*^* LOKAKUUN PÄIVÄNSÄTEET VK 38 *^*
Kommentit (56)
Siinähän se kysymys tulikin... Onko siitä oikeasti ollut jollekulle, jolla on jo synnytyskokemusta, apua? Ehkäiseekö siis repeämiä yms? Itse ostin kyllä öljyn ja viikon sitä käytin, mutta nyt kiitos peräpukamien ja clus-soluista johtuvan flagyl-kapselikuurin, ei kyllä tee mieli enää mitään lisäillä tuonne välilihan seudulle...
Lisäksi: mun napa on tosi tosi arka (tai se alue mikä ennen oli napaa...). Tuntuu, että vähäinenkin koskeutus, vaikka kun vaate osuu napaan tai suihkussa kun vesi osuu siihen, tuntuu tosi ikävältä. Ei liene vaarallista, mutta epämukavaa ja tiedänpähän nyt miltä tuntuu sanonta "napa ratkeaa"! Onko muilla samanlaista?
Saneline 36+6
Saneline kyseli tuosta välilihan öljyämisestä. Kaksi ekaa raskautta meni että en öljynnyt, ekassa tehtiin eppari, tokassa pikku repeämä. Kolmannessa öljysin ja taas repesi, ei tosin pahasti. Eli taitaa olla enemmin tuosta kudostyypistä kyse kun tuosta öljyilystä. Miulla tulee tosi helposti raskausarpiakin, eli siis melko joustamaton olen. :) Sitten vielä napa asiaa. Miulla on kanssa just tuossa melkoisen arka kohta, masukin pylly on juuri siinä ja venyttää mahaa ikävästi. Iho on sellanen kosketusarka.
Vauvalistasta: Löytyy linkki siihen tuolta esittelysivulta, http://personal.inet.fi/koti/pupu . Lisäsin Cissen tietoja jo sinne, nyt vaan muutkin tosi toimiin. ;)
Pyöräilystä oli puhetta, itse kävin tänään kokeilemassa tuota vähäsen, kun kuopus halusi ehdottomasti pyörän kyytiin. Oli kyllä vika tikki, nyt on alapää kipeä, iskias vihottelee ja lisäksi vauvakin taisi kääntyillä takasin viistoon. :P Joten jätän kyllä nuo tällä erää muille.
Neuvolakuulumisia taisi olla enemmänkin, täällä on seuraavan kerran vasta viikon päästä neuvola. Lääkäri sellainen on kyseessä. Jos vaikka saisi selvyyttä että miten nuo pistelyt tuonne kohdunsuulle oikein vaikuttaa ja tarviiko tässä alkaa jo valmistautua synnyttämään.
Hyvää yötä.
AngelEyes ja masukki 36+1
Taas jo torstai, nää päivät mene ihan supernopeasti! Mitään ihmeellistä en tällä viikolla ole tehnyt, mutta menee se aika näköjään ihan näinkin:)
Keittiökalusteita ja muita kävin maanantaina katsomassa, tarjousta odotellen. Helpompi niitä asioita on nyt päättää kun sitten pienen vauvan kanssa mennä paikasta paikkaan.
Mulla on kanssa ollut sitä vihlontaa tuolla alaosassa, tällä viikolla kuitenkin vähemmän. Mulla oli neuvola tiistaina, sf oli 31, painoa tullut 12 kg tähän mennessä ja kaikki ihan normaalia. Hiukan ihmetteli kun vauva ei ole vielä laskeutunut vaikka olen uudelleensynnyttäjä. Esikoinen meni viikon yli lasketun ajan, joten olen asennoitunut että menee tämäkin..
Tuntuu vaan pitkältä tämä lomailu ennen vauvan syntymää, nyt olen jo kolmatta viikkoa kotona ja jos vielä menee vaikka neljä viikkoa. Kyllä tekemistä piisaa eikä tylsää ole mutta mielummin olisin ne viikot sitten hänen syntymän jälkeen..
Nyt koiran kanssa lenkille ja sitten vaavinvaatteita silittämään!
Voidaan vielä paksusti!
katjaäippä ja masukki 37+2
Tosi hienot AngelEyes nuo sivut, kiitos paljon, kun olet jaksanut meidän kaikkien puolesta niitä värkätä! :) Nyt sitten odotellaan lisää vaan syntyneitä sinne.
Eilen olin Ideaparkissa ostamassa viimeisiä juttuja ja se oli kyllä kamala reissu, mahaa kivisteli (supisteli?) ja selkää jomotti kokoajan. Sainpa kuitenkin ostettua loput pienet tavarat, mitä puuttui, eli tuttipullo, muutama varatutteli, vaippapaketti, liivinsuojia jne. ja sain myös sairaalakassin pakattua kokonaan. Tänään ja huomenna ajattelin vielä leipoa ja tehdä jotain ruokia pakkaseen, niin sitten olisi valmista. Paitsi parvekkeen ja kylppärin siivous, se saa odottaa vaikka maanantaihin. Ärsyttää, kun meillä on niin vähän mitään säilytystilaa, eikä ole saunaa, eikä mitään, niin tuo amme tulee todennäköisesti olemaan kylpyhuoneessa kaikkien tiellä. No ei voi mitään...
Meillä on Soiliina sama laskettu aika ja taitaa molemmat synnyttää TAYS:ssa? Ehkä nähdään siellä sitten, laitetaanko punaiset neilikat rintaan vai miten? :)
Viime yön nukuin paremmin kuin moneen viikkoon, en herännyt yhtä ainutta kertaa ja esikoinen herätti minut vasta 8.30. Eli siis todella myöhään antoi nukkua, normaalisti on herännyt seitsemän pintaan. En voi kyllä sanoa, että olisi siltikään mikään maailman virkein olo, mutta kiva kun sain nukuttua hyvin pitkästä aikaa. Jännä, kun ei ole tuota suonta juurikaan vetänyt, eikä muitakaan kramppeja ollut, kun muistan, että esikoista odottaessani jalat kramppasivat ja suonta veti pohkeesta joka ikinen yö viimeiset kymmenen viikkoa. Onneksi olen säästynyt tältä vaivalta, kaiken muun kun olenkin varmaan sitten "saanut".
Saimme sovittua siskoni kanssa, joka on siis lupautunut tulla esikoista vahtimaan synnytyksen ajaksi, että hän ottaa tässä muutaman viikon vähän iisimmin (juuri kesällä täyttänyt 18v.), ettei käy niin, että synnytys alkaa juuri kun hän on jossain baarissa tukka putkella. Sanoi, että oli itsekin miettinyt ihan samaa ja pääsimme mukavasti yhteisymmärrykseen. Tuli kyllä hieman paha mieli kontrolloida tuolla tavoin toisen elämää, mutta ei hän tuntunut sitä niin ottavan ollenkaan ja onhan se nyt selvä, ettei hän voi esikoisen kanssa olla missään kyseenalaisessa kunnossa!
Eilen sitten tuli 38 viikkoa täyteen ja on nyt täysiaikainen tämä vauva. Nyt vaan sormet ja varpaat ristissä toivon, ettei tule olemaan myös yliaikainen! Mies veikkasi, että syntyy rv 39+6, minä taas arvelin, että 40+3. Saa nähdä osuuko kumpikaan oikeaan! ;)
Huomenna neuvola, tulen kertomaan kuulumisia sieltä sitten! Voikaa kaikki hyvin!
Lillian 38+1
Kävin tänään ultrakontrollissa pienen sf-mitan vuoksi. Vauva oli hyvin kasvanut, painoarvio oli 3.124kg, edelleen hoikka vauva keskivartaloltaan, (Siis isäänsä tullut;)) Huolestuttavaa oli lapsiveden vähäinen määrä, jonka vuoksi sain lähetteen Tays:n äippäpolille alkuviikkoon. Ohjeiksi sain myös seurata tarkasti vauvan liikkeitä. Tähän asti sen suhteen ongelmaa ei ole ollut, sellainen supermöyrijä tämä maha-asukas on.
Itseä alkoi myös huolestuttamaan vauvan asento; pää oli alaspäin, mutta pää oli vinottainan ja käsi poskella. Eli ei ole vielä laskeutunut ja lääkäri lohdutteli, että vielä ehtii ja mahtuu kääntyä puhtaaseen raivotarjontaan. Lapsiveden vähyyden ja vauvan asennon vuoksi, voin kuulemma varautua käynnistykseen tai tarvittaessa jopa sektioon. Apua alkoi pelottamaan! Kutsu Tays:n tulee alkuviikosta.
