Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^* LOKAKUUN PÄIVÄNSÄTEET VK 38 *^*

15.09.2008 |

:)

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Cisselle pikku kääröstä! Vähän on kyllä kade olo, myönnän..

Ja ihanaa, että Sonera sai verkkovikansa korjattua ja tämä addikti pääsi taas nettiin päivän tauon jälkeen. :)

Tsemppiä kaikille, joita vaivat on ruvennut valvottamaan ja itkettämään, onneksi tämä on muutamien viikkojen päästä ohi menevää..

Meillä käytiin eilen ylimääräisessä ultrassa sen pienen sf-mitan takia..... Virtaukset yms. kaikki muu on kunnossa, vauvan painoarvio tällä hetkellä on 2670 g, eli ihan hyvän kokoista veikkaa odotellaan... Oli laskeutunut hyvin, eikä enää saatu koko päätä kuviin, pelkät huulet ja nenä näkyi. Pää oli siis tiukasti lantiossa kiinni. Mutta.. Lääkäri sanoi, että kaveri on käyrien mukaan keskivartaloltaan niin hoikka, että lähdemme jatkotutkimuksiin Taysiin äippäpolille. Tässä sitä kutsua nyt sitten odotellaan.. Toivottavasti päästään pian..

En osaa kovin huolissani olla kun itse synnyin viikolla 42+0, painoa 3,3 kg ja pituuta 52,5 cm. Mies syntyi viikolla 36+4, painoa n. 2,5 kg ja pituutta n. 50 cm. Eli ollaan itsekin oltu hoikkia ja pitkiä vauvoja.. Äitini sanojen mukaan olin laiha rääpäle, luuta ja nahkaa.. Nyt juuri ei kyllä olo tunnu siltä, kas kumma.. ;)

Muuten meidän arkeen ei erikoista. Kaikki vauvalle on hankittu, hoitolaukkua lukuunottamatta, eilen käytiin vielä viimeiset reissut kaupoilla.. Mies on näistä hankinnoista jo enemmän hädissään kuin minä, olen joten varautunut, että lokakuun puoliväliin asti mennään.. Mun olo on edelleen hyvä, miinuksena on, että vatsassa keskellä ei ole enää tuntoa. Se napa, jota kehuin kk. sitten on mystisesti kadonnut ja ilmeisesti levinnyt n. 10 cm halkaisijaltaan olevaksi alueeksi, joka ei tunne mitään.. Outo fiilis.. Olen nukkunut 8-10 h tunnin unia ja selvinnut 1-3 vessareissulla, eli uneni taitaa olla luksusta tässä vaiheessa.. Päikkäreitä en osaa nukkua valitettavasti. Eiköhän se luonto siihen vielä opeta..

Laitoin urheasti kivat nahkasaappaat jalkaan viime la kun käytiin syömässä ja leffassa. Sunnuntaina huomasin, että päkiöissä on mustelmat. Ilmeisesti etureppu vaikuttaamun kävelyyn melko paljon, vaikken sitä itse huomaakaan.. Hain vahingosta viisastuneena sitten eilen kaupasta hyvät kävelykengät, joilla kelpaa tepsutella mahan ja vaunujen kanssa lumen tuloon asti, ilman jalkasärkyjä, toivottavasti. Iltaisin jalkapohjat on ollut tod. väsyneet.. Katson siis korkkarikauteni hetkeksi päättyneeksi.. Ne vaan saa aikaan niin naisellisen olon, jota muuten saa hakea nykyisessä olomuodossa..

Lähden metsästämään itselleni jalkahoitoa ja hierontaa, jotka mies lupasi tarjota. :)

Tsemppiä mammat!

T. Ksia 37+1

Vierailija
22/56 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen vauva ulkona, hieno juttu! Eipä tässä tosiaan enää kauaa mene niin itsekkin saa oman paketin kainaloon. En kyllä osaa kateellinen olla, tiedän että oma synnytys on pian edessä!!

Tosi hyvä Määitte, että juttelet psykologin kanssa, kuulostaa tosiaan siltä ettei kaikki ole kunnossa. Ja kuitenkin itsellesi ja vauvalle olisi tosi tärkeää että olisit henkisesti hyvässä kunnossa kun hän syntyy..

Täällä kehotettiin synnäriin tutustumisen yhteydessä, että sairaalaan kannattaa ottaa itselle ja vauvalle vaatteet koko sairaalassa olo ajaksi. Eli tuleekin hiukan täydempi sairaalakassi. Vauvalle saa kuitenkin varata kolmeksi päiväksi vaatetta ja itselle kanssa.

