Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos väittää että työttömyys/ostovoiman heikentyminen on nykyhallituksen syytä, sama kuin väittäisi että

Vierailija
03.01.2025 |

korkeat 2,70e polttoainehinnat edellisen hallituksen aikana oli SDP-Keskusta hallituksen syytä.

Molemmathan johtuu kansainvälisestä tilanteesta. Sota nosti polttoaineiden markkinahintoja rajusti. Toki edellinen hallitus myös teki vuosituhannen suurimman korotuksen polttoaineveroon mutta se oli noin 10-15c. (https://www.autoliitto.fi/uutiset/bensiiniin-taman-vuosituhannen-kovin-…)

Tämän hetken työttömyysluvut ja heikentynyt kulutus, johtuu sekin vain taantumasta jonka energian hinta/inflaatio/korot aiheuttaneet.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin parantunut ostovoima kun hallitus ei kallista autoilua, sen sijaan alensivat ajoneuvoveroa ja polttoaineisiin tulee yhteensä 20c alennus 2027 mennessä.

Vierailija
2/36 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään bensan hinta ei ikinä käynyt noin korkealla ja toisekseen sen aiheutti Ukrainan sodan johdannaisena energiakriisi, mutta faktathan teitä persuja ei tietenkään kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin parantunut ostovoima kun hallitus ei kallista autoilua, sen sijaan alensivat ajoneuvoveroa ja polttoaineisiin tulee yhteensä 20c alennus 2027 mennessä.

Johan vitsin murjaisit, persu 😂

Vierailija
4/36 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseasiassa tämä tilanne johtuu meidän hallituksesta ja tulee vielä pahenemaan leikkausten vuoksi. Euroopan unioni kun tähtää vasta alle 2% inflaatioon ja Suomessa vedetään nollan pinnassa joka aiheuttaa sen, että me kärsitään eniten kaikista EU:n toimista hillitä inflaatiota. Meille kun oikea toimenpide olisi nyt puskea rahaa markkinoille. Mutta EU:n kanssa joudutaan jarruttamaan lisää. Olemme täysin epäsynkassa muun Euroopan kanssa.

Vierailija
5/36 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään bensan hinta ei ikinä käynyt noin korkealla ja toisekseen sen aiheutti Ukrainan sodan johdannaisena energiakriisi, mutta faktathan teitä persuja ei tietenkään kiinnosta.

Kyllä 98 kävi noin korkealla ja 95 ainakin läheellä ellei ihan 2,70. Yli 2,60 96 ainakin oli.

Ukrainan sodan johdannaisena energiakriisi on sekin nimenomaan työttömyyden ja heikentyneen kulutuksen syynä. Se johti inflaatioon ja korkoihin. Vai kelpaako syyksi vain jos soveltuu vasemmiston agendaan?

Vierailija
6/36 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainakin itselläni on mennyt luottamus tulevaan nykyhallituksen päätösten myötä ja olen käytännössä lopettanut kaiken ylimääräisen kuluttamisen ja siirtänyt isompia hankintoja. Säästöön minulla jää noin 800€ ennemmän kuussa kuin aiemmin. Leikkaan jopa hiukseni nykyään itse. Tienaan noin 63000 vuodessa. Tiedä sitten kuinka moni muu toimii näin ja näkyykö tällainen kulutuksen lopettaminen esim. työpaikkojen vähenemisenä.

Vierailija
7/36 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ainakin itselläni on mennyt luottamus tulevaan nykyhallituksen päätösten myötä ja olen käytännössä lopettanut kaiken ylimääräisen kuluttamisen ja siirtänyt isompia hankintoja. Säästöön minulla jää noin 800€ ennemmän kuussa kuin aiemmin. Leikkaan jopa hiukseni nykyään itse. Tienaan noin 63000 vuodessa. Tiedä sitten kuinka moni muu toimii näin ja näkyykö tällainen kulutuksen lopettaminen esim. työpaikkojen vähenemisenä.

Tuo kuulostaa samalta kuin mitä itse autoilijana tein SDp-Keskusta hallituksen aikana. Nyt luotan siihen ettei autoilijoilta viedä kaikkia rahoja ja kotimainen kulutukseni taas noussut.

Vierailija
8/36 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantien kun orpopurra alkoi manata heinäsirkkoja, kansa lakkasi luottamusta tulevaisuuteen ja näin he saivat laman. Hallitus aiheutti sen.

Nyt keskituloisilla ei ole enää ansiosidonnaista, työttömyys kasvaa joka päivä ja kaikki menee koko ajan huonommin. Missään muualla ei ole tällaista. Suomi on maailman huonoiten hoitanut taloutensa.

Vierailija
9/36 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelin asunnon ostoa, mutta hylkäsin haaveet. Mitä jos minut irtisanottaisiin uusien potkulakien avulla ja sitten ansiosidonnaista leikattaisiin jos en heti löydä työtä. En saisi silloin edes asumistukea, kun on omistusasunto. 

Kasvatin pitkät hiukset ja otin oman värin lähelle raitoja. Riittää että käyn nykyään kampaajalla kerran vuodessa. En syö ulkona ja en juuri matkustele. Tienaan n. 55000€ vuodessa ja laitan kaiken ylijäävän säästöön, jos työt loppuisi tai tulisi sota tms. 