Tämä oli pelkkää oman navan purkamista, mutta hyviä vointeja kaikille muille!
eli aikalailla virallisesta ajasta jäljessä yritän hiljentyä kotiin esikoisen kanssa odottelemaan. Hommia teen enää kotikoneelta. Mukavasti on käynnistynyt tämä oleilu siivoamalla ja naapurissa sukuloimalla.
Sanelinelle navasta: Mun napa on ollut todella pitkään (ainakin 2kk jo) kipeä ja kosketusarka. Esikoinen vielä pimpottelee ja painelee sitä jatkuvalla syötöllä niin että taju meinaa lähteä, joten samaa vaivaa on.
Mies on veikannut huomista vauvan syntymäpäiväksi. Itse en moiseen usko, joten eiköhän tässä jää aikaa kotipuuhille.
Rouvaii 37+3
Moikka taas ja Cisselle hurjan paljon onnea vauvelin synytymän johdosta:)
Mulla on ollut tänään tosi huono olo koko päivän, huimannu,t särkee mahaa sekä alaselkääja on heikko olo. Aamulla oli neuvolalääkäri ja taas jäi vähän kysymyksiä ilmaan. Hb on on humsahtanut alas, oli vaan 105 ja lääkäri sanoi että pitää seuraata, ei saa mennä alle 95 tai sit voi olla jo vauvallekin haittaa. No nyt syödään 2 Obsidania /vrk.
Paineet ok ja pissa puhdas. Vauvan tarjonta aiheuttaa taas ongelmia..oli ensin sitä mieltä on on raivotarjonnassa, mutta kun vihoin sykkeet löytyivät ne olivat kuulema hämmästyttävän korkealla. Ei oikein löytynyt päätä ja piti pyytää joku vanhempi täti apuunjoka sekään ei oikein ollut varma miten päin vauva köllöttelee.Noo, ilmeisesti kuitenkin on raivotarjonnassa, toivon niin. Mutta kun viime kerralla oma terkkka sanoi että on jo hyvin laskeutunut, pää heiluu vielä vähän, niin tänään eri hlöt olivat sitä mieltä että on kuitenkin aika ylhäällä eikä laskeutunut. Argh..ota siitä nyt selvää...kohdunkaulakanava hävinnyt meelkein kokonaan, jäljellä vain 0,5 cm, mutta paikat kiinni, toki pehmenneet. Mites muilla. kun kohdunkaulakanava häviää, niin enteileekö lähestyvää synnytystä??
Niin ja sain seuraavan ajan vasta 2 viikon päähän kun on jo kolmas lapsi:(
Meidän kuopus on enterorokossa ja on ollut hirvee tauti, aivan järkyttävän paljon rakkuloita käsissä ja jaloissa ja kutina on aiheuttanut muutaman yön valvomista:( Nyt alkaa jo paranemaa, onneksi. Viikonloppuna sairastuu varmaan esikoinen.
Oma olo on kyllä aika väsynyt eikä mitään oikein jaksa/pysty tehdä vaikka oliskin vielä paljon hommia tekemättä ennenkuin vauva tulee. No jos sit ens viikolla.
Mä en ole saanut Kelalta vieläkään tietoa äitiyspäivärahasta, vaikka tästä on jo yli 2kk aikaa kun vein paperit ja kerran oon jo soittanut ja lupasivat kiirehtiä:(
Hyviä vointeja kaikille!
-Tiziana rv 36+5
Tuli ihan tippa silmään (taas kerran) kun oli jotenkin niin kauniit ja herkät sivut. Tuntuu kyllä, että tässä kyynelehditään nykyään joka välissä ja mistä asiasta tahansa...
susasana 37+2
Moikkista pitkästä aikaa.. Olen kyllä käynyt lueskelemassa, mutta en ole ehtinyt oikein osallistua keskusteluun..
Mulla alkoi ne sukkapuikkotuntemukset pari päivää sitten. Eilen oli myös sellaista painetta ja kirpeilyä alavatsassa niin kuin on ollut joskus virtsatientulehduksen yhteydessä, ja vessassa käynnit on selvästi tihentynyt.. Illalla tuli sitten jo pari kunnon supistusta. Ei vielä kivuliaita, mutta sellaisia, joista tunsi jo ennalta, että kohta alkaa supistus ja joka ahdisti selkää ja keuhkoja myöten. Jee, tuolla alhaalla tapahtuu jotain! Viime yönä myös maha-asukki innostui möyrimään ennen näkemättömän paljon.. Se 10 liikettä tuli minuutissa. :)
Harkkasupistuksia myulla on ollut jo kesäkuusta lähtien, muta tämä oli jotenkin erilaista.. No pariin suppariin ne jäi, mutta katsellaan jos saatais lähiaikoina vähän lisää. Ensi maanantaina olisi 38 vkoa täynnä ja sitten se voisi jo pikkuhiljaa alkaa harkita tulevansa..