Monella on ollut vaivaa löysästä mahasta, sama vika täällä.. Muuten mulla ei mitään uusia oireita, yöt nukun hyvin enkä välttämättä herää kertaakaan. Kävelemässä käyn vieläkin tunnin lenkin päivässä. Itse olen tosi onnellinen että kunto on näin hyvä vielä, auttaa paljon tuossa synnytyksessä mikä on aika vaativa ponnistus!! Ainoa kävelyä haittaava asia on sellainen viiltävä pisto tuolla emättimen pohjalla/ kohdunsuulla, vaikea paikallistaa.. ihan tuntuu kuin siellä olisi haava tms mutta verta ei tule kylläkään. Täytyy ottaa taas puheeksi neuvolassa, se on tänään yhdeltä.

Mä olen melko varma että ainakin laskettuun aikaan mennään, mitään synnytystä ennakoivaa ei ole ja vointikin vielä tosi hyvä. Ja mielellään "lomailen" vielä sen kolme viikkoa, tekemistä riittää. Ja saa vielä viettää laatuaikaa tuon esikoisen kanssa ja keskittyä häneen, sitten vauvan syntymän jälkeen huomio on kuitenkin eniten vauvassa vaikka miten yrittää sitä huomiota jakaa.

Parilta kaverilta sain vielä tosi paljon vauvanvaatteita, niitä olen pessyt ja silittää vielä pitäisi. Sairaalakassi on pakkaamatta, muuten taitaa olla vauvajutut valmiina. Ja sitterin ajattelin käydä tänään ostamassa.

Siellä synnärillä käydessä kätilö sanoi että varsinkin miehelle kannattaa ottaa eväitä mukaan, kun isät eivät sieltä sapuskaa saa ennen kun vauva on syntynyt. Täytyy jotakin pakata mukaan..

Tosi kylmä ilma ulkona, tuli vaan mieleen että jos näin kylmää on vauvan syntymän aikaan, ei toppapuku ole varmaan yhtään liikaa! Itsekkin hain eilen toppatakin kaapista, ainoa takki mikä mahtuu kiinni:)

Enpä nyt muuta muista.. jotakin vielä tais olla mutta tuun iltapäivällä kertomaan neuvolakuulumiset niin voin lisäillä sitten.

Katsotaan ja jännitetään kuka on seuraavan vauvan saaja!!

katjaäippä ja masukki tasan 37

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ihanaa, että pikkuinen on ulkona ja hyvässä voinnissa olette molemmat =)

Haleja myös Määittelle ja muillekin tarvitseville! Mä kyllä vähän tarvitsisin niitä itsekin.. Mua on alkanut yhtäkkiä kauheasti ahdistamaan ja ihan paniikin oloisia tuntemuksia tulemaan. Olen kyllä sairastanut paniikkihäiriötä pitkään, mutta odotusaika on sujunut sen osalta tähän mennessä ihan mukavasti.. Pelottaa synnytys ja tuleva vauvan hoito. Enhän mä osaa vauvaa hoitaa! Ahdistaa, kun ei neuvolassakaan ole ollut mitään valmennuksia. No tänään oli neuvola, ja puhuin asiasta, terkka varasi ensi viikolle minulle pitemmän ajan, jolloin saisin jotain yksityisvalmennusta. Toivottavasti sitten puhutaan vauvan hoidosta, ja ehkä synnytyksestäkin vielä..

Tänään oli myös lääkäri neuvolassa. Pää alaspäin oli onneksi vauva edelleen, ja pää kuulemma tuntui myös, kun kohdunsuuta tunnusteli. Muuten en tuosta lääkärintutkimuksesta saanut mitään irti, sattui vaan.. Kohdunkaulaa (?) oli kuulemma vaikea löytää. Neuvolakortin teksteistäkään en saa mitään selvää, mutta ilmeisesti kaikki oli ok, kun ei lääkäri mitään muuta sanonut.

Nyt on aika väsynyt olo, en oikein jaksa kirjoittaa. Mutta koitan palailla loppuviikolla uudelleen asiaan.

t: Merrily 36+3

Vierailija
24/56 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että kaikki sujui hyvin.

Tultiin juuri äidiltäni, käytiin hakemasa ämpärillinen puolukoita, isäni oli kerännyt. Ja iskä oli myös tehnyt hoitoalustan pinnasängyn päälle, oli ihan komea.

Mulle ei ihmeitä. Maha on jo iso ja ahdistaa ja väsyttääkin. Eilen illalla särki kovasti päätä mutta meni onneksi lääkkeellä vihdoin ohi. Aamulla taas juimi, mutta onneksi hävisi itsekseen ilman troppia.

Mutta nyt ekaluokkalainen saapui koulusta, täytyy mennä kuulumiset kyselemään!

tanni

Vierailija
25/56 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä hieman kateelliset onnittelut;) Mies tietää meidän vauvan syntyvän perjantaina, itse en moiseen usko.

Valvoin minäkin monta tuntia viime yönä ja näin unta siitä että muille tulee lapsia. Hassua etten ole nähnyt edes unta siitä kumpi tyttö eli poika omassa mahassa olisi.

Sairaalakassi on melkein pakattu, aika täyteen tuli, mutta pakko on ottaa sama kassi kuin esikoisen kohdalla:) Vaikka mukaan en pakannut kun omat ja vauvan kotiintulovaatteet, oman kylpytakin ja peseytymisvälineet, sekä imetysrintsikat.

Eilen oli kiva ilta esikoisen kanssa, ulkoiltiin pitkään ja puuhasteltiin kun isi oli myöhään töissä. Edellinen ilta taas oli kamala. Esikoinen kitisi jatkuvalla syötteellä (meinaan tulla hulluksi aina kun samaa narinaa viihdytyksestä huolimatta jatkuu koko päivän) ja ajattelinkin että hullu kun rupesin, kohta näitä sisupusseja on vielä lisää;) Lopulta kun saatiin kaveri nukkumaan väänsin itkua miehelle kun olin niin väsynyt siihen kiukutteluun, joka vielä huipentui lyömiseksi ja puremiseksi (tosin isiä kyllä silitti, mutta äiti oli tyhmä). Noh eihän noita päiviä usein ole, mutta en ole sangen hyvä niitä käsittelemään ja vähän kauhukuvat nousivat pintaan...

Olo on tosi uuvahtanut kyllä, odotan vaan että pääsisi kotiin sohvalle. Tekisi vaan mieli itsekin kiukutella (aamulla oli lähellä ettei kuppi mennyt jo nurin eteisessä kun ei meinaa omia saappaita enää jalkaan saada).

Rouvaii 17+1

Vierailija
26/56 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä hieman kateelliset onnittelut;) Mies tietää meidän vauvan syntyvän perjantaina, itse en moiseen usko.

Valvoin minäkin monta tuntia viime yönä ja näin unta siitä että muille tulee lapsia. Hassua etten ole nähnyt edes unta siitä kumpi tyttö eli poika omassa mahassa olisi.

Sairaalakassi on melkein pakattu, aika täyteen tuli, mutta pakko on ottaa sama kassi kuin esikoisen kohdalla:) Vaikka mukaan en pakannut kun omat ja vauvan kotiintulovaatteet, oman kylpytakin ja peseytymisvälineet, sekä imetysrintsikat.

Eilen oli kiva ilta esikoisen kanssa, ulkoiltiin pitkään ja puuhasteltiin kun isi oli myöhään töissä. Edellinen ilta taas oli kamala. Esikoinen kitisi jatkuvalla syötteellä (meinaan tulla hulluksi aina kun samaa narinaa viihdytyksestä huolimatta jatkuu koko päivän) ja ajattelinkin että hullu kun rupesin, kohta näitä sisupusseja on vielä lisää;) Lopulta kun saatiin kaveri nukkumaan väänsin itkua miehelle kun olin niin väsynyt siihen kiukutteluun, joka vielä huipentui lyömiseksi ja puremiseksi (tosin isiä kyllä silitti, mutta äiti oli tyhmä). Noh eihän noita päiviä usein ole, mutta en ole sangen hyvä niitä käsittelemään ja vähän kauhukuvat nousivat pintaan...

Olo on tosi uuvahtanut kyllä, odotan vaan että pääsisi kotiin sohvalle. Tekisi vaan mieli itsekin kiukutella (aamulla oli lähellä ettei kuppi mennyt jo nurin eteisessä kun ei meinaa omia saappaita enää jalkaan saada).

Rouvaii 17+1

Vierailija
27/56 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Ksian kanssa sama juttu: ihanaa, että Sonera sai verkkovikansa korjattua=). Meinasi jo hermot kärähtää, jos ne voi tästä enää enempää sauhuta. Eli voimia kaikille hermojensa kanssa taisteleville. Onneksi ei ole enää montaa viikkoa itse kullakin jäljellä. Mulla on laskettuaika 1.10., mutta pahoin pelkään, että taas mennään se 2 viikkoa yli. Olikos Lillianilla sama la ja esikoinen meni reilusti yli?