Vierailija
10/36 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensan hinta nousi kun arvonlisävero nousi!

vaikka kuinka euron pensasta oli puhe niin ei persut sitäkään pitäneet

Vierailija
11/36 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkään kansantaloutta ymmärtävä tietää, etteivät neljän vuoden hallitukset tuhoa tai nosta taloutta ratkaisevasti vaan sen määrää valtion rakenteellinen järjestelmä ja sen tasapaino. Toki edellisen hallituksen holtittomuus lähes kaikessa toiminnassaan olisi jatkuessaan tiennyt jopa aseellista kriisiä ja valtiontalouden pysyvää romahtamista, mutta periaatteessa järjestelmä ei ole vuosikymmeniin ollut kuin satunnaisesti tasapainossa. Eikä tule olemaankaan.

Vierailija
12/36 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmat alkoi niistä kiky-vuosista, sen jälkeen ostovoima on vähentynyt ja vähentynyt ja seuraukset alkaa näkyä. 

Vierailija
13/36 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostovoiman vähentyminen on monen hallituksen summa, työttömyyden kasvun sai tämä nykyhallitus aikaan.

2009 ei elvytetty, vaikka kaikki oikeistopuolueet sitä väittivät. Ei, ei silloin elvytetty, pidettiin hengissä. Ei elvytetty.  Todellakaan.

Koko paskahan alkoi jo sitä edellisessä lamassa.

Vierailija
14/36 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki remontti ja mökkirempat koko suvulla seis. Tuli sinimusta hallitus ja nyt laiturirahat laitetaan sivuun, jotta suvun vanhuksille saadaan edes jonkinlainen vanhuus taattua. 

Kaikki mielummin puskuriksi kuin kulutukseen. Tajuatko paljonko yksityinen terveydenhoito ja vanhainkodit maksavat??

Pitää olla täysi idiootti, jos ei näe, että hallitus omilla leikkauksillaan aiheutti laman. 

Vierailija
15/36 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmat alkoi niistä kiky-vuosista, sen jälkeen ostovoima on vähentynyt ja vähentynyt ja seuraukset alkaa näkyä. 

Ei pidä paikkaansa. Sipilän hallituksen aikana köyhyys väheni ja ostovoima kasvoi, Rinteen ja Marinin hässäkän aikana kävi päinvastoin, nyt on ostovoima taas noussut. Sosialistins**tanat tuhosivat hyvässä nousussa olleen talouden niin kuin tapana on ja lähtivät karkuun. Nyt sitten syytetään hallitusta joka siivoaa heidän jälkiään ettei pudota Kreikan loukkuun.

Vierailija
16/36 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun alat tekemään itse kiljua tai kotiviiniä niin säästät huomattavasti rahaa. Kiljuun voi lisätä kaupan marjoja tai hedelmiä. Tulee ihan hyvää kun jaksaa odottaa. Eihän se tarvitse korvata sinun lempijuomaa. Voi olla joku päivä tilanteessa kun alko on kiinni ja sinulla on 20L juotavaa käymisastiassa.

Vierailija
17/36 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin juuri, että nyt esim. aiemmin joka talvinen päivän laskettelureissu perheen kanssa läheiseen laskettelukeskukseen, johon helposti meni rahaa noin 500€ tuntuu nyt aivan järkyttävältä tuhlaukselta. 

Nykyhallitulsen myötä usko tulevaan on mennyt ja kaikki tällainen jäänyt pois. Ennen saattoi käydä myös kahvilassa ja ravintolassa tuosta vaan, nykyään jos käy harmittaa rahanmeno monta päivää jälkikäteen.  

Vierailija
18/36 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki remontti ja mökkirempat koko suvulla seis. Tuli sinimusta hallitus ja nyt laiturirahat laitetaan sivuun, jotta suvun vanhuksille saadaan edes jonkinlainen vanhuus taattua. 

Kaikki mielummin puskuriksi kuin kulutukseen. Tajuatko paljonko yksityinen terveydenhoito ja vanhainkodit maksavat??

Pitää olla täysi idiootti, jos ei näe, että hallitus omilla leikkauksillaan aiheutti laman. 

Ja remonttien hinnat kallistuneet juuri sodan aiheuttman energianhinnan ja inflaation takia, ja tietenkin remppalainojen korot. Miten saat tuon hallituksen syyksi? Oletko Pietarista?

Vierailija
19/36 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnittelin asunnon ostoa, mutta hylkäsin haaveet. Mitä jos minut irtisanottaisiin uusien potkulakien avulla ja sitten ansiosidonnaista leikattaisiin jos en heti löydä työtä. En saisi silloin edes asumistukea, kun on omistusasunto. 

Kasvatin pitkät hiukset ja otin oman värin lähelle raitoja. Riittää että käyn nykyään kampaajalla kerran vuodessa. En syö ulkona ja en juuri matkustele. Tienaan n. 55000€ vuodessa ja laitan kaiken ylijäävän säästöön, jos työt loppuisi tai tulisi sota tms. 

Minä otin vain työttömyysturva-vakuutuksen asuntolainan yhteyteen. Problem solved. Maksaa joku kympin kuussa mutta pientä korkoihin verrattuna.

Et taida oikeasti edes ollut suunnitellut asunnon ostoa kun et tiedä työttömyysturvavakuutuksesta lainan yhteyteen.

Vierailija
20/36 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun Persutrollaukset ottaa jo kierroksia.Bergpummin egenlitra.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä