He on niitä, jotka tekee päätöksiä ja vie informaatiota päättäjillä. Tottahan ne ajaa omaa etuaan. Poliisissa oli ihan sama. Nyt poliisi on saanut lisämäärärahoja. Tosin, mihin hallinto ne käyttää, on toinen asia. Omiin palkkoihin vai lisätäänkö poliisien määrää. Velkaa otettiin näiden hallintojen pyörittämiseen ja hyväveliverkostojen rakentamiseen. Nyt leikataan kalustosta yms koska muuta leikkauskohdetta ei ole. Edelliset hallitukset tämän sopan ja kalliin järjestelmän loi. Suomi tulee menemään konkurssiin, se on varmaa.
Hallituksen toiveet kasvusta pohjautuu siihen että ihmiset rupeaa tänä vuonna kuluttamaan mutta jo sokeakin näkee että se on turha toive kun kaikki ylimääräinen raha on laitettava sukan varteen siis jos sellaista on kun leikkurit vie tuhkatkin pesästä.