Mulla on taas tänä torstaina ultra, pienen sf-mitan takia (viimeksi sf mitta oli 30 rv37). Viime ultratarkistuksessa rv 35, vauvan painoarvio oli 2.550kg. Mulla oli sama juttu kuin Ksia:lla, vauva oli keskivartaloltaan liian hoikka käyrillä, siksi taas tutkitaan. Olitskos sinäkin Tampereelta? Jos tulokset ovatkin mittaajasta kiinni.... En osaa itsekään olla huolissani, koska esikoisesta sf-mitta oli lopussa vain 32.

Olo on muuten hyvä, mutta väsyttää. Esikoinen on flunssassa ja valvottaa, eikä nuku kuitenkaan päiväuniakaan. Pelottaa jo nyt se vauva-arki ja huonosti nukutut yöt. Toivottavasti uusi tulokas ei ole yhtä huono nukkuja kuin esikoinen. Mietityttää todella paljon, miten tulen jaksamaan 3-vuotiaan uhmakkaan ja vauvan kanssa. (Tiedän, monilla on monta lasta pienillä ikäeroilla).

Voimia kaikille=)

Soiliina rv 37+6

Vierailija
28/56 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Paljon onnea cisselle! Itkuunhan siinä purskahdin kun luin hyvistä uutisista. Aikamoisessa hormoonimyskyssä täällä elellään. Mieli on apea koko ajan, eilen oli hiukan parempi päivä, tänään taas huono. Selvästi tuntuu että vauva on tosi alhaalla, neuvolassakin sanoi että alhaalla on. Ihan muutamassa päivässä on alkanut tuntumaan tosi epämiellyttävältä tuolla alapäässä ja kävely on tosi hankalaa. Eilen kun vietiin tyttö jumppaan ja käytiin kaupoilla niin alkoi supistamaan oikein kunnolla ekaa kertaa. Mä niin toivoisin että pääsis pian synyttämään, toisaalta taas tiedän että vielä menee aikaa. Vauvan liikkeet sattuu, koko ajan saa juosta vessassa ja olo on ihan turta. Täällä myös tosi oksettava olo ja paleltaa hirveesti. olenkohan tulossa kipeeksi. Huomenna lääkäri ja masentaa jo valmiiksi kun tiedän ettei siellä ole mitään edistystä tapahtunut. Nyt taidan mennä taas pötköttämään kun istuminenkin on hankalaa. Voimia kaikille tähän ihanaan loppuraskauteen!

äitykkäinen 35+5

Vierailija
29/56 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuulla vauvauutisia. ;-) Perästä tullaan - ainakin jossain vaiheessa (esikoinen syntyi 42+3)!

Ja sitten omaan, pullottavaan napaan: Yritän edelleen (ensi viikkoon saakka) saada opintojani siihen pisteeseen, että voin hyvällä mielin jäädä vauvalomalle. Fyysinen kunto on kuitenkin alkanut heikentyä ja olo on iltaisin varsin uupunut. Olo on kuin jyrän alle jääneellä. Tämä ahkerointi on ollut ihan oma päätökseni, joten ei auta valittaminen - enää reilu viikko ja aloitan löhöämisen. :-)

Kahtena päivänä peräkkäin olen luullut housuihini lirahtavan lapsivettä, mutta ilmeisesti kyseessä on ollut vain varsin nestemäinen valkovuoto... Myös pukamat ovat alkaneet kiusata ja oma keho tuntuu kaikkea muuta, kuin viehättävältä.

Onkos muilla vihlontaa kohdunsuun alueella / syvällä emättimessä? Aivan kuin tökättäisiin sukkapuikolla. Vauvamme kääntyi viime viikolla perätilasta oikein päin ja on laskeutunut sen myötä ihan kivasti. Haaveajattelen, että nämä "sukkapuikko-tuntemukset " olisivat edes jollain lailla kohdunkaulan ja -suun tilannetta edistäviä.

Nyt hetkeksi lepäämään, kun siihen on mahdollisuus!

Seelas 37 + 1

Vierailija
30/56 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensialkuun *Cisselle* onnitteluhalit :x :x :x Ensimmäinen lokakuun päivänsäde on nähnyt päivänvalon, jee!!!