Mutta edelleen uskon siihen, että, mulla menee mielummin yli kuin alle lasketun ajan. Kaverilla on vielä kokoa ilmeisesti alle 3 kg ja siksi olisi hyväkin ottaa masussa massaa vielä muutama viikko. Mutta taidan siltikin pakata sairaalakassin valmiiksi tänään.. Varmuuden vuoksi.. Ei uskalla vielä kovasti innostua, ettei sitten 4 vkon päästä odota edelleen eteisessä lähtökuopassa synnytyksen alkua..
Ja kengistä. Nöyrtykää naiset ja hankkikaa tarralenkkarit, helpottaa elämää. :) Itse tein sen viime maanantaina ja ulos lähdöt on nopeutunut huomattavasti, puhumattakaan kenkien pois ottamisesta, joka ei vaadi lainkaan kumartelua. Aamuinen sukkashow on sitten asia erikseen..
Palaillaan asiaan, meillä on ma aamuna seuraava neuvola, laittelen kuulumisia sen jälkeen.
Tsemppiä kaikille, jaksamista ja pitkää pinnaa niitä tarvitseville. Odotuksen ihanuutta nille, joitka vielä ovat elämänsä kunnossa.. Hetken.. :)
T. Ksia ja pikku T 37+4
Ps. Jos haluaa jotain kivaa pikkuextraa tulokkaalle, löysin eilen Kekäleen lastenosastolta värikkäitä ja kuviollisia harsoja. Ostin paketin (8 kpl), että päästään kylässä brassailemaan. Ja tyttöjen odottajat varoitus, silllä olla järjettömän hienoja, vähän retroja mekkoja (Name it), samanlainen slaavilainen henki kuin esim. Arabian Taika-mukeissa, wau. Itse säästyin kun poikien vaatteet ei ihan samalla tavalla sykäyttänyt..
Ekaks - pistäisikö joku mulle tumpelolle noitten sivujen URLin? Siis niiden AngelEyesin tekemien?
... jaahas, pitihän sen puutumisenkin iskeä vielä. Huoh. Jos ei yöllä herää siihen, että supistaa, painaa, pissattaa tai muuten vaan ahistaa niin nyt sitten voi herätä lisäksi käsien ja jalkojen pistelyyn ja puutumiseen. Voi #"#€%&!!! Viime kerrasta ihan tuttua, menee ohi kun syntyy jne mutta silti tympii. Ukolle jo natkutin, että hitto jos menee johonkin 42+3 osastolle; tarkoittaisi että näitä kivoista oloista saisi nauttia lokakuun loppuun asti. Just. Tyyppi on muuten noussut taas ylöspäin - ei meinaan paina seisoassa kuten viikko sitten eikä muuten tuiki sukkapuikollakaan. Mua jo varoiteltiinkin, että kolmosta odottaessa laskeutuminen ei oo välttis mitenkään pysyvää ja no, eipä näytä olevan. Se painon tunne ei ollut kiva, mutta ainakin sitä saattoi kuvitella että jouduttaisi synnytyksen käynnistymistä.
Ja sit sain kuulla että pph:lla on jollain lapsella kihomatoja. Kiva. Pitää miettiä, josko hoitais muun porukan varmuuden vuoksi kertaalleen, ilmeisesti raskaana olevalle sitä pyrviniä ei ihan suosittelemalla suositella.
Voikissa ja Äijä-masukki 36+5
Siellä kaikki ok, paino oli noussut ihan kivasti taas, mutta en stressaa siitä nyt enää. Sitäpaitsi viimeksi se oli laskenut, että ehkä siksikin on hieman puhtaampi omatunto. Kävelin sinne ja takaisin, eli yhteensä tuollainen 4km lenkki tuli tehtyä! Nyt kyllä huomaa tehneensä, lonkat ja alaselkä kipeenä. Neuvolassa hieman omituinen juttu, eli sanoi, että vauva on laskeutunut ja pää kiinnittynyt, mutta silfi sf-mitta oli noussut huimat 3cm viikossa! Eli nyt siis 36cm. Aika erikoista, kuvittelisin, että tuo mitta laskee tai pysyisi samassa, kun vauva laskeutuu. Terkka ei kuitenkaan ollut mitenkään ihmeissään, sanoi, että vauvan asento vaikuttaa tosi paljon tuohon mittaan ja jos on pylly pystyssä, niin voi helpostikin tuoda monta senttiä lisää. Toivotaan, että tuo kiinnittyminen nyt meinaisi sitä, että synnytys on lähellä!