*Seelas* Mul on kanssa noita "sukkapuikkotökkäyksiä" kohdunsuulla. Tai siis kohdunsuuksi minä sen olen tulkinnut... Muistuttaa jotenkin etäisesti kierukan asentamisesta, ei tosin kivultaan sinnepäinkään. Mulla tuo selvästi liittyy pystyssä olemiseen ja/tai kävelemiseen, oletan että vauvan pää painaa jotain kivaa hermoa tms. Ja kyllä mäkin yritän ajatella, että tuikkaukset jotenkin muka liittyis tilanteen edistymiseen kohdunsuulla, näkee sitten... Joskus tuntuu, että ne liittyy myös supistukseen, mut en oo ihan varma. Mulla on sellaisia puoli-napakoita supistuksia ihan ilman tuikkauksia, eli voi olla vaan sattumaa.

*Määittelle* ja muille vähemmän onnellisille odottajille jaksamista! Eihän se paljoa lohduta jos sanotaan että pari viikkoa enää, varsinkaan kun se vauva-arki harvoin on yhtään sen kevyempää :_|. Koeta saada *Määitte* joku kompromissi aikaiseksi lääkäreiden kanssa; ne yrittää tuijottaa vauvan parasta (tm) niin tiukasti, että kokonaisuus tuppaa unohtumaan. Tuijottavat vaan jotain tiettyä käyrää/kohdunsuuntilaa/jotain eivätkä näe mitään muuta. Esikoisen kanssa makasin loppuajan sairaalassa, täys toksemia päällä mutta kun napavirtaukset yms oli ok niin ei, ei puhettakaan käynnistyksestä. Lopulta joku hoitsuista kävi avautumassa päivystävälle lääkärille että kun äiti ei päänsäryltä&pyörtymisuhalta jne pysty käymään pian ees vessas (ruuankin pyysin sänkyyn) ja turovotus on ihan älytön niin voisikohan tehdä jotain. Paikatki oli kalvojen puhkaisua vaille valmiit ku sitten pitkin hampain suostu (viikkoja 40 tasan...). Mulle ei ikinä selvinnyt että mitä v:tä ne oikein odotti (paitti et lähtis käyntiin itsestään), sitä että mä olisin ollut kokonaan tajuton? Tai et vauvalla olisi ollut jo joku hätä? Et joo... Minillähän on koko-arviokin jo nyt sitä luokkaa, että jos pariviikkoa vielä kasvaa niin alatiet alkaa normaalinaisilla käymään liian pieniksi :(

*Oma Napa* Maha vetelee nyt sit yläkäyränkin yli, saman teki esikoinenkin eli täysaikaisena on helposti siinä neljän kilon tuntumassa. Toivokaamme siis syntymää joskus 38 viiikolla ja 3,5kg painolla :p. Hemppa on tippunut TAAS sadan tuntumaan, heti kun vähensin raudan napsimista. No, ei auta surra ummetusta vaan kiskoa nöyrästi rautaa. Väsymyksenhän tuo tippunut hemppa kyllä selittää... Kauheasti olis syksyn sadonkorjuuhommia mutta hitto kun ei vaan tahdo jaksaa, hävettää ihan. Onneksi olen muutamat omppusoseet saanut vauvalle tekaistua, samoin porkkanaa ja parsakaalia. Sairaalakassikin on aika pitkälle pakattuna, myös tyttöjen tavarat jos viedään hoitoon. Eväät kassista tosin puuttuu. Mulla on senverran ruokarajoitteita, että tarttee pakata ihan näkkäreistä alkaen... Kun vaan keksis että mikä olis sellaista ku sekä maistuis että säilyis!

Voikissa ja masukki 36+2 (kait)

Vierailija
31/56 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOIKISSA: Joo,tuo 2 viikkoa kuulostaa lähinnä rääkkäykseltä. Esikoisen koon takia nyt pelkopolille meninkin,ja nyt tuntuu siltä et historia toistaa itseään. Esikko kun oli mukavat 4480g syntyessään. Oon tosiaan päättänyt et viimeistään ens maanantaina VAADIN sen käynnistysajan vaikka samalle viikolle/viikonlopulle.

Mä oon tänään taas pakkaillut tavaroita tulevaa muuttoa varten ja elän toivossa et sais vauhtia tähän Miniin... Kohdun suu kuitenkin oli eilen ulkosyrjästä sormelle auki, joten sais aueta mun puolesta kokonaan vaikka heti!

Onneks se psykologi pyytää maanantaina kätilön paikalle, josko se edes kuuntelis ja tajuais koko kuvan. Isäntä (no,nykyään kämppis) meinas saada hepulin kun kerroin etten oo vieläkään yhtään viisaampi. Hyvä ettei kääntynyt takaisin et NYT se päivämäärä tänne tai ei hyvä heilu. Taitaa tosissaan olla sekin huolissaan mun olosta kaikesta huolimatta.

Mullakin on noita vihlovia tuntemuksia kohdunsuulla, ja toi puuhailu (pakkaaminen yms) saa ne tosissaan voimistumaan. Elän toivossa..

Mä oon sairaalakassin laittanut kanssa muutamaksi päiväksi vauvalle vaatteita. Jotenkin mieluusti "yksilöisin" omani muutenkin. Ne Tyksin potkarit sun muut on niin aneemisia, vaikka eihän sillä oikeasti merkitystä ole.

Kiitos teille ihanille taas. Muistatte mut varmaan jonain päivänä "sinä kamalana aina valittavana akkana". :| Halit teille kaikille! Hitsi et ois muuten kiva ihan livenä nähdä kaikkia jonain päivänä vauvoinemme.

Määitte & Mini08 36+4

Vierailija
32/56 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas kirjottelen tänne, oon kyllä käyny lekemassa palstaa aina silloin tällöin.

Eka lokavaavikin saatu uunista ulos! Lämpimät Onnittelut Cisselle vauvan johdosta!!!

Jaksamisia kaikille niille jotka niitä tarvitsevat! Nää hormonijutut on kyllä ihmeellisiä... Itku saattaa tulla ihan ei mistään...

Mulla oli maanantaina käynti äitipolilla, vauvan perätilan takia. No kun lääkäri alkoi ultrata, näki vauvan pään ekana joka oli alhaalla. Vauva olikin kääntynyt itsekseen! No ei siinä sitten paljoa tarvinnut ultrata, painoarvio oli 2700g. Lääkäri sanoi, että todennäköisesti tulee pienempi vauva kun esikoinen oli (4020g). Sano, että menee tällä hetkellä hieman keskikäyrää alempana, mutta neuvolassa taas sf-mitta menee ihan omaa yläkäyräänsä (viimeksi oli 39) eli aikas iso, mutta silti ei vauva vielä edes 3kg:a. Saas nähdä sitten...

Elän toivossa, että pääsisin synnyttämään vielä tässä kuussa ja niin tai toivoa moni muukin meistä... Mä oon niin kypsä tähän mahaan!! Hyvä, että saan sukat itse jalkaan saati kengännauhoja kiinni. Kävely sattuu alapäähän ja jalat ihan hyytelöä joka aamun jälkeen kun oon vieny esikoisen päiväkotiin. Kävelymatkaa edestakaisin tulee ehkä noin 3km.

Yöllä herään sata kertaa vessaan pissalle ja lonkat särkee eli kylkeä käännetään toiset sata kertaa. Odotan sitä, että pääsen nukkumaan vatsalleni!!

Kaikki muuten menny ihan ok... painoa tullut kaikenkaikkiaan n. 7,5kg.

Koitetaan jaksaa loppuun asti tai ei kai tässä muu auta... Mullakin alkaa suunnilleen kaikki olemaan valmista vauvaa varten... Vikat vaatteet tulossa postilla tällä viikolla. Tai tilasin h&m:stä vauvalle haalarin (56cm) ettei tarvii hukkuu tohon ä-pakkauksen haalariin. Sairaalakassi on vielä kesken...

Tarita 36+3

Vierailija
33/56 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä sitten ollutkaan sitä neuvolaa tänään, neuvolan täti onkin kipeänä ja uusi aika sovittiin perjantaille. Olin vähän pettynyt, kun olisi ollut paljon asioita joista olisin halunnut jutella... Toisaalta, viikko sitten oli lääkärikäynti, joten ehkä tässä nyt ei niin paljon ole vielä muutoksia siitä tapahtunut. Sf- mitta oli silloin 32 eli sama kuin siitä edeltävällä neuvolakäynnillä ja johtuu kuulemma siitä, että vauva on jo laskeutunut. Nyt olisin vaan halunnut tietää, josko olisi jo kiinnittynytkin...

"Sukkapuikko"-tuntemuksia on ollut jo jonkun aikaa, kaipa ne siihen kohdunkaulan ja laskeutumisen tilanteeseen liittyvät. Ikävästi vihloo ja vauvakin liikkuu nyt aika kipeällä tavalla.