Muuta erikoista kerrottavaa ei nyt ole oikeastaan. Minulla tämä maailman lopun meininki jatkuu, olen hamstrannut kaupat tyhjäksi ja tehnyt pakkasen täyteen ruokaa, niinkuin ei mitään voisi tehdä, eikä minnekään pääse sitten kun vauva syntyy! No, hyvä se on valmiina olla, kun mies ei mikään paras kokki ole, eikä esikoinen voi oikein millään valmis ruoalla kovin kauaa elellä...
Aamulla tuli eka oikea supistus, oikein kipeä ja ihan levossa, kun istuin ja join kahvia! Mutta siihen se sitten jäikin. :/ Kävellessä supisteli jonkin verran, mutta sellaisia rasitus-suppareitaon ollut jo jonkin aikaa... No, toiveet on korkealla! Yön nukuin taas huonosti, enkä ihan aikuisten oikeasti jaksaisi tätä raskautta kovin kauaa enää. Niinkuin ei moni muukaan meistä, koitetaan nyt kuitenkin jaksaa!
Mukavaa viikonloppua!
Lillian 38+2
Ja jaksamista ja halauksia kaikille viimeisille viikoille!
Viime yö oli tosi hankala, heräsin puoli kolme supisteluun ja selkäjomotukseen, tämä kesti pari tuntia kunnes sain viimein nukahdettua, lopun yötä nukuin levottomasti ja heräilin joka kyljen kääntöön. Päivä onkin kulunut nuokkuessa, en osaa nukkua päiväunia vaikka kuinka väsyttäisi. Toivottavasti ensi yö menee paremmin.
Tänään oli ultra vauvan kasvun ja lapsiveden vähyyden vuoksi. Vauvalle oli tullut mukavasti kokoa, nyt rv 36+5 painoi vajaat 2.6kg kun rv 33 oli 1.9kg. Vettäkin oli justiiinsa normaalin alarajoissa. Nyt pitääkin tehdä liikelaskentaa 2x päivässä, mennä heti äitipolille jos vähänkin liikkeet on vaisuja ja vähäisiä. Välillä on mennyt tuntikin että olen saanuut tarvittavat 10 liikkettä. Supistukset on tämän viikon aikana napakoituneet ja niitä on tullut useammin, samoin sukkapuikkko-pistoksia on ollut enemmän. Kohdunsuu olikin jo reilut 2cm auki ja kanava oli hävinnyt, näillä näkymin tämäkin syntyisi nopsasti kuin isommat sisarukset.
Sairaalakassi pitäisi vielä pakata ja vauvan kotiintulovaatteet laittaa kassiin valmiiksi. Oletteko pakanneet vauvaa varten sekä tytön että pojan vaatteet jos ette tiedä sukupuolta? Itse ajattelin laittaa unisex-vaatteet, mutta toisaalta olisi kiva tuoda tyttö vaal.pun kotiin.
spp rv36+5
hiih toivotaan lillian, että kohta sinäkin saat kääryleen kotiin :)
Lääkärikäynti oli tällä viikolla. Sanoi, että kypsältä tuntuu ja sitten kun supistelut alkavat, niin voi ihan hyvin syntyä :) Kiinnittynyt vauva ei vielä ollut, mutta onneksi pää alaspäin. Ja tohtori arveli, että hiukan etuajassa voi tulla.. Ei haittaa, en malta odottaa. Oon päättänyt että tasan kahden viikon päästä voisi tulla, perjantaivauvaa täälläkin siis odotellaan niinkuin joku toinenkin :)
Sitten paineli vatsaa ja arvioi vauvan painoksi noin 3kg. Mistä ihmeestä ne voi tuollaisen tietää?? Minusta tuo 3kg möhkäle kuulostaa niin isolta, että pitäisikö ihan ultralla käydä tarkistamassa?