Clue-soluista: sain tänään flagyl- reseptin eli se on sellainen emätinkapseli, viikon kuuri... :( Yök. Ihan kuin tässä ei jo olisi tarpeeksi kaikkea epämiellyttävää! Ei onneksi ollut asetinta, vaan kertakäyttöisiä muovihanskoja. Sen kyllä unohdin kysyä, että pitäisikö mieskin hoitaa ettei pompsahtaisi tulehdus takaisin (jos meillä joskus vielä on seksiä...) Vähän kyllä huvitti se ohjeprintti siinä rasian kyljessä: alkoholin käyttö kuurin aikana ja pari päivää sen jälkeen kielletty. Aika kuivin suin on tässä oltu jo koko tämä vuosi... ;)

Kukahan tosiaan on se seuraava meistä! Alkaa todellakin jännittää!

Saneline 36+5

Vierailija
34/56 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuisesti onnea cisselle vaavinkaisesta :D , nyt kun pää on saatu auki, niin on hyvä odotella seuraavia "jakautujia"..

ON: Tänään on tullu suppareita, jotka on tuntunu selässäkin, mut saattaa johtua siivouksestakin, tuli sen verran huhkittua. "Sukkapuikko"-tuntemukset on tuttuja täälläkin ja lonkat ja nivuset alkaa löystyä siihen malliin, et kohta saa valita askeleensa tosi tarkkaan, ettei lähde jalat alta.

Täytyy varmaan heti huomenissa pakata sairaalakassi kuntoon, ettei tarvi tosipaikan tullen alkaa hammasharjoja sun muita kamoja etsimään ja miettiin, et mitäs sinne kassiin pitikään laittaa :p

Kai sitä tarvis yrittää matkustaa höyhensaarille, kauniita unia!

karpalo 37+4

Vierailija
35/56 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi onnittelut ensimmäisestä lokakuun vauvasta Cisselle. :) Itse en odota ollenkaan syyskuun puolella synnyttäväni, la.kin on vasta 20.10. Aiemmat lapset on menneet 40+2 ja 40+3, joten oottelen, josko tämä tulis sitten 40+4... :D

Kuitenkin aloin jo pakata sairaalakassia, tulee itelle varmempi olo, kun tietää sen olevan valmiina kaiken varalta. Edellisen synnytys oli nopea (kokonaiskesto 1h 20 min), joten en halua sitten enää tavaroita pakkailla... Mietin, että pitäiskö ottaa sairaalaan imetyspaitoja mukaan, niin vois omissa paidoissa siellä olla. Imetysrintsikat on ihan ehoton, ekalta ei niitä ollut ja oli ihan omituinen olo maata sängyllä verkkohousuissa ja samanlaisissa rintsikoissa. Nuo paidat kyllä varmaan sotkeutuu, mutta voihan niitä sitten kotona pestä. Pitäis sitten kyllä ottaa jotkut housutkin varmaan, kun sairaalassa on vaan ne yöpaidat. Siitä aamutakista ihan tykkäsin, se kun on ihanan lämmin.

Mullakin on ollut jonkinlainen masentunut olo, ei huvittais tehä mitään ja itku tulee helposti noiden vanhempien lasten riehuessa ja sotkiessa. En haluais komentaa koko ajan... nekin varmaan vaistoaa, ettei äiti ole normaali ja riehuvat sitten enemmän. Ilma varmasti vaikuttaa mielialaan, tuollaista harmaata monta päivää, ei huvita lähtä uloskaan. Otin tänä aamuna raudan kanssa c-vitamiinia ja monivitamiinia, josko ne auttais.

Sukkapuikkovihlasuja on ollut mullakin. Lisäksi harjotussupparit tuntuu vähän koventuneen. Viikkoja vielä niin vähän, etten haluakaan vielä synnyttää, mutta josko ne hitaasti kuitenkin valmistelis paikkoja.

Tiitti rv 35+2

Vierailija
36/56 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on tosi tuskaista yrittää saada jalkaan. Just aamulla tuskailin asian kanssa. Ärsyttävää kun pukeutumisessa menee nykyään tuplaten tai triplaten aikaa, kun kaikki on niin hankalaa.

Nyt on myös alkanut tulla toiseen pakaraan iskiastyyppisiä vihlaisuja esim kumartuessa, flunssa yrittää puskea päälle ja levottoman unen jälkeinen krooninen väsymys vaivaa :( Plaah... Alapäähän painaa välillä, mutta eipä tässä varmaan oikeasti vielä mitään ole tapahtumassa. Töitäkin jäljellä tiistaihin asti.

Tänään vihdoin se neuvolalääkäri, sen jälkeen enempi kuulumisia.

Ja suurensuuret onnittelut Cisselle!

Vierailija
37/56 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi ettei taivu on vielä ongelma että jaat on sen verran turvonneet (vaikka joka aamu vedän ihan kunnon tukisukat jalkaan) ettei mukaville tunnu kuin lenkkarit. Niistäkin oon siis nauhat sitonut niin löysälle että saan pitkävartisen kenkölusikan kaa jalkaan ilman nauhojen avaamista ja alas kumartelua.

Odottavalla kannalla täällä. Maanantaina on äitipolikäynti jolloin varmaankin sektiopäivä päätetään, luulen että on sen n. viikkoa ennen laskettua eli 8. tai 9. lokakuuta. No sittenhän se selviää...

Viikonloppuna vanhenen taas vuodella ja pyysin veljen perhettä ja vanhempiani kahville, leivottiin viisivuotiaan kanssa tänään pullaa ja pikkuleipiä ja huomenna ajattelin tehdä kakkupohjan pakkaseen.

Tämmöisiä tänne, mukavaa loppuviikkoa ja jaksamisia kaikille!!

tanni

Vierailija
38/56 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hienoa että olet toipunut noin nopeasti!! Kaikkea hyvää koko teidän perheelle!

Määittelle haleja ja jaksamista! Olen lueskellut viestejä täältä kyllä mutta kun pari viime kertaa kaikki teksti hävisi jonnekin bittiavaruuteen ei ole huvittanut kirjoitella taas turhan takia. Toivottavasti saat pian myös vauvan syliisi.

Vähän masentaa täälläkin. Viime yönä valvoin taas vaihteeksi pari tuntia ja sitten 06 oli jo herätys koululaisen takia. Haluan siis aamutoimeni tehdä rauhassa ennen lapsosten heräämistä ja koululainen täytyy herätellä vähän ennen seitsemää.Sitten vielä mies sai yllättäen siirron Helsinkiin töihin ja on nyt viikot siellä! Tekevät niin pitkää päivää ettei kannata kotiin tulla muutamaksi tunniksi nukkumaan. Nyt sitä tietysti miettii mitäs sitten kun synnytys käynnistyy...Kerkeääkö mies mukaan ja lapsille täytyy saada tänne joku jos yöllä on lähdettävä. Ja kahdesta edellisestä lähtö oli aamuyöstä. Asutaan Lahdessa siis.

Olen vauvalle jutellut että jos sovittaisiin hänen syntyvän mukavasti perjantaina, heh.Jos jo sitten viimeistään maanantaina pääsisi kotiin...Näinhän se käy miten suunnittelee :D .

Voimia kaikille yhtä raihnaisille ja unettomille :)

susasana tasan 37

Vierailija
39/56 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan piti tulla Cisseä onnittelemaan pikkuisesta. :) Niin sitä vaan saatiin tähänkin pinoon eka vauva.

Haluatko laittaa vähän stradegisia mittoja ja tarkempaa aikaa niin yritän saada sitten tuota syntyneiden sivua tuonne listalle.

Palailen kuulumisiin vähän myöhemmin.

AngelEyes ja masukki 36+1

Vierailija
40/56 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ok, lääkäri tunnusteli kohdusuuta ja sanoi vaan että on pehmentynyt ja lyhentynytkin vähän?? ja vauvan pää tuntuu selvästi siellä ja että noista mun tuntemuksista mitä selitin hänelle, niin vauva voi syntyä aikasemmin tai sitten ei, oli aika turhauttava käynti. Eilen oli toosi huono päivä, vauva painoi niin paljon alapäähän et oli tuskanen olo eikä pystynyt liikkumaan juuri ollenkaan ja menkkamaista jomotusta oli myös.. en kyllä jaksa uskoa että vielä syntyy vähään aikaan. Nyt vaan täytyy laittaa vauvan sängyt ja muut valmiiksi kun kaikki on vielä ihan kesken eikä oikeen mitään jaksais, tää väsymys on hirveetä. Mut onneks mies jää lomalle huomenna niin saa luvan auttaa kaikessa mahdollisessa ja leikkiä ja ulkoilla esikoisen kanssa ja ja ja..:) äiti makaa sohvalla ja syö suklaata. Siitä puheenollen eilen oli kans koko ajan hirvee nälkä ja tänään ei sitten mikään maistu, paitsi herkut tietenkin mut enpä uskalla hirveesti makeeta syödä. Nyt ei pysty istumaan kauempaa, hyviä vointeja kaikille.

äitykkäinen 35+6