Nyt viime päivät on tehnyt taas hulluna mieli herkkuja. Pitkä aika meni, ettei oikein mitään pystynyt syömään, kun kaikki närästi. Nyt on onneksi tuo oire hävinnyt, liekö vauva laskeutunut sen verran :) Mutta maha on jatkuvasti vellillä.. Varsinkin, kun supistelee (ei kipeästi) niin sen jälkeen pärähtää kunnon varpusparvi.
Ja ja.. myös mulla on niitä sukkapuikkotuntemuksia, kun olen liikkeessä tai pitää kyykistyä. Välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Mulla on vasta viime viikolla alkanut ne valmennukset ja voinpa sanoa, että aivan turhia! Tämä "miten lapsi muuttaa elämää" -aihe ainakin. Voi elämä. Mutta ensi viikolla on vauvanhoitotunti ja sitä odotan :) en ole koskaan vaippaa vaihtanut ja vain kerran pitänyt pientä vauvaa sylissä..
Vähän tylsä päivä ollut. Lenkille en jaksa mennä, siivosin eilen ja eilistä ruokaakin vielä tarpeeksi jäljellä. Ei mitään tekemistä. No kohta ei ole sitä ongelmaa :) Mutta kai sitä on pakko lähteä edes puoleksi tunniksi koiran kanssa ulos vaappumaan, ettei tule mökkihöperöksi.
fanny 35+6
Ja voimia kaikille viimesiin viikkoihin! :)
Vihdoin täällä taas, meillä oli kone hajalla jonkin aikaa mutta nyt toimii onneksi. Täälläkin jo ollut sukkapuikko-tuntemuksia välillä, ja nyt viimesen kuluneen viikon aikana ollut jonkin verran supisteluja. Eilen oli kummallista painon tuntua yläselässä lapaluiden välissä samaan aikaan kun mahaa kivisteli. Mietin, voisivatko jotenkin liittyä yhteen.. Väsymystä ilmassa täälläkin, yöt alkaa olla aika katkonaisia sekä vessassa jouksemisen että sen takia kun hyvää asentoa näyttää olevan vaikea löytää. Vähän väliä pitää vaihtaa kyljeltä toiselle. Tässäpä tätä tuli valitusta taasen. Kyllä sitä jo niin odottaa, että saisi pikkuisen syliin vaikka toisaalta tuleva synnytys jännittääkin kovasti.
Voikaa hyvin!!
Helinä & Mönkiäinen rv 34+2
Piti tulla vaan kertomaan et ei tää peruskunto ihan pohjiin oo voinut mennä vaikka tuntuukin etteinjaksa mitään ja nukkuis koko päivän. Eilen vein pojan mummille (tai tavattiin Turussa keskustassa kun mummi pääsi töistä). Ajattelin et kävelen osan matkasta kotiin (Raision Petäsmäkeen). Mulla oli mukana tuo uskollinen MP3,kun musta on tylsää kävelä liikenteen melussa,musa tuo lisää energiaa. Kuinka ollakaan,totesin kolmen tunnin päästä olevani kotona.Ja kyllä,kävelin koko matkan! MAtkaa tuosta tuli arviolta 9km tienviittojen perusteella. Loppumatkasta alkoi alas vähän painaa ja yöllä tuo kostautui sit sillä et häpyluun alue oli tooosi kipeä kun vähänkin liikkui,mut ainakin pidän huolen ettei kunto oo ihan hukassa sit kun sitä tarvitaan (toivottavasti pian). Totta puhuen on pirun ylpeä itsestäni. Tuo sai myös ajatukset hetkeksi pois tästä muusta helvetistä mikä mun päässä ja kropassa on irti.
Tänään pitäis sit viedä väliaikaiseen varastoon noita jo pakattuja tavaroita,kun ei täällä mahdu pakkaamaan enempää kun joka paikka on täynnä säkkejä ja laatikoita.
Viikonlopun jatkoja kaikille teille ihanille "siskoille"!
Määitte & Mini08 37+1
Olin kai jotenkin käsittänyt väärin, mutta ihan tavallinen neuvola oli tänään. Lääkärille vasta parin viikon päästä.
No,sydänäänet kuunneltiin ja mitat otettiin, sf 29, itselle painoa tullut hiukka vajaa 400g viikossa ja paineet normaalit. Pää alaspäin siellä masussa oltiin. Ei siis mitään ihmeellistä kerrottavaa.
Katyez 34 tasan